-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
Köszi gondoltam, hogy az 5-ös hideg oldal lesz a befutó főleg hidrótőkés vezérlésnél.
Liqui és Motul közül (az utolsó hsz.-em) akkor mindegy lényegében mi megy bele?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
w333
félisten
válasz Micsurin #3651 üzenetére
Én már sok mindent próbáltam de nekem az 5W40 Total Quartz 9000 Energy vált be a legjobban, ezzel a legcsendesebb az autó (Leon 1.4 szívó)
1 év alatt és több mint 10 ezer km. 90% városi használat mellett evett vagy 3-4dl !
Jah és van már benne közel 340 ezer km !
Szerk.
A napokban olajcsere lesz nálam is, szűrőből viszont csak is Mann a legjobb !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Micsurin
nagyúr
Köszi!
Megfontolom, más is írta ezt az olajat püben.
Igaz nekem agglomerációs ingázás, meg hétvégi autónak lett véve a gép. Min 60km egy etáp gyak.A Motul vagy a Liquin agyalok nem fillér rágás de az 5+1 akcióban jók az árak most!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
w333
félisten
válasz Micsurin #3654 üzenetére
Szerintem bármelyiket is választod ...egyikkel sem jársz rosszul
Nekem egyedül a Total 9000 Energy az amivel a legcsendesebb a motor és szinte semmit sem eszik belőle, megbízható olcsó és jó olaj, nekem ennyi elég !
De itt egy teszt is az olajokról ... minél kisebb az érték annál kisebb a surlódás !
Total 9000 Energy : hidegen 0.06, melegen 0.02 !
Motul : hidegen 0.12, melegen 0.2 !
Liqui Moly : hidegen 0.18 melegen 0.11 !
Na ezek közzül a Totalnak a legjobb a kenése = kevesebb a surlódás és van benne valami mivel tényleg ezzel az olajal a legcsendesebb a motor, főleg télen érződik !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Micsurin
nagyúr
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni a következőhöz:
F Astra-ban jelenleg OMV BIXXOL EXTRA 10W-40 motorolaj van. Szeretnék rátölteni, mert már a minimumhoz közelít. Kerestem, de ilyen olajat már nem kapni, legalábbis árukereső, bárdin nem találtam. Ráönthetek más olajat? Ha igen, milyet?Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Phobion #3658 üzenetére
Nem túl szerencsés mixelni az olajokat de ha az olajcserét nem akarod előrehozni akkor végülis bármilyen nem ásványi (szintetikus/rész szintetikus) olajat ami 10W40-es. Lehetőleg vmi alacsony TBN számos kellene, hogy nehogy az eltérő adalékanyagok kicsapódást eredményezzenek (általában nem szoktak).
#nincsbennetarcsi
-
Phobion
őstag
Még van 3,000 km az olajcseréig, addig már nem bírná ki, viszont nem szeretném most előrehozni az olajcserét, nem is tudnám kivitelezni/logisztikázni.
Ez jó lenne?
TOTAL-CLASSIC (TO166215)
CLASSIC 10W40 (1L)
Minőség: Szintetikus
TBN számot itt nem találtam[ Szerkesztve ]
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
8
senior tag
Ha ugyanattól a gyártótól veszem pl az üzemanyagszűrőt aki a gyárit készíti akkor ugyanazt kapom vajon mintha a márkakereskedőtől veszem a gyári szűrőt?
[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
Nem feltétlenül, az autógyártó megkövetelhet egyéb kritériumokat is amit a sajátmárkanév alatt forgalmazottnak pl nem kell teljesítenie. De ez ritka (attól is függ ki a gyári beszállító), a legtöbb esetben azonos teljesen a sajátmárkás és a "gyári" címkés szűrő.
#nincsbennetarcsi
-
8
senior tag
Konkrétan Honda N22A1 dízelszűrőről van szó, BOSCH gyártja.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
bul07
nagyúr
Ezt az olajt mibe raknátok bele?
Olvastam a leírását de sokkal nem lettem okosabb [link]
Az ára ilyen 6e Ft a 4l, öcsém szerezte[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Csak úgy jött az olaj ingyen
És azért kérdeztem hogy mibe, hogy mégis kinek lenne jó ismeretségi körbe
Mert az enyémbe 505.01 kell, édesapám öreg dízel passatjába se jó, öcsémnek alig egy éves Dustere vanHát nem tudom hogy ezek után kinek lehetne nyugtot szível odaadni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
(Csak mese, félig off.) A minap ráérősen bevásároltuk a Golf következő szervizlátogatásához a szükséges olajat. Volt némi idő jobban beszélgetni a személyzettel, elő is lett hozva 3 opció, amit kiveséztünk. Szóba került régi (
elévültmár nem forgalmazott) olajakkal kapcsolatban, hogy küldték a mintát bevizsgáltatni, és összehasonlításképp az Agip került mellé. Itt eszembe jutott az egyik égéstér, mikor is a MOL hasonló teszten verte a konkurenciát, mivel a kis finomító inkább biztosra ment és bőkezűbben adalékolt, míg a nagy cég jobban kicentizte, és inkább éppen/közel csak a határértékeket tudta. Ugyanezt mondták ők is, hogy a saját olajuk túlteljesítette az Agip mintát, hasonló, "biztos ami sicher" alapon. A másik témakör, ahol újat is megtudtam, az a gyártói előírások. Egyrészt pl. a VW, Mercedes bevizsgálja az olajat, viszont mondjuk a Ford csak kiadja az ajánlást ellenőrzés nélkül. Amit nem tudtam (konkrétan), hogy a vizsgálat nem csak hébe-hóba történik, hanem meghatározott sűrűséggel zajlik a kapható olajok ellenőrzése, így x hetente mindig megnézik a kenőanyagokat.Aztán nehogy a végén kézműves kenőanyag forradalom is legyen, mint a sörökkel történt
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #3676 üzenetére
"Mercedes bevizsgálja az olajat"
Ezt én is így tudom.
Lényeg:
"which are distinctly marked with the label indicating the approval of Mercedes-Benz, e.g. “MB-Approval 229.51”. Labels referring e.g. to “MB 229.51” don't have an approval of Mercedes-Benz."Novum Forum Siculorum
-
KAMELOT
titán
Erről az olajról mi a vélemény?
Kaufland DYNAMIC 5W-30 LA[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Qru
MODERÁTOR
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Motul 8100 x-clean+ 5w30 as olaj mehet egy 320d e91be?
Ha nem mit javasoktok?
Koszi -
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #3682 üzenetére
Igen, az jó bele.
De itt az olajkeresőjük, meg tudod nézni milyen Motul olajok jók bele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
KAMELOT
titán
válasz Motion_Blur #3686 üzenetére
735i e65 2002, cca 450 000km
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz Motion_Blur #3688 üzenetére
Van egy profi bmw-s szerelő haverom kb. 1km arrébb ahol lakom. Ő fogja csinálni. Ezredes tőlem 100km van. Azért csináltatom meg, mert ezt nem adom el. többi kocsi egy rakat xar, amit meg akarnék sajnos annyim nincs és talán itt forgalomba sem lehetne tenni csak usa v. canada. Erről az álomról lemondtam.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Udv legszurobol 2 fajta van, egy henger alaku es egy 5 szog alaku, melyik kell egy 320d e91 be?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #3692 üzenetére
Megnézted az autóban, hogy melyik van benne?
-
zoo8800
veterán
-
tibbike01
őstag
válasz zoo8800 #3694 üzenetére
Nem a minősítéssel és az olajjal van baj, hanem azzal, hogy egy 50ezer km-es motorba minimum 5w30-at illene rakni, de a VW topikban Mágus a 0w30-at ajánlja a TSI motorokba és ha jól tudom a gyárból is ezzel az olajjal gurul ki.
Az én 15 éves, 210ezer km autómba is félrehúzott szájjal raktam 5w40-et...ha úgy nézzük a skálán az 5w40 a legrosszabb (mert ugye a 10w40-et 15w...stb már rég elfelejtettük).
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz BUZZLGHTYR #3692 üzenetére
-
BlacKSouL
addikt
válasz zoo8800 #3696 üzenetére
Amellett, hogy nem minden ügyfél szereti kifizetni a jó minőségű olajat, azért itt sem arról szokott ám szó lenni, hogy felsorolnak 4-5 féle olajat, és elmondják a laikus vevőnek, hogy melyik miért más/jobb/optimálisabb a motor számára, és hogy melyik mennyibe kerül(ne), hanem van egy szerződése a szerviznek egy adott márka olajára, mondjuk kétféle viszkozitásra: 10W40 és 5W40, ezekből kapnak jutányos áron 208-208 litert, és eldöntik, hogy ha régebbi autó, akkor a 10-est, ha újabb akkor az 5-öst teszik bele.
Szélsőséges esetben van amelyik szerviz "gyári" olajokkal dolgozik, vagyis a márkaszerviz létből adódó helyzetet használja ki, trükközés nélkül, és beleteszi azt, amit a hivatalos service manual előír neki arra a modellre. Nem gondolkodik, a polcon ott vannak a kiadagolt "genuine" vagy "original" feliratú flakonok, és beleönti azt. Ez mondjuk leginkább nyugatabbra, a tisztességesebb márkaszervizeknél jellemzőbb.Az a másik része a dolognak, hogy nem márkaszervizek, vagy csak márkásított szervizek (több márkát vállalnak) vagy függetlenek, hogyan, milyen módon és mértékben akarnak trükközni, vagy akár csak nyerészkedni az olajon. Hogy a "gyári" olaj helyett nyilván a sokkal olcsóbb, szerződhető olajat fogja megvenni, hiszen az amellett, hogy neki olcsóbb, a vevőnek is az lesz, még bőséges haszonkulccsal is. Pláne nagy tételben. És amelyik vevőnek nincs igénye, annak beleteszik az "ez is jó bele" olajat. Hogy jó bele, az lehet, hogy ideális-e, azt a szerelő vagy nem tudja, vagy nem akarja. És nem is van más neki. A hozott olaj meg macera, nincs rajta haszon, problémás, nem lehet trükközni, nem szeretik.
Kivételek persze mindig vannak, sőt, még némi rugalmasság is van az egészben, hiszen ha nem szélsőségesen használja az autót a felhasználó, és a nem longlife olajat nem longlife intervallumban tisztességesen lecserélik, tisztességes olajszűrővel, akkor hosszú évekig nem fog gondot okozni a nem ideális olaj sem (ha nincs túl messze az előírttől). Ha a részletek összeadódnak, pl. kicsit több hidegüzemű használat, kicsit hosszabbra hagyott csereperiódusok olcsóbb, alacsonyabb színvonalú olajjal, akkor ezek viszont már egy idő után okozhatnak előbb apróbb, majd egyre nagyobb problémákat. Ha nem nála, akkor majd a következő vevőnél.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #3692 üzenetére
M47 henger, de nyisd fel a géptetőt