-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
Egy humbuk az egész, a Kaufernél is kb. a fiókban vannak a matricák.
Én úgy képzelem el, hogy a TH a hivatalos eladóinak küld az olajszállítmánnyal zárjegyet.
Aztán, ha eladnak hivatalos olajat matrica nélkül, már meg is nyílt az út, hogy a hivatalosan beszerzett olajoktól megmaradt zárjegyek rákerüljenek a szürkeimportos termékekre.
Szóval nincs megoldás...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Elővettem egy Elf kannát, beregeltem, de még csak azt sem írta ki, hogy ez egy 5l-es Full Tech FE.
A zárjegy nincs párosítva a kannához. Ezt a matricát egy locsolókannához is beregisztrálhattam volna.
Szóval ez így halottnak a csók.
Úgy tudom, a Filterabc nem közvetlen Total partner, így ők valakitől kapják már, lehet náluk ezért van mindig zárjegy.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Pedig pont az extra koktél jelenthet különbséget...főleg egy 1800bar + EGR + DPF rendszernél.
Én most azt vettem észre, hogy a MOL EVO Plus-szal halkabb a motor, a Luk/OMV/Shell prémiummal nem volt halkabb.
De arra is gondoltam, hogy a túlzott adalék mennyiség is lehet káros, mert ugyan szép lesz a motor hangja, de a DPF-nek nem biztos, hogy jó. Zsákbamacska és hit kérdése ez...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz K Norbi #1216 üzenetére
Olaj utántöltés nyilván csak azonossal, max. vész esetén másmilyet. De én pl. most Elf után kipróbálom a Valvoline-t, két kannával kellett volna rögtön vennem, először az egyikkel átöblíteni? Egy óra csorgatás után nem sok marad azért bent a régiből...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Motion_Blur #1598 üzenetére
Elf Full Tech FE 5W30, vagy valami RN0720-as előírásnak megfelelő.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
Melyik az újabb kiadás, vagy melyik hol van forgalmazva?
Két dolog dereng... Volt erről valahol szó, hogy a szintetikusak, azok valójában sok esetben nem azok, mert az alapolaj ásványi. Talán olyasmi is, hogy országonként eltérőek az előírások, hogy mit lehet írni a flakonra...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Mannol 7706-tól Limo Toptec4400-ig van még jó néhány.
A Castrol is ott van: [link]
Nálam most Valvoline Synpower MST C4 van.
Vicces, hogy a 2013-as és 2017-es adatlap között bőven van különbség.
A következőre megy vissza az Elf. Inkább a 2/3 annyiba kerülő Elfet cserélem 2/3 annyi km-enként.A többinél alacsonyabb TBN miatt a Motult én elvetttem(6 vs. 7,4-7,9).
A Shellnél a csoda PAO <25%-a a PAO valójában.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Motion_Blur #2466 üzenetére
Ez szerintem kiteszi az RN0720 piac legalább 60-70%-át.
Alap esetben ezzel kellene fusson a FAP-os dCi-k jó része, ezzel vélhetően nem lehet mellélőni, ennél olcsóbb is kb. csak a Mannol van, a többi "prémium" meg jóval drágább.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #2615 üzenetére
Majd jön Mágus, aztán rengeli is a Vif-et
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Előbb járj utána, hogy egyáltalán mit vettél, ha még azzal sem vagy tisztában, hogy van-e részecskeszűrő az autódban...
Vagy inkább azt mondd el, hogy mi az a "legtöbb helyen"?A Renaultnak 2007 óta saját előírásai vannak az olajokra. RN0700/0710/0720
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz BlacKSouL #2818 üzenetére
Úgy vannak vele, hogy a garancia idejét kihúzza
Ami szerintem a legkárosabb az olajnak, ha nagyon rövid táv után áll sokat a motor, mert akkor az igazán hideg üzem "termékei" felemésztik az olajat. Ha minden nap fel van melegítve üzemi hőmérsékletre, akkor az már elég lehet, hogy az olajból távozzanak ezek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #6875 üzenetére
3 km azért gyalog legalább fél óra, de inkább több. A kényelem és az idő nagy úr.
Ezért vagyok mindig "ideges", ha ez szóba kerül, mert a sok mocsok politikus meg gyártó közösen kooperálva pl. sehol sem közöl 0 és -10°C-ról indulva első megtett 3 és 6 km-es adatokat. (legalábbis én nem láttam iylet sehol hivatalos formában)
Vagy Tboldi esete érthető, de ez ugye ritka.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Sajnos az Ósan "prémium" gázolajról nekem rossz a véleményem, mert a Smartot használtam egy ideig, ami szutykát az OMW MM takarította ki. [link]
Hozzáteszem, de lehet, hogy bármelyik sima gázolaj ezt műveli, szóval az igazi prémium tényleg ér valamit.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Dluinet #7021 üzenetére
Ok, egy db indított eljárás alapján nem szabad végleges következtetéseket levonni.
Több ismerősöm használ Mannol olajat régóta, semmi negatív hatásról nem számoltak.
Csere természetesen max. 10e km-enként. Egyre alacsonyabb TBN-nel rendelkező olajokat írtak elő egyre több km-ekre. (Ruszki oldalakról nézegettem méréseket, 10e km-re kb. mindenhol elfogyott a bázis)Ha nem használták volna, akkor por sem lett volna benne. A hazút szerintem elindézte az olajban lévő gázolaj sorsát. DPF-es autóknál írják, hogy a többlet befecskendezett gázolaj egy része az olajba megy, megemelheti az olaj szintjét, ami egy idő után visszaállhat.
Viszont hajtunk néhányan olyan autókat is, amiket korábban 30ezrenként vitték olajcserére, sok közülük még így is köszöni, jól van. Az igazság inkább a használat mikéntjében lehet...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Dluinet #7023 üzenetére
"Eddig mindenki azzal jött, hogy a gyártok mérnökei jobban tudják.
Most linkeltem egy Toyota Mester diagnosztát, de annak sem akarunk hinni."Én csak az 5 ezret tartom erősen túlzónak, kivéve tényleg csak rövidtávok esetén lehet reális. Illetve a bázis elfogyását(kémiában laikusként) én a hideg indításokhoz kötném, de minnél hidegebb, annál rosszabb elven. A lefutott km-hez vagy időhöz kötés szerintem tévút. A napi 2x5 km jóval károsabb, mind a négy naponta 2x20km. Hiába ugyannyi az idő és a megtett km. Egy modern olaj szerintem két évet kibír, ha ritkán, de akkor nem csak a legrövidebb utakra van használva egy autó.
A mérnönök is tuti tudják, csak végül a pénzügy-marketing-KSZ normák triónak való megfelelés miatt nem a valós mérnöki ajánlások kerülnek a doksikba.
Oil-clubról láttam én is a méréseket x km-eket futott olajokról.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Nekem nem úgy tűnik, hogy szakszerűen járhattak el. A Mannolt tudom, hogy nem szeretik itt, de, hogy még a Total is xar? A Total elég sok autó beszállítója lehet. A forrás és fagyáspont is rohamléptékben változik víz hozzáadásával!
Mindből töménnyel kellett volna kísérletezni, nem tartom kizártnak, hogy a bekeverthez is öntöttek még vizet.
Total TDS: [link] Szépen le is van írva, hogy -38°°C-ra keverve 110°C a forráspont.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
válasz Dluinet #7158 üzenetére
Szerintem meg ez nem eldönthető, csak valószínű, mert a C4-16-os oldalán írják ezt, illetve a nem tudni pontosan, hogy az RN0720-hoz képest mennyit "erősödött" a C4? Kivéve, ha találsz teljeskörű doksikat, amik összemérhetőek.
Polonic: : FYI: [Total Classic C4 5W30] Meets with RN0720.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
- Eleglide C1 - a középérték
- PlayStation 5
- Lightyear - befektetési app
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000