-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2499 üzenetére
Van valami problémád az autóval , hogy váltani akarsz? Mért gondolod azt hogy a Motul jobb olaj Total amit most használsz?
Íme a labor lapja.
Kíváncsi vagyok észreveszel benne e valamit? Aztán majd beszélünk. -
nyemi
csendes tag
Lehet itt magyarázkodni , de ha API SM-es van előírva akkor SL-est nem önthetünk bele. Ez tény.
Aztán, hogy ez milyen mértékű problémát fog generálni, az egy másik kérdés(főleg a betöltött olajtól függ). Ez csökkenti e a gépkocsi motorjának élettartamát(?) Itt is bátran ki merem jelenteni hogy Igen.
Vegyünk egy példát :Valaki éveken keresztül egy C3 (SM) olajat használ , ami tudjuk nem egy agyon adalékolt , ezért itt -ott lerakodások keletkeznek , főleg az olajteknőben csatornákban és a motorblokk olyan részein ahol pangó olaj található. Ezek után beletölt egy nagy adalékolású Long-Life olajat (SL) ami aztán minden lerakodást felold. Ez az olajban lebegő olajkoksz először a olajszivattyút fogja tönkretenni,(lásd linkelt videó) majd ha már annyi a szennyeződés, hogy az olajszűrő sem bír vele és átszakad , a főtengely csapágyainak is meglesznek számlálva a napjai (mondjuk rossz olajszivattyúnál is csak kicsit később). Ezért minden második(!) olajcserénél olajteknő levételt és takarítást javaslok és aki nem használt nagy adalékoltságú olajat már ne is tegye.[ Szerkesztve ]
-
Waterminator
csendes tag
Nincs vele semmi problémám, csak szeretném, ha a katalizátor és a motor is sokáig élne. Kerestem én is a Total adattáblázatát, de eddig nem találtam. Így, hogy látom, nincs is olyan nagy különbség a Motul és a Total között. (elhanyagolható) Már csak egy kérdés maradt. A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?
-
Roxbury
őstag
Azért azt ne gondoljuk, hogy a legújabb C-s csúcsolajoknál lerakódások keletkeznek a motorban a szervízintervallumot betartva. Hiába alacsonyabb a TBN. Nyilván ők sem hülyék, hidd el megoldott dolog ezeknél a modern olajoknál is adalékolás szempontjából, hogy patyolat tisztán legyenek tartva a motor belső alkatrészei. Ne riogasd itt a népet. 😁
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Kati kevésbé, inkább a szívó oldali koksz igényelhet törődést szerintem Esetleg egy bödön beépítése megfontolandó.
-
Waterminator
csendes tag
válasz molnarpeter #2506 üzenetére
Bödön? Mi az?
-
eTrade
tag
Csakhogy az Accord 2.0 CL7 motorba az API SL olaj megengedett, sőtt a régebbi SJ is: [link]
Itt meg a topikban vészjóslatokat olvashatunk, hogy pár száz km után mehet a kukába a motor, mert valaki API SL olajat mert beleönteni holott az megengedett.
Én erre írtam azt, hogy ez nem teljesen úgy van ahogy leírtad. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2507 üzenetére
GDI intake carbon buildup kulcsszavakra keresve találni infót, igazából ugyanaz, mint a VW FSI/T(F)SI motorok esetén, a direkt befecskendezés miatt képződő korom visszavezetve lerakódik. Ha nagy futást tervezel, érdemes foglalkozni a dologgal.
-
Waterminator
csendes tag
válasz molnarpeter #2509 üzenetére
Köszi a tippet. Ezt a cikket már olvastam régebben a Tdci mondeómmal kapcsolatban. Csak a gari lejárta után lehet róla szó. Addig meg csak nem rakódik le annyi korom. Ezért is gondolkodom a legtutibb olajban.
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Íme egy link ahol már 2018-as formájáról olvashatsz többet.
A "különleges" anyag amúgy Molibdén ami miatt azt is mondják erre az olajra, hogy inkább a motorvédelemre helyezi a hangsúlyt nem az üzemagyag takarékosságra.
"A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?"
Ez egy erősen adalékolt olaj ami nem kedvez a katalizátornak főleg úgy hogy 10 ezrenként cseréled.
Növelni kéne a csereperiódust (pld. 15 ezerre) hogy az olaj "kidolgozhassa magát".
Ha meg végkép olaj típus (pld. C-rer) cserét szeretnél . Én a helyedben megkeresném Email-ban a KIA márkaképviseletet és tőlük kérnék ajánlatot (vagy "trükkösen" angolul a gyártót) . Egy levelet megér .[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Roxbury #2505 üzenetére
"Ne riogasd itt a népet. 😁"
Így is fel lehet fogni dolgot: amiről nem tudunk az nem fáj, meg nincs is kényelmesebb a vak bizalomnál. Én 58 ezernél szedtem le, ott még nem volt vészes . Az ismerősöm 140 körül, az meg meg már durva volt.
Persze hogy függ milyen olaj van beletöltve, meg kocsi használaton is sok múlik. -
nyemi
csendes tag
Ti itt úgy cserélgetitek és ajánlgatjátok az olaj típusokat , mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Holmi dobozra írt betűk alapján. Persze a következményekkel nem foglalkoztok.
Idézet:nandow@: Én csak egy tapasztalatot osztanék meg. 2. olajcsere volt, mióta nálam van az autó. Most motul econergy 0w30 került bele, hangosabb lett tőle a motor hidegen. (Előtte castrol 0w30 volt benne)
Erre a hozásszólásra is csak én írtam , más meg csak hallgat. Ez amúgy a legkönnyebb. Fel kéne vállalni a felelősséget a tanácsokért. Nem gondolod?
-
Waterminator
csendes tag
Kidolgozhassa magát az olaj?
Ha jól értem, el kell használódnia az olajnak ahhoz, hogy ne "maradjanak" benne bizonyos adalékok? Vagy csak az adalékok aránya változik meg az olaj elhasználódás során?
Na itt kezdem érezni, hogy nem ez a szakmám és csak műkedvelő vagyok De az viszont a lelkesebbik fajtából Azt azért tényleg nem értem, hogy az olajban a beletöltés és a 10.000-dik 15.000-dik 30.000-dik futott km után milyen anyagok okoznak kárt a katalizátorban? Az én véleményem szerint, ami messze nem szakmai, nem lehet benne olyan anyag, ami bármelyik üzemi állapotban, illetve használati szinten irreális mértékben csökkentheti a katalizátor élettartamát. (szerintem)
Köszönöm a velem való törődéseteket -
nyemi
csendes tag
Szerintem meg te nem érted, én mire akarok rámutatni. Elbujtok az ajánlások és dobozokon levő szabvány betűk mögé.
Oké jó bele API SL-es sőt SJ is adott gépkocsihoz .
De akkor visszakérdezek: Magas vagy alacsony adalékoltságú legyen? Mi a minimális HTHS és 100°C-os viszkozitás ami még megengedett? Az adott gépkocsit régebben, milyen olajjal használták? stb.....Tudod mindezekre a választ?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2515 üzenetére
A legtöbb adalék benne marad az olajban csak már elveszti a hatását/hatékonyságát, telítődik. Pl azok az adalékok amik az olaj savasságát leköti. Amiben több az adalék abban több az ülepedést gátló anyag is de értelemszerűen egy magasabb TBN számú olaj hajlamosabb az ülepedésre ha túl sokáig van a motorban és itt nem elsősorban a megtett km a befolyásoló tényező, hanem az eltöltött idő (mert az ülepedést gátló adalékok is elöregszenek). Ezért írják elő a gyártók, hogy km-től függetlenül évente szükséges az olajat cserélni. Persze egy drágább jobb minőségű olajban több az ülepedést gátló adalék is azokat nem feltétlenül muszáj 1 év után azonnal cserélni de akkor is ajánlott.
Itt egy jó cikk róla: Mivé változott a hároméves motorolaj?
Persze senkinek sem javasolt 3 évig tartani az olajat a kocsijában (főleg ha sok a rövid út és/vagy a tartósan használja magas üzemihőmérsékleten), de ha kicsit túlszalad az 1 éven egy jó minőségű olajjal akkor még nem fog másnap besülni a motor a kocsijában.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
Köszönöm amit írtál, de az én agymenésem az, hogy 10.000km-ként lecserélem az olajat, mert viszonylag sok a városi gurulás és a legjobbat szeretném a motornak. A fentebb történt értekezésben pont azt kaptam infóként, hogy ezzel az olajjal nem feltétlenül teszek jót a motornak, ha ilyen sűrűn cserélgetem és nem hagyom legalább 15.000km-t futni.(ha jól értelmeztem)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2519 üzenetére
Az inkább csak pénzpazarlás. A sok adaléknak pont az a lényege, hogy az olaj sokáig jó legyen. Ha idő előtt cseréled akkor csak feleslegesen vetted meg a drágább longlife olajat.
#nincsbennetarcsi
-
Waterminator
csendes tag
A legutóbbi "pénzpazarlásom" egy 2005 évjáratú 2.0Tdci Ford Mondeo volt, amit az apósom használ tovább, miután én beletettem 522.000km-t. A motor azóta is bontatlan és már 600.000km felett jár. A legelső hozzászólásomban írtam, hogy "pénz emberélet nem számít" csak a motor
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2521 üzenetére
Nem longlife olaj és 10k km (vagy 1 év) csere és azzal nem lősz mellé biztosan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2523 üzenetére
A gyárival nem lősz mellé de én sűrű olajcsere esetén inkább C2/C3-as olajat választanék mint sem A5-öt.
#nincsbennetarcsi
-
eTrade
tag
Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek: Ez az apró betűs rész, amit tudnod kell olajválasztáskor
Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált".
-
Roxbury
őstag
"Persze hogy függ milyen olaj van beletöltve, meg kocsi használaton is sok múlik."
Egyetértek. A régi PUG 307 2.0 (EW10J4) autómon 215 ezer körül szedtük le, mert szivárgott az olaj. A motor belső alkatrészei gyönyörű aranysárgák voltak, a karter is patyolat, meg is lepődtem. Szelepfedél tömítés cserénél a vezérmű is szép aranysárga színben pompázott, semmi lerakódás nem volt. Gyári olajjal volt használva nálam végig. Total Quartz 9000 5W40 volt a gyári olaj. Ma már tudjuk, hogy nem egy nagy szám az az olaj a mai csúcsokhoz képest, mégis tökéletesen végezte a dolgát, igaz 10-12 ezrenként cserélve volt mindig. Ebben volt város bőven. Én azt mondom, hogy ha 10 ezrenként cserélve van az olaj és jó minőségű, bele való olaj, akkor nagyon nincs mitől félni. Abban viszont egyetértek, ha valaki kitolta rendesen az intervallumokat nem figyelembe véve esetleg, hogy sok volt a hidegindítás és a város, vagy ratyi olajjal használta, akkor bizony keletkezhetnek lerakódások.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2525 üzenetére
Qru bátrabb mint én . Jómagam is C-s olajokat preferálom, főleg rövid intervallumú olajcserékhez. De az a fránya gyári ajánlás és a eredeti KIA olajban levő Molibdén elbizonytalanít.
Ami nem is kevés (735mg/kg) mert olyan mintha minden olajcserénél még egy ilyet beleöntenék a motorba. -
nyemi
csendes tag
"Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek:"
Amik "valljuk be", nagyon kevés információt közölnek a felhasználóval.
Még az adatlapok is , hiszen köztudott, hogy minden olajnak meg van HTHS száma az ACEA besorolás miatt. De ez valahogy csak egy pár gyártó köti az "orrunkra" Miért is(?) ez is egy jó kérdés ugye ha kicsit jobban belegondolunk."Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált". "
Ugye itt a KIA gyárilag betöltött olajánál kibukott a Molibdén (pontosan:MoS2) mint adalék.
Lehet, hogy ez lenne(?) Kitudja... valakinek esetleg valami tapasztalata van ne rejtse már "véka alá",
Írja meg egy pár sorban . A működése az tiszta , csak ugye a gyakorlati tapasztalatok érdekelnének. Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2519 üzenetére
A tudomásom szerint a TBN szám pontosan egy szilárd anyagot takar : a kalciumot (általánosságban).
Ha megköti az olajban levő ként (S) Kalcium-szulfáttá alakul (magyarul gipszé) ami szintén egy szilárd anyag.
Na mármost, vagy így vagy úgy lerakódásokat tud okozni. Ami ha az égéstérbe jut , tudományosan bizonyított hogy LSPI gyújtás problémát okozza. Ez is egy érv amit magas adalékolású olaj ellen szól.[ Szerkesztve ]
-
Waterminator
csendes tag
Van-e valami A5/B5 olaj, amit használhatnék és nincs agyon adalékolva? Van konkrét tipp? Nem ragaszkodom a Totalhoz. A garancia miatt szerintem az A5/B5 szabvány a fontosabb.....
A Total olajválasztója csak ezt az olajat írja.
https://total-gbr.lubricantadvisor.com/CustomerData/productsheets/TOTAL_QUARTZ%20INEO%20MC3%205W-30_LKY_201705_EN.pdf
Ezt lehet 15.000km-ként is cserélni. -
Czimby
addikt
Az eco energy 0w-30 és 5w-30 között minimális a különbség hideg oldali viszkozításban ha megnézed...
Egyik 54 a másik 57
A melegoldal meg mindkettőnek 10 körüli.HTHS-ben van jobban különbség az 5W-s 3.4 a 0W-s 3.0
Bár mindkettő a nekem szimpatikusabb, közepes/magas kopásállóságú olaj.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Hát azért nem teljesen úgy van mint a barátok mondták.
De az tény, hogy az egy elég vékony 5w-30, szinte a 0w-30 as kategória.
Mondjuk az API SL minősítés annyira nem tetszik, egy SM vagy SN jobb lenne.
Azt nézted már mit ír a gyári könyv?
Pár napja linkeltek itt egy Honda olajajánlót, az alapján a gyárból a 0w-20 kell bele, ami egy üzemanyag takarékos olaj, viszont kisebb a kopásállósága de mint írtad a te autódba az is kell alacsony HTHS olaj.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Próbáld ki a 8100 Eco-clean 0W-30-at.
Ez hígabb olaj minden szempontból.
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 49.3 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 9.6 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.9 mPa.sÉs API SM tehát jobb minőségű mint az eddig használt.
És szerintem a HTHS az arany középúton van a kopásállóség és az alacsony fogyasztás közt.Bár a jelnleg használt sem hiszem, hogy gondot okozna vagy annak a 0w-30-as változata.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Igen azért vannak ezek az olajok, hogy kevesebbet egyen az autó, viszont LEHET, hogy jobban kopik a motor bizonyos esetekben, bizonyos körülmények közt.
Én szerintem az arany középút 0w-30 és abból egy jó minőségű API SM vagy SN, közepes vagy magas HTHS 2.9 - 3.5 olaj, akkor biztos, hogy megadod az autódnak a kellő védelmet.
Én inkább érezzem a motort biztonságban, mint, hogy 1-2%-al kevesebbet fogyasszon.
De vannak itt akik jobban értenek hozzá majd csak írnak ők is valamit.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Lényeg a lényeg, maradhatsz a mostani olajnál, bár elvileg ugyanabból a 0w-30 kicsit jobb vagy szintén 0w-30 csak eco clean ami elvileg mégjobb hangyányit.
De mivel 10e Km-ként cseréled, holott a gyár 20e-t ajánl, eléggé megelőző vagy.
Gyakorlatilag ha nem rúgod neki hidegen hanem 2000-2500között tartod amíg be nem melegszik és nem nyomsz neki nagy gázt közben, örök élet + 1nap. HONDA
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Gyúrósok ide!
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dark Souls sorozat
- Renault, Dacia topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...