-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz BlacKSouL #1676 üzenetére
Főleg ha véletlen Toyota 1.33 motor, mert annak feltételezések szerint káros a 0w-20-tól eltérő motor olaj
Itt a cikk( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TFSi
őstag
válasz BlacKSouL #1740 üzenetére
Ezek hibahatáron belül lévő, szubjektív tapasztalatok. Sajnos sosem laborkörülmények között autózunk. Az a durva, hogy az analitikai mérések ellenére, még a szakmai fórumok is tele vannak hasonlóval. 🙂 Távol áll tőlem bárki megbántása.
Én éppen emiatt nem ilyetén, egyéni mondok véleményt. Vásárlás előtt ellenben a termékleírásban érdemes elolvasni a kinematikai viszkozitas értékeit. Pl. egy Castrol Edge 0w40 C3 és egy Mobil 1 ESP 5W30 alig különböznek az érték tartományok között. De pl. egy EneosSustina 5W30 is nagyon közel van egy 0W20 viszkozitasi értékhatárokhoz.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz BlacKSouL #1745 üzenetére
A Castrol Edge majdnem 5w20-as a Mobil pedig 0w30-as, nagyon a határon vannak, adott esetben, bizonyos konstrukcióknál emiatt simán lehetne csattogást hallani, de remélhetőleg nem ettől van, ha van.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
bul07
nagyúr
válasz BlacKSouL #1899 üzenetére
Nagyon köszönöm részletes írást
Hideg motort én úgy értettem hogy én "sokat" megyek úgy hogy beindítom megyek 3-4Km és leállítom.
Tehát a motor nem éri el az üzemi hőfokot.Ebből a szempontból nézve akkor erre is jobb lenne a 5W-30-as mint a 5W-40-es?
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
8
senior tag
válasz BlacKSouL #1913 üzenetére
Köszi a választ!
Nem longlife olaj kell. A1/B1 olaj most is van, friss gyártásból, csak nagyon kevés fajta 0w30 viszkozitással. Pl Mobil1 FE 0w30
Cx olaj viszont minden sarkon van.
C2/C3 is lehet szerinted jó helyettesítő (rengeteg ilyen olaj van), vagy csak a C2?
Hogy lehet egy olaj egyszerre alacsony és magas HTHS viszkozitású?Pár éve még az összes olajtársaság keresője Cx olajokat hozott az autómra, viszont kb az utóbbi két évben már vagy nem adnak egyáltalán semmi fajta olajat, vagy Ax/Bx olajat ajánlanak a termékpalettájukból, amiket nem lehet itthon kapni (kevés kivétellel). Egyik nagy olajtársaság keresője sem ajánl már Cx olajat az autómra, sem C2-t, sem mást.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
csiga8
senior tag
válasz BlacKSouL #1933 üzenetére
Részemről másképp közelíteném meg a 10W40-e s Jazz problémát. A 10W40 olaj alapolaja eleve kevésbé jó ( minőségű?) hőtűrő képességű, és alacsony viszkozitási indexű. A dugattyú tűzgát résznél és a turbónál ég meg leghamarabb az olaj szerintem. Egy 5w40-es jobb viszk. indexű olaj lépcsőfokokkal jobb lett volna , egy 0W40 meg pláne. Sokkal jobban bírják a hőt. Szerintem a 10W az csak az egyik gond, az alapolaj az igazán gond, és nem a …W40.
Nézzél meg egy adatlapot 40C fokon egy 5W40 olaj cirka 75-90 mm2/s kinematikai viszkozitású.
A 0W40-es olajok 40 C fokon kb 70-80 mm2/s kinematikai viszkozitásúak.
A 0W30-as olajok 40C fokon kb 65-75 mm2/s kinematikai viszkozitásúak.
A 0W20-as olajok 40 C foon kb 45-50 mm2/s kinematikai viszkozitású.
A 10W40-es olajok 95-105 cst értékűek.100 C fokon a különbség már JÓVAL kisebb, de van és SZÁMÍT.
Kb 8,5 cst a 0W20-as olaj
10-12 cst a 0W30-as olaj
12,5-13,5 cst a 0W40-es olaj
13-14 cst az 5W40-es olaj.Abban –valószínűleg- egyetértünk, hogy az olaj jóval később melegszik fel, mint a hűtőfolyadék.
Vegyünk egy átlagos magyar hideg hónapokat. Nagyjából 5 hónap lesz az, amikor 0-5 C fok között van a reggeli indításkor. Az olaj „sűrű”, de néhány sec alatt körbeér és ken. Elindulsz,jó pár Km és perc, mire felmelegszik a víz, de az olaj még mindig nem, majd csak később. Szóval ez idő alatt elégtelen lenne a kenés? Szerintem nem…A hidegindításkori olajzás pár mp alatt körbeér, addig grízes csak. ( ok, nem MDC olajjal) Ekkor azért még ne beszéljünk hő elszállításról.
Szóval 40-60-80 cst értéknél és alatta is! van olajhozam, keringés és kenés. Akkor 13cst értéknél miért ne lenne?? Amikor egy 0W20-as olaj cst értéke jóval több, mint 50, mert hidegebb 40 C foknál, pl 10 C fokos, akkor nincs kenés? De van. És az ugyanekkora cst értékű, de más viszkozitású olajnál is van.
A kérdés, hogy az a másik olaj milyen alapolajból van. Ha megég, attól lesz koksz, ráégés, gyűrűberagadás, stb.Tehát a kérdésre visszatérve, egy minimum közepes minőségű 5W40, vagy 5W30 olajjal, normálisan cserélve – szerintem – nem lett volna semmi gond.
A doktorüzemben – amikor szinte be sem melegszik a motor- én is a 0W20-at használnám. Városban – és egyébként- már inkább 0W30-at.
-Igen, motor és váltóolaj is ugyanaz.
-Értem, hogy vannak idióták, az ellen nincs gyógyszer, de a kicsit magasabb HTHS érték nagyobb motorkopás elleni védelmet ad, cserébe pici többletfogyasztásért. Én ezt szoktam választani. Egy viszkozitási osztályt büntetlenül lehet ugrani. Magyar klímához a hidegoldali 5W teljesen jó, a 0W a meg a legjobb. A melegoldalon meg – szerintem télen a W30, nyáron a W40. Mondom ezt úgy, hogy 4 db VW van az udvaron, Japán egy sincs. (egyenlőre)
Nincs meg a legújabb Würth Wow! , 2013-ig a Honda Jazzbe ezek az olajok mehetnek a program szerint:
Japánéknak még hiszek is, de az ökölszabályként elfogadott egy viszkozitási osztállyal ellépéstől nem félnék, HA jó az alapolaj. Feltételezésem szerint a viszkozitási osztály meghatározás inkább annak szól, hogy 0w20-as rissz-rossz ásványi olajat nem találsz, ezért nem is tudsz beletölteni.
-
8
senior tag
válasz BlacKSouL #1922 üzenetére
Köszi.
Tehát összegezve A5/B5 olaj jobb az autóba, mint a C2 vagy C2/C3 ugye? A szulfáthamu tartalom miatt.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #2009 üzenetére
Neked is köszi!
Mostanság reggel megyek vele 5-6 km-t 10-12 perc alatt, meg ugyanaz útvonal van visszafele is. Reggel nem igazán szoktam dugóba keveredni, de du., amikor éppen hozzák haza a suliból a kölyköket, akkor nagyon. Olyankor 20 perc is lehet a menetidő.
Pont a legrosszabb a motorra/olajra nézve.[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
válasz BlacKSouL #2138 üzenetére
Van ugyanez a gázos Helix Ultra nekik 0W20-ban 🙂
A csúcsot nem a viszkozitásra értettem, mert az a 0W20 nekik, hanem a minőségre, és írnom kellett volna, hogy inkább ez a gázos motorolajcsalád, nem csak a 0W30-at kiemelve. Jogos. 🙂
Amugy viszkozitásban szerintem is le vannak maradva. Motul jól meglépte most ezt. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
nyemi
csendes tag
válasz BlacKSouL #2214 üzenetére
Ez tudtátok?
Idézet:
"Gasoline, LPG and CNG powered vehicles do not require high TBN; it fact, a high TBN level is likely to be detrimental for them, causing ash deposits build-up and adversely affecting exhaust after-treatment systems (GPF, TWC). Using a high-TBN heavy-duty diesel oil (HDDO) in a new heavily boosted gasoline engine may trigger a nasty super-knock, known as low-speed pre-ignition (LSPI), which can entirely ruin the engine."[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
válasz BlacKSouL #2364 üzenetére
Azért a "gavallér" autószerelő odaadja a maradék olajat, nehogy valaki reklamáljon, hogy ellopta a maradékot. Így is bődületes haszna van az olajcserén. Kb egy árban van a 4 db literes kiszerelésű olaj az 1 db 5 literessel.
20e Ft-ből megvan az olaj meg az összes szűrő, és ha becsületesen megcsinál mindent, akkor is van 28e Ft-ja az olajcserén, de ha a szűrőkből is gyárit tesz bele, akkor is megvan a maga 20 ezre. Ennyiért én is megcsinálom bárkinek, még éjjel is hozhatja a gépet. -
volvoguy
addikt
válasz BlacKSouL #2622 üzenetére
És hidrodinamikus kenés esetén amikor megáll a forgás, itt melyik olaj a jobb? Egy ismerősőm azt mondta h a csap-nak jobb a sűrűbb 5W-s olaj, mert a 0W-t hamarabb kipréseli maga alól...és indításkor több olaj lesz ott a sűrűbből...
[ Szerkesztve ]
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #2668 üzenetére
Kérem ezt a blogot berakni a TIR-be
Ezt találtam a jelenlegi olajamról, nem tudom mi mit jelent, de tetszenek a számok
Mobil 1 0W20 Advanced Fuel Economy API SN synthetic (lab tested 2012)
Silicon = 5 ppm (anti-foaming agent in new oil, but in used oil, certain gasket materials and dirt can also add to this number)
Boron = 81 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge, anti-wear)
Magnesium = 631 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge)
Calcium = 820 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge)
Barium = 0 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge)
Zinc = 742 ppm (anti-wear)
Phos = 677 ppm (anti-wear)
Moly = 81 ppm (anti-wear)
Potassium = 4 ppm (anti-freeze corrosion inhibitor)
Sodium = 0 ppm (anti-freeze corrosion inhibitor)
TBN = 7.6 (Total Base Number is an acid neutralizer to prevent corrosion. Most gasoline engine motor oils start with TBN around 8 or 9)
Viscosity (cSt at 100*C) = 8.9 (cSt range for SAE 20 is 5.6 to 9.2) And cSt (centistokes) in general terms, represents an oil’s thickness.Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #2683 üzenetére
Illetve inkább ez a teszt tartalomjegyzéke, az előző az utána lévő bejegyzéseké persze sok belőlük olaj téma:
BLOG TABLE OF CONTENTS:Section 1 – Motor Oil “Wear Protection” Ranking List – which is determined by each oil’s film strength/load carrying capability/shear resistance psi value, that results from being subjected to a dynamic friction test under load, at a representative operating temperature.
Section 2 – Motor Oil Viscosity Selection
Section 3 – Motor Oil Thermal Breakdown Test Data
Section 4 – Motor Oil component quantity Lab Test results – includes the amount of zinc, phosphorus, detergent, acid neutralizer and more
Section 5 – Reserved for future Motor Oil Test Data
Section 6 – Detailed Motor Oil and Mechanical Tech ArticlesAláírás (nem kötelező megadni)
-
félisten
válasz BlacKSouL #2749 üzenetére
Oké, értem.
(#2750) Czimby
Jó lenne, de nem tudom, milyen volt.
Amúgy meg 1 év alatt 6.000 km-t mentem, szóval..."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
K Norbi
addikt
válasz BlacKSouL #2766 üzenetére
Az én linkem jobb
A Wall Street farkasa - Mark Hanna oktatása[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz BlacKSouL #2818 üzenetére
Úgy vannak vele, hogy a garancia idejét kihúzza
Ami szerintem a legkárosabb az olajnak, ha nagyon rövid táv után áll sokat a motor, mert akkor az igazán hideg üzem "termékei" felemésztik az olajat. Ha minden nap fel van melegítve üzemi hőmérsékletre, akkor az már elég lehet, hogy az olajból távozzanak ezek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Csabroncka
addikt
válasz BlacKSouL #2905 üzenetére
A vigyor jelet az órákig tarzó dugóban való araszolásra értettem, ahogy említes pont a terhelés miatt! De ezek alapján még jobb is az araszoláshoz, nagy terheléshez ezekben a motorokban az ennyire vékony olaj! Mondjuk azt sem gondolom, hogy a 130 ezer 5w30 kárt tett volna.....
"in medias res"
-
SpZ
senior tag
válasz BlacKSouL #2929 üzenetére
Köszönöm a részletes szakmai választ. Néztem a 0w-20 olajokat én is. Nem probléma hogy 150 000km-nél jár már az autó? Nem igényli azt az extra olajvastagságot? Gyárilag biztos vagyok benne, hogy 0-20 tökéletes volt bele, azért van kétségem a használt állapotban való kenésről.
-
tibbike01
őstag
válasz BlacKSouL #3041 üzenetére
Egyetértek! De, az tuti, hogy a mai 0w-s menő olajokat nem a 2000-es évek elejei régi benzin motorokhoz fejlesztik...inkább a start-stop, hibrid és alacsony köbcentis turbósokhoz.
Az teljesen igaz, hogy egy mai 5w40-es olaj kenderbe veri a régi 5w40, de még lehet az 5w30-at is. Én most a legújabb dobozos Magnatec 5w40-et használom egy 2004-es Leonban és így 6000km után is azt mondom, hogy az eddigi legjobb olaj, amit használtam (Mobil, Total).
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz BlacKSouL #3041 üzenetére
És honnan lehetne megnézni hogy mondjuk 2005-ben milyen tulajdonságai voltak a olajaknak
Mert nekem 2005-ös PD TDI van gépkönyvébe csak annyi van hogy 505.01 de hogy azon belül mi
Touran 1.9 (BRU)És mióta a családban van (kb 45e Km) 0W30 as olajat kap, több mint fél éve én használom
Én főleg rövidebb távokon 25Km alatt, sok a "hideg" üzem
De én nem megyek sokat egy év alatt ha összejön 6-7e Km (ahogy számolom)Ilyen van benne
Castrol EDGE 5W-30 C3 [link], Adatlapok [link], [link]Következőleg is ugyan azt az olajat terveztem mert ezt megtudom venni nagyon jó áron(fél áron)
Tudom hogy 5W40 ajánlanak sok helyen, de ahogy írtad lehet hogy a mostani 5W30-as tud annyit mint a 2005 szabvány szerinti 5W40-es,
Vagy rosszul logikázokMost a létező összes helyen megnéztem kocsimhoz és ezt találtam de ez is németül van nem igazodok el rajta
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette