-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
(#2041) Mágus2
(#2045) Qru Milyen kicsi
(#2051) Zizmand Én is 13 nál akarom legközelebb cserélni.
tboldi látod így kellett volna neked is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #2056 üzenetére
Nálam az üzemanyagszűrő az autó lelke, abból mindig azt kell venni, amelyik a legkisebb részecskéket szűri, Bosch-nál ez 4 mikron... 2 mikron lenne nekem az ideális de csak az ipari CAT szűrő tudja, amihez át kellene alakítani az üzemagyagrendzser elég nagy hányadát. Marad a bosch.
Ilyen lenne a 2 mikron készlet, ehez jön még a szűrő. Minden CR TDI legnagyobb védelmezője. Csak az ára kissé borsos.
Normális áron ezt tudnám beszerezni... [link] Még gondolkodom rajta. Amint elkopik a magasnyomású és a befecskendezők, az új készlettel fog kapni valami komolyabb szűrőt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz forceberg #2059 üzenetére
A gyári csereperiódust nem tartom, ezt a szűrőt a TDI-nél elvileg 90 000km után kellene cserélni. Kizárt dolog, hogy 180 000km alatt csak 2 szűrő elegendő védelmet nyújtson. 20k km után szoktam kidobni. 4 mikronnál nincs finomabb betét, ami illik a szűrőházba nálam.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
És honnan lehet megtudni hogy az adott szűrő milyen?
Mert én se a Hengst se a MANN oldalán nem találtam ilyen információt az adott szűrőhöz
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
choco01
addikt
Sziasztok
Akkor Qru ezen hozzászólásra reagálnék itt..
Szóval nekem most eszi a 8100 xcesst, de akkor nem aggódok mert te is meg mas is irta.. Nyolcezernél úgyis lecserelem maradt még a kannaban egy cserére való.
Utána lehet megnézem az LM TopTec 4200-t, arról mi a véleményetek?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
choco01
addikt
Shell Helixes matricak vannak rajta meg a kézikönyvbe is, azért vettem abbol az ultrat, a Castrolt is neztem az aranyszinut de sok helyen olvastam hogy hamisítják, így nem mertem belevagni.. olajwebshop.hu megbízható? Ott adnak +1 litert az LM-hoz
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
choco01
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
-
choco01
addikt
Igazából nem értem miért lehet kopott a motor 61k km-nél, az olajpumpának nem rossz hogy ennyivel másabb a viszkozitás?Mármint hogy 0w-s? A TopTecnél is írnak A5 meg B5 szabványt is mint a Synthoilnál , csak a Synthoil 41k a TopTec 4200 meg 17k
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
sutszi
veterán
Mol Dynamic Gold olajról mi a vélemény? Nemrég volt olajcsere és ilyet tettek bele.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Qru
MODERÁTOR
válasz choco01 #2076 üzenetére
Ha nem megfelelően van használva akkor ennyi méter is elég. 0W csak hidegoldali viszkozitást jelöl, tehát hidegen folyósabb az olaj, így jobb a kenés hidegen (a motor kopásának kb 80%-ét szenvedi el hideg üzemben).
Jó az olcsóbb is bőven, nem kell ez túl komplikálni.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz choco01 #2076 üzenetére
Melegen az olajteknőben nem nagyon szokott 100 fok fölé menni az olajhőmérséklet, de inkább 80-100 között van valahol. Vagyis még ha a motorban előfordul is forróbb pont, az olajszivattyú a viszonylag egyenletes nagy tömegű olajteknőben lötyögő olajat szívja fel.
Ugyan függ a viszkozitástól az olajszivattyú folyadékszállítása, azonban értelemszerűen úgy van tervezve, hogy üzemmeleg olajnál, üzemmeleg olaj viszkozitás esetén működjön megfelelően. Az olaj viszkozitása a hőmérséklettel logaritmikusan változik, vagyis ahogy közelítünk a 90-100 fokhoz, annál kevésbé változik azonos mértékű hőmérsékletnövekedés hatására. Ebből az következik, hogy a 0W, 5W, 10W olajok hidegoldali viszkozitása csak kis mértékben van hatással az olajszivattyú működésére üzemmeleg állapotban. De még üzemmeleg állapotban is, feltételezve a normál egyensúlyi állapotot, mondjuk legyen 90 fokos a felszívott olaj hőmérséklete. Egy alacsony (W20) és egy magas(W40) melegoldali viszkozitású olaj viszkozitás értékei között 90 fokon nagyságrendben kb. 1 egységnyi az eltérés. Mondjuk 10 vs 16 cSt. Ehhez képest a hidegüzemben mondjuk 20 foknál 80 vs 130. (csak körülbelüli értékek, a nagyságrend szemléltetéséhez)
Így tehát a mind hideg mind melegoldalon alacsonyabb viszkozitású olajnak nem lehet számottevő negatív hatása az olajszivattyú működésére. Az egyetlen megjegyezhető, ám bizonyos szempontból fontos különbség, hogy bármely hőmérsékleten a fogaskerékszivattyú kisebb ellenállással fog dolgozni az alacsonyabb viszkozitás esetén. Tehát az alacsonyabb viszkozitású olaj kizárólag az olajszivattyú szempontjából vizsgálva előnyösebb, mint a magas.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
molnarpeter
nagyúr
Semmi különleges, ha teljesíti az előírt szabványt, egy periódus alatt nem sok különbséget fogsz tapasztalni. Az egyik égéstér részben volt róla szó, hogy régebben jobbak voltak a MOL olajok, mert korábban inkább túlteljesítették az előírt tulajdonságokat, most "csak" megfelelnek a szükséges értékeknek.
-
sutszi
veterán
válasz molnarpeter #2080 üzenetére
Értem. Köszi. A lényeg, hogy nem rossz fajta...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
choco01
addikt
Én azért figyelek rá, mindig megvárom hogy üzemmeleg legyen, hidegen nem forgatom, átlagban 8000km-ként szűrők és olaj cserélve, általában elég jó itt ajánlott olajakkal.. gyakran kap adalékot vagy prémium üzemanyagot..ezért nem értem..
BlacKSouL: Néztem már 0w30 olajat is, ha azt mondjátok gyakorlatilag tuti csak jobb egy 10 éves autónak is, akkor nézegetm még őket, eddig 5w40 és 5w30 volt benne..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Roxbury
őstag
Akik kételkednének, hogy beletehetik-e a 0W30-as olajat az autójukba, azoknak kirakom a Shell 0W30-as olajáról készült 2018-as datasheet-ből a képet, ahol kifejezetten engedi azokban a kocsikban, ahol jelenleg 5W30, vagy 10W30 van használva. Mellesleg én nem találtam eddig ennél jobb 0W30-as olajat hidegfolyósság szempontjából. Nem védem a Shellt, de 40 fokon az összes többi márka sűrűbb. Márpedig nekünk a 40 fokon mért leghígabb kell ugye, hogy indításnál hamar körbeérjen az olaj.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #2089 üzenetére
Tavasszal szerintem kipróbálom
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2089 üzenetére
Én használom 2006-os Swiftben, ahol 5W30 az előírás ugye. 9 ezer van az olajban jelenleg. 10 ezrenként cserélek. Teljesen jól teszi a dolgát. Nem tudom mik a Tsi követelményei, de ha jól emlékszem 0W30 azoknak alapból az új ajánlás. Ha a shell lubematch az ECT C3 5W30-at ajánlja neked prémiumként, akkor maradéktalanul bele lehet rakni ezt is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
veterán
Csatlakozva az aktuális kérdéshez, írtátok korábban, hogy a Castrol is kínál 0W30-at VW 504 szabvány mellett. Hol árulnak ilyen olajat?
Esetleg más komoly márka a Shellen kívül?[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2089 üzenetére
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
choco01
addikt
válasz Roxbury #2085 üzenetére
Ha nem a LM-et veszem akkor lehet megnézem ezt, mert 4x ilyen Helix Ultrat öntöttem bele csak 5w-be de meg voltam vele elégedve..
Másik hogy a Skoda kézikönyvbe azt írják az én blokkomhoz hogy üzemmelegen kell nézni az olajat, na úgy kevés, viszont hidegen egy éjszaka után tökéletes az olajszint, biztos hogy üzemmelegen kell nézni?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
tboldi
nagyúr
válasz Roxbury #2085 üzenetére
Mellesleg én nem találtam eddig ennél jobb 0W30-as olajat hidegfolyósság szempontjából. Nem védem a Shellt, de 40 fokon az összes többi márka sűrűbb.
Akkor nem jól kerestél, a Motul 8100 Eco-nergy 0W30 hígabb 40 fokon.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette