-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz FoLey-v #1390 üzenetére
Először Castrol Edge-t használtam, de ezt csipegette az autó, utána Motul X Clean 8100, ezt már kevésbé, de drágább és nem akartam ennyit áldozni rá úgyis 10k km ként cserélem. Most Fuchs Titan GT1 van benne, ezt talán olaj fogyasztásilag a kicsit jobban eszi mint a Motult, de olcsóbb is. Castrollal nem volt semmi baj, nem volt olajsár sem és visszagondolva talán ezzel járt legcsendesebben az autó.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1402 üzenetére
Jogos
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt áll több autó a családban, ehhez kérek egy kis segítséget.
1. VW Golf 7, 2014, 110kW, 2.0CRTDI, CRBC
Novemberben cseréltem először, mióta nálam van, rögtön vásárlás után. Előzmény: [link]
Most kb. 12ezer km van az olajban, maradhat a Mobil 1 ESP Formula 5w30, vagy van más ajánlottabb?2. Skoda Fabia 1, 2003, 74kW 1.4 16V, BBZ
Kb. 8000 km van az olajban, de letelt az 1 év.
Total Quartz 9000 5w40-et teszek bele.
Van 2x1 liter bontatlan flakonom belőle (mindig többet vettem, mert utána kell töltögetni, és megmaradt). Dátum alapján az egyik flakon 2 éves, a másik 4,5. Mindegyik bontatlan, zárjegyes.
Itt az lenne a kérdés, hogy ezeket fel szabad használni, vagy sem?3. Skoda Fabia 2, 2011, 77kW, 1.2 TSI, CZBZ
Nem tudom az olajcsere óta megtett kilométereket, biztos kevés, de itt is letelt az 1 év.
Utoljára Mannol 7715-5 O.E.M. VW-Audi-Skoda 5W-30 olajat kapott. 5 literes kanna lett véve, ebből kb. 1,5l még megvan. Ez ugyanezen olaj választása esetén felhasználható-e még, vagy mivel bontott a kanna, így kuka?
Illetve ehhez is kérnék még olaj javaslatot, ha nem lenne elég jó a fent említett Mannol.Előre is köszönöm: Vikman
u.i.: Kauffert vagy Filtershopot választanám beszerzési forrásnak.
-
K Norbi
addikt
-
Motion_Blur
félisten
válasz K Norbi #1409 üzenetére
Szerintem attól hogy ki van bontva semmi baja 1 év alatt nem? Nekem ugye minden cserénél van maradék a flakonban (hol több-hol kevesebb) és kövi cserénél az megy bele elősnek. Jó mondjuk én 7.500-ként cserélek, ami az esetemben kb. 9 hónap.
1stVikman: 1.2. TSI - 1 év eltelt, cseréld az egészet és erre 0W30 vagy 0W40
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1411 üzenetére
Ha levegőt kap akkor elkezd öregedni (az adalékok illannak el belőle), felbontás után max 1 éveset öntenék a kocsiba. De már a 9 hónaposban is sokkal kevesebb adalék lesz mint egy szűz olajban.
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz FoLey-v #1410 üzenetére
heheee hát eredetileg is Castrolt kapott mindig az autó.
Csak próbálgattam mást is.(#1411) Motion_Blur
Jól mondod nem lesz baja 1 év után sem. [link](#1412) Qru No úgy látszik megoszlanak a vélemények akkor ebben a témában is.
Ezért is írtam, én nem önteném bele oszt kész. Az a biztos.
A maradék fél liter utántöltésre használnám max.
Egyébkét minek önteni bele a régit Miért kell az bele?
Mikor veszem a frisset és abba is marad fél liter majd.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz crissprivat #1414 üzenetére
Ha légmentesen visszazárod akkor nem fog. De ezt házilag elég nehéz kivitelezni…
mod:
K Norbi: Semmi értelme csak minőséget rontasz vele. Egy magas adalék szintűhöz hozzá öntesz egy alacsony adalékszintűt, tehát felhígítod a jó olajat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
A totalcaron olvastam régebben egy kövér cikkben, ha felbontod az olajt de hát levegőt kap annyi.
Beindul a reakció.
Ezért is írják oda a gyártók Bontatlan állapotban eddig és eddig jó.
Nekem ennyi elég.Én tutkó nem önteném bele ami 1 éve áll felbontva a flakonba.
Aki meg beleakarja az öntse.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz forceberg #1416 üzenetére
Kupkatól függ. Ha a kupak nem zár légmentesen akkor cseszheted. A lágy tömítéses kupak, amely garantálja a légmentes zárást az jó. Az egyszer használatos flakonok kupakjai nem zárnak légmentesen.
De a dobozban lévő levegő akkor is beindítja az adalékok bomlását.Vákuumot kellene képezni benne...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
1stVikman
senior tag
válasz K Norbi #1409 üzenetére
Látom megoszlanak a vélemények.
1. Golfba marad a Mobil 1 ESP Formula 5w30
2. A flakonon megtaláltam, hogy 3 év eredeti csomagban az eltarthatóság.
3,2 liter kell a kocsiba, és szavatossági időn belül vagyok, így 2,2 liter új olaj mellé, berakom ezt az 1 liter "régicsúnyarosszfújjjjjj" olajat.
Eddig is ledobtam évente kilométertől függetlenül az olajat, ártani nem fogok vele ezután sem.
Főleg mióta megvan a Golf (tavaly november), azóta talán 1000 km ment bele. Másodlagos autó lett szegénykém (3000 km van az olajban.)3. Itt a legnagyobb a dilemma, mert fele-fele arányban menne a friss töltet az 1 éves felbontott olajjal.
Anyum használja a kocsit, szintén nem fenyegeti a veszély, hogy előbb éri el a km a cserét, mint az 1 év.
Előzőleg egy újonnan vásárolt roomstere volt, 8 év alatt rakott bele 41 ezer! km-t.
Most a Fabiaba sem dőlnek a kilométerek, és nehéz rá hatni, hogy márpedig akkor is ki kell cserélni az olajat.
Drágább olaj biztosan nem megy bele.Itt továbbra is nyitva hagynám a kérdést, hogy a tavalyról megmaradt, lezárt, eredeti 5 literes kannában lévő 1,5 liter olaj felhasználható-e az új töltethez?
Vagy kicsit ironizálva: "azonnal tönkre megy, beáll a turbó, szétkopik a motor, sírnak a kisnyulak" . -
1stVikman
senior tag
válasz crissprivat #1426 üzenetére
Mondjuk szerintem is kicsit fel van nagyítva a dolog.
Az biztos, hogy sokkal többet árt a motornak pl. ha valaki csak 2 év alatt teszi bele a 15 ezer km-t, és akkor cserél olajat, vagy még később.
Mert a motorban a sok felmelegedési-lehűlési ciklus alatt elhasználódik, savasodik az olaj, telítődik, esetleg üzemanyaggal keveredik, hígul stb. Ezt persze gyorsítja a sok rövid táv, városi használat.
De esetemben ezek a behatások nem érték az olajat "csupán" a felbontás, és az oxidáció.Azt tervezem, hogy 3x 1 literes flakon veszek most, ebből 2 belemegy a tavalyi 5 literes kannában maradt mellé. Feltöltési mennyiség 3,2-3,4 liter, nem emlékszem pontosan.
1 bontatlan literes, meg megmaradna tartaléknak, ami ha nem kell utántöltésre felbontani, akkor jövőre menne bele cserekor.Hiába olcsóbb az 5 literes kiszerelés, ha a megmaradt olajat utána nem használod fel a következő cserekor.
Aztán ha nem így van, akkor javítsatok ki, de ne az legyen, hogy #csakacastrol, #0w30atmindenkinek stb.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz 1stVikman #1427 üzenetére
Az enyémben sem megy pontosan a liter,fennmarad mindig fél liter felöntésre,de idáig soha nem volt rá szükségem. Így következő cserekor használom fel és a frissből hagyom meg a fél litert. Évek óta.
Sokkal nagyobb baj az,amit leírtál igen.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
1stVikman
senior tag
válasz crissprivat #1429 üzenetére
Összefoglalóban találtam a cikket, elég érdekes, és meglepő a végeredmény.
[link]Ez alapján is úgy érzem, hogy túl van lihegve kicsit a dolog, hiszen itt használatban is volt az olaj, nem a kannában pihent.
Persze nem vitatkozni akarok, mert tudjuk, hogy az új, friss mindig jobb, de pazarlásnak tekinteném kidobni a meglévő olajat.Qru, Csiga 8
Köszönöm nektek is.
Vegyes végkifejlet lett, de a büdzsé a régi olaj felhasználása felé billentette a mérleg nyelvét.K Norbi
Megtaláltam, hogyan lehet felhasználni a régebbi olajat:
[link][ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Lehet, hogy én vagyok béna, de én évi 9000km-t megyek, nagyrészt városban, 10km-es utakat.
Így félévente cserélem az olajat, április 20 körül vastagabb (5w-40) és október 20 körül vékonyabb (0w-40) olajat.Mert használatiban le van írva, hogy rövid utak, hosszú üresjárat, földes utak, városi használat 30°C felet és dombok esetén, 7500km vagy 6 hónap az olajcsere periódus. (az eredeti feleződik)
Itt meg mindenki 1 év után akar olajat cserélni.
Hűtőfolyadék, és egyéb folyadékok cseréjéről már nem is esik szó."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #1432 üzenetére
Csak, hogy nem írja milyen olaj van benne pontosan. Longlife vagy sima. a longlifeban sokkal több adalék van (ezért drága) ami sokkal lassabban is öregszik. emellett egy tök más olaj öregedésével párhuzamot vonni...
Ez így nem más mint hibás önigazolás keresés.Nem lesz semmi baja öntsd bele nyugodtan, nem fog szétkopni a motor tőle. Elvégre van aki a whisky-t is kólával issza.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz 1stVikman #1432 üzenetére
vezetési helyzet és stílus durván változtat az olaj állapotán
ez a cikk kb semmipl találtak 5000 éves mézet agyagedénybe lezárva, teljesen ehető állapotban. (az évekre nem emlékszem, de több ezer év volt)
Ez nem jelenti azt, hogy bármit megehetsz aminek 10 éve lejárt a szavatossága."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
1stVikman
senior tag
10w40-ből tudtommal nincs long life, bár nem jártam utána a témának.
Van igazság benne, hogy hamis önigazolás, mert 10w40 vs 5w30, de a lényeg, hogy az eredmény jóval pozitívabb a vártnál.
Ez olyan, mint az SSD elhasználódása körüli mizéria a kezdetekben.Laikusként még azt vetném latba, hogy az 5w30 újabb minősítéseknek és normáknak felel meg, korszerűbb olaj, mint bármelyik 10w40. És ha a "régebbi" vagy régebben szélesebb körben használt olajnak ilyen jók voltak a tulajdonságai, hogy 3 év használat alatt sem lett belőle víz, akkor a korszerűbb, használatlan, de 1 éves olaj vígan hozza még az elvárt szintet.
De ez csak az én eszmefuttatásom.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Dluinet #1436 üzenetére
Ez is igaz.
Vannak érvek ellene és mellette is.Tényleg nem kukacoskodni akarok, mivel tanácsért jöttem, nem trollkodni.
Ha nagyon leegyszerűsítjük a kérdést, eltekintve az olajtól is, itt most arról van szó, hogy kidobjak e az ablakon x ezer forintot. ami a régebben megvásárolt termék fel nem használásából keletkezett. -
veterán
válasz 1stVikman #1438 üzenetére
Én is beletenném a megmaradt - egy éve felbontott, de visszazárt - olajat a következő cserekor.
Nálam most 5,7 liter megy a motorba, a maradékot meg utánatöltöm; legutóbb kellett még 3 deci (18 000 km után cseréltem), a maradék 7 deci ment az 5 literes kanna mellé olajcsere alkalmával. -
1stVikman
senior tag
Köszi a megerősítést!
Nekem 4,3 liter megy a Golfba, ~ 2 dl-t öntöttem rá eddig, fél literem még maradt.
Mostani olajcsere alkalmával azt belenyomom, és rá a 3,8 liter friss.Van benne 3 olajleeresztő csavar, az olajok, olajszűrők, mindegyikbe pollenszűrő, és levegőszűrő a Fabia 1-hez.
Üzemanyagszűrő és levegőszűrő tavaly lett cserélve mindegyikben, kivéve a Fabia1-ben, de most ő is megkapja megint az újat.
Mivel nagyon kevés km-eket futnak a Fabiák, így nem érzem szükségét az évenkénti cserét.
Golf meg novemberben kapta az újat, ~12K km van benne.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz 1stVikman #1438 üzenetére
Én 4 vagy 5 litert vennék, az olcsóbb,
a maradék felöntésre, vagy azt a fél litert elhasználnám a családi ház körül.Lehet így sem jössz ki olcsóbban, hogy litereseket veszel.
Én beleönteném a régit. De az én autóm 18 éves.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
1stVikman
senior tag
válasz Dluinet #1443 üzenetére
Igen.
A dilemma, hogy sehol sem egész liter a feltöltési mennyiség, tehát mindenképp marad egy bontott flakonod vagy kannád.
Most arra törekedtem, hogy ez a mennyiség 1 liternél kevesebb legyen, mert pár decit hozzátölteni a következő cserekor a friss töltethez szerintem nem szentségtörés. Ellenben sokat én sem akarok felhasználni a bontott flakonból, emiatt nem vettem 5 litereset megint.
Még ha kicsit drágább is a kisebb kiszerelés, de kevesebb megy kárba ha nincs elhasználva.Ház körül mibe/ mire tudod elhasználni?
-
Motion_Blur
félisten
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Az egy kicsit odébb van a maximum szinttől, nem?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...