-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #2565 üzenetére
Ha jól szét néznénk, itthon is lehetne találni biztos.
-
Czimby
addikt
Nem vagyok benne biztos ha meglátod az árát
Amugy itthon is kb ennyi a szalonban.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2570 üzenetére
Hát szerintem jó választás. 🙂 Ahogy nézem amelyik márka olaja tudja a C3-at, az MB 229.52-t és a VW 504.00/507.00-t így együtt, az hasonlóan jó olaj. 🙂 Ott már részemről kizárólag a 40 fokon mért legalacsonyabb kinematikai viszkozitás döntene. Bár én ezt használom teljes megelégedéssel. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
anorche1
őstag
Megha felesleges is, de egy 94 es 1.3 as swiftbe mi a legjobb minosegu moter es valtoolaj ami mehet? Elso autom, szeretnem neki a legjobbat adni.
Illetve fagyallo hutofolyadekbol is mi az ajalnlott?"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Roxbury
őstag
Ez tökéletes benzines autókba is, írja is a TDS-e. Jobban védi a benzines autók katalizátorát, mint az A-s olajok. Ajánlom a lubematch.shell.com oldalt, ahol meg tudod nézni milyen olajat ajánl a Te motorodhoz a Shell.
Az én 2006-os Swiftemhez, ami 1.3 M13A benzin, prémiumként az ECT C3 5W30-at ajánlja. Na most innen én tovább mentem és az ECT C2/C3 0W30-at használom a jobb hideg tulajdonságai miatt, mellesleg durvább szabványoknak is felel meg. De le is van írva a TDS-ben, hogy nyugodtan lehet használni a 10W30 és 5W30 olajok helyett. Érdemes megnézni az olajválasztót és az alapján választani.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Czimby
addikt
válasz anorche1 #2581 üzenetére
Mivel 20+ évig valószínűleg az olcsót kapta, te már hiába teszed bele a legdrágábbat is.
Egy neves gyártó (Shell, Total, Mobil, Eneos) 10w-40 olaja bőven jó lesz,
ha nagyon jót akarsz rakhatsz 5w-40-et de azt lehet enni fogja, ha így lenne legözelebb térj át 10w-40-re.Fagyálőbból olyat keress amire ez van írva "alu barát, foszfát és szulfát mentes"
Pl az Organofreez elég jó cucc.De cseréld le a fékfolyadékot is, szintén neves gyártó DOT4 folyadékára.(Ferodo, brembo, Ate, Castol).
Illetve még a váltóolajat is le kellene cserélni. Ha minden igaz 75w-90 kell bele.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
grizlisandor
addikt
válasz Roxbury #2583 üzenetére
Persze már, ti kapjátok 0W00 olaj ajánlást, nekem meg az öreg 10W40(katt) jut.
[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
Na mivel nektek a 40-es melegoldali olaj kell, akkor én meg tovább mennék és a Helix Ultra 0W40-et használnám (vagy mást-részletek lent), ami ugyanúgy A-s olaj, , de a 40-esekhez képest nem rossz a hidegoldali tulajdonsága. 🙂Igaz szerintem kicsit nehezebb beszerezni és nem is túl olcsó, bár évi 1 olajcserénél tökmindegy. PUG 307-esemben azt akartam használni a következő olajcserétől, de addigra meg eladtam.
De nem kell ragaszkodni a Shell-hez. A többieknek is baromi jó 0W40-es olajai vannak. Nekem ami nagyon tetszik még (ha 40-es olaj kéne az autómba), az a Mobil 1 ESP 0W-40. Kicsit könnyebb is beszerezni. Bár ez se olcsó. 😁 Ja és ez már ACEA C3-as és egy picit talán még jobb a hidegoldal. Ezek alapján lehet talán a MOBIL felé hajlanék. 😁[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Az én véleményem szerint jó az autódba az ECT C2-C3 0W30. Megnéztem ezt a Ford gyártóművi előírást és ennyit tud az ECT C2/C3 bőven. Ugye neked könnyű futású olajat ír elő kis HTHS-el gyárilag, 3.5 és 2.9 között. Mivel az ECT C2/C3 teljesíti a C2 előírásait is, mert hiába 3.5 a HTHS-e (Amit megenged az A5 is), mégis üzemanyagtakarékos. Tulajdonképpen az A5 hasonló, mint a C2. Tehát szerintem használható az autódban.
A5/B5 ugyanaz a teljesítmény, mint az A3/B4 esetében , SAE 0W-20, 0W-30, 5W-30,
de csökkentett HTHS viszkozitás, mint az A1/B1-nél ( 2,9 – 3,5 mPa*s ) nyújtott
szervizintervallum mellett igazolt üzemanyag megtakarítással.
C2 mid SAPS tartalmú olaj csökkentett HTHS-viszkozitással ( < 2,9 mPa*s ), kis
viszkozitás ( 0W-X, 5W-X ), a teljesítmény olyan, mint az A5/B5 esetén növelt
szulfáthamu, foszfor és kéntartalom mellett, mint a a C1-04 esetében.Az, hogy a Ford szabványnak nem felel meg az ECT, szerintem nem baj, hiszen túlteljesíti amúgy is azokat.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2559 üzenetére
Kicsit utána jártam a dolgoknak. Mindenképpen, mert úgy néz ki a gyári olajod Molibdén adalékolása a LSPI-t (Low-Sped Pre-Ignition:idő előtti gyújtás, öngyulladás alacsony fordulatszámon) hivatott megszüntetni.
A tanácsom: ha valaki új olaj berakása után gyorsításkor csilingelő hangot hal a motor felől, öntsön Molibdén (MoS2) adalékot az olajhoz.Eredményekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek.
-
-
tibbike01
őstag
Benzinszűrőt mennyi időközönként szokás cserélni?
-
kbalint
csendes tag
Castrol Edge Prof 0w40 -ről mi a véleményetek?
Harmadjára használom, de gondolkozom a hasonló Liqui molyon
Egyébként szerintem kiváló olaj benzinesbe.Synthoil Energy 0W-40 -ről tapasztalat esetleg?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- HTPC (házimozi PC) topik
- Házimozi haladó szinten
- Mazda topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Battlefield 2042
- World of Tanks - MMO
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...