-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roxbury
őstag
Igen ez A5-ös. Ettol fuggetlenul igazad van. 🙂 Csak ugye ez nem jo barmelyikbe, a C3-asok kozott viszont az ect a leghigabb. Azt tenyleg barki beleontheti, nem akartam megteveszteni senkit egy C2-es olajjal. Nyilvan a Swiftbe egy sima a3 as olaj boven eleg lenne, de a C3-as a benzinesek katalizatorat is jobban vedi, igy tulajdonkeppen esszeru dontes, foleg hogy nincs elszallva az ara, ezert dontottem ez mellett. Ha nem ez lenne benne, akkor a Total Quartz 9000 5W40-t valasztanam. Az tenyleg baromi jo aron van. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2094 üzenetére
Szerintem siman bele lehet onteni. Csak azt kene megnezni, hogy milyen viszkozitast ir elo a gyar.
VW 502.00
Általános benzines és dízel jóváhagyás néhány feltöltött, korábbi tervezésű motorhoz. Az 1997 márciusa után gyártott benzin és dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. A tesztek követelményei szigorúbbak az 500 00 osztály követelményeinél, elsősorban az olajiszap képződési hajlam vizsgálatánál. A fentiekben felsorolt osztályú motorolajokkal érvényes olajcsereciklusok a következőek: Benzinmotoroknál: 15 ezer km Az 1994-es modellévtől gyártott, Golf/Vento és Passat TDI és 55 kW turbódízel motoroknál: 15 ezer km Egyéb dízelmotoroknál: 7500 kmVW-505.00
Turbó-dízel motorolaj előírás korábbi tervezésű VW TDI motorokhoz. Az 1999-ig gyártott turbófeltöltős dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. (Független a bázisolaj minőségétől). Ennek a követelménynek csak többfokozatú motorolajok felelhetnek meg. Az osztály tesztjei az iszapképződési hajlam vizsgálatának kivételével meg-egyeznek az 501 01 osztály tesztjeivel.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Motion_Blur
félisten
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2110 üzenetére
Az nagyon jó akkor. Szerintem egyik márkával sem fogsz mellé. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
veterán
válasz Motion_Blur #2110 üzenetére
Nem lehet hogy azért ezt a VW 504-est dobja, mert eleve VW 504 kell bele?
Az összes általam eddig használt 1.4 / 2.0 TSI-be VW 504 az előírás. A 2009. évjáratúnál volt feltüntetve alternatív megoldásként, sűrűbb csere mellett az 502 (asszem').
Uppolom a kérdést, más márkától hol találhatok 0w30 vagy 0w40 VW 504-est? Thx!
-
kisp113
tag
Nekem a 2014-es 1.4/122lo még engedi az 502.00 használat, sőt a másik 2018 as 1.4/150 act is!
Egyébként a Shell H. U. ect c2 c3 0w30 létezése önmagában is furi, mert eredetileg az 504.00 vw specifikáció tartalmaz(ott?) viszkozitásra vonatkozó megkötést is: 5w-30Talán ezért lehet hogy nehéz 0w-t találni.
-
Motion_Blur
félisten
VW 504.00
A legújabb csökkentet kén és hamutartalmú kenőanyag specifikáció benzines erőforrásokhoz. EZ A JÓVÁHAGYÁS KIVÁLTOTTA AZ 503.00-t és az 503.01-t is.Viszkozitási osztályok: 5W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
Ó, köszi! Nem akciós.
@kisp113: Pontosan, ezért csodálkoztam a létezésén, de ha már van 0w is, akkor szeretném kipróbálni.
@Motion_Blur: Igen, ezért gondolom, hogy a Te autódba is az 504 való alapértelmezettként. Ettől még lehet sűrűbben cserélni. (Én is hamarabb, 15-18 K km között dobom.)
@zoo: Thx! Erre emlékeztem. Hol lehet venni?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Google. Ki kell keresni az adott szűrő adatlapját. Az ilyen általános információkban is szerepelni szokott. [link] Ha biztosra akarsz menni, a gyártót is megkérdezheted a szűrőnek a számával.
kisp113 Akkor az fix 30-ra volt állítva. A felxibilis biztosan visszaszámol, elég drasztikusan.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Roxbury #2111 üzenetére
Nem ez az olaj most az overkill a Shell-nél?
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2130 üzenetére
Az adatok alapján megegyezik az ECT C2/C3 0W30-al, de szerintem ez jobban ki van hegyezve a VW-kre. Hidegen is ugyanolyan sűrű. Jelenleg ezek a Shell csúcs olajai, ezeknél nincs feljebb minőségben. Mondjuk az, hogy nem olajból vannak ezek az olajok (alapolaj), hanem földgázból, az engem meggyőzött. Ezeket nevezhetjük igazán szintetikus olajnak. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #2131 üzenetére
Félreértés ne essék, én ugyanolyan jó olajnak tartom a Castrolt, Mobil1-et, Motult, Totalt, Elf-et, Valvolinet, Fuchs-ot, Liqui Moly-t, Eneost, Repsolt, stb... Bármelyiket nyugodtan beletenném az autómba, motoromba, de ez a Shell Pureplus technológia érdekes, jövőbe mutató számomra. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2133 üzenetére
Az alapolaj az full átlátszó. 😁
De igazából az adalékok besárgítják, tehát a késztermék már hagyományos sárga. Legalábbis nekem sárga volt az összes Helixben, Advanceban. 😁| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #2133 üzenetére
Na akkor mégegy tény: a gumik sem feketék alapból, csak úgy színezi minden gyártó
-
Roxbury
őstag
-
Motion_Blur
félisten
válasz molnarpeter #2135 üzenetére
nemisigaz!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
BlacKSouL
addikt
válasz Roxbury #2132 üzenetére
Namost az a kérdés, hogy ha 1) nekem 0W20 az előírás, alacsony HTHS-el, amit most már elég sok gyártó kínál, akkor ugye a Shell kiesik, hiába ez a magas HTHS-ű 0W30 a csúcsolajuk. 2) Ha nekem már 2008-ban 0W20 volt az előírás, amikor még a Shell csúcsolaja valamelyik 5W30 volt, akkor muszáj egy másik gyártótól olajat venni, amelyik már akkor is kínálta. Szép az is, hogy ők már a jövőt a 0w16, 0w12 és 0W8-ban látják, de a helyzet az, hogy egyes hibridekhez már most 0w16 az előírás, és már olyat is gyárt némelyik gyártó.
Szóval értem én hogy gázból csinálunk olajat, csak egy cseppet mintha le lennének maradva. (Japán motorfejlesztés már a 2000-es évek elején a 0W20-al számolt, most tekintsünk el attól, hogy az emberek 90%-a azóta sem emésztette meg ezt, és locsoltatja bele a szervizzel a 10W40-eket)
Ettől függetlenül pl. az üzemanyagaik jók, szubjektív tapasztalataim alapján a V-P.R.100 a leginkább hatékony a prémiumok közül. És az olajokkal sincs baj, azokban az autókban használva, amelyek nagyjából azonos fejlődési szakaszban tartanak, vagy esetleg egész más szempontok alapján tervezték.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Roxbury
őstag
válasz BlacKSouL #2138 üzenetére
Van ugyanez a gázos Helix Ultra nekik 0W20-ban 🙂
A csúcsot nem a viszkozitásra értettem, mert az a 0W20 nekik, hanem a minőségre, és írnom kellett volna, hogy inkább ez a gázos motorolajcsalád, nem csak a 0W30-at kiemelve. Jogos. 🙂
Amugy viszkozitásban szerintem is le vannak maradva. Motul jól meglépte most ezt. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
rostiron
őstag
Sziasztok.
Segítenétek nekem abba, hogy milyen olaj kell hivatalosan az autómba ?
Pontosan melyik VW előírást kell keresnem a flakonon és ha az rajta van akkor mindegy hogy ACEA A3/B3 vagy mondjuk C3. Úgy tudom a C jelőlés a részecskeszűrős dizelekbe kell, de az olajkeresők mégis dobnak fel C3 olajat.Egy 98-as polo classic 1.4 APQ motorkód.
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
tibbike01
őstag
válasz rostiron #2144 üzenetére
A Tescoban, Auchanban az 1 literes kiszerelésen nincs rajta, míg 4 literesen rajta van az 502.00. Interspárban mindkét kiszerelésen rajta van. Amit Kauffertől rendeltem 4 literes, azon nincs rajta. Pedig teljesen ugyanaz az olaj mind, a címke, az összetevők...stb, csak valamelyikről hiányzik az 502 valamelyiken rajta van.
Ez valószínűleg azért lehet, mert a Castrol nem hitelesítette/vizsgáltatta be (nem fizetett érte) hogy az új szériákon is rajta legyen az 502. Ez nem azt jelenti, hogy nem tudja az 502-őt az olaj, csak a címkéjére nem írhatják rá (hitelesítés hiányában)
Jövőre lehet, hogy megint rá lesz írva...
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
-
rostiron
őstag
válasz tibbike01 #2147 üzenetére
Mindig a helyi autósboltba vettem régebben az olajat, nem igen mentem bele mélyen a dolgokba, de egyépként ezeket adták ott is. Castrol vagy a mobil 5 vagy 10w 40-est. Nemrég cseréltek benne hidrotőkéket és a szerelő A.Z. Meisterteile olajat töltött bele. Legközelebb megint én akarom cserélni, de már tudatosan akarok választani.
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Peugeot, Citroën topik
- iPad topik
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Motoros topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Yettel topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sorozatok
- További aktív témák...