-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz monosgeri21 #4151 üzenetére
Gyakorlatilag semmi hátránya nincs max annyi, hogy feleslegesen fiztesz érte többet egy nem longlife olajhoz képest.
Elméletileg a magsabb TBN szám miatt hajlamosabb üledéket képezni a motorban egy LL olaj.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jól fel vannak oldva az adalékok nem ülnek ki csak úgy a modern olajokban. Ha nem hordod túl az olajat (2+ év) akkor nem fog leülepedni semmi. Természetesen a LL (long life) olajokban magsabb a TBN szám mint a normál olajokban.
Sajnos ez a tapasztalat, hogy gyártók szeretik megnehezíten az összehasonlítást azzal, hogy más szabványok szerinti értéket adnak meg...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nehéz pontosan belőni, mert pont akkor váltottam 95-ről 100-as benzinre.
Leginkább azért váltottam, mert a EcoN csak SL nekem meg SM vagy jobb kell a gépbe (SL is megengedett de a gyártó nem javasolja tartósan ilyennel használni, le is dobtam 5k km után).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freaghill #4323 üzenetére
Manuális váltóba pl Motlygear75W80
6 gangos manual váltóhoz 1.5 liter kell belőle a cseréhez.Automatába meg pl Multi ATF
4 liter kell belőle cseréhez (teljes töltet 9 liter, ha szétszedéses csere lenne).Szervóba: Dexron 3 vagy Dexron 2D is jó bele. Jó lenne tudni most mi van benne mert én nem vagyok híve a mixelésnek. De ha teljes csere lesz nem csak utántöltés, akkor mindegy mi volt benne (ha maximalista vagy át is moshatod az új cuccal).
1 liter kell belőle a cseréhez.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A legfontosabb, hogy tudja a motornak megfeleő szabványt az adott olaj. Viszkozitásban jobb választás az 5W40, mert hidegen kevésbé kopik mint a 10W-vel.
Viszont a 5W40 kicsit hígabb mint a 10W40 szóval elképzeljető, hogy picit nőni fog az olajfogyás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #4381 üzenetére
Csak a szűrőt nem tudod cserélni. Ha letekered a szűrőt ugyanis kifolyik az olaj. De ha maxisóher vki akkor végülis a használt olajat utána vissza lehet tölteni...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #4384 üzenetére
Jah erre nem gondoltam. Mostanában egyre több autónál fentre teszik a szűrőt valóban. De ettől függetlenül én nem cserélnék csak olajat, a szűrőben lévő retek akár el is szabadulhat ha pl a visszacsapószelep kimúlik. És igazából nem egy nagy tétel egy szűrő...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #4412 üzenetére
A gyári olaja nem egy nagy durranás azt nem erőltetném.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hebron71 #4414 üzenetére
Eneos régen jó volt, most már közel sem olyan jók. Lemaradtak a fejlesztésben, reméljük felzárkóznak.
Castrol Edge Professional H 0w20? Tényleg jó a viszkozitási indexe de az csak egy érték a sok fontos közül. Se a HTHS, se TBN számról nem írnak semmit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem tudja valaki, hogy a Motul Eco-Nergy 5W30 az ILSAC-GF4-nek megfelelő olaj? A dobozára nincs ráírva.
Amit eddig használtam olajat (Motul X-Clean FE 5W30) azt sajnos kivezették. Van ugyen utódja az EFE de az annyira nem szimpi...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #4442 üzenetére
Nem (feltételnül) azt akarok csak nem láttam feltüntetve sehol a dobozán. Látatlanban meg nem öntök bele semmit (és jól tettem mert nem GF4-es mint írták előtted).
Sima mezei MPI-s szívóbenzin, csak semmi faxni. De nyilván sz@rt se akarok bele tenni.GF4 vagy API SM-es 5W30 kell bele a gépkönyv szerint (vagy jobb természetesen).
Hebron71: Köszi, akkor az ECO-N kukázva. Az Eco-Lite akkor szóba jöhet és esetleg az Eco-Clean is?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A Mobil-t, hidegen vékonyabb, így előbb felépül a kenés (44,7 vs 56), a viszkozitási indexe sokkal-sokkal jobb (204 vs 158), így sokkal stabilabb olajról van szó és sokkal alacsonyabb a szulfáthamu tartalma is (1,11 vs 0,77). Valamint tudja a ACEA C2 szabványt is (többek között az alacsony szulfáthamu tartalma miatt) ami kimondottan korszerű (katalizátoros/DPF-es) autókhoz való előírás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #4465 üzenetére
Mehet bele, tudja a neked kellő BMW szabványt (LL04).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
PSA B71 2290 kell bele, szóval vmi kevésbé noname 5W30 mehet bele simán melós autó lévén. Akár Mannol pl. De ha megütnél egy közepes szintet akkor a Total sem annyira drága, igaz az már árban ott van a Castrol kb. De ha nagyon szereted mehet bele Shell Helix Ultra Prof.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4482 üzenetére
Ha sokat mész rövidtávot (rgo sokat jár hidegen a motor) akkor érdemes 0W30-at venni bele. Ha nem, akkor bőven jó az 5W30 is.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Futás, futópályák
- Sweet.tv - internetes TV
- Facebook és Messenger
- Politika
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen