-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
speedernet
aktív tag
Látom sok értelme itt sincs kérdezni.
Már meg tanulhatnám hogy jobb ha magam járok utána a dolgoknak. -
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #1705 üzenetére
Csak olyan olajat tehetsz bele ami a GM Dexos2-es minősítést tudja.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz speedernet #1705 üzenetére
Sustina helyett inkább Motul 8100 X-clean FE 5w30, ez dexos2-es.
-
Qru
MODERÁTOR
Egyébként azt néztem, hogy nincs nagy különbség a két olaj között és az 5W30 azért olcsóbb.
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) 57.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.2 mPa.s
Viscosity Index 163
Pour point -36°C / -33°F
Flash point 226°C / 439°F
Sulfated ash 1.07 % weight
TBN 10.2 mg KOH/gViscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) 0.840
Viscosity at 40°C (104°F) 53.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.0 mPa.s
Viscosity index 186
Pour point -42°C / -44°F
Flash point 228°C / 442°F
Sulfated ash 1.09% weight
TBN 10.1 mg KOH/g[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Ja, néztem én is anno. De ha már 0W a gyári ajánlás, inkább maradtam annál. És az árban sincs eget rengető különbség, a kedvenc olajcentrum.hu-n csak literenként 400 Ft.
-----------------------------------------
K Norbi örömére lementem és lőttem egy fotót.Így néz ki az olaj ~4500 km után, a szint még mindig a maximum közelében van. Alapvetően városon belül rohangálok vele, de időnként meghajtom a pályán is, úgyhogy nem gondolnám, hogy számottevően növelné az olaj térfogatát a benzin.
[ Szerkesztve ]
-
speedernet
aktív tag
Qru, tboy93 köszönöm szépen!
Eneos és Motul közűl akkor inkább Motul?
Honnan érdemes beszerezni a Motul olajat?
Köszönöm -
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #1719 üzenetére
Mind a kettő jó olaj. Nyugodtan veheted az Eneost is, ha maximalista vagy akkor meg a Motult.
Érdemes a webshopokat böngészni, mert elég nagy eltérés van az áraik között. Én innen vettem, de lehet máshol olcsóbb.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz speedernet #1719 üzenetére
Egyikkel sem nyúlsz mellé.
Én az Olajcentrumot preferálom. Nem feltétlenül a legolcsóbb, de jó a kiszolgálás, és itt van a közelemben.
-
nagyúr
válasz speedernet #1719 üzenetére
Én a hondában hosszú ideig az eneos sustinát használtam, semmi gondom nem volt vele, jó olaj szerintem. Viszont ha a dexos2 az előírás, akkor én dexos2-es olajat vennék, tehát a Motult.
-
speedernet
aktív tag
Eneos Premium Hyper 5w30 is dexos2 es, jelen pillanatban is az van a vasban csak gondoltam váltok valamire, esetleg 0w30 vagy 0w40...
De akkor kizárólag dexos2 es olajokat keresek, ami ahogy néztem nem is olyan egyszerű, mert legtöbb márkánál csak az 5w30 van ahogy az Eneosnál is. -
veterán
válasz speedernet #1723 üzenetére
A Mobil biztosan kínál 0W-40 Dexos2-t.
-
ACAB95
tag
Üdv
Olyan kérdésem lenne, hogy BMW 320D e91 2006-os DPF szűrővel felszerelt, milyen olajat tudnátok ajánlani?[ Szerkesztve ]
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
TFSi
őstag
válasz speedernet #1723 üzenetére
Mobil 1 ESP 0W40 vagy Castrol Edge Titanium 0w40 C3. Ennyi a kínálat 40-es melegoldali viszkozitással, dexos 2-ben.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz tibbike01 #1728 üzenetére
Tudsz forrást megadni konkrétan az ESP portfólió mérésből származó anomáliájával kapcsolatban? Ha tényleg gond van vele, az engem is érdekelne.
Egyébként a Castrol folyamatosan csökkenti a jó minőségű alapolaj (PAO) és a különféle adalékanyagok részarányát. Nézzetek szét a németek olajtesztelő fórumán (oil-club).
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
bul07
nagyúr
Volt egy Totalcaros beszélgetésben hogy ezt a hamisítás dolgot a Magyar Castrol importőr "találta ki"
Mert csökkentek az eladásai, persze mert őket megkerülve olcsóbban hozták be más külföldi forgalmazótól(eredetit persze)
Ezért találták ki a hamisítás dolgot, meg hogy ők majd külön matricázzákMeg hogy a "hamisítás" a hordós kiszerelésben szervizekben menő, persze nem hamisítás hanem olcsóbb olajat vesznek majd átpumpálják a drága olaj hordójába, és olcsó olajat drágán kiárulják
Meg is van
Ebben a beszélgetésben 35percnél[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
És a végén annyit okoskodott a "generál importőr", hogy kivonult a cég az országból. "Grat" hozzá.
Más.
Ilyent próbált már valaki? Volkswagen Original 504 / 507, Castrolhoz képest baba áron.
Azt tudom, hogy finomabb Opelbe nem tennék gyári Opel / GM olajat.[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #1734 üzenetére
Én ahogy írtam végigpróbáltam 0w20-tól 0w40-ig, Mobillal és Castrollal. Összességében a Castrolokkal valamivel hangosabbnak tűnt az autó, valamivel többet fogyasztott(0,1-0,4), és hajlamos volt egy éves csereperiódus alatt végigenni a nívópálcát, míg a Mobilokkal ezek ellenkezőjét tapasztaltam.
Ez igazából kétféle Honda motorral is megvolt. L13A és R18A.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
aktív tag
Sziasztok,
Altalaban mi a velemeny a Liqui Moly-rol?
10w60 (illetve 5w50) kategoriaban keresek alternativat a Seleniara. Papiron a LM jobban mutat es van Fiat minositese.
Alfa 2.0 JTS benzin motorhoz.
Esetleg 10w60-bol jobb/mas?
Koszi elore is.
Nevermind...
-
TFSi
őstag
válasz BlacKSouL #1740 üzenetére
Ezek hibahatáron belül lévő, szubjektív tapasztalatok. Sajnos sosem laborkörülmények között autózunk. Az a durva, hogy az analitikai mérések ellenére, még a szakmai fórumok is tele vannak hasonlóval. 🙂 Távol áll tőlem bárki megbántása.
Én éppen emiatt nem ilyetén, egyéni mondok véleményt. Vásárlás előtt ellenben a termékleírásban érdemes elolvasni a kinematikai viszkozitas értékeit. Pl. egy Castrol Edge 0w40 C3 és egy Mobil 1 ESP 5W30 alig különböznek az érték tartományok között. De pl. egy EneosSustina 5W30 is nagyon közel van egy 0W20 viszkozitasi értékhatárokhoz.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
BlacKSouL
addikt
Én is csak egy fórumon írtam véleményt, ahogy a kolléga említette, hogy mik alapján alakult ki benne vélemény a két márka között. Nekem az elmúlt 9 év tapasztalata alapján lett egy véleményem, ami éppen pont ellentétes ezzel. De mivel mindegyik vélemény szubjektív, ez igazán nem perdöntő.
Bármennyire ki vannak élezve a mai (2000+) motorok, ha a gyár által megadott minőségű és viszkozitású olajat teszi bele az ember, a nagy márkák között valószínűleg nem fog kimutatható különbséget felfedezni. A gyáritól eltérő, vagy a gyár által megadott tartományban elmozdulás az egyik végpont felől a másik felé esetleg szélsőséges körülmények között okozhat észlelhető vagy mérhető különbséget, de továbbra is igaz szerintem az, hogy a rendszeresen, előírás szerint, alaposan, szűrővel együtt végrehajtott olajcserék esetében nagyobb jelentősége van ennek, mint annak, ha a tényleges viszkozitás egy kevéssé eltér.
Nyilván vannak kivételek, mint pl. a Toyota motor esete, ahol viszont igazából elő is írják, hogy pl. 0W20, de az átlagember kiskapukeresése megtalálja azt amibe ott bele is futhattak, hogy esetleg átmenetileg magasabb viszkozitással is üzemeltethető. Onnantól meg rizikó, hogy kialakul-e az az üzemállapot, ami a lerakódást, kokszosodást okozhatta. Persze az emberek szeretnek mindig fölfelé eltérni.Az én bajom az inkább, hogy a szervizek mennyire normálisak, és mennyire hajtják végre az autónak megfelelő tevékenységet. Az például, hogy a mikrobusz amit használunk 2 éves periódussal megy, longlife olajjal, longlife rendszerrel, és a napi 14+14 km-es utakon (reggel és délután) egészen biztos hogy nem üzemmeleg, pláne télen, az azt sejteti, hogy az olaj fokozott igénybevételnek van kitéve, az autó meg figyeli, és előbb szól. De nem szólt előbb. Ezek alapján a napi 14+14 km a rendszer szerint nem okozott problémát az olajban. Ennek ellenére azt gondolom, hogy a 2 éves tisztességes olajcsere megilletné az autót, bármennyire is céges, flottaatutó, de amikor a szervizből hazaérve (10 km) puszta kíváncsiságból kihúztam a nívót, annál durvább színnel szembesültem, mint amit egy rendes olajcsere után vártam, dízelség ide vagy oda.
Én ezeket találtam:
Sustina 5W30: 40°C: 51,5; 100°C: 10,3; HTHS: 3,1
Castrol Edge 5W30: 40°C: 53; 100°C: 9,5; HTHS: ?
Mobil1 0W20: 40°C: 44,8; 100°C: 8,7; HTHS: 2,7Aláírás (nem kötelező megadni)
-
TFSi
őstag
válasz BlacKSouL #1745 üzenetére
A Castrol Edge majdnem 5w20-as a Mobil pedig 0w30-as, nagyon a határon vannak, adott esetben, bizonyos konstrukcióknál emiatt simán lehetne csattogást hallani, de remélhetőleg nem ettől van, ha van.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
nyemi
csendes tag
Sziasztok .
Nem tudom olvastátok az Opel topikban az írásomat , hogy F Astra-ban (X14NZmotoral szerelt) a boltban típushoz hozzárendelt(Hengst H90W03-Alco SP935-Mahle OC90) olajszűrőjében nincs visszafolyás gátló szelep.(sőt se-milyen szelep nincsen, hogy miért(?) csak találgatni tudok ) Ezért hosszabb állás után indításkor relatíve későn alszik el az olajnyomás jelző lámpa , főleg ha 5W40 olajat használ az ember. Ezért kutatásba kezdem olyan szűrő után ami tartalmazza ezt a szelepet és méretileg , és a felcsavaró menet (M18X1.5) is megfelelő. Találtam is egy típust:Filtron OP699-est
Kérdésem, hogy milyen minőségi kategóriába sorolható ez a "Filtron" márka? Van valakinek valami tapasztalata vele?
Válaszokat előre is köszönöm.Üdv nyemi.
-
nyemi
csendes tag
Köszönöm választ. Szóval, jó középkategória. "Hmm". Őszintén "MANN"-ba szerettem volna ilyen paraméterekkel szűrőt találni, de sajnos nincs. Nem tudom a MANN után mi a legjobb ? Vagy mi a minőségi sorrend az olajszűrők között? Azért vacillálok, mert mint tudjuk ez a motortípus elég melegen dolgozik (termosztát nyitási hőfok:92-105C°) és ha valami rossz minőségű visszafolyásgátló szelepbe "belefutok", lehet többet árt mint használ.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...