-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
És ezt mégis miből szűrted le áruld már el nekem, hogy én ezt mondom?
Pascal elavult? mert van nála jobb/ gyorsabb/ jobb értékaránnyal rendelkező kártya jelenleg a piacon?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz core i7 #20851 üzenetére
Azt én augusztus 20. óta folyamatosan nem értem, hogy hogyan bírnak emberek megítélni egy ilyen súlyú újítást béta játékokban felvett videok alapján. Gép elé leül, release BF V elindít, játszik 20-30 percet - utána lehet reális véleményt mondani, hogy mennyire jó a raytracing. De ez így komolytalan.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
BiP
nagyúr
válasz Crytek #20853 üzenetére
De, optimalizálva vannak, de minden játékban vannak olyan feature-ök, amik erőforrászabálóak.
Csak itt mindenki fekete-fehérben gondolkodik. Hogy 4k 60fps, minden csutkán, extrákkal együtt. És ha ez nem megy, akkor szar az egész, inkább 150ezres konzol.
Köztes megoldás nem létezik.Én meg azt mondom, aki egy 2080ti-t nem fog tudni úgy belőni, hogy menjen 60-nal, ott bajok vannak.
De valaki írta, hogy inkább marad fullhd-n.
Hát maradjon, vessen magára. Engem nem zavar, ha szivatja magát -
carl18
addikt
válasz core i7 #20855 üzenetére
És mi van azzal a részleggel akik csak szimplán nem esett le az állok ettől?
Én láttam és egyáltalán nem esett le az állam, másrészt én úgy érzem hogy a Ray Tracing off demokat szándékosan butították tovább hogy utána ha bekapcsolod le essen az állad.Persze a másik igazság hogy nem vennék semmikép se overpriced RTX kártyák, mikor 90-100E-ért kaphat az ember garanciás 1070-et ami maximálisan kielégítené az igényeim.
Persze hát ez mindenkinek maga dolga mire mennyit költ, de szerintem ez a 1 effekt nem adja el a játékot.Mint ha a Mafia 2 Physix nélkül élvezhetetlen volna, másfelől néha ha nem mondják meg nem mondom hogy be van lőve a Ray Tracing.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Televan74
nagyúr
Ez egyéni soc probléma. Ahhoz ami neked van monitorhoz kell is a 2080Ti. Én maradok 1080p -n mert arra fussa,sajnos nem tudok 400.000+ egy videokártyára elkölteni.Ettől még aki 1080p -n fog játszani egy GTX2050/2060 -s kártyával az nem ér kevesebbet. Annak is meg van a létjogosultsága és a 4K játéknak is.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
fauv
őstag
Én úgy gondolom, hogy az 1080, 1080Ti tulajok, azokon belül is az okosabbja kivár. Nem kell sok már, hogy kiderüljön mire lesz jó az új széria, a tesztek alapján már látni fogja, hogy megéri e váltani, persze ez majd még az ártól is függ. Nem hiszem, hogy a jelenlegi kártyáikkal bármi problémájuk lenne addig a játékoknál.
Most nem szabad kapkodni.
Ugyan ez igaz a 2050, 2060, 2070-re is. Ez a 3 kategória úgy se fogja az új technológiát használni, az első 2 mert csak GTX, a 2070 pedig naon gyenge lesz hozzá.
-
Joshi
titán
BF V-nél egyszerűen nincs szerepe hogy bekapcsolod a RT-t vagy nem. A hétvégén nyílt béta van ki lehet próbálni, gyakorlatilag belépsz a pályára és arra sincs időd hogy körülnézz. Alig volt időm 1440p-ben mérni, mert azonnal kinyírtak. Én látatlanba mondom, hogy az RT-t szinte minden komoly játékos ki fogja kapcsolni.
-
Dyingsoul
veterán
Ha már itt tartunk hol lehet az RT-t kapcsolni? DX 12 módban vagyok, borderlessben, nem találok erre opciót. Viszont irdatlan kevés FPS-el fut a játék,. ezért gondolom, hogy be van kapcsolva...
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
nagyúr
válasz core i7 #20855 üzenetére
Igen, nekem is ez a gyanúm. Anélkül, hogy érdemben látták volna.
(#20863) Joshi: ez a praktikus oldala a dolognak multi esetén - nem is vitatom. A példám arra vonatkozott, hogy a BF-en keresztül meg lehet nézni, mit ad az atmoszférához - ezek szerint a multi-only béta erre nem alkalmas, majd a single.
Nekem egyelőre csak elméleti kérdés a RT, mert nem jön olyan játék vele, ami érdekelne. Ha viszont mondjuk a Borderlands 3 támogatni fogja, akkor erősen el fogok gondolkodni a dolgon. És bár persze függ a tényleges megvalósítástól, de látatlanban valószínűbb, hogy a RT vs 4K témában én az elsőre szavaznék.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
itt nem is igazán a BF5 re kell nézni az egészet. Frostbite-t használ például Mass Effect sorozat is ahol ez egy hatalmas hozzá adott érték lenne/ lesz. Ha most éppen a ME új része jött volna ki akkor azzal lett volna reklámozva a RT.
Igazából igyekeztek megmutatni az embereknek, mi is az RT és mire lehet használni mert elvonatkoztatva a PH kocka rétegétől egy hétköznapi gamer nem igazán tudja mi ez, csak azt mire képes, és szerintem ez jól is van így.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Crytek
nagyúr
válasz snecy20 #20862 üzenetére
Nekem nem kell 165 hz soha nem éri el ugyse semmi mx a 10 éves játékok. Ahogy én játszom úgy jó a 30-100 közötti és fhd (nem most igpvel persze)
Csak írtam jobb/olcsobb alternativa mint egy jobb 4k monitort venni most a kb semmire... Mert gyenge a vgaNext PC Upgrade: 2022
-
egyedülülő
őstag
válasz core i7 #20855 üzenetére
Most már a Pascal tulajok ugyanolyan státuszba kerülnek mint az amd tulajok. Szimplán haterek mert.... ide tetszés szerint beírható bármi. Pascal szűrőn át nézik a világot.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
Joshi
titán
válasz Dyingsoul #20865 üzenetére
Én úgy tudom hogy a Windows októberi frissítésével lesz elérhető az RT, szóval neked nem azért van kevés fps-ed. Ha még nem cseréltél komplett konfigot, akkor biztos hogy a procid kevés. Nekem a 4790K@4,6Ghz szinte koppon megy 64 fős szerveren.
(#20866) gbors + (#20867) b.
Egész biztosan hozzátesz az RT, de az még odébb van. Multi játéknál nem annyira lehet erre figyelni, single meg már ritka és ha van nagyon rövid.[ Szerkesztve ]
-
Interceptor
addikt
válasz carl18 #20857 üzenetére
A legviccesebb az, hogy ha élvezhető és nem egyszer végigjátszom(és még így is unalmas) csilivili hulladékot gyártanának az AAA szegmensben az esetek nagy részében, akkor a vga sem lenne akkora prioritás, mert sokadlagos lenne csak a grafika. 300k-t költeni egy vga-ra egyetlen mai piacon lévő játék sem érdemel meg szerintem. Ami talán még ésszerűség keretein belül van az egy használt 1070 vagy 1080, bár még érdemes várni azzokkal is, kérdés hány 2 év garis egyed lesz még használatban.
[ Szerkesztve ]
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
Joshi
titán
válasz Interceptor #20871 üzenetére
Nem is kell költeni annyi pénzt egy jó vga-ra. Utoljára a 980Ti-t vettem meg megjelenésekor 225K-ért, de az is csak egy Giga ref volt. Akkor megfogadtam hogy soha többet nem adok ki 200K-nál több pénzt vga-ért. A mostani 1080Ti-t 175K-ért vettem garival, várhattam volna és vehettem volna olcsóbban is, de vizesblokkal együtt se érte el az 980Ti árát. Nem szabad rácsapni egyből az új vga-ra, kicsit várni kell és egy gennel alatta is vannak jó kártyák. Ha nincs olyan játék ami tetszik, akkor el kell engedni a PC-t, esetleg bohóckodásra venni kell egy konzolt és kész.
-
carl18
addikt
válasz Interceptor #20871 üzenetére
Hát ez egyén függő, de nekem se éri meg illyen sokat rákölteni főleg ha a mai játékokból indul ki az ember.
Én jelenleg 22 colon vagyok 1680X1050 felbontással, amire nekem kell elég.
1080P-re meg nem éri meg váltani 1440P-re fogok ha lesz kártyám ami overkill a jelenlegi felbontásra.
De ezek még a jövő zenéjeHát sajnos én is fel tudom sorolni egy kezemen azokat a címeket amiket várok a jövőben
Persze a Pc gaming is egy csak hobbi, szóval nekem nem ér meg annyit hogy olyan sokat ráköltsek főleg hogy nincs is olyan tartalom amiért ezt megéri.[ Szerkesztve ]
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
-
-
keIdor
titán
Én amit itt látok az szerintem korrekt: [link]
Ez Single Player only játék lesz, egyébként majd azok a játékok lesznek szépek, amiket a kezdetektől úgy írnak, hogy számításba veszik a RT-et. Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider, Metro: Exodus, ezekbe mind utólag került bele.Én azok közé tartozom egyébként, aki inkább már jobb AI-t szeretne elsősorban, illetve jobb fizikát, ezek el vannak hanyagolva. 2005-ben a F.E.A.R. (1)-ben milyen jó AI volt, ez hova tűnt?[link]
Erre is szerintem az idősebbek emlékeznek: [link].
Több mint 10 éves demo, ha akkor meg tudták oldani, ma miért nincs ilyen?Na majd talán az új konzolokkal...
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Joshi
titán
válasz keIdor #20881 üzenetére
A játékfejlesztők azért tértek át a multiplayerre, mert ott nem kell időt és pénzt fektetni az Ai fejlesztésébe. És nem utolsósorban a multijátékokat nagyrészt megvásárolják. Már most is érezhető hogy játékfronton egyre kevesebb a warez, persze még van bőven, de sokszor a multi miatt megvásárolják az emberek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Cserében sokkal drágább egy jól működő netkód. Plusz az online rész folyamatos üzemeltetési költsége.
(#20881) Keldor papa: A PhysX eléggé torz módon fejlődött. Amíg az Ageia birtokában volt alapvetően egy olyan újításként gondolták el, ami változtat a játékmeneten is. Amint az NV tulajdonába került, teljesen más lett a koncepció, és mivel az új irányok kifejezetten ártanak a PhysX-nek, így egy ideje a pénzt is kivették a fejlesztése mögül. Szóval meg lehetne ezt ma is csinálni, de alapvetően az NVIDIA-t már nem érdekli, nem támogatják többet, így pedig értelmetlen pénzt rakni bele a fejlesztői oldalról.
A legnagyobb probléma az, hogy maga a middleware egy zárt kód. A működéséhez szükség van a meghajtóban a modulra, de az NV egyre gyorsabban műti ki a régebbi runtime-okat a driverből, ami után a program többet nem fog működni. Egy fejlesztőnek alapvetően az a legjobb megoldás, hogy ha kiadnak valamit, akkor az működjön 5-10 év múlva is, ne csak addig, amíg az NVIDIA szíveskedik a szükséges runtime-ot szállítani. Itt érdemes a Warframe problémáit figyelembe venni. [link] - ilyen formában ez nem működik, mert eljut oda az NV, hogy a régi runtime-okat már nem támogatja, így az ezekre írt kódok alól kihúzzák a talajt. És igazából a fejlesztő ezzel nem tud mit kezdeni, mert a forráskódot nem adják oda, hogy újra működésre bírják a rendszert, szóval ha az NV azt mondja, hogy viszlát effekt, akkor viszlát van, és nem lehet ellene tenni semmit. Emiatt döglődik igazán a PhysX, mert gyakorlatilag 5-6 éves működést építesz ki, aztán a runtime eltűnik a meghajtóból, és futtathatatlan lesz a kód.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Joshi
titán
A multi mindenképpen kell, szóval ez egészen biztos hogy bele van kalkulálva a büdzsébe.
Ja és tényleg, a felhős stream megoldásokkal mi a helyzet? Egy időben sokat lehetett róla olvasni. Szóval hogy nem kell méregdrága hardver, hanem mindent a felhőből érek el egy célhardverrel.
[ Szerkesztve ]
-
csaba951
veterán
válasz keIdor #20881 üzenetére
>AI
Mostani játékokban ez a legnagyobb nehézségi szinten van. Normálon azért nincs ilyen, hogy ne frusztrálja az átlag játékosokat. Nekik ma már azonnali sikerélmény kell, és ezt tönkretenné ha el kellene gondolkozni 1-1 helyzet megoldásán, hogy hatodszorra ne lőjenek már le.
#20871 Interceptor
Én konkrétan The Witcher 3 miatt fogok (valószínűleg) RTX 280-at venni. Tudom, nem ray tracing támogatott, de a mostani GTX 970 nem viszi olyan minőségben 60 fps-sel amilyenben én szeretném játszani. OK, vehetnék (mostani) kisebb kártyát is, de ha már veszek, akkor új modellt akarok venni![ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz keIdor #20881 üzenetére
Az bizony egy nagyon jó játék volt minden szempontból,de emlékszem, hogy mindenki ki is volt bukva a gépigényén, mert csak felső kategóriás gépeken és akkori korhoz mérten magas ramigénnyel adta ki a lényeget
Félve olvastam a Crash remake tesztben hogy mennyien ki voltak bukva a nehézségén például, pedig anno PS1 időben egy átlagos platform játék volt kihívással.
Ma már ez extrém nehéznek számít. Telepít , kipróbál aztán letöröl. Kb ezt képzeld el ha most rászabadítanál a mai tömegigényre egy fejlett AI val rendelkező játékot, ami esetleg hasonlóan nehéz ellenfél tudna lenni, mint egy ember.
persze mindképpen szükség lenne erre, csak egyfajta meglátásként írom ezt le.csaba951: +1, én is így gondolom.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Joshi
titán
válasz csaba951 #20885 üzenetére
"OK, vehetnék (mostani) kisebb kártyát is, de ha már veszek, akkor új modellt akarok venni!"
Logika nincs abban amit írsz, ugyanis eddig használtál egy belépős kártyát egy olyan játékkal, ami megköveteli a csúcskategóriát. Most meg venni akarsz egy "régi" játékhoz egy méregdrága csúcskártyát. What?
Akkor inkább írnád azt hogy téged érdekel az RT. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A felhős játék ugyanott áll technikailag. A probléma még mindig a késleltetés. Egyelőre nincs igazán megoldás rá. A LiquidSky-nak van egy olyan terve, hogy 4-5 világszintű központ helyett minden nagyobb város mellett lesz egy-egy kisebb központ. Ez drasztikusan csökkenti a késleltetést, hiszen a legtöbb emberhez 50 km-en belül lesz a szolgáltatás a mostani átlag 1500 km helyett. Ehhez viszont várni kell 2020-ig, mert akkor dobják ki a régi rendszereket, és onnan áttérnek az új hardverekre. Azokkal igen kedvező üzemeltetési költség mellett lehet kitermelni egy kisebb központ fenntartását is.
Amíg viszont van régi, GPU-t userekhez dedikáló rendszer, addig ez nem vezethető be, mert a régi rendszerek fenntartási költsége sokkal magasabb, mint az új SR-IOV-s megoldásoké.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tekintve, hogy mennyire sokat javította az SR-IOV az üzemeltetési költségeken ez a rendszer működőképes lesz pár éven belül. Valószínűleg olyasmi lesz, amilyen ma a tévé. Lesznek a nagyobb cégek, akik adják a szolgáltatást, és a helyi internetszolgáltatók nekik fizetnek licencet a szoftverükért, illetve a hardverért, amit majd használhatnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
csaba951
veterán
Érdekel az RT, de még 2-3 évig nem lesz olyan játék aminél már a fejlesztés elején figyelembe vették az RTX képességeit/lehetőségeit. Egyébként szerintem nem is fog elterjedni. Egyrészt a mostani trükkök is elég jó minőséget nyújtanak az átlagembereknek. Az, hogy ez nem helyes kép azt a legtöbb ember nem látja meg játék közben. Az emberek nem fogják előrelépésnek tekinteni, hogy mostantól max FHD felbontásban, kis játéktérben lehet játszani, de cserében (látvány szempontjából) helyes lesz. Ez nem opció. A 4K/60 fps sokkal kézzelfoghatóbb az embereknek, nem úgy mint az RT vagy a VR.
Másrészt meg idáig a teljes DX12-t alapjait az AMD ajánlásai alapján tették le. Gyakorlatilag úgy, hogy a saját termékeiken előnyösebben működjön. Alkalmazkodjanak a többiek! Ezt szeretné az NV teljesen átfordítani, hogy az ő termékeiknek fekvő RT legyen a szabvány. Erre kellene a többieknek (AMD és Intel) saját megoldást fejleszteni, a semmiből. Nyilván legalább 3-5 évig totál lemaradásban lennének.
De sikerülni fog? Szerintem nem. Egyszerűen azért, mert kevés játékosnak lesz csak ilyen (RTX) kártyája. Nem éri meg csak nekik fejleszteni. Közben meg a többi játékos elfogadható (de fizikailag nem helyes) grafikát kap a sima DX9-DX12 játékoktól. A sok pénz meg ezekben a tömegekben van...
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz csaba951 #20894 üzenetére
Nem vágom hogy most mit vezettél le nekem. Én a sóvárgásodra írtam azt amit, azaz gtx970-el toltad a Witcher 3-at butított grafikával évekig, majd most valamilyen vezérhangya segedelmével vennél egy RTX2080-at többszázezeréééé. Ha eddig probléma volt a drága vga beszerzése, akkor most hirtelen honnan a pénzmag?
-
csaba951
veterán
>most hirtelen honnan a pénzmag?
Dolgoztam és összespóroltam!
Kicsit bonyolult a helyzet, mert nem elég új VGA-t venni, kell az erős CPU is. A 8700K kb. elég lett volna, de 1 hónap múlva jön az új 8 magos CPU generáció. Akkor meg inkább legyen az, kivárom. Kell még SSD is. Itt bizonytalan voltam, hogy NVE vagy SATA legyen, de végül netes videók alapján győzött a SATA. Ok, tényleg gyorsabb betöltési időben (bizonyos esetekben) az NVE 20%-30%-al, de ez nincs arányban az 50%-os felárral. Legtöbbször meg nagyjából egy szinten vannak (0-2 másodperces különbség van).
-
Joshi
titán
válasz csaba951 #20897 üzenetére
"Dolgoztam és összespóroltam!"
Általában az ilyen ember fontolja meg a lépéseit, a te példád nem erre vall.Hát nem tudom, nekem még mindig túl nagy a kontraszt a 970 és 2080 között, de nyilván te tudod. Oprendszernél az SSD már sok-sok éve alap, ez nem kérdés de sokan a játékokat is ssd-ről futtatják. Na az már nem ilyen egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest