-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #6065 üzenetére
4.5 literre nekem is 15k km-t ir a gyarto. Na azt gyorsen le is roviditettem 10 ezerre. Pedig nem megyek rovidtavokat vele. De erted 4.5 liter olaj egy 2.5 literes szivo motorhoz eleg sporolos olajtoltet. De nezzuk a jo oldalat: a kevsebb olaj hamarabb eleri az uzemi hofokot.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Turbósba az való, sajnos a Subaru polgári modellekbe (szívóbenzinesek) is sokan azt tolják a fb csoportban aztán csodálkoznak, hogy elkezdi enni az olajat. Olyankor szívesen belinkelném nekik a gyári 5W30-as ajánlást meg mellé mondjuk az olajevős Toyota 1.33-as motorról szóló cikket...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ezek nagyon lassan es nehezen kikopo dolgok a koztudatbol. Lasd 3F szabaly es tarsai... de marha nagy ongol volt az tuti. Sztem a marketinges aki ezt kitalalta meg a gore aki jovahagyta mar reg athelyeztek a sarkkori kutatoallomasra a Castrolnal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Itt írnak róla és van pdf is a technológiáról. Gajdán Miklós is csinált róla videót (az már volt is itt linkelve sztem).
Amsoil is jó van egy fanboy tábora (nem ok nélkül), mint a Motulnak, LM, Eneosnak is például ha csak a tényekre hagyatkozunk akkor most ez a gázos Shell olaj a legjobb. Mivel gázból készül és nem kőolajból nincs minőségi szórás az alapolajban, nincsenek benne szennyeződések, jól vegyíthető az adalékokkal és egy csomó más előnye is van a hagyományos szintetikus olajokkal szemben.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Üzemi olajhőfok témában ezt a jó kis szemléltető ábrát találtam (amit a BC mutat hőfokot az természetesen az olajteknőben lévő olaj hőfoka). Annyi kiegészítés, hogy ez nem személyautó motor (munkagépé) de kb jók az értékek oda is, itt a felső érték magasabb lehet mint a személyautókban. Bár egy jó 10W60 olajjal ott is megugorható ez a szint.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #6421 üzenetére
Ez folyadékhűtéses és a jobb hatásfok miatt engedik feljebb a hőmérsékletet.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #6428 üzenetére
Városban 90-95 ha nem tolom neki. Ha tolom 100-110. Pályán 110-115 tempó függő.
Viszont 115 fölé sosem ment eddig.
2.0 TDI, olaj passz még a gyári első töltet.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #6428 üzenetére
Na most reggel direkt figyeltem a reggeli melóba menetelnél: reggeli fővárosi forgalom, +15 fokos külső hőmérséklet: 102-104 fok között volt az olajhőfok.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Shrike7973 #6462 üzenetére
Azt kockáztatod, hogy az öreg olaj nem látja el a kenési funkcióját maradéktalanul és idő előtt elkopik a motor/hengerfejes lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #6465 üzenetére
Nálunk a cégesek rugalmason vannak, szépen le is jött 30 ezerről 26 ezerre december óta a miénknél a számláló.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
Qru
MODERÁTOR
Ebbe én is beleszaldtam, annyit sikerül megtudni, hogy 5W40 Motul ment bele (igaz, hogy a gyári előírás az 5W30 de hagyjuk is). Az hogy a hordóban valójában mi volt, meg ha valóban Motul akkor pontosan melyik típusa az nem derült ki. Mondjuk én sem mentem oda vissza többet.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- E-book olvasók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Mobil flották
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Építő/felújító topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínos ügy lett az OpenAI Scarlett Johansson-botránya
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen