Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz tibbike01 #3038 üzenetére

    Mindenképp az autó gépkönyve a kiindulópont. Ha 5W40 van benne megadva, mondjuk A3/B4 és SL minősítéssel, akkor ilyen kell bele, ha kell VW szabvány is, akkor meg azt is kell keresni.
    Azt viszont érdemes megjegyezni, ha a 2000-es évek eleji gyártást felhozzuk, hogy hasznos lehet tételesen összehasonlítani (valahol meg is volt de nem találom), hogy egy 2004-es gyártású A3/B4 -04 olaj, és egy 2017-es gyártású A3/B4 -16 olaj tulajdonságai között milyen lényeges különbségek, változások vannak. Valamint jellemzően a 0W30-ak Group IV, míg az 5W40-ek Group III olajok. Ami nem feltétlenül jelent minden tekintetben előnyt, de azért nem árt tudni, hogy jellemzően milyen előnyei lehetnek/vannak egy G-IV olajnak a III-assal szemben.
    Vagyis nem azt mondom, hogy egy 2004-es autóba mindenképp jobb választás az ACEA A3/B4-04, API SL, 5W40 ásványi bázisú olaj helyett az ACEA A3/B4-16, API SN, 0W30 szintetikus olaj, de az biztos, hogy a gépkönyvben szereplő, ott megadott szabványkövetelmények az akkori elérhető szabványverziókat veszi figyelembe, miközben az egyre szigorodó követelmények az újabb olajok esetében esetleg egy alacsonyabb viszkozitású olaj esetén is képesek teljesíteni az autógyártó által 2004-ben elérhető és figyelembe vett követelményeket.

    mod: teljesen nyilvánvaló, hogy az A3/B4-04 5W-40 és az A3/B4-16 5W-40 között is jelentős változások történtek, az utóbbi javára, tehát konkrétan gépkönyvben megadott viszkozitástól nem eltérve is sokkal jobb minőségű olaj lesz a motorban, mint amit a 2004-es szabványok megköveteltek.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák