-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #2468 üzenetére
Jártam már hasonlóan, hogy "szar" benzint tankoltam, de nem az adott céget hibáztatnám, illetve benzint(bár nekem is megvan a preferált, mind dízelhez, mind benzihez).
Egyik fórumtársunkat idézném(autós topikból):
"A tankban lévő koszhoz szolnék hozzá. 25 évig voltam benzinkutas, van tapasztalatom. A kúton lévő tartályokban a szívócső a tartály aljától 20-25 cm-re vannak beállítva. Ez a fenékkészlet ami a tartály nagyságától függetlenül 2-3 ezer liter üzemanyagot jelent. Amióta mindegyik kút kivan adva magán kézbe ezeket a csöveket leengedték 5-10 cm-re, hogy minnél kisebb legyen a fenékkészlet és a veszteség. Ha kevés anyag van a tartályban és pont akkor tankolsz, biztos hogy kosz kerülhet a tankba. Soha nem szoktam tankolni ha tartálykocsi áll bent a kúton és éppen lefejt,mert felkavarja a tartály alján lévő szutykot is. Nem cserélik a szűrőket se a kútoszlopokon sűrűn mert drága."
-
nyogo83
senior tag
Van valakinek B125-ös jogsija, ami automatára/robogóra van korlátozva?
Most jött meg a jogsim és a korlátozásoknál csak a szemüveg van bejegyezve(101), semmi más.
Pedig az NKH-s igazoláson rajta volt a kód, de az okmányirodában kapott ideiglenes jogsin/papíron is mâr csak a 101 van rajta. Elvileg valami 78-as a korlátozás kódja az automatának.
Ezek szerint akkor nem vitték fel a rendszerbe?Kisrobogós topicban is feldobtam a kérdést, de hátha itt is valakinek van valami infoja.
-
nyogo83
senior tag
válasz szmissz #7963 üzenetére
Köszi!
Akkor ezek szerint tényleg kihagyta és így vitte fel a rendszerbe.
Egyébként ezt már hallottam másoktól is, hogy robogón vizsgáztak és mikor megkapták a jogsit akkor ott már elfelejtették berögzíteni.
Gondolom annyira kevés automatára korlátozós jogsit csinálnak, hogy egyszerűen csak rutinból csinálja az okmányirodában a jogsit és nem is figyeli. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13476 üzenetére
Ha magad szeretnel butykolni a km allas rendbehozasaval, akkor lehet tudok segiteni.
Egy spi eeprom-ban (valoszinuleg egy 24AA01-es tipusuban, ez van a 250-es Madisonan is) tarolja a megtett km-t, ha valami feszultseg csucs/egyeb gebasz miatt a crc-je megserul a tartalomnak, akkor 0km-rol kezdi a szamolast.Ki kell olvasni a tartalmat, megtalalni a hexa dumpban a bajt part amin tartolja a km-t (pl ket kiolvasas kulonbsegevel), atirod, szamitasz hozza egy CRC-t es visszairod a dumpot.
Minimalis utanaolvasa utan megoldhato
Ha nem akarsz ennyire belemaszni, tudok 2-3 forumot ahova bedobod a dumpot meg hogy mennyire szeretned allitani, es megcsinaljak neked.Ha erdekel, hardvert tudok adni amivel irni/olvasni tudod az eepromot, meg nemi segitseget.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13487 üzenetére
Ez lett volna a masik otletem, hogy ha ismered a jelalakjat a sebessegjelnek, akkor egy generalt tesztjellel eloreporgeted az orat. Kicsit sokaig tart, de mukodik En erre csinaltam egy egyszeru arduinos aramkort, amit csak ra kell akasztani a sebessegjelre es hajra. (Jelalakot meg par sor koddal meg lehet valtoztatni)
Viszont ha megvan a kivant ertek, akkor lehet egy dumpot csinalni rola, hogy kesobb ha valami gebasz van, fel perc alatt visszairhato a dolog.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13489 üzenetére
Nemtudom mennyire konnyu hozzaferni, 400-aset meg nem lattam. Egy pici 8 labu smd ic-t kell keresni rajta, ilyet:
Sorozatszam alapjan be lehet azonositani, SPI EEPROM tipust kell keresni.
Aztan az mar csak reszletkerdes, hogy kiforrasztassal adapterbe helyezve programozza az ember, vagy 5 vezeteket a labara forrasztva egy csatlakozoval.
Ha valami gany eszkozzel irjak ujra kiforrasztas nelkul, akkor szokott egyeb anomaliakat is okozni a muszerfal egyeb funkcioinak kijelzeseben
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13802 üzenetére
Jol sejted. Eselyes hogy a forditott polaritastol megfekudt.
Volt nekem elrakva egy index relem, amin lekoptak a jelolesek es sikerult forditva bekotni(mert miert is szednem szet, hogy megnezzem belul a polaritast ).
Pontosan ugyanezt csinalta, folyamatosan egett jobbra-balra kapcsolva.
Mivel ezekben az "uj" fajta relekben mar nem bimetalos oldschool technikaval van megoldva a szaggatas, hanem egy kondenzator+ellenallassal, igy forditott polaritasnal a kondenzator megadja magat.
Onnantol kezdve meg ugye nincs ami az ellenallason keresztul kisulve szakitsa/zarja a relet. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15227 üzenetére
A DS18B20 ugye 1 wire homerseklet erzekelo, 2 szalon kapja a tapfeszt, 1 szalon pedig digitalisan kommunikal.
Nem a tapfesz ingadozassal lesz ott a gond, hanem a Xenon felkapcsolas pillanataban kialakulo magneses eroter (nagyfesz. gyujtotrafo altal generalt), ami megzavarja a kommunikaciot, igy gyakorlatilag "lefagy" es csak a szenzor ujrainicializalasaval tud ujra kommunikalni folyamatosan a vezerlovel.
Elso korben probald meg, hogy egy CAT-5 kabelre csereld ki a vezerlo es a szenzor kozotti vezeteket, hatha eleg lesz ekkora arnyekolas a csavart erparon. -
nyogo83
senior tag
Becsatlakoznek en is a topikhoz (egyenlore nem a szoporoller oldalahoz, tudom ami kesik nem mulik )
2 hete vettem egy '01-es 125-os Madisont, nemetbol hoztak be.
Eleve ugy alltam hozza, hogy tekertorasimportfos, de ha nagyon gaz, nem hozom el.
1. tulajtol hoztak, 26k km van benne, valamint a vasarlasatol kezdve az osszes szerviz es minen kinti muszaki papirja, kiskonyve, kutyafsza minden volt hozza(persze mindegyiken ott az aktualis eves km allas).
Hangja gyonyoru, csendes, szoval elhoztam mert mar nincs mit szerelni a haz korulKekhold Ferinel kapott ket uj gumit, meg fullra atneztuk. Fekbetetet kellett cserelni, meg mondtam csereljuk le a szijat, gorgot, valamint a kuplungot is. A kuplung meg a gyari volt benne, valoszinu 3-4ezret elfutott volna meg, de gondoltam legyen rendben.
Hibai: az uzemanyag szintmero hektikusan mukodik, full tanknal 3/4-et mutat, negyed es 0 kozott pedig csak 4 litert sikerult ratankolnom. Majd ha nagyon zavar, szintjeladot cserelek, de elotte a motoromon nem volt ua. szintjelzo, szoval megszoktam, hogy km utan tankolok.
Latom feljott a hofok tema is. Nekem viszonylag hamar felmegy a kozepso osztasig(ott is marad), viszont mult heten belekeveredtem a Hungaria felujitasos dugoba es felment a fel folotti 1-es osztasig, onnan eleg nehezen ment vissza a felehez.
Ferieknel megneztuk a termosztatot, az jo, a ventilator a fel folotti 1. osztasnal kapcsol, szoval az is okes.
Homerovel vegig meregettuk, amikor a venti kapcsol, akkor kb 96 fok korul van a viz, annal nem megy feljebb.
(Termosztat 83 fok korul zar, 92-nel nyit fullra, ami a manual szerint okes).Kicsit ami aggaszt, hogy ha most a 10-12 fokban csorogva felment, mi lesz ha nyaron beszopodok egy ilyen araszolasba, de majd meglatjuk(kompotot mertunk, szinte gyari ertek, viz gyonyoru tiszta, olaj is, szoval HF-esseg kizarva).
Egyedul ami zavar, hogy baromi halk a gyari kipuffal Nem vagyok oda a hangos kipufogoert, de volt hogy hidegen kicsit hamarabb akartam elindulni, es lefulladt a motor. Konkretan meglepodtem hogy WTF hiaba huzom a gazt, nem akar menni a vas, mert nem hallatszik semmi a motorhangbol alapjaraton
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15261 üzenetére
Ja azt tervezem, hogy ha lerakom majd piheni telen akkor kimeregetem mi lehet a gondja.
Amugy ha jol neztem akkor megegyezik a faceliftes jeladojaval.Ami meg hianyzik nekem, az a napi megtett km szamlalo. De majd valoszinu csinalok valami kiegeszito muszert a jobboldali gagyi ora helyere, amire pontos vizhofok/kulso homerseklet meg fordulatszam kijelzes is megy.(Nyilvan valami utolagos plusz induktiv jeladoval a felnire, mert analog a sebessegmeres)
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15352 üzenetére
2 dolog is lehet.
Az egyik, hogy nincs megfeleloen szurve a xenon tapja, emiatt a bekapcsolas pillanataban megszorja a tapvonalat egy 100-500khz-es tuskevel.
A masik, hogy maga a bekapcsolas pillanataban keletkezo hasonlo frekvencias RF jellel szorja meg a kornyezetet a trafo.
Vagy jo esetben mindkettoElso korben szigeteld le a trafot. Femhazas vagy muanyaghazas? Mindket esetben a fem rogzito fulei a vazhoz legyen rogzitve, ha pedig muanyaghazas, akkor meg le is kellene szigetelni (pl Aluminium szalaggal, mint amilyet a futes szigetelesnel hasznalnak).
Ha ez megvan, akkor az izzoig meno vezetek meg mindig viselkedhet antennakent ha nincs normalis arnyekolasa, igy ezt is be kell vagy femharisnyaval vegig burkolni, vagy az emlitett szalaggal.
A lenyeg, hogy a szalag is legyen lefoldelve(a vazhoz). Igy kesz a Faraday kalitkaHa ez nem hoz javulast, akkor pedig a betap oldalra ra kellene rakni egy low-pass filtert, ami kb az 1khz felett tuskeket fullra megszuri.
-
nyogo83
senior tag
No, csakhogy visszaterjek a topik eredeti temajahoz, az oralrollerhez
Madisonban hatjasban cserelve lettek az alabbiak: Gorgo, szij, kuplung. Kuplungharang jo allapotu volt, meg a nyomolapok is.
A jelenseg, hogy elindulasnal eleg eros rezonalas van, valamint neha kicsit surlodo hang. Raadasul mintha kicsit lomhabban is indulna meg.Jol gyanitom, hogy a kontrasztrugo faradthatott meg?
Annyi idom meg nem volt, hogy megnezzem levett deknivel csak talalgatok, hogy a szij csuszik meg, illetve csapkod mivel nem szoritja megfeleloen a kontrasztrugo. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15394 üzenetére
Vadi uj a kuplung, a gyari rugoival. A harang a regi, mert teljesen fasza allapotu.
Eloszor en is arra gyanakodtam, hogy a kuplung rugok gyengek,de hogy gyari konfigban az uj rugo ilyen legyen, nemtudom mennyire valos.De tenyleg az is lehet, hogy a kuplung szar a regi haranggal, es emiatt "darabos" amikor meg nem fog be teljesen, hanem csuszik.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15398 üzenetére
Mostmar csak keresnem kell valami jofajta harangot.
Majesty 125-hoz talaltam Pollinit is, elmeletileg full ugyanaz minden a 125-os Madisonnal.
Vagy Italmondo-tol DR.Kicsit mas: hatso fekbetetem szinten uj (EBC), viszont eleg sokat visit fekezeskor, foleg megallasnal/alacsonyabb sebessegnel. Annyira ezzel a fekbetettel nincs tapasztalatom.
Ez ilyen, vagy majd kopik meg?
Autonal jartam igy, ott kellett neki vagy 6-700km mire elnemult, de ott is ki lehet olyan betetet fogni, ami addig ilyen visitos amig vasig nem kopik -
nyogo83
senior tag
válasz Hauptmann #15416 üzenetére
Azert ha biztositos megnezi, akkor en kernek egy potszemlet megadott muhelyben, ahol bontva is atvizsgaljak mi serult, nem csak ami elsore kulsoleg latszodik.
Konnyen kijohet GTK-ra, de legalabb nem er meglepetes amikor javitjak, hogy hopp, hat ez meg ez is kuka lett. Utolag mar nem vasalod be a biztositon.Azert abban pedig nem lennek annyira biztos, hogy a torott legszurohaz miatt ment ennyire szarul. Az fals levegot nem okoz, maximum tobb levegot kapna, mivel nincs fojtva a levegoszurovel. Valamennyi valtozast okoz, de nagyon drasztikusat nem szabadna.
-
nyogo83
senior tag
Vitorlas szoporoller
Reggel azzal ebreszt Kekhodas Feri: Figyu, olyan hideg van kint, hogy az autod meg a Madison osszebujtak
Felboritotta a szel a robogot, neki az automnak. Leszedte a takaro ponyvat rola, meg felallitotta, mire lementem a parkoloba, 1 jobbos tukorhaz+tartokonzol minuszban van.
Ponyvat mergemben elraktam, csak nagyjabol neztem at hogy mas nem serult-e, ugy tunik ennyivel megusztam.
Meglokodtem oldalrol a robogot, de szinte megbillenteni se tudtam olyan stabilan all. El se birom kepzelni, hogy mi a csocs lehetett hogy igy sikerult felboritani.
Okes, hogy leponyvazva jobban belekap a szel, de azert majd 150kg-ot az iszonyat stabilan allo stenderrol oldalra megboritani?Na mindegy, igy legalabb gyorsan megbeszeltem Ferivel, hogy a kuplungra ranezunk valamikor ha begurulok hozzajuk.
-
nyogo83
senior tag
Lementem nyugodtan atnezni, karcolas, surolas semmi nincs az idomokon, gondolom a vastag ponyva miatt.
Legalabb ennyi pozitivum van a dologban
Ja, meg ugy nez ki kell egy uj variator dekli is, mert kozepen kitort belole egy 20Ft-os meretu darab.
Azert sajnalom nagyon ezeket a muanyagokat, mert tenyleg szinte uj allapotuak voltak, nem az a tipikus kifakult, foltos, elszurkult bontos szarok.
Tukrot mar neztem a miklosi bontoban, 4k, a konzol meg 700Ft, szoval nem nagy osszeg. Valoszinu van deklijuk is.
Az autot meg nem mertem tuzetesebben atnezni, mert ott tuti nem jovok ki ennyibol ha valahol vegigkaristolta . Eleg ennyi mara -
nyogo83
senior tag
[link]
Csak en gondolom ugy, hogy elmebeteg dolog egy ilyen budiba a 400-as blokk?
Biztos fun lehet gyrosulasra, de hogy kozlekedesre nem mernem bevallalni az tuti. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15458 üzenetére
Ugy hogy meg komas voltam es fel volt b*%va az agyam reggel mikor irtom a postot
A balos tukor tort le, csak elirtam. A jobbosnak amugy mar megvetelkor elso uton elrepesztettem a tukorlapjat, szoval a most letortbol majd atpattintom a tukrot oda(ha jol lattam szimmetrikus, szoval mennie kell), balolbalra meg kap egy "uj" tukorhazat.Mondjuk nem is ertem hogy sikerult betornie ott a variatorhaznak, mivel ugy dolt a motor, hogy nem ert foldet(kb 40 fokban a kocsi oldalanak volt dolve). Szoval elmeletileg le se ert a foldre.
Arra gondoltam meg, hogy ott lehetett valami faag vagy tok tudja mi, amit kesobb arrebb fujt a szel.
-
nyogo83
senior tag
Oem-parts.hu -rol rendelt mar valaki?
Mobilrol probalok regisztralni, de nem talalom a listaban Magyarorszagot. -
nyogo83
senior tag
Igen, kozben jeleztem a hibat a webshop fele. Iphone-on alapbol az angol nyelvu oldal jon be, a menubol nem lehet atvaltani magyarra. Emiatt lehetseges az, hogy a listaban nem valaszthato Magyarorszag.
Nem gond, gepen regisztralok, csak furcsa volt az egesz.Madisonhoz rendelnek kuplung deknit, mert bontottan nem talaltam
A vateran meg jofogason hirdeto szigethalmi Blaga bontorol meg erdemes tudni, hogy hiaba van fent vagy 2-3000 termeke, fele kb nem is valos, vagy nincs.Vettem tole tukrot, konzolt hozza, meg deknit Vateran. Erre fehivott 2 nap mulva, hogy mi is kell nekem? Mert nincsenek most ezek a cuccok, tukrot talan tud bontani konzolostol, de dekni az tuti nincs.(Ugy, hogy konkret lefotozott termek volt, kulon kulon).
Mondja annyi alkatreszuk van, hogy a vateras cuccokat nem tartjak up-to-date.
Koszi baszki. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15556 üzenetére
A tukorhazat meg konzolt nem fogom ujonan megvenni, mert nyilvan horror aru (bontottan meg 3k a ketto egyutt).
Ha nagyon gaz, akkor kap egy fenyezest.
A variator takaro deknibol 6k az uj gyari, annyira nem gaz, foleg hogy a bontott az elutott volna elegge, mert a tejes nagy dekni+legszurohaz szinte uj kinezetu. (Ez a kisebbik takaro idom, ami kulonallo [kép]) A bontott meg jellemzoen karcos, kifakult.Szoval annyira nem is baj, hogy igy alakult.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15835 üzenetére
Merj egy ilyet a homerseklet jelado adat vonalan is nem-e onnan kap be valamit, illetve az ora tapcsatijan.
Elsore nem gondolnam hogy ez a durvan 2V-os feszultsegugras lefagyast okoz, vagy ha igen, akkor max egy normalisian jo nagy kondival szurt feszstabot kell ele rakni.
A pillanatnyi feszultseg tobblet gondot nem kell hogy okozzon, mert tuti van benne valamilyen szintu 12V-os feszstab resz, a 9-10V koruli pillanatnyi eses pedig elso ranezesre resetet kellene generaljon.
Bar mivel tizedmasodpercekrol van szo,szoval akar ez eloidezhet egy lefagyast is. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15840 üzenetére
Mostmar biztos a multkori feltetelezesem, kis kiegeszitessel. [link]
Nem csak az RF szurese nem lehet jo a HID ballast-nak, hanem lehet vissza is rug a halozatra.Probald meg azt a szurot osszerakni, utana meg egy merest csinalni es ha nem stimmel 100%-ra, akkor pluszba egy diodat meg be lehet tolni ami a visszaramot megszunteti.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15838 üzenetére
"Olvasgatom a leírást, hogy minek veszi ezt, miért hal le."
Konkretan itt az a problema, hogy a Dallas 1 Wire hoszenzora digitalis adatcsomagokkal kommunikal a mikrovezerlovel. Amikor tapot kap a vezerlo, akkor egy speci bit/impulzus csomaggal inicializalja a szenzort es meginditja a kommunikaciot a 1 wire vonalon.( * doksiban)
Ha egy ilyen tuske bekerul az adatvonalra, akkor gyakorlatilag megszakad a kommunikacio, a mikrokontrollerben pedig ugy nez ki ez az eset nem lett lekezelve, hogy ujrainicializja ha buszhiba lep fel.*:"The initialization sequence consists of a reset pulse transmitted by the bus master followed by
presence pulse(s) transmitted by the slave(s). The presence pulse lets the bus master know that slave devices (such as the DS18B20) are on the bus and are ready to operate. " -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15854 üzenetére
Viszont nyilvanvalo nekik is az adatvezetekre szort RF jel okozta hiba, nem veletlenul irjak "I recommend you to use shielded wires for sensor and it should help.".
Egyebkent elso korben ezt megprobalnam a helyedben, legegyszerubben es leggyorsabban kiprobalhato megoldas. -
nyogo83
senior tag
Nincs valakinek infoja rola, hogy a 125-os Madisonnak (2001-es) mekkora a hatso teleszkopja gyarilag?
A hidegben elfosta magat az egyik es olajos elegge(mikor megvettem akkor ereztem, hogy cseres lesz mert elegge felutott az uthibakon).
Megmertem, 370mm hosszu, elvileg talalni is ilyen meretben telokat.
DE.
Rengeteg helyen latom(olasz, nemet Ebay), hogy 99-2004 kozotti Madisonhoz arult teleszkop 340mm, ami amugy jo a 125-os Maja-ba is.
Raadasul sokkal tobb talalat van a 340mm-es Madison teleszkopra, mint a 370mm-esre.
Igazabol inkabb vennek onnan valami YSS vagy hasonlo telot, mint itthon ugyanannyiert RMS-t.Mondjuk kivancsi lennek ra hogy mennyire lenne gaz 30mm-es ultetessel...
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15861 üzenetére
Pontosan ezert agyalok rajta.
Nem nagy osszeg mas robogohoz kepest, de ha nem muszaj akkor inkabb a maradekot felrerakom a "multivart a Madisonba segelyalapba".
Egyebkent nekem valamiert kinezetre ugy remlik, hogy a lattam mar jopar helyen az enyemnel alacsonyabban levo seggu Madisont is, a kerdes hogy esetleg ez a 3cm miatt+ berugozas valami osszeer-e.Tegnap majd 2,5 honap allas utan kicsomagoltam a robogot, hazudnek ha azt mondanam siman indult, kellett egy kis segitseg az auto akksijarol.
Mindenesetre elso utam a Kekholdba fog vezetni, meglessuk a kuplungharangot aztan ha olyan allapotban van, akkor egy felszabalyzassal megprobalkozunk.
Jelenleg mikor csuszna a kuplung, ugy indul mint egy Kraz mikor erolkodik. Az egesz burkolat beleremeg, nagyon beteg[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #15868 üzenetére
Itt igazabol a fent emlitett dolog zavart meg, hogy Madisonhoz rovidebb 340mm-es telokat arulnak rengeteg helyen. pl ez [link]
De meg itthon is van ahol aruljak [link]
Amit meg felsorolnak, hogy mivel kompatibilis, az a 125-os Maja meg Kymco Grand Dink is kozte van.
Szoval nem ertem honnan az info nekik, de nekem tuti nem 340-es hanem 370-es van benne es a gyarija meg.Faternak nemreg csereltem a Honda CG125-oson, ott kapott ket 10mm-el rovidebbet a gyarinal, de kb semmit nem lehet eszrevenni belole, mert ott ~70 fokban all a telo, szoval szinte alig merheto par mm-el lett alacsonyabb. Raadasul 11k-bol megvolt a par teleszkop
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15870 üzenetére
Pontosan azert hal le hideginditaskor, mert nagyobb aramfelvetelkor nagyobb impulzust general. Ha egyszer mar begyujtott a xenon(eleg ha akar 5-10secet eg), akkor utana mar kisebb aram szukseges a begyujtashoz, kisebb a szort impulzus.
Kulso akksirol nem lesz ilyen gond(elvileg), hiszen nem lesz kozos a testjuk, amihez kepest plusz feszultseg tuske indukalodjon.De ha neked az az otleted, hogy a tapfesz esestol hal le, akkor azt is kiprobalhatod/kizarhatod, hogy egy kulso akksit sorbakotsz a mostanival, es ugy probalod meg az egesz procedurat. Akkor kevesbe fog leesni bekapcsolaskor a feszultseg a terhelesre.
Ez az egesz amugy autok koreben is jol ismert hibajelenseg, sokszor utolagosan beszerelt xenon szett regebbi tipusba, vagy olcsobb nem megfelelo szuressel ellatott ballaszt eseteben ahol az elektromos rendszer nincs felkeszitve az ilyen esetekre.( jellemzoen mar CAN-BUS-t vagy valamilyen mas digitalis kommunikaciot hasznalnak a vezerlok/szenzorok kozott).
Ilyenkor a xenon felkapcsolasakor azonnal jon a check engine visszajelzo, random hibakoddal.
Ezeket teljes mertekben megszunteti a diodas-tekercses-kondis szuroaramkor a xenon tapjara akasztva.
Pedig ott a 6-700A-es inditoaramu akksinak semmi a xenon begyujtasa, szinte meg se erzi.
Raadasul ott bizonyos vezerlok eleg kis fesz ingadozasra mar resetelodnek(pl ABS vezerlo 10-10,5V korul, ECU tipustol fuggoen 9V) -
nyogo83
senior tag
Hetvegen nekiestem a karburatornak, mivel a heten elkezdett par csepp benzint csepegtetni maga ala a Madison. A karbi aljan egy csonkra huzott kis csovecske van a sztenderhez levezetve, onnan jott neha egy kisebb benzin folt a foldre.A karbiban az elzaro csavarjat nem mertem megtepni, mivel kb 15 evnyi termeszetes oxidacio boritotta be, gondoltam csak szetcsesznem a csavart. Mint kiderult, ez nem csak karbileereszto csonk, hanem a benzinszint beallitasahoz szukseges "kivezetes" is.
Eloszor kivulrol teljesen elpucoltam a karbit es erintetlen csavarokat, sok helyen gyari festekkel megjelolt(lezart) csavarokra bukkantam. A legmeglepobb az volt, hogy az uszohazbol konkretan enni lehetett volna.
Sehol egy zoldes trutyis lerakodas, semmi. Letezik, hogy Nemetorszagban ennyivel jobb minosegu benzin van(marnitn nincs benne ilyen undorito adalek), hogy nem hagy ilyen trutymot par honap allas utan a karburatorban?
Mindenesetre szep allapotban van a gyorsito membran is, a tolattyu is, tuszelep/feszek, minden.Most probalok nevezni egy szoporoller projektre( onkent ), konkretan 250-es Madison muszerfalat a jelenlegi helyebe beszerelni, mert iszonyatosan hianyzik a napi megtett km szamlalo.
Aprobb elteresek vannak, de kb plug&play belemegy.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #16045 üzenetére
Ugyanugy tervezesi hiba.
Mit gondolsz, egy sima soros 4-5 hengeres dizelnel nem okoz gondot a "rosszabb" uzemanyag?
Mondok jobbat, idovel a befecskendezok szorasi kepe/befecskendezesi mennyiseg is valtozik, ami miatt hengerenkent durva hajtokar es fotengelycsap terheles elteresek lehetnek, megsincs fotengelytores lepten nyomon mas dizeleknel(akar japo dizel blokkoknal se).
Tetszene az irany, hogy kikonnyitett fotengelyeket csinaljanak de elobb benzinesben illene ezt a vonalat kifejleszteni, nem a dizel 4-5x nyomatekosabb es problemasabb blokkjain. -
nyogo83
senior tag
Szoporoller part 2.: novemberben hodoknal rendbe lett rakva a hajtas (variatorgorgo, szij, uj kuplung) es irtam itt, hogy beremeg+femes nyikorgo hangot ad a madison mikor a kuplung elkezd zarni.
Par hete beugrottam hodokhoz, hogy nezzunk ra mert szerintem a kuplung nem az igazi.
Szetkaptak, a kuplung pofaknak csak a kozepe, durvan 1 centin ert csak a haranghoz de mind a harom pofan mas mas aranyban es szinte uvegesre csiszolodva. Kuplung harang fel volt szabalyozva, nem tutott, franko volt.
A gond az volt, hogy mikor csereltunk nem volt mas kaphato kuplung, csak RMS Ennyit tud ez a szar. Ezek utan egy rajzszoget se vennek meg amit ez a szar "csomagol", mert tuti nem gyart ennyi mindent.Kozben befutott a szomszed szervizbol Balogh Ricsi (BHMotor), elegge otthon mozog olasz robogo fronton.
O adott egy tanacsot, hogy ha jot akarok akkor vagy Vicma vagy Newfren kuplungot rakok bele, rengeteget szerel be es semmi gond nincs veluk.
Ugyhogy megvettem egy komplett Newfren kuplung+harang szettet 16k-ert, az RMS meg ment vissza az Italmondonak.
Az uj kuplunggal vajsima lett az elindulas, semmi remeges/hang nincs.Mostmar csak az elso telokban kell olajat cserelni(mert szerintem eleteben nem volt) meg a hatso elpukkant telokat kicserelni es egy darabig rendben is lesz.
-