Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Burt1793

    veterán

    válasz Hauptmann #13526 üzenetére

    Nagyobb gyorsulás = nagyobb terhelés, szóval az egész hajtást jobban igénybe veszi a dolog szerintem. Hosszú távon nem biztos, hogy megéri, de ezt lehetetlen előre megmondani, ha nincs bajod a gyorsulással, szerintem nem érdemes piszkálni, ha meg van, akkor nincs miről beszélni. :D

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Hauptmann #13526 üzenetére

    A szíjat tudják koptatni végsebességen, ha ki van centizve a dekli mérete,
    mert nagyobb áttételt ad, a nagyobb kiemelés miatt. Cserébe nagyobb ez
    a végsebesség is! Csak az nem életbiztosítás, ha belenyomja a deklibe.:D
    Ebben az esetben szükség lehet némi hézagolásra a két tárcsa közé: van
    robogó, ahol gyárilag is van ilyen. (Kivettem: csökkentette a fogyasztást.)

    Ha betartod a Dr. Pulley ajánlását, robbanékonyabb lesz a motor, és nő a
    végsebessége is, cserébe nagyobb fogyasztás + nagyobb kopás várható.
    Ha nem tartod be az ajánlást, és csak picivel könnyebbet veszel, mint én
    tettem elsőre, kevesebb plusz erőt (gyorsulást) ad, cserébe nem növeli a
    fogyasztást, végsebességen viszont lehet gond a szíjjal, hézagoló nélkül.

    Ha ugyanolyan súlyút veszel, mint a gyári, csökkenti a fogyasztást, főleg
    nagyobb tempónál (kisebb fordulatszám!), de a gyorsulásod nem javul...
    Ha nehezebbet veszel, egy lusta döggé válik a motorod.:D Nem ajánlott.

    Nekem 17 gr volt a gyári súly (8 görgős varió), 16 gr Dr. Pulley egész jól
    teljesitett, a szíjjal sem volt baj... Cseréltem Multivarra, amiben 15 gr-os
    a gyári (Malossi!) súly, s eleve nagyobb áttételt tud valamivel a gyárinál.
    Na, ebbe már gondot okozott a 16 gr Pulley végsebességen (150 körül):
    most a 15 gr Malossi van benne, ezzel jól gyorsul, de a végsebesség f.s,
    130 fölé nem is húzattam, mert feleslegesen pörög 7500 fölé. (Mondjuk
    régen pörgettem 8300-on gyári hajtással, de azóta tudom nem éri meg.)

    Hétfőn jön elvileg a 14 gr Dr. Pulley, arra nagyon kíváncsi leszek.:))
    Ha esetleg túl könnyű lenne, még mindig játszhatok: 4×14 + 4×16=8×15

    Burt: nem biztos az. Próbáld meg a dízel autódat berakni 5-be 50-nél, és
    lepadlózni. Elég szar lesz a gyorsulás, viszont attól még nagy a terhelés,
    ez konkrétan motorgyilkos dolog: alacsony fordulaton pl. az olajnyomás
    sem a legmagasabb. Ott kell használni a motort, ahol nem szenved.:R

    [ Szerkesztve ]

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák