-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Bj Brooklyn #3535 üzenetére
ez logikus.
512 -> megy GPGPUnak
448nál viszont nagy a szórás a hőtermelés és VID szerint, tehát az alacsonyabb VIDes darabok közül pár lehet befér kettesével a 300ba, úgy meg mehet GX2nek. bár áprilisban még nem hinnémDon't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
nem, az aftermarket hűtők azoknak kellenek, akik csendet akarnak terhelés alatt is. a refhűtők ilyen szempontból tökéletesek, avagy két slot ami semerre nem lóg ki és a házból kiviszi a meleget. a kártyát meg még éppen nem engedi túlmelegedni. egy refkártyára se T-Rad2őt, se Accelero S2őt, se HR03GTt nem lehetne rakni, és nem véletlenül (méreteik miatt egyik se szabvány ATXes), arról nem is beszélve, hogy ezek baromi mind baromi drágák (sima HR03mat mondjuk láttam már gyári kártyán, egy GTX260on).
márpedig szerelhetőség marad, a furattávolságok már generációk óta változatlanok.
gyári vizesblokkal ellátott kártyák megint vannak, de ezek nem véletlenül nem elterjedtek.
ne gondolj ilyen negatív dolgokra, a refhűtőknek be kell férni minden házba és hűteniük kell még éppn elfogadhatóan, azt pedig tudják. mert ha nem biztos, hogy befér a hűtés, akkor nem veszi meg az user.
egy 300Wos kártyán meg nagyon aftermarket hűtéssel se lehet segíteni sajnos
abban pontosan igazad van, hogy a kártyának a gariidőt kell túlélnie, akár gyengébben szellőző házban is (a Fermi ready az ellenben jó vicc ). hogy utánna két héttel mi lesz, már a kutyát nem érdekli. a veszteségek pedig be vannak kalkulálva, olcsóbb, ha visszahoznak 100darabbal többet, mintha 30.000re fél dollárral drágább alkatrész lett volna rakva (hasracsapásos példa, de a lényeget szemlélteti).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
-
proci985
MODERÁTOR
voltak próbálkozások. a Crysisben és a Stalkerben is van eléggé jelentős félrehordás (pl ezért nem volt érdemes mesterlövész távcsővel használni Crysisben az AKt... egész egyszerűen olyan távról, ahonnan már volt értelme, nem lehetett semmit eltalálni). szél egyikben sem volt implementálva, de a Stalkerben megfelelően nagy kaliberű fegyverrel át lehetett lőni a a kisebb falakon. AKval simán ki lehetett szedni a falapok mögött áló ellenfelet, és a a golyónak közben még szórása is volt. a géppuska már a fák egyrészét is átlőtte. sajnos két ellenfelet egy lövéssel nem lehetett átvinni (pedig pár fegyvernek képesnek kellett volna rá lennie). ugyanígy, mindkét játékban hatott a gravitáció a fegyverekre, bizonyos távolság fölött még mesterlövésszel is fej fölé kellett lőni (Stalkerben pl a Vintaron nagyon szépen megfigyelhető sima lőszerrel a golyó röppályája, elég ponttos volt hogy kb ugyanoda menjen a lövedék, de korántsem volt akkora lövedék sebessége, mint a Dragunovnak).
a Crysisben voltak rombolható falak, tankkal elég sok mindent le lehetett bontani. viselkedtek, ahogy kell (mondjuk csak magasabb fizika mellett, lowon sajnos semmi nem rombolódott).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
a kevesebbet fogyasztók mennek 480nak, a többet 470nek (letiltott részekkel, hogy még beférjenek). így több kártyát lehet eladni, mintha pl a 280ba bele nem férő kártyákat tovább kéne butítani.
(hasonló játszódik a 5830asoknál és hasonló volt anno a 4730asoknál is).
ha tényleg nagyon kevés chip lesz, akkor simán elképzelhető, hogy megpróbálják az összeset eladni, még ha emiatt a TDPt növelni is kell.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
és máris kifogyott. Produkten har utgått och kan inte längre köpas. - A termék kifutott és már nem megvásárolható.
kamu volt, vagy mégsem? azért ez nekem nagyon erősnek tűnne. de, a boltban lehetett kapni. 10.000 SEKért (1200euro) nem is tűnik drágának az Asus Mars/Areshez képest...
durva, a sweclockers pl nem is tud még róla.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz proci985 #4405 üzenetére
furcsa, a szintén svéd és eléggé nagy nordichardware se tud semmit.
666bites busz meg főleg.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
mert bizonyos eseteben a benchek és a játékok között nincs sok átfedés.
X2900XT pl isteni kártya volt trémárkozni, aztán a gyakorlatban nemhogy az ultra és a GTX, de még a GTS640 is rendesen verte. attól meg nem mentek jobban a játékok, hogy a hardver többre is képes lett volna.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
igen, a Call of Juarez kivétel volt, általában viszont a gts320 és 640 között volt.
"továbbá a uniginben mint tudjuk azért lehet gyorsabb a 470gtx mint az 5870 a mert tesszalációban erősebb" igen? szerintem inkább a felépítés miatt, az 5870nek van külön tesszalátora, a Fermi meg általános célú CUDA egységeket használ a célra. az unigine heaven ezért jelen esetben nem mérvadó (ha tesszalálás mellett mást is kell aktívan csinálni, akkor a Fermi mindjárt nem lesz olyan gyors).
pontosan, játék alatt meg meglátjuk
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz DemonDani #5035 üzenetére
hm, nálam a 3870en komolyabb hűtő van jelenleg...
talp egyébként érdekes dolog, vannak alutalpú csúcshűtők is, eléggé jó hőátadással. a hőcsövek viszont nekem vastagabbnak tűnnek, lehet hatékonyabbak lettek.
a venti viszont veszélyes lehet... főleg, hogy a napokban megint lett egy pletyka, hogy az a 225Wos TDP valójában 275W.
biggamer: elölről direkt légcsatorna egy 120x38 vagy 140x38assal... 3000rpmen megvan 40db alatt a 200m3/h, tekintélyes légnyomással, direkte kívülről. na az a nem mindegy. erősebb ventivel ez jóval magasabb is lehet, és ami a fontosabb, magas nyomással. a hangja, na az durva lesz, de a hűtés alapján a vidkarik úgyis elnyomják...
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
kizárt. légen teljesen, vízen talán.
az extrém hűtéssel felszerelt változatok azért kellenek, mert valószínűleg a Fermi lesz az eddig valaha megjelent legmelegebb egychipes VGA. tetejébe "leak"el a chip, ami miatt feszemelésre méginkább melegedni fog. szóval, ha gyári órajeleken terhelve épeszű hőfokokat fog mutatni, már akkor öröm lesz.
rumkola: ja, csak a kérdés az, hogy megöli e közben az elektronmigráció a chipet az emelt feszültség miatt. illetve, kibírja e az áramfelvételt a PCB. illetve, hogy a fenébe lehet elvezetni a keletkező hőt úgy, hogy ne melegedjen be a környezet.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
a Crysis megbukott a pénztáraknál, és nem véletlenül. pár hete beszélgettem róla ismerőssel egy holland geekkel (de ő is itt él). reakciója az volt, hogy de annak horror gép kellett, ki se próbálta. 4ghzre húzott c2dvel és 88gtvel. ez ugye a kijövetelkori legizmosabb konfigot odaveri (volt négymagos, csak éppen rossz volt a szálkezelés, 3ghzs magokkal még beakadt VH fizika mellett... az ultra picit gyorsabb volt, de trisli csak hónapokkal később jött). gépigény fail. mellesleg, bizonyos driverekkel az nv hardveren bizonyos effektek nem jelentek meg. ezek után a plussz effektekkel eladott Fermi minimum vicces.
aztán Stalker, Clear Sky: ez még 1.03nál is olyan szinten volt bugos (itt az oroszoknál már hónapok óta ment a fizetős public beta), hogy sikítottam. az AI rutinok egy része nem ment, ki is voltam készülve, hogy azt is teljesen elszúrták (AI/Alife), ami az első rész legnagyobb ereje volt. a mai napig nincs befejezve (hová tűnt Pripaty, és mi történik CNPPben?). a bevételekről nem tudok, de van egy olyan rossz érzésem, hogy teljesítehetett volna jobban is.
aztán Supreme Commander: szintén TWIMTBP, itt a pajzsok textúrái lemaradtak bizonyos nv driverekkel. én meg akartam effektet a pajzsokra is. és ez volt az a játék, amire kevés volt a x800gto (ne tévesszen meg senkit, 66/68gt nem volt épeszű áron, nekem meg 3 hónapra kellett valami az S3 helyett, amíg lett pénzem jobbra... olcsó, ámde jó kártyának az x800as verhetetlen volt). ennek hatására ATIt vettem. azóta is minden alkalommal nevetek, ha jön a logo
tehát, játék esetén kétélű fegyverről van szó. a Metro esetében remélhetőleg nem dőlnek be a fejlesztők. jónak néz ki, csakhát... mind1, úgy sincs időm játszani (ez lassan már ilyen mantrává lép elő, mióta kijött a SupCom2).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz rumkola #5203 üzenetére
mondok durvábbat, 800xlowon egy cel2.66Dn giga rammal és x1600proval vittem végig először és az a konfig még a minimum gépigényt se hozta...
de ettől függetlenül az emberek egy része még azt gondolja, hogy felesleges felraknia mert rosszul fog menni. úgy meg nehéz eladni bármit is, hiába példás a low-medium-high optimalizációja. és ez a fejlesztőknek probléma. meghallja a játékosok egyrésze a Crysis szót, aztán az jut eszébe, hogy horror volt a gépigénye, az meg eléggé rossz ajánlólevél.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz rumkola #5206 üzenetére
alap, lowon is eszméletlenül nézett ki. mediumon már élmezőnyben volt. a very high meg a mai napig megállja a helyét szvsz, kb az agyaonmoddolt Stalkerhez hasonlóan (Particle Enchanted+Weather Overhauled... jobb normal mapok, sokkal erősebb shaderkód, még szebb aranyló napfelkelte). mondjuk megmoddolva a Stalker gépigénye is iszonyatosan megnőtt, 1280ra 3870 épp elég volt.
meg én az AIjét imádtam mindkettőnek, legnehezebb fokozaton mindkettő remek kihívást jelentett, Crysisnél már lassan annyit kellett gondolkodni, mint a C&C/Red Alert/Generals egy unique tengerészgyalogossal/Tanyaval/Colonel Burtonnel "robbantsd fel az ellenfeles bázist" című pályáin. na és akkor az ember még a fegyvert el sem sütötte. imádtam, hogy az átlagos katonák és az elitosztagosok teljesen máshogy viselkedtek, hogy sikeresen tudott az AI különböző harci stílusok között váltogatni (tehát reflexek és stratégia mellé alapvetően a gyors döntéshozási képességet is díjazta), végigvittem vagy négyszer
tzsolesz: very highon a 9x333on járó q6600 kevés volt néha egyes threadeknek (főleg a fizika nem fért be néha a 3.0án járó mag számítási kapacitásába), szóval ott tényleg elszabadult a pokol gépigény szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
nem, hacsak nem lesz baj, hogy utánna már a kártya nem fog működni.
a lapon/lapban (többrétegű a PCB általában) megy a huzalozás, ami magában egy művészet (pontosabban síkbarajzolhatóság néven fut, és egy/több eléggé nehéz matematikai problémára vezethető vissza, és akkor még a fizikai problémákról nem volt szó). gyakorlatban kizárt, hogy az ember a művelet közben ne tenné tönkre a kártyát.
(kiegészítés: egyszer én vágtam ki PCBből, de az az AGP port előtti stabilizáló micsoda volt, amin keresztül hála égnek nem ment semmi... másképp nem fért volna be a házba,a kártya értéke meg 500ft volt kb)
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz zsolt320i #5282 üzenetére
dehogynem vicces volt, én szakadtam rajta
hogy on is legyen: a madarak csicseregnek a GF108ról is. lehet, hogy a B2 idejére már teljes lineup lesz Fermiből. egyetlen probléma, hogy a 108as kb a radeon 5450 megfelelője lenne.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
hm, ez durva, a héten már másodszor emelkedett a GTX480 TDPje (225->275->295). ezzel azt hiszem minden idők legmelegebb ATXszabványú 1GPUs kártyáját ünnepelhetjük
azt hiszem a Zotacnál éppen mérgelődhetnek, hogy az AMP verzió nem 5Wal lesz specifikáción kívül. gyári OC meg innentől kb kizárva.
OEM partnerek gondolom tapsikoltak örömükben.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
-
proci985
MODERÁTOR
-
-
proci985
MODERÁTOR
Asus a gyártó. Asus dobozon található az akár 50%al magasabb eredmény.
namármost, az Asusnál az "akár..." kezdetű mondatok olyanok mint az NPteljes problémák: könnyű rájuk példát találni, de általános esetben nehezen megoldhatóak. ismerve az asust valszeg kap majd az ember mellé egy feszállító programot (ami akár csinálhat is valamit, ld LoadLineCalibration a P5Knál), meg jobb esetben akár egy megerősített hűtést és akár egy megerősített PCBt. csakhogy, mivel nagyon kevés chip van, ezért egyetlen helyen van legyártva az összes GTX480. tehát az asus max programot tud adni (PCBbe nicns beleszórás, handpickelni meg mégjobban ilyen kis kártyaszámnál nem biztos, hogy megy). ami a thermal throttling miatt a gyakorlatban sokat nem fog érni (feszelvevés és órajelcsökkentés túlmelegedés miatt). nesze semmi fogd meg jól?
másrészt, ha mégis menne: 50%os órajelemelés az már 450W, erre még egy olyan jó 20%os feszemelés esetén is már 600W fölött vagyunk. namost létezik folyékony nitrogén is, csak kérdés, hogy a pottal hogy lehet a VRMeket is hűteni. pontosabban: hogyan akadályozható meg, hogy a VRMek túlmelegedése miatt a kártya ne throttlingoljon be azonnal. azoké a VRMeké, amik biztosan nincsenek 350W fölé méretezve (szórás miatti ráhagyással), és már így is majdnem a határukon vannak (ld az elmélkedések, hogy miért kellettek ilyen drága alkatrészek a kártyára). fogas kérdések ezek...
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Bluegene #5648 üzenetére
a kisebbiknek ám a PCBje és a hűtése is gyengébb lesz. és az is szivárogni fog.
egy még meg sem jelent kártya esetén a tuningosságot, mint indokot ugye Te sem gondoltad komolyan (még ha a találgatósban is vagyunk)?
más: nem 24edikén jár le a hírzárlat?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
a 90foktól én még nem esnék kétségbe.
igazából a fórumon/nagykerek között (előbbinél pontosabb, utóbbinál nagyobb mint) körbe kéne nézni, hogy a referenciahűtős (az egyslotos!)/passzív 8800gtből illetve a passzív/sapphire 3870ekből mekkora volt a halandóság. a refhűtős 88gt nyaldosta a 90fokot a sapphire kártyákkal együtt (utóbbinál nem pörgött fel eléggé a venti, gyenge szellőzésnél ez para lehetetett, hacsak nem lett megmókolva a ventivezérlés), míg a gyári passzívaknál a 120-130fok se volt ritka (asszem anandon csináltak is rántottát bench közben).
illetve a 3870x2/4870x2/gtx295/9800gx2 halandóság lehet még érdekes. amiatt ez a pár kártya, mert ezek kifejezetten melegek voltak hasonló hűtéssel, és a kiadás óta eltellt másfél-két és fél év alatt már beszélhetünk hosszútávú tapasztalatokról is.
megfelelően méretezett PCBvel nem lehet probléma. baj akkor és csak akkor lehet, ha valamelyik tényező nem lehetett vagy nem sikerült megfelelően nagyra hagyni (8600gt/mobilityk, másfajta illesztéssel nem lett volna baj, de az még nem volt a chipek kijövetelekor kellőképpen kitesztelve).
imádkozni pedig nem fognak a mérnökök, ha rendesen meg van tervezve a kártya (márpedig azon a hűtésen látszik az odafigyelés, a kártya külső részének passzív/lowflow optimalizált bordaként való használata újdonság), akkor az MTBF érték is rendben lesz. értsd, egy évet valszeg ki fognak húzni, kevésbé jól szellőző házban és 24/7ben is. rendesen szellőztetve pedig ez lesz több is.
priti: Furmarkot realword alkalmazások alatt nem lehet megközelíteni... bocsánat, szóval játék alatt nem, folding alatt már hallottam ilyen irányú sikerekről, de a quadrok remélhetőleg majd jobban bírják az iramot.
a venti büntetni fog.
a memóriahűtés nélküli videokártya tényleg nem jó dolog, de ennél a kártyánál szerintem a hűtés több, mint rendben van. még az általam használt HR03GThez viszontítva is eszméletlen a kialakítása, pedig annál jobb aftermarket nem nagyon van a piacon.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz proci985 #5704 üzenetére
mmint légen nem nagyon van jobb a HR03GTnél, a víz (és az extrémek) más lapra tartozik.
a hűtés rendben vant pedig úgy értettem, hogy két slotnyi helyen légen nem lehet csodát tenni. az, hogy ennek ellenére meleg, nem a hűtésen múlik.
bocs a rossz megfogalmazásért, kifutottam a szerkesztési időből.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
a Setsugen is esélytelen, 140Wos 4850en már a 80fokot kóstolgatta furmark alatt. és az csak 140Wos. a Musashi talán jó, elvileg az 58x0ás szériákat az már rendesen bírta.
a proli MK13 megint felejtős, nincs VRMhűtése. teszteken a VRM hőfokok elszálltak, ami itt nem megyet jelent
Accelero Extreme GTX480 edition/HR03GT X480 edition (hővezetőpajzzsal a kártyán és különálló VRMhűtéssel) talán elég lenne. de a gyári hűtést elnézve ebből légen halkat kihozni nem nagyon lehet.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Gorneck #5795 üzenetére
arra ügyeljetek, hogy 40fok fölött az FSP nem tudja leadni a névleges teljesítményét (nem szeretik a meleget).
az i750es tdpje 95W (a gyakorlatban gondolom ez is kevesebb), a p55é (másnéven az ICH10R) 4.5W, a memóriák pár W és elvileg az 5Vről esznek, a vinyó kvázi elhanyagolható. ez összesen 400-420W, annyit le kell tudnia adnia (18+18At tud stabilan, peakje magasabb). szóval emiatt furcsálom a dolgot
azért ha lehet, vigyetek másik tápot (az M600asod biztos elég lenne már). ha meg fennáll a probléma, akkor én melléraknék két 120as ventit a kártyának, hátha alapon
egyébként meg szorítok
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Gorneck #5863 üzenetére
pár órás eltéréssel volt egy második Fermis tesztrendszer itt a ph!n, szintén egy i7 750essel bacsiséknál logout link, ugyanezzel a problémával. szintén 500Wos táppal, csak az egy FSP volt. azt hittem ugyanarról a tesztről van szó (emiatt is mondtam, hogy a Tied már valószínűleg elég lenne, nem amiatt, hogy dobd be kvalifikálni a levesbe... már csak az kéne).
ha kvalifikációra nézitek az más, tesztrendszernek hittem a dolgot, erre is jött a drukkolás, hogy szépen össze sikerüljön hozni.
ettől függetlenül ha lesznek fejlemények a kártyával, azért kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz rumkola #6038 üzenetére
fudzilla. gyakorlatilag azt írják, amiért megfizetik őket. szept-október körül, amikor már világosan látszott, hogy január-február előtt ebből már nem lesz kártya, ők voltak az utolsók, akik még mindig a decemberi startot hirdették. fermi szempontból fud nem a legmegbízhatóbb
a lényeg itt van "in some test and heavy AA and Anisotropic settings powered with super high resolutions": gyakorlatban: amikor kifogy az 5870es a memóriából (valszeg az 1024es, ez ugye nem lett kiírva, pedig a kettő között van különbség a mondott tesztkörülmények között), akkor a 480as a másfél annyi memóriája miatt még bírni fogja .
13 óra, és kiderül.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz rumkola #6043 üzenetére
na igen.
fsb1000: ez külföldön is így van: a csúcskarik presztízs és marketingszempontokból is vannak a piacon (erre kellett a 295 kétPCBs), de sokat azokból nem adnak el.
ahol nagy tétel van, az a 100dollár alatti piac, pontosabban nagyon a belépőszint és közepesen a középszint. nagyságrendileg az 5570-5670-57x0 eladások és a 58x0 eladások szerintem nem összevethetőek.
a probléma is ez, csúszott a Fermi és csúsznak a derivátumai. a g92b (leánykori nevén 8800gt/gts512) két és fél éves lassan, és nem középkategóriás GPUnak lett kitalálva, a GF200b pedig alkalmatlan a célra. a GT240 meg még egy 88gtnél is lassabb (igaz, már tud 10.1et is).a GT210 és 220 nem tudom, hogy mennyire versenyképes termékek. nyár végéig pedig már nem valószínű, hogy egy középkategóriás Fermi kijöjjön.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
elfér úgy, hogy nem ugrik a CF ld itt. igaz, ez csak a GPUt hűti (három katinál kéne egy az alaplappal párhuzamos bordájú TR bordából is), VRMhűtést meg valahogyan meg kéne oldani, memóriák hűtését szintén. talán egy PCBre applikált megfelelő kialakítású heat spreaderrel menne a dolog.
a VRMhűtés picit problémás lehet bizonyos szériákkal, ellenben nekem így volt használva a 3870em. hátracsapott bordákkal, passzívan.
ne mérgelődj. én pl mennék dolgozni az nvhez hűtést tervezni, ha lenne rá módom. mérnöki problémaként nézve a Fermi hűtése egyszerűen zseniálisan van megoldva, 20szoros nagyításban köztéri szobornak is fel lehetne használni. "Sturm und warm" lehetne a címe. és mivel kortárs szobor, ezért egy kellőképpen hangos motor forgatná a ventit, nagy fordulaton, nézőszám függvényében pörgetve a ventijét (avagy hányan terhelik tekintetükkel a kártyát).
három kártyát egyébként trisliben szerintem le lehetne hűteni, pl ki lehet velül ülni az erkélyre egy szeles napon, és a biztonság kedvéért pull/push vagy dupla push setupban rájuk lehetne applikálni két 3000rpmes ventit a 120as nagylégnyomású fajtából. bár, a Fermi SLIs házaknál kb ez történt. kentis tapasztalatok alapján a szeles erkély+ultrahighflow ventik csodákra képesek együtt.
fsb1000: 512 memória elég szokott lenni olyan 1650-1920ig (legalábbis még egy éve elég volt), 1024 mega elég 1920ra és általában 2560ra. agyonszűrőzve ki lehet futni 1 giga vramból is, és egy egygigás kártya előbb fut ki, mint egy másfeles. a gta4et nem tudom, hogy van, sosem próbáltam kijött, megláttam a teszteredményeket, aztán úgy felhúztam magam, hogy azóta se néztem meg.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
320W.
ez magyarázza, miért nem sikerült 500Wos tápokkal se beindítani.
szerk: közben más már posztolta, de attól ez még nagyon erős marad.
az idle 30dbA szerintem minden, csak nem halk. valamint terhelve 50dbA. hát, az FXnél tényleg nem hangosabb, de ez már a 2900xt szintje...
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Oliverda #6369 üzenetére
bocs, kissé pörög a téma.
szal i5el tesztelték, az max 95 W de inkább kevesebb, p55 4.5W, memóriák pár W, vinyó egy darab... olyan 100-120W körül ehetett minden más a 12Vos ágon max. az egyik táp egy FSP volt, 18+18At biztosan lead -432W-, peakben többet is. és nem bírta el a 480ast.
fsb1000: ja, más-más ágra kell kerülnie a hat ill nyolcpinesnek. illetve, talán pciE 2.0ánál a 150Wos slot miatt jobb lehet a helyzet. evvel csak az a gáz, hogy az erősebb tápok jórésze is betartja az ATX szabványt, a kari folyton leáll, a szervizesek meg örülni fognak a hibásnak vélt kártyáknak.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
az a dual monitor furcsa...
valószínűleg alacsonyabb stateben nem bírta volna el a két monitort... kérdés, hogy mennyi volt a felbontás.
3870el nekem egy illetve két 1280x1024 között nem volt különbségem (idle és load alatt sem), de az a dupla 1920x1200hoz képest lehet nem mérvadó.
nagyon úgy néz ki, hogy a kártya load alatt nem fér be a 300Wba, idle pedig 70W (1 vs két kártya különbség anandtech sli alapján) körül fogyaszt.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
input lagot se csak a videokártya csináhat.
a legszerencsétlenebb program ilyen szempontból az nfs shift volt, aminél billentyűzettel nem is volt baj, de kormányról vagy joyról a parancs kiadása után gondolkodott egyet a program, és csak utánna csinálta.
ez két dolog miatt volt gáz:
1. ha gyorsan kellett korrigálni, akkor már az ember mindenképpen el volt késve.
2. a konzolok kontrollerjei is laggoltak...tehát kb a játék csak billről volt irányítható. javítás persze nem volt.
(illetve a hanggal is lehet probléma, de az inkább zenészeknek baj, ha később szólal csak meg a számítógépes szintetizártoron leütött billentyű egy szintetizátorhoz képest).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
azt ugye vágod, hogy jelenleg a 6magos 980EE kétmagos teljesítményét (légen 4.3makat láttam, amire jön az architektúrális előny) rommáhúzott 8600asokkal se lehet beérni? az érvelésed a 3ghz quad/4ghzs 8400 korában megállta volna a helyét, de jelenleg már nagyon nem.
ami ronda volt, az amikor a crysist 2g rammal, meg 32biten tesztelték. és kifutott a memóriából.
guru3d megbízható.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
ebben nem értünk egyet, de elnézve a konfigjainkat ez várható volt
a marketing, hogy majd jön valami, osztán ki is fogja használni, na az idegesítő volt. az, hogy Stalkerhez 3.0ára kellett húzni a program kijövetelekor harmadik legerősebb CPUt (q6600-q6700-q6850), megint nonszensz volt. az, hogy a threadkezelésben milyen kompromisszumok voltak (két maghoz felseleges volt dinamikusat használni, szóval négymagon is maradt a fix kiosztás) pár programnál, megint csúnya volt.
csakhogy, én multitaszker voltam (sőt még valamennyire vagyok is) a keményebb fajtából. nekem voltak olyan előnyei is a dolognak, hogy ha két magot teljesen/négy magot részlegesen lezabált a játék, akkor 10-15%nyi CPU erőforrás még mindig lazán és kényelmesen maradt a többi alkalmazásnak. ugyanaz, mint a 8 giga ramnál: nem zavart, ha bárminek kellett még 400mega hely a memóriában, mert volt bőven. fogyasztáson érdemben nem dob, tuningot nem befolyásolja (ezret párban és négyesben is mennek), és amikor vettem, akkor éppen nagyon olcsó volt. extrém példaként volt, hogy a crysis mellett véletlenül elindítottam egy stalkert (tesztelés közben), és ment, mintha mi sem történt volna.
ma vagyunk együtt 15 hónapja a q6600ammal, és én nem bántam meg, hogy őt választottam egy hasonló árú c2d8x00ás helyett. pár esetben egyszerűbb lett volna az élet (valszeg kimaradt volna a polír, talán a lapcsere, esetleg a chieftec360al is kihúztam volna nyárig, elég lett volna kisebb prochűtő -van egy IFX14em is-, emiatt pedig a CM690et se kellett volna nagyobbra cserélni), kétmagot használó programoknál hátrányban vagyok, de ha sokmindent csinál az ember játék mellett is, akkor a quad előnyben van. mindenesetre megvételkor tisztában voltam az előnyökkel és hátrányokkal.
a teszteknél meg hogyne lehetne csalni, illetve ferdíteni. újabb driver, cpu OC (kihajtja e?), architektúra ("FSB" és memória -sebesség és méret is- is lehet szűk keresztmetszet!), 32bit, pár "kifelejtett" effekt (Crysisban és SupComban volt botrány, hogy egy-egy kevésbé feltűnő, de erőforrásigényes postprocess lemaradt bizonyos nv drivereknél). szóval ebben egyetértünk. nomeg persze a dolgokat lehet kihangsúlyozni is, a sorok között kell olvasni. és észrevenni a pici egysoros megjegyzéseket. ebben teljesen egyetértünk.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz zippofcy #6900 üzenetére
"Közben tűz, füst, stb) na azon a részen 3.6ghzen látható a jelenség. 3.2 ghzen nem. Olyan mintha a CPU "várna" a GPUra, vagyis mintha az utóbbi gyorsabban kapná az adatot mint ahogy fel tudja dolgozni."
"FSB" sebessége és memória sebessége változott közben? nem csak a cpu és a gpu lehet szűk, máshol is lehetnek határok az áteresztőképességben.
szterk: ez csak egy ötlet, amit leírtál a core/shaderről, az nekem gyanúsabbnak tűnik.
szerk 2: lehet egy olyan eshetőség is, hogy a GPU bizonyos órajelciklosonként üres utasítást/utasításokat rak be, hogy megakadályozza a VRMek túlmelegedését. emiatt is beakadhat ciklusosan a kártya. a downclock hatására eltűnő problémát pedig ez indokolná, ugyanis a túlmelegedési határ alá dowclockolva már nem kéne beszú
rni üres utasítást/váltogatni a GPU stateket, amik nem hatnak pozitívan arra az időre a teljesítményre.innentől kérdés: próbálta valaki, hogy 179 és 180as furmark között volt e fogyasztásbeli különbség?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
proci985
MODERÁTOR
válasz fsb1000 #6963 üzenetére
itt is lehet probléma.
aki C+4en kezdett, az ismeri a 4 SPF fogalmt is (azaz négy másodpercenként frissül a kép). a tomb raider idején az első 3d gyorsításokkal alapvetően 8 frame alatt volt játszhatatlan, 8-16között már határeset, 16-18 fölött pedig már annyira nem is volt zavaró. persze, 24 fölött volt folyamatos, de ahhoz horror árú hardvare kellett volna
egyébként a framebuffer is lehet a dolog oka, vagy egy postprocess. próbáld meg átállítani a szűrők algoritmusait (driverből performance és szépség közt), lehet, hogy valamelyik szűrőeljárás csinálja a GTA alatt. illetve adott esetben arra is tudok gondolni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz biggamer #7198 üzenetére
a lényeg: VRM hűtő nélkül a HR03GT használhatatlan sajnos. mondjuk már a 4870eknél is ugyanez volt a helyzet. viszont magának a bordának elégnek kell lennie, masszív darab, eszméletlen teljesítménnyel.
fsb1000: mi lesz az utód?
elnézést meg ne kérj, nem bétateszter vagy, nem Neked fizetnek, hogy talad ki, mi a baj a kártyával/driverrel/csillagok állásával (mivel a hiba eléggé nehezen reprodukálható akár még arra is rá lehetne fogni). ez történt, kíváncsi vagyok mit csinálja, de attól, hogy diagnosztizáltál egy hibát, normális ember nem fog negatívan megítélni.... sőt. köszi az infokért is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
na azért a passzív 8800gtt nem lehet überelni...
avagy az emlékezetes tojássütés a guru3dn! aka the hidden easter egg
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Zeratul #7296 üzenetére
jaja... a legenda!
a Ferminél szerintem a dudorok miatt kicsi a felület a dolog megismétlésére (nem érintkezik eléggé jól az alufólia a kártya hűtésének felületével szvsz)... meg azért a passzív 88gt megütötte a 140fokot is, ami jócskán a Fermi szintje felett van.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Iron Funeral #7305 üzenetére
a 108as a legkisebb derivátum, tehát az a legkisebb Fermi alapú chip, amiről mindent kiszórtak de még működik. pl 8400gs, illetve a 210/310.
szerintem ha még működik, akkor lesz az 32/64es is.
más: a 104nek is lassan ideje, a g92es verziók jók, de már két és fél éve vannak a piacon. belépő piac lehet, hogy szűkülni fog az integrált megoldások miatt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
és mi a helyzet a HPCs kártyákkal? azoknál ha optimalizálatlan a kód, akkor lassúak lesznek, ha meg ki van használva a GPU, akkor furmarknál vagyunk. 48x0ás ATIkkal jött elő ilyen probléma.
a Quadrok az ártöbbletért masszívabb PCBt is kapnak?
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
fog rendesen menni. Crysis is gyönyörűen skálázódott highig. maximumot meg lehet megint el kell felejteni egy időre, de itt megvan ugye a kérdés, hogy mégis mennyire látszott a különbség Crysis high és very high között.
másik probléma: kinek adják el? ha az user azt hallja, hogy nem fog menni a gépén, akkor nem veszi meg. ide tartozik: a Crysis megbukott.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Dobozos ASUS GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB GDDR5 128bit (ROG STRIX-GTX1050TI-O4G-GAMING) Videokártya
- Gainward Geforce GTX 750 ti 2Gb
- Eladó egy MSI Gaming Z Geforce GTX 1070 8gb videókártya
- MSI RTX 4080 VENTUS 3X 16GB OC
- Gigabyte Aorus 3060 Ti 8 GB DDR6 eladó(nem garis,nem dobozos) játékra volt használva .
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen