-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
8
senior tag
Erről van véleményetek?
A5/B5 az autóhoz a követelmény, nem gond ha az olaj a C2-t is tudja? Nem zavar be az alacsony hamutartalom?[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
choco01
addikt
Egy tizesért megkapnám a TopTec 4200 5+1L litert egy haveromtól tehát nem lenne drágább, de akkor azt mondjátok hogy a Castrol jobb? (ha az árakat nem nézzük) eddig motul 8100 xclean meg xcess volt benne.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Motion_Blur
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3461 üzenetére
Persze öntsd hozzá nyugodtan, éven belül simán felhasználható főleg, hogy csak pár dl megy bele ebből.
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz Motion_Blur #3461 üzenetére
Én simán beletenném
Nemrég körbejártam a témát én is nagy átlagba az jött ki hogy 1éves olajcserénként fel lehet használni a megmaradt olajt ha nem volt szélsőségesen tárolva
Én megszagoltam az én maradékomat és nagyon nem egészséges olaj szaga volt hanem egy kicsit fanyarúbb, de ez már vagy 17hónapja van bontott állapotban
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
Köszi srácok, én is úgy érzem szagra / színre hogy ennek semmi baja nem lehet
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
polonic
félisten
Fékfolyadék eltarthatósága mennyi, ha fel lett bontva?
Egyébként a márkaszervíz nem cserélte, még a gyári volt benne....
-
nagyúr
válasz polonic #3466 üzenetére
Fékfolyadék megköti a párát a levegőből, ha nincs cserélve 2 évente, akkor először a fémmunkahengerek ragadnak be, rosszabb esetben 4-8 év után az ABS is tönkremegy.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #3467 üzenetére
Érdekes kérdés ugye az, hogy a zárt, hidraulikus nyomásra tervezett fékrendszer melyik pontján érintkezik a környezeti levegővel a folyadék, és miért.
Másik kérdés, hogy tudva, hogy a literes flakonban lévő mondjuk fél liternyi fékfolyadék, a flakon lezárásakor a flakonban maradó x nedvességtartalmú fél liternyi levegőből annak teljes nedvességtartalmának megkötése után mennyivel változik a forráspontja.
Feltételezve, hogy a flakonon nem diffundál keresztül a környezeti levegőből a vízmolekula befelé, vagyis a zárt flakon tekinthető környezettől 100%-osan elzártnak.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #3465 üzenetére
Jövő héten viszem olajcserére az autót.
Fékfolyadék csere is aktuális, gyári (VW) nincs nekik, "emelt forráspontú" Motult vagy ENI-t tudnak beletölteni.
Gondolom ez esetben Motul.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
JHONNY 79
aktív tag
Sziasztok!
Skoda Octavia 3 1.4 TSI CHPA motorkódu autómhoz szeretnék tanácsot kérni motorolaj választásához. Castrol Edge Titanium 5W30 olajat néztem ki. Motorolajból mindíg prémium minőséget rakok az autómba, most sem történne másképp. Vélemény?
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #3474 üzenetére
Jó a Motul, én is azt fogok beletenni. De gondolom, az emelt forráspontú nem RBF660-at takar.
-
zoo8800
veterán
válasz Motion_Blur #3474 üzenetére
Mégse te csinálod majd az olajcserét?
rip and tear, until it is done
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #3479 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #3482 üzenetére
Szépen batáraztak.
Lejárati dátumot nézd meg az a tuti. De ahol pörög a készlet ott általában nincs ezzel gond.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #3473 üzenetére
Ha a betöltésnél ennyire érzékeny lenne, akkor teljesen zárt rendszerben kellene cserélni, ahogy pl. a klímánál a gázt, nehogy egy pillanatra is levegő érje. Miután betöltöd, jó eséllyel nem hagysz fölötte fél liternyi nedves levegőt. Maximum néhány milliliternyit. Amennyi nedvesség abban a félkupaknyi levegőben marad, azt így is úgy is felveszi, az bele kell hogy legyen kalkulálva, hiszen elkerülhetetlen, és lásd első mondat.
Ha a gumi lélegzik, és levegő is, víz is, pára is megy rajta kifelé is, befelé is, akkor elég nagy bajban van mindenki, mert ott kifelé is befelé is menni fog mindenféle, de akkor a higroszkóposság lesz a legkisebb baj. Azt se árt megnézni, hogy a teljes fékcsőrendszer mekkora része gumi, ha már ilyen diffúzióra hajlamos anyagot használnak hosszú évtizedek óta.
Forráspont hogy jön ide? Ez ugye beugratós kérdés?
Igen, a fémek korróziója is gond, de a fékrendszernek mint elsődleges aktív biztonsági rendszernek nagyobb gondot okoz a fékfolyadék által megkötött víz által felhígult fékfolyadék-víz keverék forráspontja a fékmunkahengerek környékén.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Motion_Blur
félisten
válasz JHONNY 79 #3489 üzenetére
Teljesen jó választás, én is ezt rakom a TSI-be, csak 0W30-ban: [link]
10 ezrenként dobd le, és nem lesz bajod az olajjal.
Olajszűrőben gyári, vagy Mann.
Levegő, pollenben Mann, Filtron, Hengst.Olajleeresztő csavart is cserélj, alátéttel együtt. Ez a legfontosabb
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #3484 üzenetére
Nem szoktam, lásd 30k Ft-os, gyári váltógomb.
i-sti: 83 lóval visszagurulnék ott a hegyekben.
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz Motion_Blur #3490 üzenetére
Úgy tudom a TSI motorok szeretik ezt az olajat. A 0W30-at nem eszi? Lehet nekem is ilyet kellene vennem 5W30 helyett?
-
zoo8800
veterán
válasz Motion_Blur #3498 üzenetére
Úgy vélem, hogy ez bele a legjobb. Sk. cserélem 10-12 ezrenként, ez a futás kb. 6-8 hónap alatt jön össze.
rip and tear, until it is done