-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
2007-es Suzuki Swift Sport 1.6 M16A. (Azóta nincs már meg, ellopták)
Fórumtárssal élményautóztunk egyet, hiszen arra való, természetesen bemelegítés után, bőven üzemmeleg olajjal, egy kb. 50 km-es etapon ahol lehetett, végig padlógáz, tiltás előtt elváltva, stb.A kör vége felé gyanúsan büdös, égett szagot éreztem, szerencsére vizhőfokkal a mutató szerint nem volt gond, innentől nyilván elkezdtem hűteni, nehogy baj legyen. Megállva alapjáraton még járattam, a szag megvolt ugyanúgy.
Ezután a mutatvány után kb. 1 liter evett meg 1000 km-en ebből a benne lévő, egyébként újszerű (maximum 5000 km-t futott) eneos sustina 5w30-bol.
Ezután a lehető legmagasabb HTHS viszkozitasu belevaló (5w30) olajat kerestem, ami tudtommal a Liqui moly top tec 4300 például a maga 3,7 MPa értékével.
Azzal az olajjal nullára csökkent az olajfogyasztás csere után, illetve hasonlóan erőltetett menet után sem történt semmi kirívó, pedig nem javultam meg hirtelen
-
Kornel
veterán
Motorkárosodás valószínűleg nem volt, utána LM olajjal olajfogyasztas nélkül üzemelt tovább.
Amit én tudok, hogy büdös, égett szag volt, felnyitva a motort, jól érezhetően a motorból, és utána az óriási olajfogyasztas, normális napi használat során is.Ha jó értékeket néztem, akkor eneos sustina 5w30 esetén 3,2 MPa a HTHS viszkozitas, szemben a Liqui moly top tec 4300 3,7MPa-javal.
Egy biztos, ezután én nem fogok eneost használni, annak ellenére, hogy normál használat mellett a Splash-nel nem volt gondom vele, bár az szerintem kevésbé kényes az olajra.
Amit linkeltél csak részben igaz, a Swift sport módosított M16A motorjába 2007-ben még nem lehetett a 0w20 olajat belerakni, de utána is maradt az 5w30 az előírt ajánlott, és egyben legvékonyabb olaj is.
Ugye most K14C-m van, itt is a legmagasabb HTHS viszkozitast fogom preferálni, a turbó általi extra hőterhelés miatt.
Ami vicces, hogy a gyári ECSTAR olajnál ez egy kideríthetetlen paraméter...[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Melegítsük az autót télen, vagy ne?
Nem jó a link javítottam
Ez egyébként jó videó hasznos.A fórumba majd jöhetnek olajcserés meg mindenféle olajjal kapcsolatos képek.
+ Össze kéne írni valami jó kis összefoglalót is.[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
Mondjuk a Fimolt nem reszelővel öntöttem hozzá az olajhoz, hanem a kis tubusából, nekem elég folyékonynak tűnt.
Egyébként nem a csereperiódus nyújtása miatt használom, mindig 10ezrenként cserélem az olajat, bőven összejön 10 hónap alatt. Egyébként az autóval munkába járok 45km-re, indítás után 10km közút, 25km pálya és 10km közút következik, tehát nincs rövidtáv, nincs pára az olajban, nincs "elbenzinesedés". Egyszerűen csak a tartós magas fordulat miatt gondolom úgy, hogy nem árt egy kis plusz kenés MoS2 formájában.
Kipróbáltam már sokféle olajat, gagyitól a márkásig, Q8 10w40, Eneos 5w40, Castrol Magnatec 10w40, Valvoline MaxLife 10w40, Liqui Moly MoS2 10w40. Utóbbival járt a legszebben, legcsöndesebben a motor (ennek köze lehet a MoS2-hoz), de ez is volt a legdrágább. Harmad ennyiért van szinte az összes Mannol, ezért úgy néz ki végleg ennél maradok.
Lehet kipróbálom a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10W-40-et. 2 hét múlva csere ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
K Norbi
addikt
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
És mennyi km-nél érdemes ledobni, ha a fent említettként használom?
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
-
K Norbi
addikt
-
Markizmark
addikt
Az említett Fordban még csak 320e km van. Van ereje rendesen, nem mondanám kopottnak. Eddig mindig Ford Formula 5w30-at kapott, de elkezdte enni, valószínűleg a turbo... ekkor a tulaj berágott és tett bele valami Tesco 10w40-et, azt az elvet vallja magáénak, hogy jó lesz ez így mert nem eszi. Mondom azért nem eszi, mert ahol enné, odáig el sem jut ez a lekvár.
Ezt nem tudom tétlenül nézni, ezért viszek neki valami jót, ezért lesz Mannol Elite 5w40. Meg van rendelve 7 liter.De nem mondtam le teljesen a Mannol Molibdénről. Veszek a benzines verzióból hamarosan az 1.4 béla F astrámba, abba gyárilag amúgy is 10w40 kéne meg amúgy is egy nagyságrenddel igénytelenebb motor, kipróbálom. Most 5w40 Elite van benne... tudom tudom az elite sokkal jobb, mint amit bele akarok önteni, de a fülemnek is meg kell róla bizonyosodnia.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Kornel
veterán
A problémám az az ECSTAR olajjal, hogy a Rendes specifikációit sem adják meg.
HTHS viszkozitas pl. Sehol sincs feltüntetve.Ez a mannol nem feltétlenül az ára miatt szimpatikus, hanem azért mert magas HTHS viszkozitasu, tudja a C3-at, és közben biztosan megfelel, mert API SN-t is tudja. Emelett az importőrtől közvetlenül vásárolva biztosan kizárt, hogy hamisat kapok, szemben bármi mással.
-
MPowerPH
félisten
Ez konkretan egy Liqui Moly Top Tec 4600 -as olajba van belekeverve. De ez nem amolyan 'eletben tarto' adalek mar kopott motorba, hanem inkabb kopas csokkento a meg jo allapotu motorba. Azt hiszem kopott motorhoz van masik LM adalek.
En sem ismerem, eddig Castrolt hasznaltam, most feljebb leptem. Valszeg nem fogok semmi extrat erezni(az auto lehet, hogy igen), csak a penztarcam lett meg konnyebb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
csiga8
senior tag
Buta kis teszt, de azért nem bukott meg az Elite 5w40...
-
BlacKSouL
addikt
Érdekes lenne megnézni azt is, hogy hány szétszedett motorban látszik egyértelműen bizonyíthatóan a túl alacsony viszkozitású olaj eredménye, és hányban a túl magas (lásd Toyota motor, vagy a 10w40-el használt Jazz), illetve hányban a rosszul megválasztott csereperiódus, hányban pedig a nem megfelelő (értsd átlagemberes, vagy inkább doktorüzemes) használat.
Azt is meg kell nézni, hogy az autógyárak nem átlagemberes üzemre tervezik a motort, noha ez az alapkoncepció. Ami ugye az, hogy mindegy milyen olajat önt bele, mindegy hogy hogy használja, a garanciaidőt nagyjából kihúzza, utána meg semmi nem indokolja hogy ne legyen kopott főtengely, olajsár, törött olajlehúzó gyűrű. Aki ennél jobban odafigyelve használja/szervizeli, vagy megkeresi az optimális üzemanyagokat (tüzelőanyag, kenőanyag), az az esetek többségében hosszabb életű járműmotorral fog rendelkezni.
Azt a motort, amit 8%-os emelkedőn a tulajdonosa 5-6.ban próbál felerőltetni, olyan 800-900 körüli fordulattal, ami tegnap látott élményem pl, vagy csúsztatott kuplunggal önindítózik egyesben hogy ne veszítsen időt, és "minél hamarabb melegszik annál jobb" elven padlógázzal indul -20 fokban, abba mindegy hogy 20W50-es olajat töltenek-e, 6-8 vagy még nagyobb HTHS-el, előbb fog tönkremenni, mint az ésszel használt 0w30-al járatott, amibe ezt kéri a gyártó.A mkp. motorok jó részében egyébként nem azonos a motorolaj és a váltóolaj?
És még egy megjegyzés: a Honda Civic TypeR jelenlegi 320 lóerős turbómotorjába kifejezetten kötelező előírás a 0w20-as olaj. Sportmotor is, turbós is, mégis ez az előírás. Lehet hogy összeesküvés elmélet gyártható, hogy direkt rövid életűre tervezték? Hondától ritka az ilyen.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
Ez egy összetettebb dolog. Korszerűbb ötvözeteket használnak (pontos összetételt nem tudok sajnos már csak azért sem, mert ezek ipari/üzleti titkok) emellett a változó olajszállítású pumpa alkalmazásával az aktuális motorállapotnak megfelelő olajmennyiséget tudja a kenési rendszerben cirkuláltatni. De az sem véletlen, hogy sok gyártó visszatért a motorépítés terén az öntött vas használatához (pl Ford).
Továbbá alkalmazkodtak a vékonyabb olajokhoz és kisebb átmérőjű olajozó furatokat alkalmaznak meg másfajta olajlehúzó gyűrűt használnak (nagyon kicsi furatok vannak rajta amin a vastag olaj nem teljesen jut át, ha nem jut át az égéstérben marad, ha az égéstéreben marad elég az üzemanyaggal együtt, ha elég akkor abból koksz lesz, ha koksz lesz akkor eltömíti az apró furatokat aminek "hála" még kevésbé tudja az olajat lehúzni a hengerfalról tehát még jobban kokszosodik).Azért a magas HTHS nem a szent grál, van hátránya is. A Magas HTHS miatt az adott olajak nehezebben pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt). A gyártónak meg fontosabb a kedvező fogyasztási érték és alacsonyabb károsanyag kibocsátás (katalógusban jól mutat) mint az, hogy 300 vagy 400k km-t megy el a blokk felújítás nélkül (mert már rég nem lesz garis).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Azért nem annyira volt az hiphopp A japánok már bőven a 90-es évek végén nyomták az alacsony viszkozitásra fejlesztést. A 2000-es évekből van egy tanulmány, ahol az alacsony viszkozitású olajok kenési elégtelenségéből adódó motorkopást vizsgálták, és olyasmi jött ki, hogy az alacsonyabb viszkozitás felé történő elmozdulás növelheti ugyan a fokozottabb kopás esélyét, de próbák során tesztkörülmények között nem volt kimutatható. Ennek ellenére konklúzió az volt, hogy az alacsony viszkozitású olajok nyírási stabilitását és ellenállását javítani, fejleszteni kell, hogy minél jobban kizárják a fokozott kopás esélyét magas hőmérsékleten nagy terhelésen. Azóta eltelt kb. 15-18 év. A tanulmány rámutatott, hogy a vékony olaj használatakor a magas igénybevételű pontokon elvékonyodó olajfilm miatt a vártnál sokkal kisebb eséllyel alakul ki a vegyes súrlódás, viszont a fém-fém kopás helyett sokkal jelentősebb hatása van a kopásra annak, hogy a magas terhelésű pontokon a magas hő hatására elvékonyodó olajfilm réteg átmenetileg megnövekvő olajnyomással kompenzálódik, és ez a lokálisan megnövekedett olajnyomás okozhat réteges leválásokat a csapágyban. Az olajnyomás szabályzásával azonban ez is megszüntethető. Mivel adalékolatlan alapolajokat használtak, az adalékok szabályzásával ezek a kritikus állapotok lecsökkenthetők/kiküszöbölhetők. Normál üzemi körülmények között nem állt fenn az esélye a vegyes súrlódásnak, így az üzemanyag takarékosság szempontjából tovább kell vizsgálni az alacsony viszkozitású olajok használatát.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Igazából a hidegüzemet két részre bonthatjuk. Az első az az indítózástól az olajkör feltöltéséig tart, a másik a teljes feltöltéstől az üzemmeleg állapotig tart. Az első fázis a legrosszabb, szerencsés esetben ez maximum 1-5 másodperc, a második fázis pedig addig tart ameddig. Az első fázisban a probléma az olaj és az olajnyomás hiánya - hosszú ideig álló motornál nagyobb, gyakran indítottnál kisebb - és itt még nincs rendes kenés, míg a másik fázisban a kenés már megvan, két nagyságrenddel ugyan már beljebb vagyunk, ám még mindig tökéletlen a motor járása. Ugyanis itt viszont már nem az olaj hiányát kell vizsgálnunk, hanem azt a jelenséget, hogy az adott viszkozitású olaj mekkora ellenállást fejt ki a mozgó alkatrészekre. Magyarul mennyivel növeli a motor belső ellenállását. Ez a melegedéssel nyilván csökken, ahogy a viszkozitás csökken, de ha eleve alacsonyabb az olaj viszkozitása, akkor eleve kisebb a motor belső ellenállása már a második fázis kezdetén.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nagyon nehéz kiemelni belőle, szorgosan keresni kell az oldalon a kulcsszavakat. Valahol kB. 30 oldalnál van a tartalomjegyzék, de sajnos nem linkesítve.. Talán a legvégén is, az oldal aljára sokszor könnyebb letekerni.
Nagyjából a lényeg, hogy a faszi az amerikai piacon kapható olajok közül vagy 230 félét tesztelt főleg arra koncentrálva, hogy milyen mértékű kopás elleni védelmet nyújt adott olaj magas hőmérsékleti viszonyok között, nagy terhelés alatt. Ezt kiemeli, hogy a teszt kvázi versenyszerű használattal azonos igénybevételnek tette ki az olajakat, vagyis utcai használatra leginkább iránymutatóként használható. A teszt után vagy 38 külön bejegyzést írt, a tapasztalatokról, és a technikai részletekről amik az olajat, és a használatukat jellemzi. Ír a viszkozitásról, hogy mennyire nincs egyértelmű összefüggés a hideg vagy meleg viszkozitás, és a kopás elleni védelem között, illetve a Szent hths viszkozitást is górcső alá veszi. Jó példa a teszt legjobbjaként teljesítő, 0w20 olaj. De tesztel utólagos adalékkal felütött olajakat is.
Sajnos számos európai olaj márka és típus nincs benne, de a fő mondanivalók általános érvényűek.A tartalomjegyzék kimásolva, nem tudom rövidíteni. A sorszáma lehet keresni téma szerint a böngészőkkel.:
1. I-Beam vs H-Beam – which Connecting Rod is Best?
2. Rod Bolt Strength – what do we Really need?
3. Solid Roller Lifters – Bushings vs Needles, which is Best?
4. Camshaft Overlap vs LSA (Lobe Separation Angle)
5. Leak Down Test vs Compression Test, which is Best?
6. Can you really suck the Oil Pan dry?
7. Dynamic Compression Ratio (DCR) vs Static Compression Ratio (SCR)
8. 0W40 vs 5W30 vs 0W30
9. Aftermarket Zinc Additives – Do they Work?
10. Break-In Oils – Do we Really need them?
11. Can you always count on high zinc motor oil?
12. Diesel Oil – Is it the right choice for High Performance gasoline engines?
13. Do comparable zinc levels provide comparable wear protection?
14. Does Prolong Engine Treatment actually work?
15. Test Data on the newest Pennzoils made from Natural Gas
16. High Temp Motor Oil Wear Testing – Myth vs Reality
17. Do HTHS (High-Temperature/High-Shear) values provide any useful information about wear protection capability?
18. Engineering Test Data on High Mileage Motor Oils
19. Engine Dyno HP vs Chassis Dyno HP
20. Std Volume oil pumps vs High Volume oil pumps – Is there really a HP difference?
21. Points Ignition vs Electronic Ignition
22. How to choose your own Camshaft
23. Multi-viscosity motor oils are not exactly what some people think
24. Air conditioning isn’t just for cooling your vehicle
25. Recommended Oil Change Interval – For Automobiles “AND” Motorcycles, including Motor Oil Age Info
26. Failure Data from a Bushing type Solid Roller Lifter
27. Maximum Safe Redline
28. Eight 0W20 Oils Tested and Compared
29. Eliminating BMW M3/M5 Rod Bearing Failures
30. Five Lightweight Diesel Oils Tested and Compared
31. The Truth about Motor Oil Temperature and Wear Protection Capability
32. V-8 Head/Intake Alignment Procedure
33. Can Wet Clutch Motorcycles use Automotive Motor Oils?
34. How well do Traditional Heavy Duty Diesel oils perform, when they have the latest CK-4 certification?
35. PISTON TO CYLINDER CLEARANCE IS “NOT” WHAT MANY PEOPLE THINK IT IS
36. Is Motor Oil Viscosity Index (VI) Useful Information?
37. Air Cooled Engines – Oil Viscosity Recommendation[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
K Norbi
addikt
Köztes szerviz lesz.
Olyan mintha karácsony lenne
7000Km
Aztán megint 7000Km szakszerviz, hogy kapja a pecsétet a szervizkönyv.
Kornel-tól loptam az ötletet.
Így később kell hordani ritkábban. +megkapja a törődést.
És én is örülökNem sietem ám el..
Eltökölök vele, levegőszűrő házat kitörölgetem.
Az olajszűrőnek a műanyagját kitörölgetem amibe pattan az új szűrő.
Lámpával szétnézek az olajbeöntőnél csinálok pár képet, aztán 7000Km utána ismét csinálok.
Összerakom a képeket nem e fog rakódni az olajsár.
Mert akkor olajváltás azonnal.
Nyomatékkulccsal vissza húzom az olajszűrőt, letekerés előtt fehér filccel összejelölöm.
Aztán türkörrel szét is nézek minden jól a helyén van e, pl levegőszűrőház hátsó része.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Én is inkább valami kétértékű cuccot néznék, ha szezonon kívül is odébb kell vele állni néha Ez a kritérium nagyjából a legyen benne valami szerintem, igénytelen konstrukciók (jó értelemben). Nekünk a Makita pl. 10W30-at ajánl, de 5W40-et kap, az mindig van otthon, és magasabbak a minősítései is, bár kis eltérés van a viszkozitásban.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Jó mondás Briggs minőséget illetően gondolom próbálnak olcsóbban gyártani, semmi nem a régi már A Makita érdekes, mert nincs olajszűrő, gyári előírás 50 óránként cserét mond, én 40-nél szoktam. Nincs agyonhajtva, 1-2 olajcsere elég évente. Ha más olajat tennénk bele, megromlana a nagyja a flakonban valószínű, így viszont az autók is ugyanazt kapják, mindig kiürül, kevesebb hulladék.
-
tboldi
nagyúr
2014 óta nincs meg az ETZ, úgyhogy a többi 2T olaj megismerése nálam elmaradt.
Az MZ előtt volt egy Puch Maxi S is, abba locsoltam valami Valvoline-t is, nem volt rossz, de egy idő után valamiért befejezte a forgalmazását a helyi motoros bolt, és ekkor jött a Repsol Moto Scooter 2T. -
Tothgera30
Ármester
Pedig ahogy írtad is, a GL-4 szabványnak is megfelel, tehát nincs benne olyan adalék mely károsítaná a GL-4 specifikációnak megfelelő alkatrészeket. Árban nem tudok nyilatkozni, mivel ha hivatalosan robogó hajtóműolajat veszek (kb. 150ml-t), akkor 2500-3000Ft-os összeget látok a címkén, és a poén hogy sok esetben fel sem tüntetik a viszkozitást. Márka iránti félelmeid eloszlatása ügyében szerintem a Mannol elég korrekt, és minőségi gyártó. Persze nem az alap termékeiket vásárolom, de már autóban kétszer is cseréltem (Energy Formula PD 5W-40) és teljesen elégedett vagyok vele. De már ez ügyben felvettem a kapcsolatot persuader fórumtárssal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kezdem a végéről a válaszadást. Úgy tudom réz és bronz alkatrészek nincsenek benne, úgy tudom hogy körülbelül ennyi alkatrészből áll a hajtómű rész. Az általad leírt történet kicsit sántít, lehet itt az is hogy (ami kimaradt a történetből) hogy soha nem cseréltek benne előtte olajat (sok gyártó ír élettartam garanciás olajat), vagy nem töltötték fel az előírt mennyiségre. Motorolajat pedig maximum 10 ezer km-enként szoktuk cserélni, így biztosan megfelelő lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Találtam egy hasonló szétszerelős videót, itt jól látni a végáttétel részt. Hyploid fogazásról nem tudok, pedig volt már egy pár robogóm. Tényleg, pontosan fogalmazva az ő történetük. Mivel minden szerelő másra esküszik, ezért én az ilyen véleményekre annyira nem adok. Mivel nem SR-ről van szó, csak olyat linkeltem, ezért gondolom hogy hasonló lehet a final drive. Ez nagyobb köbcentis robogó, bár gondolom nem kap több terhelést.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
molnarpeter
nagyúr
Amíg Wartburggal jártunk, Mogul ásványi 2T olajat vettünk mindig 10 literes kiszerelésben. Mióta alábbhagyott a dolog, félszinti megy (Mogul TSF), egyszer vettünk full szintetikusat is, de összességében nincs olyan motor a háznál, ami igényelné, még a Simson is fojtott, fűrész gyári olaj szintjét meg a TSF is hozza
-
8
senior tag
Nekem is jó tapasztalatom van kaufferrel, elárazott terméket is kiadtak, lemaradt egy nulla így egy darab árában vettem 10 darab szűrőt
Havonta küldenek hírlevélben 500Ft-os kupont, ami két hónapig érvényes.
Árgaranciájukat is használtam már.
Viszont volt régebben egy VIP rendelés lehetőségük plusz pénzért, na az nem ért semmit, ugyanarra a termékre, leadtam vip és normál rendelést is ugyanakkor, a normált hamarabb átvehettem, meg is szüntették ahogy nézem.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
bul07
nagyúr
Legutóbb is HENGST -et raktam bele azzal nem volt semmi gond, jó passzentos is volt mikkor ráhúztam a csőre
Mondjuk nincs sok még a szűrőben olyan 6000Km, tavaly tavasszal cseréltemCsak nálunk van valami a Mol kúttal
Kanába hozott gázolajba(traktorba) ilyen fekete valami úszkált, és még a tölcsér szűrőjét is majdnem eltömte(kanna tiszta volt), és ugye kocsiba nem szűrős tölcséren keresztül tankolunk
Hozott benzint se szerették a fűkaszák, fűnyírók
Nem mindig ilyen de volt rá több példa elmúlt fél évben[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Gyöször
senior tag
Ki nem xarja le a " faukkeres" nájlonszatyrot akkoris te vagy a király. Mondjuk én a fogyasztóvédelem asztalára tettem volna le a helyedben a koppanósan füstölgő mannolos fagyállót, de mindegy akkoris te vagy a király!!! :-)) ez bizonyíték apám, én a féktisztítójuk alapján ítéltem el a mannolt, hogy biztos kaka az összes olajuk de te kész tények elé állítottad a világot. Kit érdekel holmi filléres cucc? Mikor megfagyott fagyálló van nálad :-))))))) évtized sztorija, aki nem meséli el a koronavírus után az általa látogatott _ÖSSZES_ klubban az csíra :-))) olajról, hogy nem ken az csak mendemonda. Ezek itt a tények kéremszépen!!! :-))))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fűnyíró topik
- EAFC 24
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Sorozatok
- GoPro Topic
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban