-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
StoneBridge
senior tag
Vespa 250 GTS teljes egészében Piaggio blokk köré épült, vagy van valami difi? Van itt Vespas kollega?
Volt anno egy Madison 250-em, az is Piaggio blokkos volt, alapvetően nem volt vele gondom, minden mással bőven.
Most a motorom mellé szemezgetek egy GTS-el. Sok minden nem állt még össze a GTS-el kapcsolatban, pl. futómű gyatra lehet?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Köszi!
Akkor ez meg is van egy kis keresgélés után:
Piaggio QUASAR engines as fitted toAPRILIA ATLANTIC 250-300, SCARABEO 250-300, SPORTCITY 250, SPORTCITY CUBE 300
DERBI GP1 250, RAMBLA 250-300
GILERA NEXUS 250-300
MALAGUTI MADISON 250 2005
PEUGEOT GEOPOLIS 250, SATELIS 250
PIAGGIO BEVERLY 250-300, CARNABY 300, MP3 250-300, MP3 YOUBAN 300, X7 250-300, X8 250-300, X9 250 EVOLUTIO
VESPA GTS 250, GTS 300 SUPERA blokk nem is lenne idegen, majdnem 4 évig használtam ilyennel szerelt Madisont.
Még a futóműről kéne valami infó, mennyire tartós, mennyire béna - kicsik a kerekek, elöl egy-lengőkaros. Egy tesztet olvastam, ott azért sok jót nem írtak róla. Városi munkába járósnak és ide-oda rohangálósnak venném, túrákra ott lenne a nagy.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Szerintem sem lehet vele nagy gond.
2 éve áll garázsban, biztos kell majd szervizelni. Variátor szíj elöregedhet ennyi állástól?
Olaj, folyadékok csere, gumira ránézek.
Retro forma bejön, már csak az árán kell csiszolnom, aztán meglátjuk. Ha összejön, majd jelentkezem.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz -Mosquito- #11870 üzenetére
Ez a konkrét darab 9 éves lenne. Ami előny, hogy 250-es, ismerem is, tehát lehet azért vele mozogni utassal, illetve nincs szétütve, állapota a valódi 10 ezer km-t tükrözi. A sok állás miatt lehet gubanc, de szerintem a folyadékok cseréjén és egy vizsgán túl sok minden nem lesz.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Abszolút egyetértek. Motort is így vettem tavasszal, végül nem újat, hanem 6000 km-el egy szezont használtat. Az új felára nem érte volna meg a plusz költséget.
Ez a Vespa 2. tulajos, leellenőrizhető a szerviztörténete, meggyőzően néz ki (tegnap is megnéztem). 3 másik (idősebb, azokra ráfér egy restaurálás is) Vespa áll mellette, aki eladja már nem használja őket, mert nem érzi jól magát rajtuk. Ami durva, hogy tartják az értéküket, pedig egy kis glancon kívül semmi különös.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Nos, visszatértem a nagyrobogósok táborába, egy korábban említett Vespa GTS250-el.
2006-os gyártású, itthon forgalomba helyezett, 3. tulaj vagyok és nincs benne 10 ezer km. Ennek megfelelően sokat állt, konkrétan az elmúlt 3 évben egy métert sem mozdult.Szerviz tekintetében az alábbiakkal indítottam, illetve mivel már volt tapasztalat ilyen blokkal szerelt géppel is (Madison 3 250 ie volt a korábbi nagyrobim), nagyjából tudtam hova kell nyúlni és az alábbiakat cseréltem:
- Varta 12Ah akku
- HF olajszűrő, Repsol 5W40 olaj
- Motul 80W90 hajtóműolaj
- Malossi kétrétegű levegőszűrő
- hűtővízcsere (ezt cserekor át is kellett mosni, dzsuva volt)
- fékolajcsere hamarosan, ill. hajtásra ránézünk (ezt már nem én végzem)Hamarosan érkeznek az új gumik is (Michelin Power Pure 2CT). Ami most fent van Heidenau márkájú gumi szett, olyan bütykös, hogy távolsági busz hangzású feelinget élhetünk át már 40-50 km/h sebességet elérve.
Néhány eddigi tapasztalat:
Rajta ülve kényelmes, bár a lábak kinyújtására nincs mód, a Madison sokkal terpeszkedősebb volt. Ami fura, hogy először az utasnak kell felszállnia, utána jön a sofőr, így praktikus. Utas lábpozi sem a legkényelmesebb a kihajtható lábtámaszokkal. A blokkhoz való gyors hozzáférhetőség az üléstálcát kivéve valami zseniális. Nagyon jó a tompított fényszóró. Kis kerekei (12") és egyszerű futóműve ellenére jól kezeli az úthibákat, komfortosnak mondanám, ellenben a nyomvályús részeket jobb kerülni.Remélem hosszútávú kapcsolat lesz.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz Hauptmann #14022 üzenetére
Köszi!
Jó kis gép, kezdem jobban megszeretni.
Eddig motorral jártam, és már azon gondolkodom most mennyit fogom használni a nagy vasat (egyértelműen kevesebbet), de eladni azért még nem akarom.
Viszont tartok tőle, hogy ellopják, robogókat azért még mindig visznek bőven. Napokban elvittek egy LX50-et a 13-ból. Lehet kötök is rá cascot, előszámolással negyed évre 15 ezer jött ki, amiben minden benne van (törés, lopás, elemi kár, 2 utas bebiztosítva).Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz Hauptmann #14026 üzenetére
Ennek szinte nincs hangja. Azon biztos gyári volt a kipuff?
Mert egy Akrapovic biztos tud szólni rajta, mondjuk nem értem minek rá, mert csak qrva hangos folyamatos búgás lesz az egészből. Na ilyet nem tervezek rá, örülök, hogy halk, annak kellenére, hogy a motoromon meg imádom a teljes Akra rendszert.Hogy ment amúgy? Indulásnál nem hallottál furcsa zörejt? Ugyanez volt a korábbi 250-es madisonnál is, de ott néha a zörej mellé torpanás is társult (asszem a Piaggio Quasar blokkok kuplungjának kezdődő kopását? jelzi). De ebben meg nincs 10e km.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz Hauptmann #14055 üzenetére
Lehet kiherélték és amiatt mélyebb tónusú az a kipuff.
Mondjuk az is igaz, hogy az enyémen jelen pillanatban a gumik okozzák a majdnem mindent elnyomó hangot, 50-nél már teljesen olyan mintha egy száguldó volánbuszon ülnék.
Szombaton kapja meg a kétkomponensű Michelin Power Pure gumikat, kíváncsi vagyok mennyiben lesz más.Ja és ma reggel vizsgázott a kisgép gond nélkül, másfél óra volt az egész, illetve ~4.500 Ft. Én meg az izzókészlet/eü csomag megléte miatt aggódtam.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Tegnap megállt indítás után nem sokkal (kb. fél perccel) a GTS. Előtte nap is csinálta, de akkor már üzem melegen, a belvárosban. Akkor még nem foglalkoztam vele, mert indult is egyből. Viszont tegnap csak a 6-8. indítózásra kis gázzal rásegítve indult.
Mindkétszer alapjárat közelében volt a leállás, tehát nem fordulaton produkálta. Amúgy az alapjárat nem tűnik alacsonynak, normál szinten van és nem ingadozik.Ötlete van valakinek, hogy mi okozhatja?
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
-
StoneBridge
senior tag
válasz StoneBridge #14083 üzenetére
Úgy néz ki a gyertya volt a ludas, most sokkal szebben jár, indulásnál kicsit élénkebb is.
Sajnos a jó drága NGK platinum gyertya kell bele a katalógus szerint, de emlékszem, hogy ez volt a korábbi Madisonomban is.
Szerk: ja még a gyári Champion gyertya volt benne, nem valószínű, hogy a 2006-os gyártás óta cserélve lett volna, tehát 10 ezer km volt benne.Látom előjött a Piaggio 250-es blokk fogyasztás téma. 2 géppel kapcsolatban is van most már pontos adatom.
- Korábbi adat, Madison 3 250ie túra 2 személlyel: 2,93L / 100km (város 3,5 körül volt, pontos adat nincs)
- Mostani adat, Vespa GTS250ie túra és egy kis tempósabb város 2 személlyel: 3,26L / 100kmMadison 3-ról rövid véleményem (4 évig használtam), őt.
Nagyon kényelmes, 2 személlyel is, ellenben nem volt olyan fürge mint a GTS, nagymotorosabb, kicsit tohonya. Sztendernél van egy központi szilent, ha az kimegy, drága a cseréje, ellenben érezni, mert az egész gépnek a viselkedését befolyásolja. Fékek nem voltak valami jók, pedig próbálkoztam több betéttel is, tárcsát cseréltem idővel. Szétment a feszszabályzó, szerencsére nem vitte el a dolgokat (digit. műszeregység kicsit megbolondult, majd jó lett), jó drága volt a csere valami japánra. Sima szervizek nem drágák, alkatrész van dögivel. Hiába dupla lámpás, nem volt túl meggyőző a tompított ereje (H7 izzó emlékeim szerint).
Ezek jutnak eszembe hirtelen.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14213 üzenetére
Ez gyári volt bizony, de elég keveset láttam ebből a színből. Az utakon minden esetre nem volt hátrány, jó szembetűnő volt. Szerintem rohadt jó a formája. Sokan megdicsérték, mások meg magukban röhögtek, elnyerte a kukás-robi címet is.
Emelkedőket szerintem semelyik 250-es sem csipázza, a Vespa sem szedi nagyon a lábát, ha húzósabb emelkedő van.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14225 üzenetére
Hát ja, a 400-asnak illik megindulni is, nem zavarba jönni emelkedőn. Hány lovas a 400-as?
Az a szerelés úgy kemény, ha így kaptad vissza a gépet.
Amúgy van vario és kuplung rögzítő szerszámod? Vagy hogy vetted le?
Egyre inkább érik bennem a gondolat, hogy ősszel a szíj-görgő cserét saját kezűleg fogom megtenni. Ezek a célszerszámok sem vészesen drágák úgy láttam.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14228 üzenetére
Ja erre pont múlt héten mentem a GTS-el 2 személlyel, azért nem volt nehéz neki legyűrni.
Budán vannak sokkal durvább kaptatók.DigitXT:
Kellene egy nyomaték-kulcs is idővel, + a célszerszámokkal és a neten található infókkal szerintem simán menne a nagyszerviz (szíj-görgők). Aztán biztos vannak buktatói, de minimális műszaki rálátással (szerintem az nálam megvan ) szerintem nem lehet gond. De azt nem értem mivel rögzítetted le a dolgokat (kuplung+vario)?[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14235 üzenetére
Akkor kis-nagy szerviz lesz a neve. Ha mélyebbre kellene nyúlni a hajtásba, mondjuk a kuplungot szétbontani és felújítani vagy a blokkban valamihez hozzányúlni, akkor már megállna a tudományom.
Szóval nálam, kis-szerviz: olaj, levegő, hűtéssel kapcsolatos dolgok, (kis-)nagyszerviz : szíj, görgők. De mindenki úgy hívja, ahogy (affinitása szerint) akarja.A dekli csavarjai még hagyján, de a variot és a kuplungot tényleg megfelelő erősségre kell visszahúzni, lsd. a Te esetedből eredő problémát elkerülendő. Viszont ehhez valami normál nyomikulcs kéne, nem Lidl-s, gondolom én (??).
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14238 üzenetére
Blokkhoz nem nyúlok inkább. Gyertyacsere volt a legnagyobb beavatkozásom eddig.
Amúgy, skacok, erről beszélünk több komment óta.
Kérdeztem, hogy az anyát mivel rögzíted. Erre írtad, hogy ütve-csavarozó. De lehet hülyén fogalmaztam.
Szóval, igen, drága alkatrészek, utána is jártam, a 250ie blokkhoz valahol 50 dodó környékén lenne a varió/kuplung rögzítő célszerszám. Mondjuk hegesztetni lehet pont tudnék is ingyen (faterom minősített CO-s), de ahhoz meg nem ártana minta sem. Aztán kellene egy megfelelő nyomikulcs és ha jól láttam a többi figyelem kérdése, egy nem műszaki analfabéta szétszedi és összerakja a hajtást új szíjjal és görgőkkel.GTS nyomaték értékek
83Nm a kuplung, 60Nm a vario[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14243 üzenetére
Áhá, értem. Mégiscsak én voltam az értetlen.
Beverly 500 jó cucc, nekem is bejönnek. Mondjuk az a kályhacső az oldalán nem annyira tetszik.
Viszont baromi kényelmes lehet, meg a tudat, hogy egy nagyobb tempós előzést is erőből megold. A Malagutis testvére, a Spidermax viszont valami elcseszett ronda, de a tulajaik imádják...[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Szerintem ez a búgós gumma volt fent nekem is a GTS-en, Heidenau volt az is. Hát terepesebb vidékre biztos jó, városba nem annyira.
Most egy kicsit sportosabbat választottam, Michelin Puwer Pure 2CT került fel hétvégén, sokkal komfortosabb a Heidenau után. Elég jónak tűnik, de esőben még nem próbáltam, a City Grip ott jobban teljesít állítólag.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #14267 üzenetére
Én valahogy úgy voltam vele, hogy kell a 2CT (a City Grip sima úgy tudom), nekem a motoromon nagyon bevált a Michelin Pilot Road 3, iszonyat tapadós gumma. A GTS meg olyan könnyedén bedől, hogy lesz is eleget használva a széle, ott meg akkor tapadjon mint állat. Figyelni kell persze, hogy bemelegedjen, de rohadt kicsi a kerék, így hamar megtörténik.
Ősszel, hűvősebb időben lehet majd bajom (ezt mondta a gumis is), majd beszámolok róla, hogy mennyire korcsolyázik.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz tikshow #14271 üzenetére
Azt csak rendelés és szerelés után tudtam meg. Sajnos.
A Pure szett legalább akcijós volt, 32k szereléssel, centírozással.Szerk.: vissza is vonom, ha jól látom csak nagy dögökre van méret (120 első, 160-as hátsó), nem icipici cukormázas robogókra.
[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Mentünk hétvégén egy 470 km-es Balaton látogatós túrát. Fogyi 3 liter körül alakult (most pontosat nem számoltam) 2 személlyel + csomaggal. Az első, lehajtható tároló rész rohadt hasznos, örülök, hogy van ilyen.
Utazóban 90-100 kmh volt a kényelmes, felette a nagy plexi miatt már erőlködősebb, illetve nem annyira komfortos.
A hátam, meg a hátsó felem 100 km megtétele után kissé zsibbadt, asszonypajtás nem panaszkodott ilyesmiről, mondjuk neki ott a háttámasz. Valami rádiós hangkeltőt jó lenne applikálni rá az ilyen "hosszabb" túrákra.
A GTS amúgy szem mágnes, megnézik, ismerősök, idegen gyerekek felülnek rá, meg jön a "vigyél el egy körre".Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Amire még mindig nem jöttem rá, de biztos utána kell néznem idővel, mert baj lehet...
főleg hidegen, elindulásnál van egy pillanatnyi fémes hang, mintha valami valamivel súrlódna. Konkrétan ez volt a Madison 250-el is, de ott jellemzően üzem melegen és sokkal erősebb hang kíséretében jött elő. Tehát nem nagy fordulatnál, hanem épp elindulásnál, vagy kitartott lassú tempós gáznál. A kuplung lehet? A tárcsa ahogy elforog valamihez hozzáérhet?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14368 üzenetére
Nagyon szép darab, ha nem kell rá költened szerintem bőven megéri az árát.
Átírás sem vészes, 35e körül megáll.Én is most írattam át a GTS-t, a 15.500 Ft-os eredetvizsga díjának meghatározását komolyan nem értem. Miért majdnem annyi egy robogóra, mint egy autóra? Rá is kérdeztem, és megtudtam, hogy ennek 60%-a állami költség, szóval állambácsi elmehet.... jó nagy lehúzás az egész.
Milyen épített duc az 8M Ft-ért? Szép lehet az is.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Variátor szíjnak van öregedési elévülése?
Ha a görgők kopottak, ezt a motor menettulajdonságából hogyan lehet felismerni?(#14550) TayRol
Grat a géphez, sok problémamentes km-t![ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Amit még észrevettem ezekkel az új Michelin Power Pure SC gumikkal, hogy hidegen nagyon figyelni kell velük, mert eszméletlen csúszós. A parkolóházból úgy jövök ki, hogy nyekereg a legkisebb fordulásra is, enyhébb fékre meg már csúszik. Esőben, vagy késő ősszel azért majd lesznek izgalmak... szóval lehet a City Grip lett volna mégis a jobb választás.
Szerencsére kicsi a kerék, így gyorsan bemelegszik és akkor már nincs bizonytalanság.Lassan pedig szeretnék újra Tucano Urbano / "tyúkanyó takarót", előzőleg is nagyon bevált, szerintem a hűvösebb időkre elengedhetetlen. Valaki próbálta esetleg az újabb EVO-t? Arról mik a tapasztalatok?
(#14673) TayRol
500-tól ez egy nagyon jó fogyi...[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz -Mosquito- #14679 üzenetére
Jaja, olyan fényes, a cipőtalpa is enyhén csúszik rajta. De a motornak a szintén Michelin 2CT-je akkor miért nem nyikorog, meg mászik el? Oké, jóval nagyobb a tapadófelülete, de nyikorgás ott akkor sincs.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz Burt1793 #14709 üzenetére
Tucano nekem is jöhet lassan... fájó 30 rongy, de rohadt hasznos kis találmány.
Ráadás azt néztem, hogy a Vespa két hűtőjének az oldalszellőzője majd fűti a belső részt, a hozzá való Tucano-nak pedig a szellőzőhöz eső nyitható kis zsebei vannak, amennyiben túlmelegedett a fészek.Hétfői esőben amúgy a nadrágom kapott inkább oldalirányból, a nagy gyári plexi szinte esőmentessé teszi az utat, menet közben alig ért az eső. Tempót visszavettem, nagyobb féktávra figyeltem, szerintem ezekkel biztonságosan lehet esőben is robogni. A gumik is jól vizsgáztak.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
A napokban nekiláttam első lámpa izzót cserélni, mondom megvan úgyis fél óra alatt. Mindig kicserélem a gyárit, mert a legolcsóbb és szerintem leghasznosabb "tuning", ami szóba jöhet. Amúgy is jönnek a sötét délutánok, sötét reggelek, kell a fény.
Na lett az egészből 2 óra szöszmötölés. Először a plexit, utána az első csomagtartót kellett lebontani, majd az első idommal is szenvedtem egy sort. Plexi vissza kicsit macerás volt, meg a tükröket rendesen beállítani.
A hatás jó lett, Osram Night Racer H4 jóval fényesebbet vetít a gyári izzónál.Szerintetek érdemes valamivel a plexi és a lámpaidom közti kb. 1 centis hézagot valamivel kitölteni a téli hónapokra, hogy fogjon még valamennyi menetszelet? Fekete öntapadós szivacsra gondoltam, de lehet semmi értelme...
Tucano októberben nálam is felkerül. Még meg kell vennem. Vennék használtan is, de egy darab nincs abból, ami nekem kell.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Van egy lefulladós történet, ami időnként előjön (2-3x előfordult már majd elmúlt), legutóbb ezen héten is. Vespa GTS 250 (Piaggio QUASAR blokk)
Normál gáznál jelentkezett, befulladozik a gép, következő megállásnál (pirosnál) meg egyszerűen megállt. Ha fenn tartom az alapjáratot, nem fullad le. Ha lefullad, utána nehézkesebb beindítani, többet köszörül, illetve kis gáz kell neki, hogy induljon.Utánaolvastam, több GTS-nél előfordult ez a dolog és 3 lehetséges hiba lehet (?)
1. levegőszűrő vagy valamilyen cső koszos, nem kap megfelelően levegőt, esetleg falsot szív
2. akku gyenge vagy a saru rögzítése rossz
3. benzinbefecskendezés probléma (ehhez nem annyira értek)Na most. Check engine lámpa egyszer sem villant fel. Nyáron cserélve lett a levegőszűrő, ki lett takarítva, erre most újra ránéztem, tiszta és problémamentes. Akkut megnéztem, lehet itt volt a gond... a saru csavar rögzítő alátét kicsit korrodált volt, megcsiszoltam, átnéztem, vissza. Jónak tűnt, mentem próbakört.
Tegnap egy pillanatra azonban újra éreztem a fulladást, de nem állt meg.Mire nézzek még rá? Benzinszűrő lehet (nem cseréltük)? Injektor kezdődő hiba? Gyenge az akku (bele való vadi új nyáron vett Varta)?
Megköszönök minden ötletet.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
-
StoneBridge
senior tag
válasz -Mosquito- #14923 üzenetére
Az rendben van.
Ma megnézem melyik pumpa van benne. Plusz kaptam multimétert, amit lehet kimérek. (Azaz megpróbálom, nem értek hozzá nagyon.)
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Én is csak múlt héten tudtam meg, hogy van ilyen Tucano-nap, amikor lábvédőt néztem a gépre. Aztán most szombaton meg is vettem. Jól szervezett program volt, korrektek voltak az eladók, segítettek feltenni is még ott helyben. Kicsit bandáztam a Vespa klubosokkal, úgyhogy elgurultam velük túrázni. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a délutáni tombolán a tucanos nyereményeket is sikerült bezsebelni (sál, arcmaszk, meg apróságok). Majdnem vittem a főnyereményt is, ami nem tudom mi volt amúgy.
Jópofa dolog a Vespa klub, itt éppen Esztergomban pihentünk fél órányit.
-----
Múltkori sztorihoz: rá akartam nézni a benzinpumpára, de akárhogy nézem, az idom eltakarja és le kell bontani a fél oldalát, hogy megtudjam melyik van benne. Azóta persze egy fulladása sem volt, hibátlannak tűnik, de nem hagyom ennyiben, mert ami baj volt tuti előjön majd.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
válasz lehella #15355 üzenetére
2 hete vettem én is (aldis) racsnis nyomatékkulcsot. Teljesen jó, meg vagyok vele elégedve. Asszem valamivel 5ezer ft felett volt.
Elkészült a hajtás karbantartás is. Új szíj, görgők és csúszkák. A görgőkkel nagyon szívtam, mert bár hiába volt gyári méret, valamiért pár darab nagyon szorult. Itt kicsit kontárkodni kellett, de jó lett a végeredmény. Csöndesebb és egyenletesebben húz a gép. A kuplung harang kissé fel lett csiszolva belülről és a fémes hangnak sincs már nyoma.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Vespa GTS (250ie) hiba: elő-előfordul, hogy nagy melegben vagy ha sokat dugózok, a hajtás felől elinduláskor furcsa köszörülő hangot ad és kissé meg is torpan a gép pár másodpercig, amíg ez a hang van. Kuplungkosárra gyanakodtam, de azért gondoltam rákérdezek itt is.
Szíj és görgők cserélve lettek.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Értem, köszi a gyors választ!
Szíjcserénél az általad leírtakra külön figyeltem és már megtettem. Igazán nem segített, ha kicsit túlmelegszik a blokk (dugóban pl) akkor előjön ez a jellegzetes hang. Harangnak azért volt egy kissé kékes színe, arra emlékszem. Kuplungpofák kopását nem tapasztaltam, 13 ezer km körül lehetett benne akkor.
Érdemes lenne egy harang cserével indítanom?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Az is megvolt már, megcsiszolgattam a belső részét amikor szétszedtem.
Rendeltem egy harangot az imént, 10 ezer Ft. Remélhetőleg csere után majd megszűnik a probléma.Van egy bosszantóbb hiba is. Vízpumpa kis kiegyenlítő szelepnél csöpög a hűtő folyadék. Lassan, de biztosan. A vízpumpafedél tömítést cseréltem, sajnos nem szűnt meg. Állítólag a belső kerámia betét cserés...
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
StoneBridge
senior tag
Hali!
Kapott a GTS egy malossi kuplung szettet. A harang olyan volt mint az ibolya színe. Belül már abszolút nem akartak tapadni a pofák és emiatt volt indulásnál a fémes zörej. Ez a rész letudva, most csak simán jó lett (nincs ronda hang), változás más ugye nincs.
Azonban ajánlottak - ha már lúd... - egy malossi multivar szettet is. Azt mondják így a malossi kuplunggal csodákra képes Szóval kicsit dinamikusabb lenne a gép és nem kell szétforognia sem azért. 19 ezer km van benne, úgyhogy szerintem hamarosan megjátszom ezt a kis tuningot.
A bitubo futómű szett meg egy más történet, de hajlanék arra is. Mondjuk az a gép jelen piaci árohoz képest egy kb. 25%-os költség, ami azért nem gyenge.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autóhifi
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NBA és kosárlabda topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen