-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2595 üzenetére
A molibdén nem árt a katalizátornak a motornak meg kimondottan jó. A lényeg az olaj kalcium tartalmán van (olaj TBN száma) ami a savasság semlegesítésében van szerepe.
Az tud: alacsony fordulatú detonációs öngyulladást előidézni és lerakódásokat okozni a motorban katalizátorban. Amúgy ezek a dolgok még nem nagyon tisztázottak , de úgy nézz ki, hogy problémák kialakulását Molibdén megszünteti. -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2602 üzenetére
Micsoda ........ 47e km autóba . Semmit ne önts bele. Nem érted(?) a Molibdén megvédi az autódat és katalizátorát is a Kalcium káros hatásától. Ez tény (ezért is van a gyári olajodba), csak nem tudják még pontosan hogyan is működik.
[ Szerkesztve ]
-
kisp113
tag
válasz Waterminator #2602 üzenetére
Erre kérhetnék egy forrás megjelölést?
Köszi! -
volvoguy
addikt
Sziasztok! A, véleményetekre lennék kíváncsi.
Van egy 2003-as Volvo s60-OM D5 motorral.
466.000 km, szakszervízes múlt, 20.000ként olajcsere Eneos 5w40, ingáztak vele Svájcba.Olajcsere esedékes, de ennek a gyári viszkozitása 0W30.
Na hát gondoltam visszatérek rá, én amúgy se pályázom, bár országúton használom. (Nyilván a pálya ideális egy motor számára.)
Viszont nem áll garázsban, reggelente jobb lenne a 0W olaj.
Viszont lehet csipegetni fogja. Az h egy motor "eszi" az olajat, káros a motor belsejére nézve?
Egyáltalán a hideg oldali viszkozitásnak van köze ahhoz hogy egy motor eszi az olajat, vagy ez csak üzemi körülmények között van jelen?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
kisp113
tag
válasz Waterminator #2607 üzenetére
Az információ forrására, miszerint a molibdén kioltaná a kalcium lspi fokozó hatását.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz kisp113 #2608 üzenetére
Link:Super-Knock: The Old Engine Killer is Back
Idézet:" It has been reported that, certain additives, such as zinc dithiophosphate (ZDDP) and molybdenum, reduce the risk of LSPI, while others, such as over based calcium sulfonates – a common component of TBN buffer – act as LSPI promotors."
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
Ha már adalékokra térült a szó.
CAYD - 125k km.Milyen hosszútávú adalékot ajánlott bele önteni?
Amitől kevesebbet eszik, kisebb lesz a súrlódás, szebb lesz a hangja hidegen, szóval a Szent Grált keresem, csak most olaj adalék formájábanNovum Forum Siculorum
-
nyemi
csendes tag
-
Richard!
addikt
Üdv!
A4 2.4 V6 30V-be szeretnék más olajat tölteni a jelenlegi Liqui Moly TopTec4100 5W40 helyett, mivel ezt is kajálja...
Az itthoni szerelőm a Motul ajánlotta, ugyanazzal a viszkozitással, egy kis Metabond-dal megspékelve.Kérdés, hogy milyen olajat és melyik Metabondot vegyek?
VW 500 00, VW 502 00Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
molnarpeter
nagyúr
Dpf miatt nem erőltetném az olajadalékokat. Égéstérben volt egyszer szó róla, catch can-be tért vissza gyakorlatilag, na most ugyanez a trutyi csúnya dolgokat tud továbbjutva művelni (minimum dpf pucolás). Üzemanyagba is csak olyan, ami cetánszámot növeli, többi nem biztos, hogy jól ég
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #2615 üzenetére
Majd jön Mágus, aztán rengeli is a Vif-et
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
volvoguy
addikt
Sziasztok!
0W-s olajokról érdekelne, hogy ugye eleve hidegben jobban szivattúzhatók, gyorsabban érik el a kenési helyeket mint akár az 5W olajok! Ez jó...de, mivel hígabb, nem tud visszafolyni olyan helyekről, akár a hengerfalról, hogy a motor következő induláskor keneés nélkül indulva koptassa a hengerfalat és a gyűrűket?
Tudom hogy honolják a hengert, de akkor is?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
hans74
csendes újonc
Sziasztok! Olvastátok-e? Totalcarlajdoki..."Autóba motorkerékpár olaj!" érdekes kis olvasmány Kíváncsi lennék a véleményetekre....
-
Qru
MODERÁTOR
válasz volvoguy #2617 üzenetére
Egy sűrűbb olaj valóban jobban megtapad a felületen de végül mindegyik olaj visszafolyik a karterba. Ezért kell hideg motornál ellenőrizni az olajszintet, mert akkor van a karterben az olaj és nem a motorban, akkor ad valós képet arról a nívón, hogy mennyi olaj van benne. Szóval ez minden olajnál probléma nem csak a hígabb 0W-nél. Ezért szenvedi el a motor a teljes kopásának kb 80%-át hideg üzemben, amikor még nem megfelelő a kenés. Sőt amíg nem ér körbe a motorban az olaj addig gyakorlatilag kenés nélkül jár... Ezért jó a 0W-s olaj mert az hamarabb körbe ér kevesebbet megy "szárazon" a motor és kevésbé kopik. Egy 5W30-as olajnak 0 fokban kb 8 másodperc kell mire körbeér a motorban (tehát majdnem 8 másodpercig kenés nélkül járnak a dugattyúk, csapágyak, vezérműtengely(ek) stb), ugyanez egy 0W30-as olajnál kb 5 másodperc...
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Plusz a visszafolyás a leállításkor azonnal megkezdődik, üzemmelegen, vagyis amikor mindkét olaj kb. 100 fokos, és a viszkozitásuk 10-15 közötti mindkettőnek. A visszafolyó mennyiség jelentős része tehát még melegen, alacsony, egymáshoz képest kis különbségű viszkozitásnál történik.
És hát tegye fel a kezét aki szedett szét 1 hétig álló motort, és az alkatrészeken nem talált olajfilmet, hanem szárazak voltak. Hiszen nagyjából kétféle kenésről beszélhetünk, hidrodinamikusról és filmkenésről. Előbbi a csapágyak, utóbbi az egyéb, pl. vezérműtengely szelephimba találkozás. A hidrodinamikusnál a forgás leállásakor azonnal megsüllyed a csap, tehát eleve megszűnik a kenési módszer. A filmkenéses helyeken pedig mindig marad egy filmréteg ami igaz elvékonyodik, de sosem szárazra. Ez viszont minden viszkozitásra igaz.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
bul07
nagyúr
Csak berakom ide is hátha nem mindenki jár a VW-részbe és nem jött még vele szembe a neten
Januárban ingyenes az autó adatainak a lekérdezése
Esetleg akinek nincs ügyfélkapuja az pm-be küldje át a rendszámokat és ha lesz időm(este) ránézek és elküldöm mit dobott
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
volvoguy
addikt
válasz BlacKSouL #2622 üzenetére
És hidrodinamikus kenés esetén amikor megáll a forgás, itt melyik olaj a jobb? Egy ismerősőm azt mondta h a csap-nak jobb a sűrűbb 5W-s olaj, mert a 0W-t hamarabb kipréseli maga alól...és indításkor több olaj lesz ott a sűrűbből...
[ Szerkesztve ]
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
aktív tag
Kérhetném a véleményeteket...
Holnap délelőtt megyek a szerelőhöz, aki generálozta; mennyire komolyan vessem fel a következőt?
Alfa GT 2.0 JTS
- júliusban komplett motorgenerál 221.000 km-nél
- 222.000 km-nél olajcsere
- most 225.000 km-nél 4-5 dl olaj 'hiányzik'
Végig Selenia 10w60.
Tehát kerekítve 1.5 dl olajfogyasztás 1000 km-re.
Volt pár 'red-lining' (ex-has: 10 alkalom), illetve ha én nagyon megnyomom a pedált, az 5-6k rpm-nél való elváltást jelent, de jellemzően 2500-4000 közlekedem.
Köszi.
Nevermind...
-
Czimby
addikt
Mivel még össze kell kopni az alkatrészeknek ilyenkor nagyobb lehet az olajfogyasztás.
HA a második olajcsere után is csipegeti akkor már állandó a dolog.Gyűrűzve lett vagy fúrva is?
Mert ha nem lett fúrva akkor nagyon nem kell ezen csodálkozni hordós kicst a henger.A 1.5dl, 1000Km nem sok, de jobban örülne mindenki a 0 olajfogyásnak főleg az Opel tulajok akiknek simán beveszi az 1L-t az új autó...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
aktív tag
@all
A generál előtti normája fél liter olaj volt 150km autópályán 120-szal 'krúzolva', cca 3400rpm körül.
Ahhoz képest ez mesés (városban, pályán...tökön-paszulyon át), egyébként meg fosnak tűnik 500k JMF-ért cserébe.
Egyébként a generál és az első csere közötti 1000 (~1200) km-en semmit nem kajált.
"Gyűrűzve lett vagy fúrva is?"
Gyűrűzve, köszörülve...illetve hónolva, ha az a fúrás...?
Nevermind...
-
Czimby
addikt
A hónolással a henger felületén mikrokarcokat hoznak létre amiben az olaj meg tud tapadni jobban mint a sima felületen. Ez nem egyenlő a fúrással, ha fúrva van általában kell új dugattyú is nem elég a gyűrűsor.
Szerintem próbálj ki másfajta olajat, a viszkozitás a gyárilag előírt maradjon.
Pl:Shell, Motul, Mobil1 ami megfel a gyári előírásnak.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Qru
MODERÁTOR
Minden motornál természetes némi olajfogyás főleg sportos vezetési stílus mellett. Sztem ez még nem vészes de figyelni kéne, hogy nő-e a továbbiakban. Sűrű ellenőrzés javasolt.
Gyűrűzve, köszörülve...illetve hónolva, ha az a fúrás...?
Akkor nem lett felfúrva sztem de kérdezd meg azért a szerelőt.
Ha nem lett akkor a hengerpalást kopásának csökkentésére egyre kisebb előfeszítettségű dugattyúgyűrűket alkalmaznak, ha nem megfelelőt használtak akkor lehetséges nagyobb olajfogyás (nem húzza le kellő mértékben az olajat, ami így az égéstérben marad és elég a befecskendezett benzinnel együtt). Egyszerű a detektálása: magasabb fordulaton feketén füstöl a motor/kipuff.Elvileg a motoroknál bevett eljárás hogy felfúrják és kap egy perselyt vagy felfúrják és egyes (vagy 2-es) túlméretű dugót tesznek be az eredeti helyére. Ezt lehetetlenné teszi ha modern a motor és nem perselyezhető kivitelű illetve ha gyárilag pl lézerhónolt (nincs hely új hónolás kialkítására) vagy ha vmi spéci hengerfalbevonata van amit gépműhely nem tud reprodukálni.
#nincsbennetarcsi
-
vekk200
tag
Total olajokkal van valakinek valami tapasztalata esetleg?
-
aktív tag
@Czimby & Qru
Nem értek én a lovakhoz...köszi.
Beszéltem vele tegnap...ugyanezt modnja ő is, t.i. az első 10k km-en minden is lehet.
Jövő héten megy hozzájuk a kocsi, ott hagyom; van még több egyéb apróság is.
Mindenesetre a következő olajcserekor Liqui Moly 10w60-ra váltok...mer' miért ne. Most is csak azért került bele Selenia, mert maradt még a 'zabálós' korszakából. Mindig 5 literes kiszerelésben tartottam a csomagtartóban...
Az olaszautós topikban is fentartom a szálat: [link]
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2634 üzenetére
Szóval akkor megkaptad a gyártói ajánlást?
Na ez a jó megközelítés. Ha valaki olajat szeretne az autójához megkeresi egy olajcég keresőjét (ami szimpatikus neki) hogy ajánljon valamit . Ez meg a rossz. Hisz honnan tudná egy olajgyártó ,hogy egy adott autó motorjához milyen kell, hisz nem tud a szerkezetéről semmit .
-
Waterminator
csendes tag
Igen, megkaptam.
" Köszönjük, hogy levelével megkeresett minket, és nagy örömünkre szolgál, hogy gépjármű vásárlásakor a Kia mellett döntött!
A motorhoz a gyártó ACEA A5 minősítésű, 5W-30 viszkozitású motorolajat ír elő, gyártótól függetlenül.
A Kia Motors Hungary a Totalt ajánlja, melynél a HKS megjelölés a Hyundai-Kia Specifikációknak való megfelelést jelenti, így Ön ezt a típusú olajat (TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30) nyugodt szívvel öntheti bele járművébe.Üdvözlettel,
Kia Ügyfélszolgálat " -
Tomi0703
őstag
Hali!
Van egy Laguna 2-őm, 1,9 dci 120 lovas verzió, F9Q motorkód.
Elfek után kipróbálnám a Motult. 5W40-et tennék bele, de van x-cess és x-clean. Visszaolvasva csak annyit láttam, hogy dpf-es kocsiba x-clean kell, x-cess nem jó. No, dpf nekem nincs. Akkor mindegy, hogy melyik olaj megy bele? -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2637 üzenetére
Győzelem . Ez kéne mindenkinek csinálni, akkor lennének itt meglepődések olajválasztás ügyben, az biztos. (0W-20-as 10-15 éves autóba meg ilyenek )
-
Qru
MODERÁTOR
Nem voltam rest és körbejártam a témát én is a gyártó ezeket mondta (Honda Jazz 1.2 i-dsi motor (L12A1) MY06): 0W20 a gyári ajánlás de mehet bele 0W30 vagy 0W40 is. Az 5W30-at csak korlátozottan ajánlják bele (forró égövi alatti használat esetén) és API SJ/SL kell bele legalább.
Gyárilag a Shell Helix Ultra megy az európai modellekbe. Az adalékokra is kitértek azt írták, hogy nincs szükség olajadalékokra, a megfelelő olaj használata mellett, ezek csak az üzemeltetési költséget növelik.
Továbbá leírták, hogy a rendszeres és tartós érintkezés a használt motorolajjal bőrrákot okoz (gondolom, hogy inkább márkaszervízbe hordjam az otthoni csere helyett).
#nincsbennetarcsi
-
nyemi
csendes tag
Nekem 0W semmi bajom nincs csak meleg viszkozitást jelölő 20 számmal . Mert nyáron nálunk bőven meg van "forró égövi alatti használat " ami 30-40 -es olajokat inkább előtérbe helyezi. Az éghajlatukon csak Stop-Start autóba tudok 0W20-as olajat elképzelni, esetleg valami újabb gyártásút, ahol olyanok a csapágyhézagok.
[ Szerkesztve ]
-
Zsolt!!
aktív tag
Jó öreg G Astra tapasztalataimat megosztom veletek! Elöszőr töltöttem bele Castrol 10w40-t aztán mobilt.Nem volt velük semmi gond.Utolsó èvben raktam bele Mobil 5w40-t, hogy tèli időben is jobb legyen a kenès. Nagyon szèpen járt vele a motor talán 2-3 decivel többet evett vele, mint 10w40-el.8000 kilomèter után mintha fáradt volna kicsit hangosabb lett. 10 ezer után akartam cserèlni, de kifutottam 11 ezerig. (Hivatalosan 15 ezer a csere periódus). Kètszer hallottam, hogy 1 másodpercre becsörrent a motor hideg indításkor. Most megint kapott mobil 5w40-t, de nem hallom. Kicsit többet vártam töle , csak szintetikus olaj stb igaz több városi üzemet kapott több hideginditast.
-
Czimby
addikt
válasz Zsolt!! #2648 üzenetére
És a castrol gtx vagy magnatec 10w-40 volt?
Bár nekem fura, hogy az olaj cserélvel többet fogyasszon az autó. A hideg idő még városi használat vagy lapos gumi miatt ők, de az olajtól, ráadásul ennyivel.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Ádám16
addikt
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. MX5 NB (2001; 185k km)-be ez a Motul 5W 40 olaj optimális?
[ Szerkesztve ]