Új hozzászólás Aktív témák
-
-
NoLF
addikt
válasz parandroid #78051 üzenetére
hát az 5G álló kutyakosztüm/rágóka/űrszonda mintás alsónemű azért talán elég árulkodó
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
-
Marcsello31
őstag
-
Tothgera30
Ármester
válasz parandroid #78053 üzenetére
Bezzeg ha szerepelnének, pont elérné a hírdetés a célközönséget.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
MODERÁTOR
-
gaborbol
őstag
válasz Viktor0610 #78056 üzenetére
Ezen lepodtem meg en is par napja , ugy latszik Cicero sem kapta meg a latin beugro kerdeseket
-
kraftxld
nagyúr
Ezen jót röhögtem, megkapták a gendersemlegesek amit akartak
[link]| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
nagyúr
Kis hazai élménybeszámoló.
Fél év után végre voltunk hétvégén a nagyszüleimnél Hegyalján.Láttam, hogy az M3-as állapota nem lett jobb a tél folyamán, lyuk hátán lyuk, toldozva-foltozva, ahogy kell egy büszke és erős országban. De már ott is, ahol egy éve még jó volt (pl. a kisebb forgalmú M30-ason is)
De ez még mind semmi. A 37-es út "gyorsforgalmi része" is olyan már, hogy egy m2 sima felület nincs, úgy szét van fagyva.
És aztán mész tovább Szerencs felé, ahol eddig 2*1 sávos volt az út, de legalább sima: az út mellett egy szép, 50-100 éves nyárfa-sor volt, és bazzeg, Gesztely és Szerencs között az ÖSSZES fát kivágták, mert szélesítik az utat. Nem ott csinálják meg előbb, ahol szar, hanem szélesítik, ott, ahol amúgy jó.
20 kilométeren át, az út mind a két oldalán az összes fát kivágták. Rákerestem, megtaláltam róla a cikket, hogy 1201 db fák vágtak ki.
Az szerintem több, mint egy városliget, egy kisebb erdő. És nem is volt szempont, hogy legalább néhányat megtartsanak, vagy, hogy szép legyen, vagy zöld szemlélet...
Nem, ott maradt 20 kilométeren át a pusztaság. Nekem, aki 40 éve járok arra, ez valami olyan furcsa látvány volt, sokkolt.
És ez ma így megy Magyarországon.De remélem, építenek majd megint egy 20 km-es gyorsforgalmit, amire odabasznak még 5 db körforgalmat és lámpás kereszteződést, hogy le kelljen lassítani...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
erdey_a
őstag
válasz fokukac #78059 üzenetére
4 éve járok ugye rendszeresen győrből sátor aljára (csütörtökön is megyek). A 37-es útra sokmindent lehet mondani, de hogy jó lenne \ lett volna, azt nem.
Szerintem hasznos a szélesítés, mert kevés olyan út van még az országban, ahol több kereszt lenne az út mellett mint itt. A sok hosszú egyenes száguldásra csábít.
A fákat persze sajnálom én is, és a táj is "furcsa" lett, de az első hibát nem az követte el, aki kivágta őket, hanem aki elültette.
Így, ilyen, ennyi és ekkora fáknak semmi keresnivalója az utak mellett.
Persze menjünk lassabban. De úgysem megyünk.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
nagyúr
válasz erdey_a #78060 üzenetére
hát én picit régebb óta járok arra, igen, sokáig jó volt.
A keresztek azért vannak, mert az emberek hülyék... előznek amikor jönnek szembe, aztán puff. Nekem nincs bajom azzal, ha fasor van egy úttól 10 méterre. Sokkal jobb, mintha úgy kell vezetni, hogy szembesüt a nap.De van előtte a másik "gyorsforgalmi szakasz" - Felsőzsolca és Gesztely (a Hernád) között egy 8 km-es szakaszt már szélesítettek. 2006-2007-ben. "gyorsforgalmi útnak" csúfolták. Ki is raktak 110-es táblákat.
De olyan jól sikerült megtervezni, hogy a 8 km-es szakaszon van egy körforgalom, és két lámpás csomópont a semmi közepén, 70-es táblával.
Jössz Miskolc felől, lefordulsz a hármasról, ki van rakva, hogy 110, majd egy kilométeren belül újabb körforgalom..., hogy fékezz le. Aztán 2 km múlva újra. És újra. Ez nekik a gyorsforgalmi. És, ez a rész már így 15 év után olyan állapotban van, hogy én fel se gyorsítok 110-re, mert tiszta lyuk, minek.
És most ez lesz itt is. Sokkal fontosabb lett volna a szélesítésnél, az, hogy ne legyenek lyukak, vagy, hogy kikerülje a falut / várost,, ne legyen szintbeli kerestzeződés minden bokkornál, stb. de nem.és közben kiírtunk minden fát.
annyira nem figyelünk fontos dolgokra... egy fa is fontos, nemhogy 1200. Nem hiszem el, hogy ezt nem lehet máshogy ebben az országban.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
erdey_a
őstag
válasz fokukac #78061 üzenetére
a 110-es szakaszon egy ideje a gödrök mellett ugrató is van már (velemilyen híd dilatációnál lehet megnyújtani a rugókat, aztán odaverni az olajteknőt)
én szeretem amúgy azt a részt, mert legalább a "dömpereket" ott ki lehet kerülni.
szerencstől meg úgyis jön a szüttyögés a szüretelős traktorok mögött.
mivel sokat jövök megyek mindenfelé, én az útépítésnek (ha elkészült ) amúgy nagy barátja vagyok, így a kétsávosításnak is.
a favágásnak nyilván nem, de gondolom, majd ültetnek valahol ugyanennyi csemetét.Vérboci
-
tbs
addikt
nekem az a furcsa, ha szelesiteni akarnak, akkor miert mindket oldalon turjak szet, eleg lenne az egyiken... (nem ertek az utepiteshez sem)
-
nagyúr
általában az szokott lenni, hogy kis hazánkban, ha útban van pár tucat vagy száz fa, akkor a következő jelzők röpködnek: "balesetveszélyes", "tájidegen", "értéktelen", "elhanyagolt", stb.
@Boci: az ültetett csemeték 20-30 év múlva lesznek értékelhető fák.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz fokukac #78064 üzenetére
Történelmileg és praktikusan úgy alakult a hagyomány, hogy az út mellé közvetlenül fasort ‘kell’ ültetni. Ennek rengeteg előnye van (árnyék, nyomvonal jelölés, szélárnyék, hófogó, stb), az, hogy hozzászoktunk, és szépnek találjuk, csak a ráadás.
Ugyanakkor az út fölé belógó lombozat, vagy akár a csupasz ágak azzal, hogy kiválóan lecsapódik rajtuk a nedvesség, valamint a csapadékot is felgyűjtik, és utána sokáig csöpögtetik, valamint azzal, hogy utána árnyékot tart, amivel lassítja az útra kerülő nedvesség felszáradását, így összességében egy olyan eróziós tényező, ami nagyban hozzájárul az utak borzasztó állapotához. Ehhez még hozzájön persze a hozzá nem értő, korrupt, mindent elcsaló, beleszaró építés is, és ez így együtt tadam: tiszta balkán!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ToBeY
nagyúr
Csak hogy milyen a "szerencsém" van mostanság
Hónapokat várok hogy egy rendes oltóanyaghoz jussak.
Végre hétfőn eljött a nagy nap,átutaztam érte a fél várost,szakadó esőben álltam sorba egy csomót.
Erre kedd délután hív a háziorvos,hogy van moderna kell-e?!
Az élet kegyetlen -
venember83
nagyúr
900 kg-nyi igencsak nehezen újrahasznosítható Li-ion-akkumulátor egy amerikai pick-upban az újkori környezetvédelem jegyében.
Itt mindenki hülye? Itt? Mindenki!
-
nagyúr
válasz venember83 #78068 üzenetére
Miért nehezen újrahasznosítható? Egyébként a Li-Ion nem különösebben környezetszennyező.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz venember83 #78070 üzenetére
Csikós gondolatai miért relevánsak a témában?
Épülnek az újrahasznosításra szolgáló üzemek, 80%-os ujrafelhasznalasal számolnak az első időkben.
De egyébként sem ártalmas a környezetnek, szóval nem akkora dráma. A bányászat elég problémás egyelőre.
while (!sleep) sheep++;
-
FehérHolló
veterán
válasz venember83 #78070 üzenetére
ennél tudományosabb okfejtést is hallottam már.
a vizet pont nem szereti annyira.újrahasznosításnál főleg az a gond, hogy a ritkább fémeket nehezen lehet belőle visszanyerni és ezek bányászata is meglehetősen káros a környezetre.
Skynet is real. It's called Google.
-
venember83
nagyúr
Épülnek az újrahasznosításra szolgáló üzemek, 80%-os ujrafelhasznalasal számolnak az első időkben.
Ez szép, de pl. nagyon egyszerű zacskókkal, PET-palackokkal sem tud mihez kezdeni az emberiség a saját borzasztó természete miatt (lásd a teleszemeltelt erdőket), ehhez képest meg 5-10 éven belül jönnek az autók többszáz kilós akksijai?
Csikós relevanciáját számomra az autós újságírói múltja adja, ennek alapján talán hitelesnek tekinthető, persze tény, hogy nem az új villanygenerációt képviseli az újságírók között (H. András, Bazsó jut eszembe a villanylobbi szószólójaként, na Csikós tuti, hogy nem ehhez a párthoz tartozik). Nyilván ez nem a legtudományosabb megközelítés, csak épp ez ugrott be példaként, mivel a minap láttam a videót.
FehérHolló: Sajnálom, hogy nem a legjobb példát hoztam, csak ez a videó ugrott be emvy kérdése kapcsán.
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Nem csak az újrahasznosítással, a bányászattal is komoly környezeti gondok adódnak, ráadásul a Föld ritkaföldfém készletének nagy része Kínában található, ami geopolitikai következményekkel is jár.
Kockafejként azt tudom mondani, hogy atomerőművel / fúzióval elő lehet állítani hidrogént, azt meg lehet tankolni az autóba.
A PorscheMacanCayenne tulajokra meg én is irigykedek.[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz venember83 #78073 üzenetére
A zacskok kilojaert nem sokat fizetnek, az autok akkujaert viszont igen, azt le is adjak emberek. Hasonlora szamithatunk itt is szerintem.
Everybody lies.
-
Cicero
őstag
Porschékban azért manapság is ritkán látni kőbunkókat.
-
nagyúr
ma csupa jó hír van. 349 az euró..! nem lennék most a hanyatló nyugat helyében..!
és PEtike is jelentette, Mongólia és Grúzia is elfogadja a védettségi igazolványt..!
Végre itt a keleti nyitás...A hova menyjünk nyaralni idén kérdésre itt a válasz. Mongólia visszavár.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
EQMontoya
veterán
Yep, de ilyen "sportsuvval" nem jar kulturember, ezt tudjuk.
Mert ha valakinek nagy autora van szuksege, az oke. Ha terepjarora, az is. Ha sportautot szeretne, az ertheto. De ezek teljesen celtalan dugongok. Praktikumban meg nem hozzak egy normal nagy suv szintjet.
Same rules apply!
-
A Porsche nem hétköznapi értelemben vett autó. A klasszik bogárhátúból négykézláb kell ki és be szállni, ráadásul lehagytak róla minimum 2 ajtót. Ráz mint az állat és nem mellesleg annyit eszik mint 3 más normális autó. Ez a ki-beszállást leszámítva igaz minden modelljére azzal hogy egy fékcsere könnyen megüti a 1,5 milliót. Egyszerűen értelmetlen a létezése számomra. Pont mint a lambónak meg ferrarinak -bár ezeknek legalább a formája szebb a szememnek. Eladhatatlan márka (barátom aki Porsche megszállott lassan 35%-t engedett az árából és semmi) csak fanatikusok és futóbolondoknak való. Az milyen már amikor a fel nem melegedett fékek miatt folyamatosan sikít a kocsi? Vagy hogy 300-400km- t mész el egy tankkal városban ha csak egyszer is lenyomod a gázpedált komolyabban?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
NoLF
addikt
válasz bitpork #78091 üzenetére
szvsz bármelyik sportautómárkára rá lehet húzni szinte a fentebb említetteket, ugyanakkor az eladási adatok szerint nem a Porsche az, ami eladhatatlan - használtan persze más a tészta, de az minden márkánál ugyanolyan történet, ha rétehmodellről van szó.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
-
veterán
Keddtol fizetos a parkolas, Miskolcon egy szem parkolasi iroda van, ahol megvehetem az idei evre hatralevo, idoaranyosan maradekot a 80 ezres kombinalt parkoloberletbol, hatha most egy ora sorbanallassal meguszom.
Remelem bp-n ennel meg bonyolultabb a parkolas. /s
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
-
válasz bitpork #78079 üzenetére
Ha ez megnyugtat, a Cayenne céloközönsége pontosan az, mint a Touareg/Q7/X5/ML Mercié.
#87091: Azért van baj, látom. Mekkora mázli, hogy nem kell ilyet venned. A sok balfasz meg szívjon csak vele. Amikor meg megy használt piacra, úgyis sorban állnak érte a balkáni nepperek, mint az összes hasonló luxusdömperért. A sportautók más tészta, bár ahogy látom, abból is a lepukkantak mennek keletre, ott még meg lehet fusizni kicsit, kivsit ezt kikötjük, abból beleteszünk óccsót, aztán mehet a fikázás, hogy de szar ez a porse.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest