Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tibbike01

    őstag

    válasz Asbee #11708 üzenetére

    Felhasználás függő -> ezért van dinamikus olajcsere. A fedélzeti sz.gép az indítgatások, rövid távok tekintetében lejjebb tudja vinni az olajcsere intervallumot, nekem annó 22 ezernél kérte a 30ezer helyett (ekkor még nem az én tulajdonomban volt).
    Olaj választásnál meg a gyári ajánlott specifikációt kell követni és a felsőbb márkákból válogatni.

  • kw3v865

    senior tag

    válasz Asbee #11708 üzenetére

    Én igaz, hogy csak kb. 8000 km-t megyek évente, ráadásul 95%-ban hosszabb utakra (legalább 50 km), de azért tartom az évenkénti cserét. Talán pazarlásnak tűnik, hogy nem 10 ezrenként cserélem, de akkor is ragaszkodom a gyári előíráshoz (ami 15 ezer km vagy 1 év), mert az olaj bizony öregszik (nyilván a jó minőségű, szintetikus olaj kevésbé), amit nem tudsz szemrevételezéssel megállapítani. Légszűrőnél több gyártó nem adja meg, hogy hány km-enként kell kötelezően cserélni, de legalább minden olajcserekor ellenőrizni az állapotát és ha indokolt, akkor csere. Ez logikus is, mivel ez az alkatrész gyakorlatilag nem öregszik el (csak nagyon sok év után), és nagyrészt a használati körülmények határozzák meg, meddig működik jól. Ráadásul ránézésre is jól látszik, hogy mennyire koszos, ami nem a szűrési képességét rontja, hanem a levegőáteresztő-képességét, tehát a motor hatékonyságát, üzemanyag-fogyasztást, teljesítményt stb..
    Tehát szerintem ennek a csereperiódusa azért rugalmasan kezelhető.

    [ Szerkesztve ]

  • csiga8

    senior tag

    válasz Asbee #11708 üzenetére

    Lényegében egyet értekveled.

    30+ évvel ezelőtt a szerkezettan tanár még így tanította:

    1., A motorolaj a motor folyékony alkatrésze
    2., A motorolajat nem akkor cseréljük, amikor elhasználódott, hanem előtte.

    Az alpolajok minősége egyre javul, ez tény, viszkozitás rugalmasságukat egyre jobban megőrzik. ( A viszkozitás módosítók kopása miatt viszont még mindig folyamatosan csökken)

    Az első nagyobb "törés" a ZDDP kiiktatása volt. A vegyes súrlódási állapotban mint kopáscsökkentő adalék első osztályú, de a kipufogógáz utókezelő ellensége. ( próbálkoznak pótolni mással több-kevesebb sikerrel)

    A mai fejlesztések javarészt a kipufogógáz utókezelő tisztábban tartása és a minél kisebb olaj okozta súrlódási ellenálás miatti csökkentés - a kinematikai viszkozitás csökkentése - ( vele egyenes arányosan - sajnos- a kopás növekedése) a trend a minél kevesebb károsanyag kibocsátás miatt.

    A long life motorolaj nagyjából dupla annyi szennyeződést tud lebegtetni a normál csereperiódúsúhoz képest, úgy van adalékolva, ami viszont a többi adalék kárára megy.

    Az olajból az adalék kopik ki a leghamarabb, ami szabad szemmel nem látható. A motor üzemel tovább attól még, csak nagyobb kopást produkál. ( Ez ma már valahol cél is)

    A mérnökök szava ma már... Sajnos régen átvették az első helyet a marketingesek.
    Szép -szinte megtévesztő- szavakkal adják be a jó népnek, hogy a rosszabb, az a jobb.

    A sűrűbb olajcserével jobban véded a motort, szimeringeket. ( a friss olajban lévő adalék puhítja, duzzasztja a szimeringet)

    A "mérökök" ( Khmm, a marketingesek) kitalálták az 50.000 km-es csereperiódust is, aztán lett is belőle gond.

    A gyártó alapvetően az első vásárlót akarja kiszolgálni, hogy - a felmérések szerinti - garanciális években az új autót vásárlót kiszolgálja, annak kényelmesebb ( szervíz mentesebb) legyen az élete, aki majd 4-6 évesen eladja az autót, elégedett volt vele, és feltehetőleg ugyanabból az istállóból fog újat venni. Ezidáig kb 250-30 ezer km-t tesz meg, ennyit kell kibírnia.

    Sűrűbb szervízeléssel az a kb 300 ezer km kitolható, de nem az a gyártó célja.

    Akinek van pénze 4-6 évenként új autót venni, az ilyenekkel nem foglalkozik, nem érti, és nem is fogja érteni. Tőle nem szabad autót venni.

    A gondoskodóbb gazdi - a fentiek miatt - sűrűbben cserél olajat.

    Lehet(ne) vitázni ezen, értelmetlen, én sem megyek bele, csak néhány gondolattal kiegészítettem a témát.

Új hozzászólás Aktív témák