Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45107 üzenetére

    A saját mp3-aidat egy megadott mappából simán beolvassa és átmásolja az itunes. Ráadásul albumkép, id3 tag, metaadatok, és egyebek tekintetében is az egyik legjobb lejátszó. A rossz hír az, hogy ezzel minden pozitívumot elmondtam az itunesról.

    Ezek szerint saját csengőhangot még nem próbáltál meg beállítani (állítólag lehet, nekem nem sikerült), illetve a fotókat, vdeókat nem próbáltad meg még rendszerezni, vagy számítógépre importálni - mindkét művelet katasztrófa.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45120 üzenetére

    Igen, ezzel a leírással lehet minimum 30 mp-es dalrészletet beállítani csengőhangnak - viszont nekem egy 2 mp-es, majd rövid szünettel ezt ismétlő hangom volt évekig, amiben az a szomorú, hogy az alábbi módszer a 30 mp-nél rövidebb hangfájlokat nem tudja kezelni, ami a minősített WTFLOL esete. Persze csinálhattam volna a csengőhangomból kopipészttel egy egyperces mp3-at, de inkább it feladtam, és használom az egyik előre telepítettet - illetve azt sem, mert gyakorlatilag évek óta nem használok hangos csengetést.

    Fanatikus rajongói meg mindennek vannak (putyin-rajongó tinédzserek klubja megvolt?), nyilván az óceánon túlon, ahol sokáig csak az alma létezett, mint okostelefon, ott még nehezebb levetkőzni a berögződéseket.

    Én sok mindent kipróbáltam, és egyiknek sem lettem abszolut rajongója, de továbbra is állítom, hogy telefon méretű és alapvető funkciójú mobil eszköznek az ios felel meg leginkább. Tablet méretben (7-8") egyelőre azt mondanám, hogy inkább a droid (az ipadet egy év után eladtuk, a win8-as tabot meg alig használom), ennél nagyobb méretben pedig egyértelműen windows a bejövős nálam.

    Telefonban az androidnak sokkal több bosszantó aprósága volt számomra, és ha nem töröd (amire én nem vagyok hajlandó), akkor a három közül a legbutább, legtehetetlenebb, és legerőforrászabálóbb rendszer a három közül. Telefonos windows-ban van potenciál, de most már megvárom a Win10-et.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45123 üzenetére

    Az Androidos gondjaim nagy része nem bug volt, hanem feature, amit rootolással meg főzött romokkal ki lehetett volna küszöbölni, de mint említettem, ilyesmivel nem kívántam foglalkozni. Emellett a tárcsázót, meg úgy általában a telefonos részt soha nem tudtam megszokni. Volt egyébként Galaxy S-em is, meg Galaxy Mini is a családban, meg háromféle droidos tablet (az első valami myaudio gagyi, aztán egy samsung tab2, utána a nexusok).

    Alapvetően a legnagyobb baj az androiddal a sok google-s alkalmazás, amik sokkal tolakodóbbak, mint almáéké, pedig azért nekik is van pár. Ráadásul rengeteg helyet és memóriát foglalnak, folyamatosan jönneka sosem használt (de a háttérben ha kell, ha nem futó) programok mindenféle kérésekkel, frissítésekkel, anyámtyúkjával (google talk, locations, music, maps, videos, mittudomén még mik voltak).

    Másrészt sokkal hamarabb amortizálódik a rendszer a hardver korosodásával, ráadásul ha nem referenciagéped van (nexus), akkor cseszheted a frissítéseket. A gyártók saját moddolásai meg többnyire csak ártanak, mint használnak, ezért is vagyok úgy vele mostanra, hogy ha droid, akkor csakis gyári (ismét csak a nexus).

    Ami még sokkal jobban kézreáll az almán a névjegyzék és a telefon mellett, az az üzenetek modul (nem kicsit fontos egy telefonnál), és nekem egyértelműen a böngészés is jobban bejön.

    Emellett kiemelném még a store, és a benne lévő appok minőségét is, droidéknál jóval több applikáció van, de sokkal nagyobb arányban van köztük ellenőrizetlen, és használhatatlan szemét. Mostanra ott tartok, hogy valami normális applikációért inkább fizetek, de legyen megbízható.

    Ezzel szemben droidon ott a szanaszét moddolhatóság, a bárminek a telepíthetősége, a komolyabb hálózati hozzáféés és hozzáférhetőség, illetve a használható fájlkezelés, amit almán soha nem fognak tudni megcsinálni. Az előbbiből már kinőttem, konkrétan egyáltalán nem előny, inkább hátrány számomra, de megértem, akinek ez fontos, a második rész meg akkora probléma az almánál, ami kizárja, hogy tabletből pl almásat vegyek, de telefonon együtt tudok vele élni. A szinkronizáció is egy borzalom egyébként a random faszságaival, meg a hol átviszi, hol nemmel.

    Ja, és a nagy kedvencem, hogy egy windowsos asztali gépen felismeri ugyan az itunes, hogy Kata iphone-ját, vagy az enyémet dugjuk-e rá, de leszarja, mindkettőnk összes adatát összeszinkronizálja, nyilván fontosnak tartja, hogy ugyanazok a kontaktok, képek és videók mindkettőnknek meglegyenek a készüléken is. Érdekes módon az üzeneteket nem szinkronizálja össze.

    Újraindítgatni egyébként én is csak akkor szoktam, amikor frissítésnél ő kéri, szóval stabilnak stabil ez is.

    Bleki: Nekem a Nokia 6210 volt a valaha volt legjobb telefonom. Bár az E51-E52-t is szerettem a modernebbek közül.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45126 üzenetére

    Nem, ezek friss tapasztalatok, van itthon két Nexus 7 a gyerekeknek (igaz,a nagyobbik nem használja már, amióta megkapta a surface-t). Nyalóka van mind a kettőn, ami egyébként önmagában nem rossz rendszer. És ez még a használható méret, ahol az Android a nyerő nálam. Telefonos tapasztalat tényleg régebbi, de amiket olvasok bemutatókat, azok sem győznek meg soha, hogy az ios millió hibája ellenére legalább annyira használható cuccot legyenek képesek összerakni. Eleve az, hogy a kontakt- és híváskezelés alig fejlődött a Windows Mobile óta (Samsung Omniám is volt anno, yay) eleve nem vet túl jó fényt a droidra.

    Egyébként van egy Samsung Galaxy Minim 2.3-as androiddal, abban van a feltöltős magyar sim-kártyánk. :DDD

    Na, de mondj valami rosszat is lassan az androidról, légyszi, mert én itt veled szidom az ios-t, de te még csak fényezted a robotot, szóval lassan óhatatlanul előkerül az adekvátnak tűnő Nakiafanboy? kérdés. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45209 üzenetére

    Ezt akkor szokta csinálni, ha nincs itunes a gépen. Akkor sem mindig. Elég rapszodikus. És csak képeket, videókat tudsz másolni, mapppába rendezés a készüléken nem működik, persze a saját gépedre drag-and-droppal oda teszed őket, ahova akarod.

    tildy: DB-t nem ismerem, mi helyi közlekedést használunk, az itt teljesen más cég (RMV). Léteznek turistabérletek, de jellemzően elég jól megszerkesztett a DB honlapja (és tud angolul is), ami ott nincs, az szerintem nincs is. Ha csak helyben közlekedtek, akkor mindneképpen nézd meg, hogy melyik közlekedési társaság működik Berlinben és közvetlen környékén, az ő honlapjukat is érdemes megnézni, hátha náluk is van valami jó ajánlat. Egyébként kb minden állomáson van jegyautomata, kártyát és készpénzt is (papírpénzt is) elfogad, ha hirtelen kell jegyet venned. A Tageskarte, illetve a Wochenkarte jellemzően fajlagosan mindig jobban jön ki természetesen, mint egy Einzelkarte, ha sokat utaztok, ezeket vegyétek inkább.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45240 üzenetére

    Meg akart fordulni a villamos, vagy ez milyen állat?

    Szerk.: Ja, látom gumikereke van, és nincs szarva sem. Akkor csuklósbusz egy íven fordul? Valamit ott felejtett a megállóban?

    Szerk2.: Közben olvasom a jelentést is róla, látom nagy a tanácstalanság, de tetszenek az opciók.

    Szerk3.: Nem szabadna nekiállnom a 444-en kommenteket olvasnom, mert mindig ott ragadok. Régi szép szanalmas.hu-s idők, ott is mindig a kommentek voltak a legjobbak. De hát régebben jobb volt a száni.

    Szerk4.: Azért ez eléggé mindent visz:

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz szőröscica #45278 üzenetére

    Ahogy írják, korábban is előfordult már, hogy szenzorhiba miatt a robotpilóta zuhanásba tette a gépet. akkor úgy úszták meg, hogy lelőtték a robotpilótát. Elvileg a hibát ismerték, készült hozzá javítás, de ugye ahol egy hiba előfordulhat, ott más is jelentkezhet. Ez sajnos nem közúti közlekedés, ahol legrosszabb esetben kigyullad a check engine lámpa, aztán jön a trailer. :(

    Borzalmasan szigorú az egész ágazat biztonsági szempontból, sajnos hibák mindig mindenhol adódhatnak, és itt egy ilyen hibának csak egy kimenetele lehetséges... Amúgy ha jól rémlilk, hasonló hiba vezetett az Air France Dél-Amerikai járatának lezuhanásához az Atlanti Óceán fölött pár éve. Bár ott nem lett meg a gép, úgyhogy csak tippeltek.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz szőröscica #45324 üzenetére

    Az aldis még finomabb. Legalábbis itt kint, de szerintem Mo-n is kb hasonló a kínálat. Jó kis lazacfilé mellé, hmmm, asszem megvan a vacsi mára.

    Egyébként mi rendszeresen veszünk ugyanott sütéshez előkészített zacsis bucit (itt Sonntagsbrötchen néven megy), 10 perc alatt kész a sütőben, van belőle többféle változat is (fehér, magos, vollkorn, meg idpnként még másfélék is), borzasztó fincsi az is.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz szőröscica #45333 üzenetére

    Sokféle bor van az Aldiban is, de nem értek hozzá, meg nagyon ritkán is iszunk bort, úgyhogy nem nagyon szoktam nézegetni. Nagyobb üzleteknek (Real, Globus, Rewe Center) van italrészlege, vagy külön italboltja, ott szoktunk néha egyet-egyet venni, de inkább a sörök között tobzódok (nem mintha ahhoz értenék).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz tildy #45462 üzenetére

    Elmúltnyócév! Rezsicsökkentés! A keményen dolgozó kisemberek védelme!

    Amúgy ja. Először szokni kellett, de hamar bele lehet rázódni. De legalább nekem nem okozott pszichés sokkot a magyar vasárnapi zárva tartás. Németeknél amúgy is zárás van nagyobb üzleteknél 8, de legkésőbb 10 után, és ez akármilyen hihetetlen, még a benzinkutak elképesztően nagy részére is igaz (talán csak az autópályás kutak kivételek), és abba is futottam már bele, hogy bizony az üzletek jó része ki sem nyit 8 (vagy 9, vagy 10) előtt.

    A legmókásabb a posta, ami 8-tól 12:30-ig van, utána bezár 2 órára, igaz, ezután viszont hatig nyitva. Bankjegykiadó automata a zárt előtérben, pénzt csak nyitvatartási időben tudsz levenni (vagy Shell kúton a kútkezelőnél). Gyúgyszertár ugyanez, nap közepén két óra zárvatartás - az más kérdés, hogy ha valami olyat kérsz, ami nincs nekik, azt 2-3 órán (!!!!44NÉGY!!4!) belül meghozzák.

    Szóval fura dolgaik vannak, szokni kell, de így 2-3 év után már az egész rendszer tök természetes.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz tildy #45468 üzenetére

    Államtól függ, Hesssenben speciel az (meg Bayernben is), de Berlint nem tudom biztosan.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz lorcsi #45473 üzenetére

    Ez nem ilyen egyszerű, az a napközbeni szünet valószínűbb, hogy inkább egyrészt adminisztrációs teendőkre megy el, másrészt kajálásra, harmadrészt a dolgozók el tudnak szaladni a saját csip-csup ügyeiket intézni. A németek elég komolyan veszik a napközbeni szünetek kiadását, és hogy ez nem tartozik a munkaidőbe, 6 órás napi munkaidőnél minimum fél óra, 8 óra esetében minimum 45 perc szünet mindenképpen kiadandó, viszont a munkaidő értelemszerűen a szünet közben nem pörög. Másrészről pedig itt rendkívül gyakori a részmunkaidős foglalkoztatás, akár a heti 12, akár a heti 36 órát nézzük, meg ezek között szinte minden lehetséges variáció, a munkát meg ennek megfelelően ügyesen beosztják, hogy mindig legyen megfelelő mennyiségű ember a szükséges helyeken.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45509 üzenetére

    Jelentem, hétkor keltünk, kis csúszással, 8:11-kor indultunk, kb egy órája értünk haza. Közben sokszor megálltunk, mert a kutyáknak és a kölköknek is kell a mozgás, Sopronban mekiben mekreggeliztünk, meg egyszer (már Németországban) ebédeltünk is, ráadásul Nürnbergtől erősen sűrűsödött a forgalom, Würzburg táján már durván tömött kocsisorban haladtunk, ezzel együtt nem sokkal több, mint 10 óra kellett a 900 km-hez. Fogyasztás a magyar szakaszon 7,46, Ausztriában 8,24 (női sofőrrel), Németországban 7,88 l/100km (a lassabb haladás miatt, bár az állandó lassítás-gyorsítás sem tett jót a fogyasztásnak).

    Szóval visszatérve a problémádra: nem értem, mi a probléma...

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz emvy #45512 üzenetére

    Az is jó buli, de vagy Bécsig mehetnék vonattal, vagy BP-ig, utóbbi végállomásról Zalába levonatozni tovább tartana, mint az egész út autóval. És akkor a csomagokról, meg a két kutyáról még nem is beszéltünk. Ja, meg a MÁV általános színvonaláról sem. Azt meg már meg sem említem, hogy szerintem anyagilag is rosszabbul jönnénk ki a 2 felnőtt, 2 gyerek, 2 kutya jegyével.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bobsys #45525 üzenetére

    Az égvilágon semmit. Egyszerűen csak nagy vonalakban jó tudni. Spritmonitor.de amúgy, bár van (erről is) excel-fájlom is természetesen.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bandus #45635 üzenetére

    Akár gáz, akár nem, szerintem én most veszek egy Minit. Egyrészt egyszer nekem is elmehet az eszem, másrészt jól mutat rajta az almás matrica, harmadrészt rajtam kívül csak nő van a családban, így megvan hozzá a kellő support.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz gaborbol #45646 üzenetére

    Kértünk mi is egy tesztautót, pont azzal a motorral, amivel vennénk - ez a legkisebb elérhető, 1,2-es benzines, turbós. A beltere kisautós viszonylatban teljesen korrekt, sőt, igazából kissé ki is emelkedik a mezőnyből. A másik befutó a Polo lenne, az is nagyon tetszik kívül-belül, motorikusan, meg extrákben is, és meglepő módon árban is kb ugyanott van, mint egy hasonlóan felszerelt Mini, szóval tényleg csak azon múlik, hogy a konzervatív, vagy a bohém vonalon akarok-e továbbmenni.

    Erősnek meg nem kell lennie, annyi csak, hogy ha felkeveredek vele az autópályára, akkor viszonylag dinamikusan lehessen vele elérni a 140-et, ha kamiont kell előzni, és halad a első sáv is, de erre meg még pont jó a turbómotor. Nem utazóautónak kell, arra ott a Mazda, hanem szaladgálós, második autót akarunk, ami amúgy is viszonylag keveset fog futni (évi 10k km körül), viszont épp ezért hosszabb távon is megtartanám. Most kapott amúgy faceliftet, középről eltűnt a gigaóra (kellett a hely a nagy kijelzőnek), szerintem az új beltér sokkal szebb is lett.

    Próbáltunk még amúgy Skoda Fabiat (a beltere kicsit olcsó, viszont az autó már annyira nem), Hyundai i20-at (alapvetően minden rendben van vele, de nem egy álleejtős, ellenben 1,4-es, ami nem tesz jót az adónak, biztosításnak, és a fogyasztásnak sem), meg majdnem Ford Fiestát is, de valamiért a Ford kereskedők nem akarnak autót eladni, meg különben sem tetszett annyira. Yarison is gondolkoztam, de a facelifttel olyan bűn ronda, hogy ingyen sem kéne ( ;] ), a Honda Jazz meg már túl bucifejű, nem egy tipikus kisautó. Franciát meg inkább nem, ahogy elnézem az új 208-at, meg a Cliot. Ja, a Mazda 2-t még a jövő héten megnézzük azért, mert az is most kapott faceliftet, és még nemigen látni az utakon.

    Szóval elvoltunk az utóbbi hetekben, megvolt a szabadidős program minden hétvégére.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45649 üzenetére

    Nem vagyok fogyasztásfetisiszta (annyira), viszont a Mazda téli 9+ literje egyrészt szíven ütött, másrészt úgy vagyok vele, hogy inkább nem cipelek magammal +500kg-ot a napi ingázáshoz, meg amikor csak az egyik gyerekért, vagy bevásárolni kell elszaladni. Mazdába eddig (8,5 hó) 13,5k km ment bele (totál vegyesben valahol 8,5-8,6 körül járok fogyasztásban), úgyhogy ennek ha nem is a fele, de mondjuk kétharmada lesz max a második autó futása, és akkor a Mazda is marad a hosszabb utakra, vagy a több utashoz.

    Tudom, hogy mik a gondok a turbós motorokkal, de ezek jellemzően akkor problémásak csak igazán, ha veszel egy ki tudja, mennyit futott öreg turbósat, aminek az előző tulajáról, meg általában a szervizeléséről sincs fogalmad sem. Ezért nem akartam bemutatóautót sem, azt ugye jellemzően egyrészt a kereskedő vezeti, másrészt pedig az egyszeri leendő vásárlók, akik kipróbálás címén azonnal fent vannak az autópályán, és megnézik, mennyit bír végsebességben. Nekem sem lenne őszinte a mosolyom 50-60k km után, ha így járatnának be az első 10k során. Nálam meg nem lesz agyonhajtva, szegény Mazda is talán kétszer volt életében 4k RPM fölött, pedig ez szívó benzines.

    Értékvesztést egyébként kb visszahozza a jóval kedvezőbb hitel, új autót 2% alatti kamattal adnak, használt hitelek pedig 5-6% körül indulnak. Igaz, hogy itt csak négy évre megy, de párezer EUR különbség így is kijön. Értékállóságról nem is beszélve, meg hogy mennyiért tudod beadni az autót az újért cserébe, ha folyamatosan ugyanott (esetleg ugyanannál a kereskedőnél) volt szervizelve, és ő is kvázi mindent tud róla - és 4 év után van benne 40k km, ahogy Mérföldkő Joe is rámutatott lentebb. Szóval ekkora futás alatt, de még kétszer ekkora futás esetén sem számítok komolyabb problémára a motorral, legfeljebb majd kicsit korábban cserélek benne szíjat/láncot, akármit, mint az előírás, biztos, ami biztos.

    Próbáltam egyébként keresni szívó benzinest, de egyedül a Hyundaiban volt az, de az meg 1,4-es, ráadásul maga az autó is nagyobb, mint a többiek a mezőnyben, ami akár előny is lehetne, ha családi autót keresek, de nekem most direkt pici kell, családi már van.

    Mazda 2 a jövő héten jön még, a netes konfigurátor alapján árban eléggé jól néz ki (konkrétan az eddig nézettek közül ez lenne a legolcsóbb, és még a netes árban a kereskedői kedvezmény benne sincs, viszont nagyon nincs előttem az autó, alig találkoztam még vele az utakon, a képek alapján elég felemás a bennem élő kép róla, kicsit olyan pofára esettnek tűnik szegény (borzasztóan magasra van húzva hátul az övvonal), de majd meglátjuk, élőben mit mutat. Ja, és a kisebbik motor is 1,3-as, aminek a német adóhatóság nagyon örül, mert itt valami elcseszett CO2-kibocsátás alapján számolnak adót és részben biztosítást is, a német turbómotorokat meg szépen ehhez igazították, úgyhogy azok éves fenntartásban sokkal olcsóbban jönnek ki, mint a szívók. :(

    emvy: Franciát nem, egyrészt csúnyák szegények, de nagyon, másrészt francia - valami tikkem nekem is hadd legyen már. :U

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz emvy #45664 üzenetére

    + pakolhatóbb, parkolhatóbb, praktikusabb, tágasabb (nemcsak csomagtér, de hátsó láb- és fejtér is nagyobbra szabható). Igazából egy jól kialakított kombival az általad említett negatívumok is szinte teljesen kiküszöbölhetők. Persze a megjelenés az ízlés kérdése, de akinek nem tetszik a kocka, még mindig vehet Alfát.

    Egyébként van ott még rengeteg kiasutó is, csak azok nem olyan feltűnők a tömegben, az viszont tény, hogy a szedán forma tök megérdemelten háttérbe van szorítva. Amellett speciel tényleg a világon semmi más nem szól, mint hogy a prémium szegmensben ez a megszokás, és ott úgysem számít semmi más, mint a megjelenés és a tradíciók.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz emvy #45667 üzenetére

    "Eleg sok kombiban kisebb a labter, mint a szedan verzioban..."

    Igen, ráadásul az egekbe emelik az övvonalat, és nem lehet hátulról kilátni. Nekünk is emiatt nem kombi lett az új autó, hanem egyterű. Ráadásul ebben nemcsak a hely jóval nagyobb hátul, és kilátás sokkal jobb, hanem a sok ki-beszállás is sokkal kényelmesebb, a tolóajtó miatt nemcsak elöl, hanem hátul is. Egyébként ahátsó helykínálatra jellemző, hogy hátratolt középső ülésekkel simán kiszállnak a gyerekek a járda felőli oldalon úgy is, ha amúgy az utca felőli oldalon ültek, és a járda felőli oldalon ülő gyerek fel sem kel az ülésből, szóval hely az van dögivel mindenhol. Cserébe nyilván zajosabb, mint egy szedán (bár itt azért a szigetelésen, és a prémium minőségen is sok múlik), no meg többet fogyaszt, mint akár egy kombi, de valamit valamiért.

    adalbert1: "Én leginkább azokat nem értem, akik egy középkategóriás autóból sedant választanak..."

    Hajjaj, és akkor még nem bezséltünk a kisautókról, lásd Daewoo (Chevrolet) Kalos (Aveo), vagy Renault Thalia, vagy Skoda Fabia, vagy akár Honda City. Borzalmasan tudnak kinézni ezek a kisautók szedán verzióban. Nem véletlen, hogy ezeket civilizált országokban nem is forgalmazzák, de a második világban (jellemzően Dél-Amerika, Kelet-EU és Közel-Kelet) megvan az igény rá.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45678 üzenetére

    Nem, ez már az új, csak a saját honlapjukon sem hajlandóak elárulni, mekkora motort tesznek bele, én meg wikipedian próbáltam kisilabizálni, hogy mit jelent az, hogy SkyActive G75, vagy G90.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz emvy #45682 üzenetére

    Ha már trendek, amin meglepődtem, hogy az egyterűeket váltják fel a SUV-ok. Mazda is azzal magyarázza az 5-ös jövő év eleji kivonását az EU piacról, hogy aki eddig azt vette, annak ott lesz helyette a CX-5, CX-7, és jön a CX-9 (illetve a CX-3 is, de az talán nem helyettesítő modell).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45684 üzenetére

    "Ha már úgyis második autó, MX-5 kizárva?"

    A projekt mottója végig az volt, hogy "legfeljebb veszünk egy MX-5-öt". :DDD De az azért kicsit túlzás lenne. Azért benne van a pakliban, hogy néha egy gyereket be kell dobni kényszerűségből hátra, no meg 3 év múlva vezetni tanul már a nagyobbik lyányka, nehogymár egy MX-5-ön szerezze az első tapasztalatokat. Valszeg megőszülnénk az anyjával, amikor először vinné el az autót (bár első év itt próbajogsi, tehát egyedül úgysem vezethet).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45694 üzenetére

    Az 1,8-as MX-5 valami 140 ló az alig egy tonnához, ráadásul lent ülsz az aszfalton, amitől téged is nehezebben evsz észre egy SUV, meg csúnyábban is néz ki, ha frontálisan ütközöl. A Mini ezzel szemben azért durván bumfordi, és ennek a nagy része passzív biztonsági felszerelés. Ráadásul a kis egykettes turbó valami 75 lovat tud magából kisajtolni (jó, a turbó miatt azért nyomaték van), szóval azért nem versenyautó ez sem, ellenben a futóműve azért ennek is viszonylag megengedőre van hangolva, és annyira azért nem alulkormányzott, mint egy akármilyen kiskategóriás társa. A hátsó ülés meg ehet, hogy csak kéthavonta egyszer jön jól, de akkor nagyon. Amúgy sem vagyok egy boyracer, az utóbbi években kimondottan nagypapisan vezetek, nekem a 110-es krúzolás is tiszta élvezet már, az autópályás 140-es utazótempó sokszor kimondottan stresszel, és nem azért, mert a Mazda nem bírja, vagy mert nem viselkedne jól nagyobb tempónál.

    Röhögtem magamone gyébként, hogy az első két helyre kijött a Polo és a Mini, gyakorlatilag a skála két ellentétes végpontja, az egyik egy unalmas, szürke kisegér, a másik meg egy vagány kis gyösz. aztán úgy gondoltam, nem vagyunk még 40, VW-t venni ráérek még majd 10 év múlva.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45700 üzenetére

    Ha gondolod, átdobom az excel-fájlomat árakkal, finanszírozási ajánlatokkal és felszereltséggel, amit szeretnék bele (klíma, elektromos ablakok, tükrök, tempomat, board computer, gyári BT kihangosító, mindenféle csatlakozás a rádión, és lehetőleg valami normális, nem pontmátrix kijelző, eső- és fényérzékelő, parkolóradar, lehetőleg start-stop rendszer). Ha az eszemre hallgatva választok, akkor ár alapján a Hyundai i20 lett volna a nyerő, mert kaptam hozzá egy nagyon vonzó ajánlatot, viszont a finanszírozási feltételek a hitelhez rosszabbak mindenki másnál. Második a Fabia, de éppenhogy olcsóbb tudott lenni a Polonál, igaz, utóbbit 1,0-s, előbbit 1,2-es TSI motorral néztem, de kipróbáltam mindkettőt, vezetési élményre egyértelműen a Polo a jobb, a váltója például nagyságrendekkel. Alapáron a Mazda 2 is jól áll, de azt még nem próbáltam, és nem kaptam hozzá konkrét ajánlatot, csak amit a honlapon lehet legenerálni. Igyekeztem az olyan flancos dolgokat lenyesegetni, mint a nagy könnyűfémfelnik, meg a mindenféle villogó fények, dekorcsíkok, sportkipufogó, meg hasonló virtuális lóerőgenerátorok.

    A Mini 150 EUR híján ugyanannyi, mint a nálam második helyezett Polo, a különbség a Polo javára az automata klíma (a Miniben az még plusz felár lenne, és csak csomagban van), illetve az eső- és fényérzékelő, amit ha nagyon akarok, 250 EUR-ért még kérhetek a Minibe is. A Mini cserébe alapból kulcs nélküli indításos, és a Poloval ellentétben hatsebességes, amit hajlandó vagyok a fentiekre elcserélni. Amin még gondolkodunk, az az elhúzható tetőablak, az a Poloba 10 EUR-val olcsóbb lenne, mint a Minibe. :U

    Menettulajdonságokra, motorerőre kb mind ugyanazt tudja, sőt, a Polo talán még kicsit gyengébb is, súlyra meg kb egyformák. Vezetni a Minit és a Polot is jó volt, szegény Fabia kicsit olcsónak tűnt, a Hyundai pedig olyan semmilyen volt.

    Szóval ha mindezeket összevetjük, egyelőre nekem nagyon úgy tűnik, hogy az a 150 EUR árprémium (luxusprofit!!!44!444!), amit a Miniért elkérnek (ha a tolótetőt is beleveszem mindkettőbe, akkor 160), az megéri a fancységet. Ennyiért egy használt iPhone 5-öt sem kapni... :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz NoLF #45706 üzenetére

    Én hosszas gondolkodás után a használttal vagyok így. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    Kukac kedvéért lekonfiguráltam egy ötajtós Swiftet a suzuki.de-n. Alapból egész normálisan van felszerelve a két felszereltségi szintje közül a nagyobbik, plusz egy-két dolog még belement, hogy partiban legyen azzal, amiket eddig néztem (extralistát lásd lent). Saccperkábé egy jól felszerelt, 1,2 TSI Fabiával van egy árban, mire a forgalomba helyezést is kifizeted, addigra 400 EUR-val olcsóbb a Mininél (aminek az árában az szintén benne foglaltatik). Súlyban is kb partiban van a Minivel, me gállítólag az 1,2-es motorból kihozztak valami 90+ lóerőt, ami számomra kicsit hihetetlenül hangzik, de valószínűleg valahol a leszabályozás közelében tényleg meglehet annyi. Viszont kicsit sem tetszik, kívülről sem, és a beltere is teljesen más kategória, mint a Mini (vagy akár a Polo).

    Persze ezek már szubjektív szempontok, de ha egyszer van itten egy féltucatnyi kisautó, amit jó alaposan megnéztem, kipróbáltam, és hetek óta konfigurátorokkal, árlistákkal, tesztekkel, meg próbavezetésekkel fekszek és kelek, akkor helyezésazonosság, vagy borzasztó közeli összpontszámok esetén mi más döntsön, mint a szubjektív szempontok?

    Amúgy borzasztó hálás vagyok mindenkinek, a kérdésekkel, felvetésekkel, figyelmeztetésekkel, meg az enyémtől eltérő gondolatmenetekkel rengeteget segítettetek még n+1-edszer is végiggondolni a kérdéskört, és a baráti figyelmeztetések ellenére, egyelőre úgy érzem, hogy jó úton vagyok. :DDD

    tildy: 175 cm vagyok, és kb 80 kg, aminél nem is szeretnék több lenni a jövőben sem (bár súlyátcsoportosítás terén lenne még munka), Katica alig több, mint 160 cm, a súlyát meg egyrészt nem illik leírni, másrészt nem is merem, de maradjunk annyiban, hogy mögötte még én is elférnék kényelmesen a Miniben, ha ő vezet - nem mintha tervezném, hogy valaha is hátraülök. Vittünk két 13 évest a tesztvezetésre (egy saját, meg egy kölcsöngyerek), ők mindketten 165 centi körül vannak már, teljesen jól elfértek. A ki-beszállás persze azért melós dolog, de ez minden háromajtós autóra igaz, és annak tekintetében, hogy havi-kéthavi rendszerességgel egyszer lesz használva a hátsó ülés, személy szerint nem csinálok belőle gondot - a Polot is háromajtósban terveztem venni egyébként, bár ennek az asszony valami megmagyarázhatatlan okból nem örült.

    Vezettem amúgy már korábban is többféle kisautót eleget, volt a cégnél a Corsától az Ibizáig mindenféle, meg nekem is volt egy darabig Daewoo Kalosom, meg utána is volt alkalmam még olyat használni, egyedül az bizában éreztem magam kellemetlenül, de ott sem a helyszűke volt igazából a probléma, hanem az elcseszett ergonómia - pedig alapvetően az is egy Polo kéne, hogy legyen, ugyebár. Utazni meg még több autóban utaztam (többek között új Swiftben is). Szóval van összehasonlítási alapom bőven, még ha a mostani fél-egyórás tesztvezetésektől eltekintünk is, és ezek alapján abszolut semmi gond nincs a Minivel helyügyileg.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45714 üzenetére

    De pont ez a lényeg, hogy annyira egy árban van a mezőny, hogy talán 2k EUR a teljes spektrum szélessége, amiben mozognak (és ide nyugodtan beleértheted azokat a modelleket is, amiket meg sem néztem, látatlanban lefogadom, hogy azonos az árképzés). Szóval nyilván a személyes benyomás lesz az egyik legfontosabb tényező, ha minden másban (felszereltség, finanszírozás, motorerő, helykínálat) csak marginális az eltérés. Összességében egyébként akár stimmelhetne is az általad megadott keret, sőt, nagyon fapad (nincs klíma, nincs BC, hátul tekerős ablak, elérhető legkisebb motor) kisautók akciósan már 10k + forgalomba helyezés körül is vannak (utóbbi olyan 800 EUR), és ez nem az Aygo - VW UP - Kia Picanto kategória, hanem már a rendes kisautók. Persze menettulajdonságban, kényelemben már ezek is hozzák egy 3-4k-s használt kiasutó szintjét, de azért annyiért használtból is eléggé az alja lesz elérhető, ha normálisat keresel és az is kevés extrával, minimum hat-hétévesen. A kicsit újabb, jól felszerelt használttal meg amit nyersz az áron, azt elbukod a kamatokon - az akkor jó buli, ha le tudod tenni érte a 10-15k EUR-t készpénzben. Az utóbbi időben viszont olyan rohamosan szivárognak be a kiskategóriába a prémium extrák, hogy páréves kisautóban szinte semmit nem találsz meg abból, amit az újakban már egy közepes felszereltségi csomagban adnak. Ma voltam a Mazdánál egyébként kereket cserélni, ebben a kirendeltségebn épp nem volt kettes, viszont árlistát meg bemutatófüzetet kaptam, hááát, lehet bele kérni mindent a szartól a repülőig, ahogy egy nagyra becsült fórumtársunk mondaná (heads-up display, parkolóasszisztens kitolatásnál oldalra, holttérfigyelő, sávelhagyásfigyelő, adaptív fényszóró), de olcsóbb ez sem lesz a többinél.

    Az utolsó bekezdésedre vonatkozóan meg kételkedem azért az összegben, amit megadtál, szerintem ennyit nemigen lehetne belőled egy autóért kiszedni egy összegben. Már az is nagy szó, hogy lecserélted szegény Gézát. ;] :P :DDD

    Az új-használt témába meg kár belemenni, de, ha tényleg így működnének a dolgok, akkor kb csak a levetett flottás autók közül lehetne választani a használtautó-piacon. A hitel meg megint más kérdés, de amíg a törlesztőrészlet nem éri el a család havi nettó bevételeinek a bőven egyjegyű százalékát, az összes felvett hitelünkkel együtt pedig hasonló mutatóban még mindig közelebb van a tízhez, mint a húszhoz, addig különösebben nem fogom magam ezen izgatni, különösen, mert szarrá vannak biztosítva a hitelek mindenféle olyan dologra, ami közbejöhet, a kamatok meg a béka segge alatt vannak (új autó hitel évi 2%, lakáshitelek már 1% alatt is, ha van valamennyi kezdő befizetésed).

    Az autót meg amúgy én fogom használni, minden nap, pont azért kell, hogy ne a nagy, családi autóval kelljen folyamatosan a városban bohóckodni, meg egy emberrel közlekedni, az marad a többszemélyes, meg a hosszabb utakra (egy magyar kanyar csak magában 2k+ km), illetve akkor lesz befogva, amikor egyszerre kell a kettő.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz gaborbol #45729 üzenetére

    Aha, revideálnom kell az álláspontomat, ma beszéltem a kereskedővel, nem egészen úgy működik az árlista szerintem, mint szerintük, úgyhogy újra kellett konfigurálni, mert klíma az nem jár alapból, csak felszereltségcsomaggal lehet kérni, amit én kihagytam volna, mert a klímán kívül olyanok vannak még benne, hogy állítható utasülésmagasság, velúrszőnyegek, mindenféle világítás (kesztyűtartó, piperetükör, dekorfények a könyöklőn, meg egyéb világító anyámkínja), valamint okosabb board computer, és 1300 EUR az ára. Vagy csak külön klíma egy ezresért. Szóval ennyi még hozzájönne ahhoz, amit lekonfiguráltam. Ez már közelebb van ahhoz, amit tippeltél, meg kukacnak is csak igaza lett, még ha a különbség nem is nagyságrendi. :DDD :O

    Viszont ennyiért a Poloba már akár tetőablakot is kérhetek, meg akár még valami disznóságot, mint pl a 75 helyett a 90 lovas turbómotor - nem mintha szükség lenne rá... Na mindegy, hétvégén megnézem még a Mazdát is, aztán legfeljebb megint kezdhetek mindent elölről.

    A Base-t nem tudom amúgy, hogy a Mininél nálatok mi, de szerintem az itteni ONE-nak felelhet meg, ami kb annyi itt is, én a ONE First kódnevű modellel szemezek, ő kapja az új 1,2-es turbómotort, ami itt egészen kedvező mindenféle besorolás alá esik, US-ben viszont nem hiszem, hogy ilyesmivel szórakoznak még.

    Azt meg, hogy felétek mi számít SUV-nak, azt el sem merem képzelni. Itt főleg a kompakt, vagy középkat. SUV-ok mennek, azok nem sokkal drágábbak egy jól felszerelt kompaktnál, vagy középkategóriás autónál, kb az egyterűekkel azonos árban mennek.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45731 üzenetére

    "Most úgy őszintén: mi az, ami ma szériafelszereltség, és 5 éve nem volt az?
    Az USB-s mp3-lejátszáson és esetleg a fancy fedélzeti computeren kívül...?
    Én nem nagyon látok ilyet."

    - A klímát meg sem említem, annyira egyértelmű. Nem is feltétlenül kell automata, személy szerint a manuálissal is tök jól elvagyok, és a többzónás készülékhez sem ragaszkodok.

    - Tempomat nélkül én már nem szívesen élnék együtt egy autóval - és nem csak hosszabb utakon praktikus, én azt szeretem a legjobban, hogy ha tudod, hogy valahol célszerű kínosan pontosan betartani a sebességkorlátozást, mert gyakran mérnek, vagy telepített trafi van, akkor belövöd annyira, és kész, nem kell arra koncentrálni, hogy véletlenül egy miliméterrel lejjebb nyomod a lábad, és észre sem veszed, mert annyira halk az autó, és annyira nincs sebsségérzet.

    - Az ülésfűtés a világ egyik legnagyobb találmánya, sokkal elviselhetőbbé teszi a téli reggeleket, amikor fél hatkor beülök akármilyen minuszban az autóba, és 1,5 perc múlva kellemes melegre van felfűtve a seggem alatt az ülés.

    - Beépített gyári kihangosító, lehetőleg kormányról, de legalább az autó kijelzőjéről vezérelve. Ezt mondjuk konkrétan kötelezővé tenném minden autóba. Hihetetlen, hogy még mindig mennyi kézben tartott telefonos őrültet látok, akár prémium autókban is. Nagy divat manapság, hogy a kihangosított telefont tartja az arca előtt a kezében, gondolom ez azért terjedt el, mert jgy le tud nyúlni a váltóhoz, ha kell, és nem kell egy kezet folyamatosan a fülén tartania, de vezetésbiztonsági szempontből egykutya.

    - Az esőszenzor talán a kevésbé fontos a fentieknél, de azért az eléggé priceless, hogy nem kell többet azzal foglalkoznod, hogy a lassú fokozatnál mindig vizes marad az ablak, a gyorsabbnál meg nyikorok a lapát, mert a vizet már letörölte, de még dolgozik.

    - Parkolóasszisztens, vagy tolatóradar (esetleg kamerával) megintcsak borzasztóan jól tud jönni szűk városi parkolásoknál, vagy falhoz tolatásnál. Nem azért, mert ne tudnék tükörből tolatni, csak a mai autóknak annyira ormótlan és cseppszerű, kidudorodó, és hátrafelé szűkülő a hátulja is, hogy sem a tükörből, sem hátrafordulva nem lesz fogalmad sem róla, hogy pontosan hol van az autó vége.

    - Az AUX, USB, microSD helyet te is említetted, bár a régebbi autókban egy egyszerű fejegységcserével is lehetett ezt orvosolni, viszont a gyári, középkonzolba épített cuccoknál ugye alap kell, hogy legyen.

    - Az első könyöktámasz kissé ízlés kérdése is, találkoztam olyannal, akinek az agyára ment, és mindig felhajtotta, vagy hátratolta, én nagyon szeretem, és borzasztóan tud hiányozni, ha nincs.

    Szerk.: Amúgy emlékszem még arra az időre, nem volt olyan régen, amikor a távirányítós központizár, vagy az elektromos ablakemelő is méregdrága extra volt, most ennek a mai változata a különböző kulcs nélküli rendszerek.

    "az egy összegre vonatkozó kommentedet nem értem"

    Pedig de gonosz akartam lenni, így viszont már nem annyira vicces.

    "a Jazz 1,9 M volt"

    Az olyan 6-6,5k EUR, ott kezdődnek a normális használtautók.

    "Hitelt nem veszek fel, pláne nem autóra."

    Van az a szabály, amit sokhelyütt szeretnek emlegetni, ha jól rémlik, hathavi nettó jövedelmedig érdemes elmenni autóvásárlásnál. A Mazdával bőven belefértünk, a második autóval, ha ezzel kumulálódik a keret, kicsit kicsúszunk belőle. De ez nem is érdekes, korábban leírtam az álláspontomat én is, semmi gond, ha nem értünk egyet, téged is megértelek.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45733 üzenetére

    Kiskategóriás autókról van szó, ahol cirka 10 évvel ezelőtt még 13-14"-es kerekek voltak, és az extralistán olyan tételek szerepeltek, mint az osztottan dönthető hátsó ülés, a kézzel behajtható külső tükör, a manuálisan éjszakai módra állítható belső visszapillantó, a kazettás rádió, és a nagyon burzsuj esetekben az első elektromos ablak, valamint legszélsőgesebb esetben a manuális klíma.

    "Ha csinálsz egy kis excel táblát, amibe mindent felviszel, az amortizációt is, akkor ez úgyis kibukik előbb-utóbb."

    Volt egy ilyen kezdeményezés, talán totalcar-on, ahol összeszedték, hogy kinek mennyibe került az autója éves, vagy havi szinten, adókkal, biztosítással, szervizekkel, sőt még tankolásokkal is, ezt én is kiszámolgattam az Opelre, ami szintén új autó volt, ráadásul az elhíresült CHF hitellel (bár nekem volt két jó évem az elején, amíg jó volt az árfolyam, meg kiszálltam belőle a futamidő vége előtt, amikor már nagyon elszállt), most megnéztem, 105k HUF havi összeg jött ki rá (persze ez az üzemanyagköltség miatt nagyban függ a futástól is), ha nem lett volna benne hitel, akkor 75k körül jött volna ki, de ugye a CHF-hitel ordas nagy bukás volt - ráadásul még bele kell majd számolni, hogy kapok vissza pénzt az egyoldalú kamatemelések miatt - éljen akedves vezető, éljen a párt! Szóval ezekkel az összegekkel a 8 évre vetítve igazából nem álltam rosszul az akkoriban kommentelők között, és úgy rémlik, hosszú távon nem volt teljesen egyértelmű a használt autók előnye sem.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45755 üzenetére

    Jajjistenem, ez a szín!!! Azt hiszem, valami kicsit eltörött bennem. :O

    Még jobb lenne egyébként egy G90 teszt, no meg ugye ebben minden benne van, ami egy kettes Mazdában benne lehet, a félbőr belsőtől, a 16-os alukerekektől, az energiavisszanyerő rendszertől a körbeszenzorozáson és az autoklímán át a head-up displayig. Ez itt épphogy nem 20k EUR + forgalomba helyezés, azaz kicsivel több lenne, mint amilyen végső ajánlatot a Miniről kaptam - mondjuk abban manuális lenne a klíma, acél a kerék, meg nem lenne benne komplett reptéri irányítóközpont ami figyeli még a szomszédos országok légterét is. Tegnap konfigurálgattam még este, amit neten lehetett belőle (legalább felkészülten megyek a kereskedőhöz), a G90-et egy közepes(en jó) felszereltséggel 17k-ért lehet kigurítani a szalonból. Ha még erre jönne valami sondereditionos kedvezmény, amilyennel anno az ötöst vettük, akkor egészen jó ajánlat tudna lenni.

    Persze még nem vezettem, a tc-sek meg annyira élvezték, hogy szívó benzines, hogy szarrá pörgették, úgy meg nem lehet vele normális fogyasztást nézni, a gyári 5,9/3,7/4,5-ös fogyiadatok, meg a 105 g/km CO2 kibocsátás viszont egészen jól hangzanak, még ha fenntartással is kell kezelni őket. Menetdinamikában meg azért a G115 biztos többet tud a maga nem egészen 1 tonnájával, és az ehhez tartozó 115 lóval.

    bandus: Csak olyan modellt vegyél, ami gyárilag galvanizált (azért a kétezres évek közepe óta ez nem nagy kunszt szerencsére), és semmiképpen se törd össze, akkor nem fog rozsdásodni. Ellenkező esetekben néha ki kell lakatolni, az sem a világ vége, jobb helyeken szépen, Mo-n pedig akár viszonylag olcsón is meg tudják csinálni.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45765 üzenetére

    Vannak benne hatalmas ötletek, és már-már montipájtoni magasságokba érő poénok. Ez az egyik, a másik hasonló klasszikus ötlet, amikor megmutatják a csajnak az internetet. De említhetném akár az igazgató kilépését a cégtől, vagy még vagy tucatnyi más jelenetet.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #45769 üzenetére

    Csakazértsem. Különben is elegem van az árlistákból. Azt fogom venni, amelyiknek szép a színe.

    Jah, Blekinek üzenem még, hogy tegnap délután 28 fok volt, ma valamivel kevesebb, de már kezd beborulni, és holnapra már csak max 16-ot mondanak, hogy neki is jó legyen. ez természetesen azt jelenti, hogy menetrend szerint 2 nap késésben lesztek, tehát van két napotok, hogy élvezzétek a jó időt, ha szerencsétek van, akkor a szombat első fele még talán beleesik.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz BlacKSouL #45774 üzenetére

    Tekintve, hogy a magyar behozatalból is mennyi megy re-exportra... Mindez csak azért nem árnyalja a képet, mert egy évvel ezelőtt is ugyanez volt a helyzet, ez meg csak változást mutató grafikon. INkább pont az a kérdés, hogy eleve a bázis hogyan nézett ki, mert az a nem mindegy, hogy a németek mihez adták hozzá a 9%-ukat, meg a portugálok mihez adták hozzá a 45-öt. Vagy az okosok földje a kettőt...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz ladybug #45776 üzenetére

    Jajjistenem, csak a levendulaszínű mazdakettőt ne!!!! :Y

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #45787 üzenetére

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz kraftxld #45835 üzenetére

    Most? Amikor friss fejes saláta + tojásos nokedli szezon van?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bobsys #45842 üzenetére

    Tegyél oda egy kicsi számítógépet, és tegyél rá egy kodit. Én is akárhogy néztem, csak ez lett a legjobb megoldás. Ja, hangfalnak meg nézegetem ezeket a soundbarokat a tévé alá, de nem tudom, merjek-e ilyesmit venni. Most csak két hangfal van a tévé két oldalán (hivatalosan 2.1-es rendszer, mert az egyikben van valami extra mélysugárzó, a másikban meg egy dvd-lejátszó, amit még sosem használtam, de szerintem már rég nem is működik), de még ezt a kábelmennyiséget is sokallom. Na mindegy, majd pár év múlva lecserélem a tévét, addigra beérik talán ez a technika is.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bobsys #45844 üzenetére

    Ja, nekem úgyis ott volt mellette a Proliant homeserver, kapott még egy funkciót - szerencsére bírja, pedig tartottam tőle, hogy gondjai lesznek, ahogy manapság rommá tömörítenek mindent.

    Kábelekkel meg a micsodám tele van: settopbox, xbox, homeserver, tévé, hangfalak, hálózati switch, pedig a mediaplayer már szerencsésen meg is szűnt. Próbálom, amennyire lehet, kötegelni őket, de elég sziszifuszi küzdelem.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz emvy #45991 üzenetére

    Az hagyján, de a kis kenyérkéjüket is ők maguk kenik meg, amúgy meg egyedül öltöznek (na jó, amennyire tudnak, persze), és általában is mindent egyedül csinálnak, a gondozónő csak azért van ott, hogy segítsen neki, ha kéri (szigorúan csak akkor), és akkor is amíg lehet, csak irányítani próbálja, hogy meg tudja oldani a gyerek egyedül a problémát.

    Az egész német oktatás az önállóságra, és a saját, különbejáratú problémamegoldásra, valamint később a világgal való megismerkedésre és a gyakorlati tapasztalatokra épít - mi tanultunk a fősulin alternatív pedagógiai módszereket, de a többségük durván 'poroszos' (lol, sic!) és vaskalapos volt ahhoz képest, ami itt a hétköznapi gyakorlat.

    Ami különösen vicces az egészben, hogy a Pikler Emmi-féle megközelítés, amire itt az intézmények jó része épül, gyakorlatilag magyar találmány (ugyanakkor jellemzően mindig is sokkal jobban érdekelte a német pedagógusokat, mint a magyarokat).

    Hanyatló nyugat, meg mocskos liberálisok amúgy, ja.

    p

    Ui.: Azt még külön érdemes megemlíteni, hogy a gyerekek jó részénél a bölcsiben elért eredmények addig maradnak meg, amíg a szülő színre nem lép, onnét kezdve a jó részük egy szempillantás alatt mindent elfelejt, amit addig tudott - ismét egy remek példa arra, hogy sok esetben a szülőket kéne oktatni és nevelni, nem a gyereket, nekik alapból megy minden.

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    Cukik vagytok a problémáitokkal, lesznek azok a lányok még 13 évesek is, hajjajj. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz lenox #46003 üzenetére

    Az ellen nem véd...

    ...amikor elkezdenek tombolni a hormonok, jönnek az állandó hangulatváltozások, a 'mindenki ellenem van', a 'depressziós leszek, mert nem kapom meg azonnal, amit akarok', a 'csak azért találtad ki, hogy pakoljak össze, hogy baszogass', és az alapfeltevés, hogy egy serdülő mindig mindenkinél okosabb, és mindent jobban tud. Ja, a kisebb tesók meg a világ legutálatosabb pondrói egy tinédzser számára.

    Aztán néha elmúlik, és tök normális, sőt: magától vesz részt a házimunkában, leül tanulni (mondjuk ezzel szerencsére amúgy sincs gond), néha meg összeállnak a csillagok, vagy bizonyos irányból fúj a szél, vagy valami a légnyomással lehet, mittudomén, és egy pillanat alatt vált át fúriába. van hogy két napra, van hogy tíz perc múlva már teljesen normlis megint, mintha mi sem történt volna.

    Na mindegy, ezen is túl leszünk... Nekem mindenesetre fura, biztos velem van a gond, de nekem semmi ilyesmi fázisom nem volt sose (igen, megkérdeztem anyukámat).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz emvy #46007 üzenetére

    Nagyobbak esetében igen (iskolás korban). Pikler kimondottan a kicsikkel foglalkozott. Tény, hogy sok szempontból hasonlít a két módszer, de nem kimondottan ugyanazt a korcsoportot célozzák.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz EQMontoya #46010 üzenetére

    Awww....

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #46064 üzenetére

    És ha már anglicisztika, akkor álljon itt a hét cikke, pedig nagy szó, ha ezt a díjat hétfőn korán reggel ki tudjuk osztani:

    "Palatalizáció vagy halál!"

    "A dorzális azt jelenti, hogy képzésekor a nyelvhát (latinul dorsum) lép akcióba, a palatális pedig azt, hogy a nyelvhát hozzáér a szájpadláshoz (latinul palatum). Érintsük össze a kettőt, és mondjuk szépen együtt, hogy tyúk!"

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #46077 üzenetére

    Ja, vannak ilyenek, én is ismerek olyat, aki 8 évesen, 113k km-rel adta el az Astráját, és vett helyette vadiúj autót. Hülyék ezek.

    Egyébként csak hogy neked is jó legyen, egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy áthidaló megoldásként a következő pár (3-4) évre használt autót nézünk, és inkább elkerüljük a hitelt egyelőre. Persze hogy azért annyira ne legyen jó, úgy tűnik, a Mini az marad. 8-9k EUR körül egészen szép, keveset futott, és jól felszerelt példányok vannak. Persze tudom, második autónak mér' nem veszek Swiftet, a maradékot meg küldöm el neked... :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #46090 üzenetére

    "igen, nekem nyilván ettől lesz jó"

    Na mer' engem ez nyilván érdekel. :DDD

    Hitelt meg azért nem akarok felvenni, mert hátha mégis akarunk majd valamit lakhatási szempontból lépni (2 évig még biztos nem, mert az ált. sulitól párszáz méterre lakunk, amíg a kicsi oda jár, nem megyünk sehova), aztán akkor jól jöhet, ha van némi megtakarított pénzmag.

    Inkább azt számold ki nekem, hogy bérelni, vagy venni éri-e meg jobban, mert ahányszor végiggondolom, mindig más jön ki. És azt azért kalkuláld bele, hogy itt egy sima festés alsó hangon 3k EUR-nál kezdődik, és ne mondd, hogy csináljam meg magamnak, mert idén megpróbáltam glettelni, és a fejünkre potyogott az egész, nekem meg az egekben volt a stresszszintem, pedig az csak egy szoba volt, amivel egy hétig szívtunk, mire elfogadható állapotba került (és még így sem lett szép). Tetőjavításról, meg szigetelésről, meg fűtéskorszerűsítésről meg ne is beszéljünk, mert ott már egy ház esetében munakámlánt kb tízezres anygságrenddel kell számolni. Szóval amikor kezdjük elszánni magunkat, hogy hosszabb távon csak érdemes lenne saját ingatlanban élni, ezek a költségek mindig elriasztanak. A háztól kb véglegesen, a lakáson még gondolkodunk, de ott is van egy rakás extra költség, amit bérlőként nem is látunk: felújítások, javítások egyértelműen, plusz a közös költséges kassza, ami időnként egész horribilis bír lenni (amióta itt lakunk volt már komplett vízvezetékcsere, meg most télen-tavasszal kazáncsere, a kiesés idejére bérelt konténerkazánnal, és átállás gázfűtésre olajról, ami a németeknél meglepően népszerű még mindig).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz concret_hp #46092 üzenetére

    Ja, ha nem egy 75m2-es lakásban laknék, hanem lenne a kertben egy vendégház, ahol elalhatnak addig, akkor biztos. Ha már szállást, utazást, meg esetleg a baráti alapon számítva ellátást is számolsz nekik, akkor már nem egyértelmű. Arról nem is beszélve, hogy a német melós vállalkozó tök hivatalosan dolgozik, számlával, biztosítással, ha valamiben sikerülne kárt okoznia, elviszi a sittet, amiért itt horribilis bünti jár, ha csak úgy kiteszed, és hivatalosan lerakni is drága. Ráadásul a magyar szaki, ha igazán profi, akkor nem jön sokkal olcsóbban, ha meg nem az, akkor nem ismeri a helyi viszonyokat, szokásokat (pl villanyszerelők szoktak érdekes dolgokat mesélni, hogy a németek mit hogyan szoktak bekötni), sok esetben az anyagokat sem, és a beszerzést is csak úgy tudja megoldani, mintha én bemennék a bótba és megvenném, nem nagykerből, áfát visszaigényelve, ami egy komplett házfestésnél megint nem kis tétel.

    Montoya: Ez a rész tiszta, a kérdés az, hogy 20 év alatt milyen költségek merülnek fel (albérlet esetén max tisztasági festés), meg hogy mire kell költeni, amikor beköltözöl, meg mik azok az alattomos dolgok, amik a beköltözés után 1-2 évvel derülnek ki.

    Autóval egyébként ugyanez a gond, mint az ingatlannal: elhiszem, hogy Mo-n bátran vesz valaki használt autót (különösen ha amúgy tömegközlekedéssel jár), de itt ha valami elromlik rajta, én be nem adom a sarki török, vagy lengyel (esetleg magyar) műhelybe, hanem szakszervíz, és rögtön ráfizeted még egyxszer a vételárat, ha komoly baj van. Az utolsó két évben rálocsoltam az Astrára vagy 1000 EUR-t, pedig csak 8 éves volt, és különösebb, illetve komolyabb baja nem is volt neki, de két esetben mégis kénytelen voltam itt javíttatni, amikor először a klíma, aztán meg a gyújtótekercs beadta a kulcsot.

    Ezektől a dolgoktól fázom mindig, és ezeket akarom elkerülni a minél hosszabb garanciaidővel, meg a minél kevesebb, és lehetőleg minél inkább saját magam által ellenőrzött futással.

    Kamaty meg hál'istennek itt nemigen tétel, ingatlanhitelnél, ha van némi önrészed (10% már elég nekik), akkor 1% alatt van (legalább 5 évre fixálva).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fokukac #46101 üzenetére

    "szvsz amit nyersz a garanciával, azt úgyis kifizeted a kötelező szervízek díjában, ahol szerintem szintén röpködnek a százezrek, évek alatt egészen biztosan."

    Ezzel nem értek egyet, egyrészt azért ez az összeg még mindig alacsonyabb, ha csak az átvizsgálásokat, olajcseréket nézzük, kopóalkatrészek cseréjét (fékek, lengéscsillapítók, szilentek, gyertyák, szíjak, mittudomén) meg mindenképpen szakszervízben csináltatom, ott nincs különbség (sőt, az új autó esetében nyilván ezek jóval később esedékesek). Másrészt ez egy teljesen kiszámítható, tervezhető költség, ami sokkal jobban esik, mint ha nyakamba szakad egy turbófelújítás, hengerfej, vagy akármilyen nagyobb alkatrész csere.

    A hozzászólás többi részéért meg külön köszönet, olyyan szépen összeszedett volt, hogy ezért bizonyos helyeken még pénzt is kérnek - még jó, hogy te nem vagy olyan.

    A gyerekekkel, mint tényezővel mi is számoltunk, épp ez volt a másik fő pont, ugye most nyilván mind a kettő saját szobát szeretne, meg úgy általában életteret (két fürdő, az nagyon kéne), viszont ezeket hosszú távon (20-30 év) fenntartani nem kicsit luxus ilyen ingatlanárak mellett, ha egyáltalán meg tudjuk fizetni - jó környéken szinte kizárt.

    A befektetési célú lakásvásárlás jó ötlet, gyakorlatilag a mostani főbérlőnk is úgy adja ki a lakást, hogy a bérleti díjból fizeti a felnőtt lánya lakásrészletét (és az a lakás Frankfurtban van, ez meg mégiscsak külső terület). Előttünk a lánya lakott ebben a lakásban a férjével, és a majdnem felnőtt (17, vagy 18 éves) lányával, ők beköltöztek Frankfurtba, és el akarták adni ezt a lakást, hogy betegyék a vételárba, amit kaptak érte, de most állítólag annyira alacsonyan vannak az ingatlanárak, hogy nem érdemes eladni, viszont idegennek nem adta volna bérbe - minket viszont szegről-végről ismert. Felajánlotta azt is, hogy megvehetjük, de ha megvenném, akkor egy jókora felújítással kezdeném, az meg igen sokat hozzátenne az árhoz, másrészt a környék azért nem a szívem csücske... Viszont befektetésnek tényleg nem lenne rossz, mert errefelé bérbe adandó házat találni nem kis mutatvány, akkora a kereslet. Szóval van min gondolkodni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák