-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
-
BenQhunria
tag
Sziasztok!
Olajválasztás előtt állok!
Opel Vectra C 2006 Z19DTH, ehhez szeretnék olajat, gyári GM olajat sokan szídják , mit tudnátok ajánlani?Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
veterán
válasz BenQhunria #2810 üzenetére
Szia!
Ugyanilyen 2006-os Vectra C Z19DTH-ban nálam turbócsere volt 100 000 km környékén*, addig GM olajjal használtam, 30 ezres csereperiódussal. Szóval azt az olajat úgy kerülném, mint mókus az erdőtüzet.Jó nevű gyártó GM-LL-B-025 vagy GM Dexos 2 szabványt teljesítő olaját tenném bele, 15-20 ezres csereperiódussal.
*Szerk: a turbó olajzócsöve tömődött el az olajkoksztól.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz K Norbi #2812 üzenetére
Azt biztosra csak a GM beszerzése tudja; 2006 és 2008 kötött használtam, az volt a beszállító aki a legolcsóbban adta.
(#2813) Mágus2: Elvileg 50 000 km volt a maximális csereperiódus. Elenyésző városi használat volt benne; főleg hosszú autópályás használattal ment bele a kilométer. Én a gagyi olaj + a 30 000 km kombóját sejtem mögötte.
(Plusz 200 lóra volt húzva, amit azért kihasználtam; jó barátom vette meg, 230-240 e km körül adta el, minden további probléma nélkül.)Pár ezer Ft különbségről beszélünk 4 liter GM olaj és 4 liter márkás olaj között - nem kockáztatnék még egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Nekünk a céges Opel kisbusz napi 14+14 km-t megy hidegen. 1.6 biturbo Renault dízelmotor. Vagyis szinte 95%-ban mondhatni hidegen jár. Elvileg longlife olaj van benne és longlife periódussal üzemelne. A normál előírás a gépkönyv szerint 40.000 km vagy 2 év. Ezek bármelyike csökkenthető a rendszer által, ha azt érzékeli, hogy baj van az olajjal. Eddig egy periódust ment, és egy nappal se csökkentette a rendszer a szervizidőt. 2 év után cserélték az olajat.
Ebből számomra az a tanulság, hogy ha egy LL rendszer a napi 14+14 km-es hidegüzem esetén sem érzékel mérhető romlást az olajban, akkor vagy ennyitől sincs semmi baja az olajnak (amit nagyon erősen kétlek), vagy ennyire nem számít ennek a dízelnek ez a hidegüzemű járatás, amit szintén kétségesnek tartok, vagy egyszerűen nem működik kielégítően az olajellenőrző LL rendszer. Bár ezt nem tudhatom.
Bonyolítja számomra a kérdést, hogy vajon a részecskeszűrőt ugyan mikor égeti ki, ha a kb. 20 percnyi autózásból legalább 15 perc városi üzem, 1500 körüli fordulaton.De mivel céges bérelt autó, ugyanúgy nagyvonalúan van kezelve. Ha a kocsi nem szól akor OK. Minek cserélnénk olajat még ilyen üzemeltetés mellett is, ha nem muszáj.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz molnarpeter #2819 üzenetére
Volt főnököm 80e után cserélt a Vito-ban olajat. Másodszorra már motort kellett
-
forceberg
veterán
válasz BlacKSouL #2818 üzenetére
Úgy vannak vele, hogy a garancia idejét kihúzza
Ami szerintem a legkárosabb az olajnak, ha nagyon rövid táv után áll sokat a motor, mert akkor az igazán hideg üzem "termékei" felemésztik az olajat. Ha minden nap fel van melegítve üzemi hőmérsékletre, akkor az már elég lehet, hogy az olajból távozzanak ezek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Csabroncka
addikt
Adott egy 2014-s Toyota Corolla VVT 1.6 benzinmotorral, 135000 km-el a háta mögött (15 ezrenként volt a csere, 5W30).
A kérdés számomra adott, hogy milyen márkájú legyen az olaj (nem a minősége, az maradna az 5W30), nem vagyok fillérbaszó, tehát olyat szeretnék venni amit megérdemel se többet se kevesebbet.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
tibbike01
őstag
válasz Csabroncka #2823 üzenetére
Eddig milyen márka ment bele? A nagyobb márkák közül kb mindegy...Motul, Castrol, Mobil mind jó. Válassz a hited alapján.
A lényeg, hogy a gyári előírást tudja az olaj és valamelyik 3 márka felső kategóriája (pl Edge) közül legyen.
[ Szerkesztve ]
-
kaszaking
tag
válasz Motion_Blur #2827 üzenetére
Audi A4 1996. 320ezer km. Előzőleg milyen olaj volt benne azt nem tudom de nálam volt Total, Castrol és Mannol de a 10 ezret egyikkel sem léptem át.
-
vekk200
tag
Sziasztok nem régiben vásároltunk egy Fiat Grande Puntót 2007 1.3 Multijet Diesel kocsit ezekbe milyen olaj kell ebben szeretnék segítséget kérni kézikönyv nincs most sem tudjuk mi van benne..előre is köszi mindenkinek
-
csiga8
senior tag
válasz Motion_Blur #2829 üzenetére
Nézd a jó oldalát. Legalább nem csöpög sehol az olaj.
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #2829 üzenetére
-
kaszaking
tag
válasz Motion_Blur #2829 üzenetére
Iszapoldás volt de nem ilyen öblítő cuccal. Szét lett szedve és csavarhúzóval meg még jópár dologgal ki lett kaparva teljesen. Most szép tiszta. Sok helyen a csavarhúzó nehezen oldotta Remélem sokáig ilyen marad a 10 ezer körüli olajcserével
[ Szerkesztve ]
-
Hondacco
csendes újonc
Sziasztok!
Szerintetek ez az olaj: Liqui Moly Special Tec AA 0w-20, egy 2003-as 2.0 benzines Accordba jó lenne?Most Eneos Sustina 5W30-as van benne,olajat nem eszi.
-
tibbike01
őstag
válasz Hondacco #2834 üzenetére
Miért akarnál váltani? Ha a jelenlegi olajjal nincs bajod akkor ne válts. Amúgy is 16 éve összerakott (20éve tervezett) morotba miért öntenél ilyen vékony olajat.
Simán jó az 5w30 bele szerintem. Ha nagyon váltani akarsz, próbálj ki más márkát 5w30an belül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #2835 üzenetére
Amúgy is 16 éve összerakott (20éve tervezett) morotba miért öntenél ilyen vékony olajat.
Ha teljesen jó állapotban van a motor, akkor miért ne? Attól, hogy nem túl fiatal, még lehet jó.
Már az én 2002-ben piacra dobott (amúgy 2006-os) Jazzemben is 0W20 volt a gyári olaj. Mondjuk én sem azzal használom, hanem 0W30-cal.(#2834) Hondacco: Szerintem nyugodtan tegyél vele egy próbát!
[ Szerkesztve ]
-
Hondacco
csendes újonc
Nincs bajom ezzel az olajjal,csak azt olvasom sok helyen,hogy az Eneost nem is japánban gyártják,hanem a lengyeleknél,vagy csak a Sustina japán gyártású,vagy nem is tudom már.Az biztos,hogy az LM német gyártású,és ez az olaj kimondottan ajánlott a Hondához.Egyébként a Sustina 5W30 az 5W30 mezőnyben egy nagyon vékony olaj.Csak a legjobbat szeretném.
-
Hondacco
csendes újonc
válasz Motion_Blur #2840 üzenetére
Én is így gondolom,a motor jó állapotban van,legalábbis a motordiagnosztikai vizsgálat ezt mutatta ki.A kocsi futásteljesítménye benne van a Honda központi rendszerében,szóval szinte biztos,hogy nem manipulálták az órát.Ezért gondolom azt,hogy ez a gyárilag is ajánlott 0W20-as olaj jó lesz.Persze mindenben van rizikó,ezért kérem a véleményeteket.Most akkor a Sustina japán vagy nem?
-
Hondacco
csendes újonc
válasz Motion_Blur #2842 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
nagyúr
válasz Motion_Blur #2842 üzenetére
Made in japan vagy nem, de csunya dolgokat hallottam rola. Volt egyszer egy accord egy szerelonel, akit most nem neveznek meg, de a lenyeg, hogy az Accord tulaja uj koratol kezdve Mobil1 0w20-at adott az autonak 10e km-enkent. Ment ez igy szepen, minden 40 ezredik km-nel szelepfedel le, hezag allitas, konstatálták hogy gyonyoru belul a motor, fem szinu, semmi lerakódás. Egyszercsak 160e km utan ugy dontott a tulaj, hogy jojjon a sustina. Szerelo mondta hogy ne. De. De ne. De igen. Igy hat belekerult a sustina, 4db 10 ezres periódus utan lekerult a szelepfedel es jott a meglepetés. A motor belul tiszta katranyos fos volt, lerakódas, koksz, minden foldi jo. 4 periodus alatt legatyasitotta a motort
-
nagyúr
válasz Motion_Blur #2845 üzenetére
Az Opelek pedig kifejezetten nem szeretik, szerelőmnek a G astra csattogott az eneos-tól, de C corsára is hallottam már ugyanezt. Mondjuk egyik opelben sem sustina volt, hanem sima eneos.
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2848 üzenetére
Gázos shell for president!!! 😁 Nagyon jo az az olaj. Harmadik olajcseren vagyok tul ezzel (egyszer helix ultra 5w40, ketszer helix ultra ect c2/c3 0w30). Olyan tiszta benezve a szelepfedel ala, mint a tucsok pics@ja. 🙂 Ha az osszes Ferrari es Ducati (meg sok más gyártó) ezt kapja a gyárban, akkor szerintem nekunk is jó 🙂
Ugyanakkor a 3 legnagyobb közül szerintem tokmindegy, hogy a Shellt, Castrolt, vagy a Mobilt valasztja valaki. De a "kisebb" gyartok kozott is vannak jok.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |