-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tombar
senior tag
"Arra vajmi kevés esély van, hogy a GK110-ből GeForce legyen. Sok a teljesen felesleges funkció a lapkában, és nagyjából jó, ha 5-15%-kal gyorsabb egy GTX 680-nál. A GK104-et egy újabb tervezésű lapka váltja, mely kisebb és gyorsabb, mint a GK110. Nem lesz gyorsabb a HPC környezetben, de játékokban az lesz.
A Big Kepler csak azoknak az álma, akik nem látják át, hogy azt nem játékra tervezték. A Tesla K20 a paraméterek alapján még a GeForce GTX 680 teljesítményét sem hozná egy játékban. De nem is kell, mert sosem volt cél, hogy a GK110 játékokban is teljesítsen. Természetesen lehet rá GeForce-ot építeni, de egy éves távlatban butaság ezt megtenni, mert ez idő alatt már lehetett egy gyorsabb, játékokhoz illesztett GPU-t tervezni.
Egyébként a GK110 nem alkalmaz olyan módosításokat, amivel megoldaná a Kepler új DX11-es játékokban jelenlévő compute hatékonyság problémáját. Ehhez a legegyszerűbb megoldás, ha az SMX 192 CUDA magjának felét eldobják. Ezzel nő a shared memory tempó, és a context switch teljesítmény. Természetesen a shader multiprocesszorok számát ilyen irány mellett meg kell duplázni. Ahhoz viszont, hogy a GCN compute hatékonyságát hozzák új architektúra szükséges.
Röviden összefoglalva, amiben a Kepler le van maradva a GCN-hez képest. A cache-szervezés jelentősen gyengébb, a shared memory tempóban 4,5-szeres a különbség, és a context switch is nagyobb büntivel oldható meg azzal, hogy a GK104-ben összesen 2 MB regiszterterület van, miközben a Tahiti-ben 8 MB. Nagyjából ezek adják az általános büntit. A komolyabb shader programokban az architekturális különbségek jönnek elő, vagyis az, hogy a GCN az elágazásokkal tarkított kódot olyan hatékonyan dolgozza fel, mint egy központi processzor. Eközben a Kepler a korábbi rendszerek szintjén van ebből a szempontból. A forward+ lighting például annyira nem használ sok számítást. A főbb különbséget az architektúrák között az adja, hogy mely rendszerek kezelik jól az elágazásokkal tarkított kódot. Egyelőre a GPU-k között csak a GCN képes erre hatékonyan. Ezért esik ennél a rendszernél messze a legkevesebbet (4-8 fps) a sebesség a Dirt Showdownban az AL effekt bekapcsolásánál." by Abu
majd ha lesz hivatalos launch időpont, akkor talán igaz lesz.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Háztartási gépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A KINGPIN kártyák visszatérnek a PNY égisze alatt
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- GIGABYTE RX 5600 XT 6GB GDDR6 GAMING OC Eladó! 39.000.-
- GAINWARD RTX 3080 10GB GDDR6X PHANTOM+ Eladó! 145.000.-
- MSI RTX 3070 8GB SUPRIM X - eladó!
- Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master 12GB - LCD KIJELZŐS, GARANCIÁS!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit videokártya - 9 hónap garancia (használt)