-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16985 üzenetére
Ez a cbf 600 utcai-túra motor, nem olyan streetfighter, mint a hornet. Tizenpárral kevesebb ló, elvileg alul nyomatékosabb, de hasonló 600-as mindkettő. Viszont ezzel lehet túrázni, nagy plexis, van naked verzió ebből is, meg abból is, azok az N-ek. Tényleg durva az elnevezés, a logikát utólag találták ki...
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #16990 üzenetére
Sajnos eléggé "semmilyen" az a motor, én is nézegetem, igazából pont emiatt tökéletes, főleg ingázásra. A 750X az újabb, az se sokkal erősebb, viszont + fél milla az ára, plusz inkább 4 hengerest szeretnék, legyen pörgős, kelljen sokat váltani, stb...
(#16987) DigitXT: Ez nem volkswagen, vagy zöldségesmerci. Ha már honda, a legjobb, ez "vtec" vfr lenne, pl egy v4-es 800-as, csak azok elég drágák.
(#16991) Hauptmann: Nem az S a sima, idomos, olyat szeretnék. A CBF600-ból ez a kettő van: N és S. 2003-2007ig ritka az abs-es és porlasztósok, a szivatóhoz én fiatal vagyok, 2008 vagy újabb kell.
Ez is jó, hogy nem írják oda azt, hogy S (általában), aztán van olyan, hogy SA, na az gondolom az első széria, de ezt már nem tudom.(#16992) Mosquito34: Van ilyen, neki a legjobb, elméletben tud élvezkedni, ugyanolyan örömet szerez magának a meséléssel, mint a motorozással. Mostanában waze-zel navigáltam az sh-n, fél fülessel a sisakban, hibátlan, persze túrán kényelmetlenebb, de már vannak olyan jók ezek, hogy belföldön akár ennyi is elég. Főleg évi 3 ezer km-re.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16996 üzenetére
Volt gépátvétel előtte is, a nevezést pedig csak a díja után fogadták el.
Elvileg nagyobb hengert és módosított hajtást találtak utána, 24 óra alatt sok minden változik. Szívesen olvasnék erről egy részletesebb leírást, remélem lesz a totalbike-on.
Igen, a győztes csapat most már címvédő volt.
Vannak ügyes motorosok, órákon keresztül döntik gumiperem végéig a mocit. Kinek mi az amatőr...
CBF600S: 90%, hogy ez lesz nekem is a befutó. Ha nyerek a lottón, akkor valami 1200-es, de ott már minden mindegy.
Sajnos elölről nem jön be annyira, de ezért nem veszem a naked verziót, abból még kevesebb van a piacon.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16998 üzenetére
Bocs, már megint félreérthető voltam, iróniának szántam a "24 óra alatt sok minden változik" részt. Próbálkozik mindenki mindennel. Elég annyi, hogy mindenből jobb minőségűt használnak, jobb szerszámokkal várják a motort a pálya mellett, stb. Mindegy, ez nem a forma1, nem is megy elvileg annyira vérre. Persze mindenki nyerni szeretne.
-
Burt1793
veterán
Tudom, ezt mondják, viszont vannak ismerőseim, akik szeretik, ugyanígy ingáznak és néha túráznak a cbf600-zal, persze van, aki nagyobbra cserélné lassan. Én alig mentem vele 100 km-t, az oktatómotorral voltam kétszer forgalomban, ennyi a 4 hengeres motorélményem. Tetszik. Ha nem jön be, jöhet egy 2015-ös sh, pár év múlva, olcsóbbért, nem?
(#17001) Hauptmann: Egy idő után biztos megunom a folyamatos váltást. Ma viszont egyszer üresbe raktam kettes helyett a tanulómotort. Hétvégén strandröpin rosszul érkeztem vissza, bal nagy lábujjam full lila, megszenvedtem minden váltást. Oktató meg lecseszett, hogy a motor terhelés nélkül felpörgött 3 ezerig és onnan raktam 2-esbe. Mintha ez lett volna a legdurvább nyüstölése a mocinak. A fazer is tetszik, bár ez naked, az csak alkalmi motor...
Látom emberek tapasztalatait, hogy a kezdő 600-as után egy 1000-es kéthengeres milyen nyomatéktengernek érződik (megjegyzem, egy 1200-es négyhengeressel sincs gond), én is örömmel végigjárom a létrát. A 125 és alatta lévő kategória úgyis kimaradt.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Én az első ilyenen azért nem lettem végül pilóta, mert a 85 kilómat nehezebben viszi az 50-es, de akkor ezek szerint te rendes csapatban indultál volna.
Az biztos, hogy sokat lehet fejlődni egy ilyenen, ahhoz képest elég olcsó, 6 órás vezetéstechnikai tréning.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17148 üzenetére
Én most ~nyélgázas gyorsításnál éreztem kis remegést (éppen 40-50től), pl Budakeszin felfelé a Fő úton. Egy hónapja nem indítottam be a masinát, nem voltam otthon és most a zuhogó esőben nem nagyon nyeleztem, remélem csak a gumi csúszott a nagy vonóerőtől kicsit jobban. 😃 Meglátom délután hazafelé. Most a mélygarázsban kiszárad a variátorház is, ha esetleg a nedvesség lenne a gond és az út se lesz vizes.
Lehet, hogy nem bírja ki 36 ezerig a görgőszett... -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17156 üzenetére
Leeresztett 0.2 bart elöl-hátul, most pótoltam. Hazafelé amúgy is jó volt, szerintem kicsit beázik a dekni, vagy nem tudom... ha lesz megint eső, akkor már nem lehet a gumira fogni. Nem remegés, kicsit jobban, de nagyobb frekvenciával, finomabban remegett. Persze az is lehet, hogy 1 hónap alatt elszoktam az egy hengertől, olyan kicsinek is tűnt az egész, pedig nem nőttem.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17181 üzenetére
Azért most elég meleg volt (pedig én csak a mostani héten jártam be), hazafelé autópályán mentem, de ott is melegem volt, a motor nagyrészt bekapcsolt ventilátorral ment, ez elég ritka.
Más: ma meglett a forgalmi vizsga, most egy hétig nem leszek, aztán megcsináltatom a jogsit. Szerintetek érdemes orvosit csinálni azért, mert már csak 5 évig érvényes a mostani? Hány éves korig adják 10 évre?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz FeniX- #17232 üzenetére
Persze, simán elég lehet a 150-es is, nagyobb inkább folyamatos 100 körüli tempóhoz kellhet, városban nincs olyan nagy különbség. Sőt, én általában félgáznál kevesebbet húzok.
Ma - ugye péntek van... - kómásan jöttem hazafelé 5 körül, Alkotáson. Indulok a pirosnál félgázzal, szokásosan lemaradnak az autók ahogy szoktak, de meghallok egy suhanó hangot, oldalra nézek, látom, hogy bőven gyorsabban elmegy egy bmw i3. Na ezt fullgázzal se értem volna utol. Na jó, a Széll Kálmánon beállt a dugóba...
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #17250 üzenetére
Nagyon menő, van valaki egy ilyennel (az full fekete), akivel szoktam találkozni útközben. A kipufogója ordít és kb úgy gyorsul, mint az sh300-asom.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #17380 üzenetére
Rosszul tömörítetted. Az átlagfogyasztásba beleszámít minden autónál az állás, de a pillanatnyit állás közben egyes típusok l/h-ban írják, egyes típusok --- l/100km-nek írják, olcsóbb autók pedig egy skálát mutatnak pl max 20 l/100km értékkel és ilyenkor tele van a skála.
A l/h- át lehet váltani l/100km-re, ha l/h-t megszorzod 100/sebességgel [km/h] (átlag sebesség vagy pillanatnyi...).
Illetve visszafelé váltod, ha osztod ezzel a l/100km-t.Ebből látszik is, hogy 0 sebességnél bajos az átváltás.
Haszongépjárművek pontosabban kijelzik. Sőt, ott sokszor a l/h a mérvadóbb, mert többet állnak. Traktornál meg végképp l/h van, sőt odo helyett is üzemóra a gyakoribb.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #17439 üzenetére
Szerintem inkább a robogósok. Legalább is az, hogy a dugóban végigmegyek 25 perc alatt, ami autóval 1,5 óra felett van, elég idegesítő lehet egy-két embernek.
Amúgy meg, ha nem tudsz Yamaha tdm900-nak megfelelő hondát hasonló árban, akkor a következő motor nem honda lesz.
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #17496 üzenetére
Szívás még ilyenre is figyelni, én tegnap reggel erősebb esőben mentem befele a reggeli csúcsban, visszafelé éjfél után jöttem, akkor már csak pocsolyák voltak, csúszott minden és hideg is volt. Több helyen csúszott annyira az út, hogy zárt kuplunggal, félgázon kicsúszott a kerék, lehet, hogy meghalt a citygrip...
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17498 üzenetére
18 ezer km, van még rajta a határig 3 mm bőven, lassan 3 éves (szemre jól néz ki). Persze, van olyan aszfalt amin melegen is csúszik, de most tegnap éjfélkor hazafelé a városban végig csúszkált, pedig mentem 60 környékén, szóval be kellett volna melegednie valamennyire.
Most a tucanom kap egy kis tuningot, a tervek szerint nem engedi majd be egyáltalán a levegőt elölről. Lehet, hogy van értelme a téli city grip-nek. Bár, ha durva tél lesz, akkor mindegy, addig is olcsóbb, ha kicsit lassabban megyek...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Én pedig járkáltam bérmotorokkal is, sokszáz km-eket (általában 500 körül) naponta a magyar dombokon, hegyeken.
Robogón pedig fent van a reszelgetett tucano, felvarrtam egy vízálló, szélálló anyagot rá, ami a lábam előtt megy le függőlegesen, így nem jön át semmi a robogó és a tucano között. Elég jó lett.
A motorok után kicsit lassúnak érződik a kicsike, de erős a szél mostanában és a tucano is plusz súly, biztos azért. 😃[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #17547 üzenetére
Jó, de ilyenkor sokat számít, hogy ki mikor közlekedik. Tavaly 10re jártam be, kicsit hamarabb is jöttem haza. Most 8ra járok be (fél8kor indulok) és este 8 körül jövök haza. Ilyenkor már hideg van.
-
Burt1793
veterán
Nekem a plexi mindig fent van, nyáron is, 70 felett (nagyjából mindig) le akar tépni a menetszél a robogóról, ezt nem bírom.
Suzuki DL650-est és Africa Twin-t próbáltam.
A Suzi ereje is teljesen rendben volt, Pilis, Börzsöny, Mátra megvolt vele egy nap alatt, szépen megy, jó a váltó, imádom. 5ezertől húz rendesen, nem lassul be, csak 150nél. Az africa twin meg más kategória, nem gyenge, de kanyarogni egyelőre bőven elég a suzuki is. Az a baj, hogy hiába volt 18 fok múlt héten is, amikor motoroztam egész nap, kicsit megfáztam, pedig menet közben jól voltam, de azért mégiscsak egész nap ért a szél. -
Burt1793
veterán
Ohh, értem, van benne valami. Erről jut eszembe, a sisakom mindig teljesen bogaras lesz motoron, robogózás közben nekem ez ismeretlen, sose kell takarítani a plexijét.
A motoros plexik tényleg nem nagyok, de nagy tempónál se akart levinni a szél és nem a turbulens áramlás közepén van a fejem, mint robogón (oké, túl magas vagyok a robogó nagyplexijéhez mérve is).Amúgy a DL-650 4,5 litert fogyasztott 100-on így országúton kanyarogva, úgy, hogy elég ritkán kapcsoltam hatosba (persze néha pihentem és gurulgattam nyugiban) és a tudásomhoz képest mentem is.
Az africa twin se fogyasztott 5 liternél jóval többet ilyen hosszabb távokon, de abban azért van még tartalék bőven.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #17554 üzenetére
Mint az SH300? Városon kívül sokkal jobb, városban sorok között nem a legjobb, még így, viszonylag sok sorozós, robogós tapasztalattal sem, a kormánya és a tükre pont az autók tükrével van egy magasságban, de ez az africa twin-re is igaz.
Az africa twin egy jóval újabb, erősebb, a motorja is más karakter (V2 kontra sor2, oké V2-es főtengely elékeléssel). Jobb a V-Strom 650-nél.
Így, hogy más motorokat nem próbáltam ilyen motorerővel mondtam azt, hogy elég nekem a 650-es is, főleg az ára miatt, de ha minden jól megy, jövő szezon elején veszek egy Yamaha TDM 900-ast.
Na, ezért is jó az africa twin-t próbálgatni (tdm 900 híján), mert nagyon hasonló a két motor motorja, mondhatni, a tdm egy olcsó africa twin. És ezzel már el lehet lenni jó ideig.
És valszeg a robogót is meg fogom tudni tartani, bejárni mégiscsak jobb lenne (sokkal).Őszintén megvallva a motorbérlés nagyon praktikus, nem kell tárolni, lehet válogatni, nem kell karbantartani, felülsz, mész, élvezed.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17603 üzenetére
Sok a Madison akkor. Pár hete, hétvégén a Dobogókő környékén láttam egyet, de az nem xenonlámpás volt.
Budakeszin még sose láttalak. Reggelente egy fekete sh300assal szinte mindennap találkozom befelé (és még pár robogóval, azokat a típusokat nem is ismerem).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17609 üzenetére
Jó, hát nem mindig jön össze autóval, de ha meg nem mész, akkor szinte mindig beszopsz minden lámpát (nekem ez a tapasztalatom, na jó, persze, mindig a rossz marad meg, ha szép zöld hullám van, azt elfelejtem). Én nem szeretek az Egér úton és az autópályán hazajönni (ráadásul nem Budakeszi felé megyek olyankor, hanem Biatorbágyon keresztül). Hosszúak az egyenesek, 100 körül már minden mai átlagautó jobban megy a robesznál, kanyar sincs, lámpa se sok, elvész az, hogy én szlalomozom a többi között. És mindig van valaki, aki le akar gyorsulni. Na mindegy, mellesleg most is egy motor van nálam, a robogó bent pihen a városban egy mélygarázsban.
Ma is motorozom egy jót![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #17611 üzenetére
Nem tudom, én robogóval mindig azt tapasztalom, hogy lehúzódnak, elengednek, ahhoz képest, hogy mennyit megyek, nagyon kevés az olyan, aki nem enged el szándékosan, egy-két vén toyotás persze figyelmetlen és a vonalon, vagy átlógva megy, őket nagy ívben kell előzni.
Az más kérdés, hogy ez a reggeli csúcs, délután már nem ilyen figyelmesek az emberek.
Illetve most már fixen látom, hogy Budán sokkal rendesebbek, mint Pesten. -
Burt1793
veterán
Ahh, most értem haza, áldás ez az idő.
3,5 fok van itt, zuhog az eső és erős a szél. A módosított tucano tette a dolgát, sehol se áztam be, de az erdei úton a vízzel teli nyomvájúba akart belökni a szél, miközben semmit se láttam. Ennél sokkal rosszabb már nem lehet. -
Burt1793
veterán
Nagyon veszélyes.
Tegnap egy taxis Szépjuhászné és Budakeszi között úgy kanyarodott le jobbra a Laktanyához, hogy csak fékezés után indexelt. Tartottam tőle jó 20 méter távolságot, kb. 60-nal mentünk, de ő erősen fékezett. A hátsó kerekem farolt jó egy másodpercig, aztán inkább csökkentettem a fékerőt. Azért ijesztő, mert teljesen különböző hidegben az egyes aszfalttípusok tapadása. Utána próbálgattam a fékezést, nem csúszott meg erősebb lassulásnál sem.
Az is igaz, hogy a hátsó gumim a végét járja, de most már a szezon is. Átállok a csak száraz időben motorozásra, reggeli időkép előrejelzést vizsgálva. Plusz, ha reggelre mínuszokat mondanak, akkor már este dobom a motor kulcsát. Tavaly vidámabban motoroztam ilyenkor, egyrészt azért mert általában 9-10-re mentem be és nem késő este jöttem haza minden nap. A Tucano nagyon jó szolgálatot tesz. A motor kicsit nehezebben indul, amikor egész napi kint állás után ráülök, persze csak a melegebb időszakokhoz képest, hidegen kicsit hangosabban kalapál, de utána minden normalizálódik.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ez elég meredek szakasz, 2 literes tdi épphogy felmegy 60-nal 4-esben 1500as fordulaton. Ritka az ilyen Magyarországon. Robogóval mentem már rajta, bár lefelé többször, ha a Daubnerbe be kell ugrani hazafelé, szerintem nincs vele gond (és nem csak lefelé ).
(#17799) DigitXT: A kipróbált nagymotorokon megtapasztaltam, hogy milyen (főleg a hátsó fék esetén), nagyon hasznos, valszeg sokkal kevésbé van szükség szerencsére az esés elkerüléséhez. Most ha nem kanyarodik le a végén a taxis, csak kikerülni tudtam volna visszább engedett fékkel. Első fék erősebben húzásához meg kell bátorság. Három év alatt egyszer mászott el komolyabban az eleje fékezéskor, épp csak 500 métert mentem arrébb Budapesten, jobb kéz felől jött egy autó, jó erősen húztam a féket, valamiért megijedtem, nem koncentráltam, de sikerült visszaengedni mielőtt tényleg sok lett volna.
Szerintem azért motorra fontosabb az abs, mert a kanyarok előtt gyorsan mész, rámarkolsz a fékre, muszáj lassulni, ha nem tudsz, megszívod. A városban (ha nincs előtted egy hülye, aki direkt meg akar ölni), akkor nincs ilyen gond. Viszonylag sokat megyek, de nagyon ritka a tegnapihoz hasonló eset. Amikor ősszel most túrázgattam, elég sokszor jött jól az abs zsír új gumis motorokon is.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #18020 üzenetére
Persze, ez természetes, vagyis kicsi a motor (főleg nekem), ha utast viszek, akkor sokkal kényelmetlenebb amiatt, hogy előrébb kell ülnöm pár centivel, a csomag ugyanilyen lehet, de mivel két személyes a robi, a csomag nem ér hozzám, még az ütőm se, amit fel szoktam pókozni a dobozra.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #18022 üzenetére
Ez már nagyon motorfüggő dolog. Ha sok cuccot visz az ember, fontosabb, hogy masszív legyen a rögzítés, a legjobb az oldaldoboz és a rendes topcase. A tanktáska általában gátolja a mozgást és nem is nagy az űrtartalma.
A motortípus egyénfüggő. Én pl nehezen férek fel egy sportmotorra, nagyrészt túramotorokat próbáltam (dl650, bmw gs800, yamaha tdm900, africa twin, cb600f, cbf600, nc750x), hosszú távon ezek kényelmesek, másnak talán nem, ezt nem tudom.
Annyi szent, hogy más téma, mint a robogós.
A menettulajdonságokat nem rontja robogón a topcase, cserébe praktikus, gyorsan nyitható, csukható, egy mozdulattal levehető, ezek a mindennapokban fontosabb dolgok, előnyösebb a pókozásnál. Mint mondtam, heti 2-szer, 3-szor én is pókozásra szorulok, ami plusz idő.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ez igaz, a kormány tényleg elkezd remegni, ha elengeded, de ilyet úgyse csinálok, hiszen akkor nem tudok gyorsítani... Arra gondoltam, hogy a városban szlalomozás vagy országúton döngetés esetén nem érzem a dobozt különösebben.
csongi: A motoros a béna, a doboz szükségszerű egy túra során, azzal együtt kell motorozni, szerintem egyáltalán nem olyan drámai a különbség, de lehet, hogy túl nehéz vagyok ahhoz, hogy érezzem.
-
Burt1793
veterán
Oké, valószínűleg más a ingerküszöbünk, amikor rendes túrabiciklivel viszek jó 25 kg csomagot 2 héten keresztül és nap végén, miután lecuccoltunk megyünk egy kört, mondjuk egy étteremhez, akkor azt mondom, hogy hú, de jó, mennyivel könnyebb irányítani... Robogónál nálam bőven "le se szarom" kategória.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen