-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz volvoguy #2617 üzenetére
Egy sűrűbb olaj valóban jobban megtapad a felületen de végül mindegyik olaj visszafolyik a karterba. Ezért kell hideg motornál ellenőrizni az olajszintet, mert akkor van a karterben az olaj és nem a motorban, akkor ad valós képet arról a nívón, hogy mennyi olaj van benne. Szóval ez minden olajnál probléma nem csak a hígabb 0W-nél. Ezért szenvedi el a motor a teljes kopásának kb 80%-át hideg üzemben, amikor még nem megfelelő a kenés. Sőt amíg nem ér körbe a motorban az olaj addig gyakorlatilag kenés nélkül jár... Ezért jó a 0W-s olaj mert az hamarabb körbe ér kevesebbet megy "szárazon" a motor és kevésbé kopik. Egy 5W30-as olajnak 0 fokban kb 8 másodperc kell mire körbeér a motorban (tehát majdnem 8 másodpercig kenés nélkül járnak a dugattyúk, csapágyak, vezérműtengely(ek) stb), ugyanez egy 0W30-as olajnál kb 5 másodperc...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Minden motornál természetes némi olajfogyás főleg sportos vezetési stílus mellett. Sztem ez még nem vészes de figyelni kéne, hogy nő-e a továbbiakban. Sűrű ellenőrzés javasolt.
Gyűrűzve, köszörülve...illetve hónolva, ha az a fúrás...?
Akkor nem lett felfúrva sztem de kérdezd meg azért a szerelőt.
Ha nem lett akkor a hengerpalást kopásának csökkentésére egyre kisebb előfeszítettségű dugattyúgyűrűket alkalmaznak, ha nem megfelelőt használtak akkor lehetséges nagyobb olajfogyás (nem húzza le kellő mértékben az olajat, ami így az égéstérben marad és elég a befecskendezett benzinnel együtt). Egyszerű a detektálása: magasabb fordulaton feketén füstöl a motor/kipuff.Elvileg a motoroknál bevett eljárás hogy felfúrják és kap egy perselyt vagy felfúrják és egyes (vagy 2-es) túlméretű dugót tesznek be az eredeti helyére. Ezt lehetetlenné teszi ha modern a motor és nem perselyezhető kivitelű illetve ha gyárilag pl lézerhónolt (nincs hely új hónolás kialkítására) vagy ha vmi spéci hengerfalbevonata van amit gépműhely nem tud reprodukálni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem voltam rest és körbejártam a témát én is a gyártó ezeket mondta (Honda Jazz 1.2 i-dsi motor (L12A1) MY06): 0W20 a gyári ajánlás de mehet bele 0W30 vagy 0W40 is. Az 5W30-at csak korlátozottan ajánlják bele (forró égövi alatti használat esetén) és API SJ/SL kell bele legalább.
Gyárilag a Shell Helix Ultra megy az európai modellekbe. Az adalékokra is kitértek azt írták, hogy nincs szükség olajadalékokra, a megfelelő olaj használata mellett, ezek csak az üzemeltetési költséget növelik.
Továbbá leírták, hogy a rendszeres és tartós érintkezés a használt motorolajjal bőrrákot okoz (gondolom, hogy inkább márkaszervízbe hordjam az otthoni csere helyett).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Dobd be az olajkeresőjükbe a kocsid. A manual amúgy mit ír, milyen követelményeket?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez is biztonsági adatlap, nincs benne se a HTHS viszkozitás, se a sűrűség 40 ill 100 fokon, se a szulfátos hamu tartalma, se TBN szám... Ezek hiányába nem összehasonlítható a másik olajjal.
Minden esetre eleve gyanakvásra ad okot, hogy ezeket az alapverő adatokat nem közlik... Legalábbis egy gyors kereséssel én sem találtam semmit.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #2743 üzenetére
Köszi, ez az!
mod:
bul07: Inkább a Castrol, ez túl vastag az autódhoz szerintem.
Hideg/meleg viszkozitása:
Castrol: 75/13
Eneos: 86,6/14Most hidegen minél alacsonyabb annál jobb melegen meg ha jól tudom 12-13 az ideális a tiédhez (de ezt Mágus jobban tudja).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Csak akkor kell átmosni ha ásványi cserélsz szintetikusra (vagy fordítva), egyéb eseteben szvsz felesleges környezetterhelés.
Én váltanék 5W30-ra, mert a motornak is jobb és a fogyasztásnak is.
De az tuti, hogy nem köszönte meg a motor ezt a 20W50-es olajat. Van nálunk a céges garázsban egy léghűtéses 911-es, abba használ a tulaja 20W50-es olajat... Euro 0 és iszonyat jó hangja van csak mondom.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha ásványiról váltasz szintetikusra ugye az a baj, hogy azok keveredésekor kicsapódhatnak alkotóelemek amik lerakódást képezhetnek a motorban. Én egy félszintetikus olajjal mosnám át mivel az részben ásványi részben szintetikus, ezért olyan adalékok vannak benne amik nem okoznak kicsapódást. Ezek után már mehet bele a full szintetikus nyugodtan. De ha költséghatékony lennél akkor nem is vennék bele most full szintetikus olajat csak fél szintetikusat azzal elmenni egy csereperiódust és következő cserekor már mehet bele már a full szintetikus (vagy maradhatsz félszintetikusnál). .
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Az nem csak palcebó, már egy friss (nem eltömődött) szűrőtől is könnyebben veszi a fordulatot a gép nem hogy egy ennyivel hígabb olajtól. Sokkal kisebb lett a motor belső ellenállása. Ezt a 20W50-es üzemet biztos nem köszöni meg a motor, javasolt a sűrűbb olajszint ellenőrzés.
Japán autókon jellemzően nincs műanyag dobbetét, nekem sincs se a Hondán se a Subarun.
mod:
És akkor gondold el amikor egy kavicsos úton mész vagy egy felszórt úton télen milyen hang van a kocsiban...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #3004 üzenetére
Igen, visszafelé kompatibilisek az API szabványok.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #3011 üzenetére
Jogos pályázol sokat és mivel a turbót is motorolaj hűti/keni kell oda az 5W40.
mod:
tibbike01: Attól függ, hogy mennyire hosszú távon tervezek a kocsival. Ha nem akkor én is vastagabb olajjal járatnám. Aztán eladni még a generál előtt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Ha csak a hidegoldali viszkozitást viszed le azzal bajt nem tudsz okozni. Előfordulhat, hogy jobban eszi majd a motor de azt a motor kopottság okozza, nem magának a konstrukciónak a hibája. Többnyire a kezelési könyvben azért nem szerepelnek 0W-s olajok ezeknél a régebbi autóknál, mert akkoriban még egyáltalán nem volt elterjed a 0W-s olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz fagylalt #3054 üzenetére
Felesleges lerövidíteni 8 ezerre 10-ről ha csak nem jársz vele gyakran rövidtávokat (rendszeres 8-10 km-nél rövidebb utak).
Szűrőből ami jónak számít a Mann, Mahle, Hengst, Filtron. Ezek közül választanék (én pl Mann-t és Filtron-t használok).
Olaj: Így séróból nem tudom melyik VW szabványnak kell megfelelnie az olajnak.Mikori évjárat az autód?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Eddig Motul X-Clean FE C2/C3 5W30-at használtam, aztán váltottam Motul 8100 Eco-nergy 5W30-ra. Hangosabb nem lett a gép de a fogyim picit nekem is nőtt tőle. Most visszatértem az X-Clean FE-hez (igaz nem a fogyi miatt).
Esetleg a Shell-t kipróbálhatod, az egy elég új fejlesztés és nagyon jókat olvasni róla.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem is A3/A5 kellene mert benzines de a C2/C3 jó benzines autóba is a katalizátora meghálálja hosszú távon. A Motul olajválasztója is az X-Clean FE-t hozza nekem pl.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyáliSanyi #3164 üzenetére
Az ACEA C-s olaj nem csak dízelbe való, csupán azt jelenti hogy katalizátor/DPF/GPF kímélő összetételű azaz alacsonyabb a szulfáthamu tartalma mint az A/B-s olajoknak, így kevésbé tömíti el ezeket a szűrőket.
Katalizátorbarát olajok :
C1 low SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s
), kis viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén, de behatárolt szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett.C2 mid SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a a C1-04 esetében.C3 mid SAPS tartalmú olaj magas HTHS-viszkozitással ( > 3,5 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A3/B4 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a C1-04 esetében.C4 low SAPS tartalmú olaj magas HTHS-viszkozitással ( > 3,5 mPa*s ), DPF és TWC esetén, azok működképességét meghosszabbítva.
ACEA szabvány benzines motorok gázolajos motorok alsó szint ACEA A1 ACEA B1, ACEA A2, ACEA B2
közepes szint ACEA A3, ACEA B3,
ACEA A4, ACEA B4, ACEA C3,
magas szint ACEA A5, ACEA B5, ACEA C1, ACEA C2.
[link][ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaston63 #3168 üzenetére
Motul 8100 eco-clean C2 0W-30
Ez kell bele pontosan. A cseretöltet 5.5 liter ha jól bogozom ki a leírást.Szűrőket jól válogattad össze, minőségi mind.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Windows 10
- Xbox Series X|S
- Nyomtató topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen