Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tombar

    senior tag

    válasz Amacs #11322 üzenetére

    "Arra vajmi kevés esély van, hogy a GK110-ből GeForce legyen. Sok a teljesen felesleges funkció a lapkában, és nagyjából jó, ha 5-15%-kal gyorsabb egy GTX 680-nál. A GK104-et egy újabb tervezésű lapka váltja, mely kisebb és gyorsabb, mint a GK110. Nem lesz gyorsabb a HPC környezetben, de játékokban az lesz.
    A Big Kepler csak azoknak az álma, akik nem látják át, hogy azt nem játékra tervezték. A Tesla K20 a paraméterek alapján még a GeForce GTX 680 teljesítményét sem hozná egy játékban. De nem is kell, mert sosem volt cél, hogy a GK110 játékokban is teljesítsen. Természetesen lehet rá GeForce-ot építeni, de egy éves távlatban butaság ezt megtenni, mert ez idő alatt már lehetett egy gyorsabb, játékokhoz illesztett GPU-t tervezni.
    Egyébként a GK110 nem alkalmaz olyan módosításokat, amivel megoldaná a Kepler új DX11-es játékokban jelenlévő compute hatékonyság problémáját. Ehhez a legegyszerűbb megoldás, ha az SMX 192 CUDA magjának felét eldobják. Ezzel nő a shared memory tempó, és a context switch teljesítmény. Természetesen a shader multiprocesszorok számát ilyen irány mellett meg kell duplázni. Ahhoz viszont, hogy a GCN compute hatékonyságát hozzák új architektúra szükséges.
    Röviden összefoglalva, amiben a Kepler le van maradva a GCN-hez képest. A cache-szervezés jelentősen gyengébb, a shared memory tempóban 4,5-szeres a különbség, és a context switch is nagyobb büntivel oldható meg azzal, hogy a GK104-ben összesen 2 MB regiszterterület van, miközben a Tahiti-ben 8 MB. Nagyjából ezek adják az általános büntit. A komolyabb shader programokban az architekturális különbségek jönnek elő, vagyis az, hogy a GCN az elágazásokkal tarkított kódot olyan hatékonyan dolgozza fel, mint egy központi processzor. Eközben a Kepler a korábbi rendszerek szintjén van ebből a szempontból. A forward+ lighting például annyira nem használ sok számítást. A főbb különbséget az architektúrák között az adja, hogy mely rendszerek kezelik jól az elágazásokkal tarkított kódot. Egyelőre a GPU-k között csak a GCN képes erre hatékonyan. Ezért esik ennél a rendszernél messze a legkevesebbet (4-8 fps) a sebesség a Dirt Showdownban az AL effekt bekapcsolásánál.
    " by Abu
    majd ha lesz hivatalos launch időpont, akkor talán igaz lesz.

    Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!

  • fatallerror

    addikt

    válasz Amacs #11322 üzenetére

    nem foglalkozik az nv már csak a maxwell-el, 80%-ban arra készülnek már...szóval nem lesz itt más csak 1 kis kepler frissítés, megerősítve csak a 3 gb vram van és szerintem ennyi is lesz csak meg 1 kis órajel játék

    don't tell me what i can't do!

Új hozzászólás Aktív témák