-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
Szia.Kis adalékoltságról Nagyra váltottál (TBN: 7.1/10.2 mg KOH/g -Sulfated ash:0.77/1.07 %) , de a HTSH (3.5/3.2 mPa.s ) meg kisebbre. Biztos jó váltás volt ez?
"de morgott a szerelőm, hogy ne tegyek benzines autóba dízelbe szánt olajat."
Miért, látott valami konkrét problémát, hogy a cserét javasolta? -
Qru
MODERÁTOR
Nem látott semmit csak a flakont. A C3 miatt mondta ez meg ugye A5... Longlife olaj több benne az adalék. Mivel szívóbenzines nem szükséges a magas HTHS, mert alacsony fordulaton nincs magas nyomaték.
A gyártó sajnos elég szűkszavú ezen a téren: API SM vagy ILSAC GF-4 és 5W30 vagy 5W40-et ír elő.
mod:
Szóval kb lövésem sincs mit kéne bele tennem igazából.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Roxbury
őstag
A C3 nem csak dízelhez való. A benzinesek katalizátorát is sokkal jobban védi. Ettől függetlenül ez a Motul elég jó lehet. Ha meg nincs előírva az A3, akkor meg szerintem engedik a kisebb HTHS-t is. M13A Swiftnél sem írja elő, szerintem abba is mehetne, bár én C3-as olajat használok, bár azt is írja elő az általam választott márka keresője.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
nyemi
csendes tag
-
F_Zolee
veterán
Knorbi: ma mentem pálytempót és talán halkabb mégis az autó az olajtól. Téli gumi se zavart be, mert csendes ezalatt is, nincs búgás.
-
F_Zolee
veterán
válasz vekk200 #2415 üzenetére
Túlságosan nagy tapasztalatokat nem tudok írni szerintem később se. Max annyit, hogy eszi-e a motor. De az meg nem az olaj "hibája". De eddig jól szerepelt, mint írtam pálya tempón talán halkabb is a motor a hideg ellenére. Fogyasztásban nem tudom mennyit számít de mondjuk most a hidegekben nem igazán ugrott meg. Pont előtte váltottam 5w40ről, hogy bejött volna a zimankó. Legutóbb 7.2 lett a fogyi de ebben voltak esti jégkaparós járatások is. Nagy átlagom(2017.03-tól) meg 7.1.
-
Motion_Blur
félisten
válasz K Norbi #2411 üzenetére
"Mikor voltak a hideg napok, indítgattam direkt"
Te gyilkos!
Nekem holnapután az év leghidegebb hidegindítása következik, a kb 13 fokos garázsban nade 3 hét után.. mínuszokat még nem látott nálam az autó
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
nyemi
csendes tag
Hát igen én is csak ezt javasolnám, de ahogy sejtem (elég könnyű volt rábeszélni ) te is érzed, hogy nem volt ez a csere olyan szerencsés. Ez annak köszönthető, hogy 5W30-as mindkét olaj , de a berakott egy "bő nagyság rendel " hígabb (100C°:12.1--10.1 mm²/s) . Ez a motorzajok erősödését (ez a jobbik eset!) vagy ép túlzott halkulását okozza. Bevált járt utat feladni nem szabad. Teljes szívemből nagyon remélem, hogy nem fizettél még érte tanuló pénzt.
Boldog Karácsonyt Mindenkinek. -
-
K Norbi
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
-
nyemi
csendes tag
Ha nagyon egyszerűen akarok válaszolni: azért mert nem erre lett tervezve az olaj szivattyú a fúratok átmérője
és az egész olajozási rendszer. Ugye így akkor fő kérdés az : tönkretehető egy motor egy rossz olajválasztással? Igen akár 500km alatt is . És miért?: Mert a kisegítő berendezések nem tájékoztatják megfelelően a felhasználót a problémáról. Ajánlom az egész oldalt , de most ez vág ide.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Most lehet, hogy a hidegek miatt nem érzel semmit, de lesz még itt árnyékban 40°C is.
De ha a tünetek megjelennek, akkor meg már késő lesz. Amúgy meg nem is értem miért reszkírozol (?)
Holott te magad is ezt írod:"Most megnéztem az olajválasztót újra és egy A5 olajat se hoz (azt sem amit beletettem), csak C2/C3-at."
"Mindegy" én mindent megpróbáltam , de Tiszteletben tartom döntésedet.
Ajánlom magamat Üdvözlettel nyemi. -
Qru
MODERÁTOR
A gyártói követelményeknek megfelel ez az olaj is, annyi, hogy az alacsonyabb csapágykopás elleni védelme miatt nem olyan jó választás de mivel nem keletkezik alacsony fordulaton magas nyomaték tök felesleges lecserélnem most azonnal ezt az olajat. Nem sokára úgy is jön az olajcsere és akkor megy bele C-s olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
eTrade
tag
Amennyiben az A5-ös olaj nem támogatott bele, akkor tényleg nem raknám bele.
Azért nem értettem, mert tudomásom szerint a "vékony" olaj használatával a hidegindításnál kevesebb a kopás mértéke az olajfuratoknak meg inkább a "vastagabb" olaj szokott gondokat okozni. Szerintem a nagy terheléseknél jön képbe igazán a "vastagabb" olaj előnye.
-
nagyúr
A nyírásstabilitás a folyadék ellenállása a viszkozitáscsökkenéssel szemben, magas nyírófeszültség mellett. A jó nyírásstabilitással rendelkező olajok jobban tartják a viszkozitásukat, és optimális olajfilmet biztosítanak a kritikus motoralkatrészek számára a teljes olajcsere-periódus alatt. Egy rossz nyírásstabilitású olaj a folyamatos nyíróhatás eredményeképp kiléphet eredeti viszkozitási osztályából, a túl alacsonnyá váló viszkozitás miatt fém-fém érintkezés léphet fel, ami kopáshoz és motorhibához vezethet.
A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
Kimondottan nem tiltja az A5-öt esetemben de a csapágyakat jobban védi egy magasabb HTHS-es olaj. Azért a magas HTHS nem a szent grál, van hátránya is. A Magas HTHS miatt az adott olajak nehezebben pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).
API SM és/vagy ILSAC GF-4 valamint 5W30 vagy 5W40-es viszkozitást ír elő a gyártó esetemben. És akkor most nézzünk rá a táblázatra:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Roxbury
őstag
A vékony olaj nem keverendő az alacsony HTHS-u olajokkal. A vekony olaj igenis jo, a legjobb, ha 0W-s (altalaban ezek jobb alapolajbol is keszulnek, sajnos mar az 5W olajoknal is gyakran nem olyan az alapolaj, mint regen). Bar ahogy nezem a markakat, van ott is kulonbseg egyik es masik marka 40 fokon mert viszkozitasa kozott rendesen. Van amelyik marka 5W olaja kozel olyan kis viszkozitasu 40 fokon, mint a masik 0W-s olaja, ezert is erdemes megnezni az adatlapjukat (a 40 fokon mért kisebb cST erteku olaj lesz ebbol a szempontbol jobb). Tehat hidegoldalra szerintem mindenkeppen 0W olaj, ha megoldhato, sajnos az is messze lesz még igy is az optimalis viszkozitastol (uzemmeleg) de tulajdonkeppen a legnagyobb nyari kanikulaban is (mert ugye +40 fokon merik, sehol nem vagyunk még a minuszoktol) folyamatosan elonyben lesz inditasnal egy esetleges 5W, 10W olajhoz kepest; mindig minden homersekletu inditasnal elobb fog odaerni az utolso kenesi helyre a 0W olaj. Melegoldalra meg jobb a gyari ajanlasnal maradni, abbol is a legkisebb melegoldalinal. Amihez mondjuk 30-as olajat irnak elo, az abban a viszkozitasi osztalyban a legkisebb melegoldali viszkozitasu 30-as, meg a legviszkozusabb 30 as olajjal is tokeletesen fog mukodni. Ezert is csak az osztalyt irjak elo, nem azt, hogy mondjuk 30-as olaj, de azon belul is csak a 100 fokon mert 10.5 es 11.5 cST viszkozitasu a jo. Persze a kisebb viszkozitasut lehet jobban csipegeti majd. Melegoldalon emelni egy osztalyt szerintem nem szerencses (kiveve ha mar zabalja az olajat), mert az a motor kisebb viszkozitasu olaj aramlasara lett tervezve, gondolok itt az olajatereszto furatokra a dugattyuknal stb. Latjuk a Toyota 1.3-as blokkja is milyen erzekeny, ha magasabb melegoldali osztalyra valtunk. El is tomodik soknak az atereszto, aztan csak pillazunk. A HTHS az azert mas. Azt tenyleg csak abba a motorba szabad rakni, ahol engedik. Maradnék én mindenkeppen a 3.5, vagy felettieknel, ettol fuggetlenul ketlem, hogy a kolleganak az adott infok alapjan barbi baja is lenne a motornak ezalatt az egy intervallum alatt.
Elnezest ha hosszura sikeredett, nem feltetlen neked cimeztem. 🙂[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Egyetertek. Egy API SN-es, ACEA C3-as (a jobb katalizator vedelem miatt es miegymas) 0W30-as olaj lenne a legjobb a Te motorodnak min. 3.5 HTHS-el (de ugye ez a C3-bol is adodik) az en velemenyem szerint. En ugy gondolom azzal lehetne a leheto leghosszabb elettartamot elerni es ugye azzal gyorsabban is melegszik a motor a gyorsabb olajaramlas miatt, tehat hamarabb kilepunk a nagy kopast jelento bemelegedesi fazisbol. Raadasul az olajszuro is hamarabb kezd el szurni, mert hideginditasnal sajnos eloszor homerseklettol (viszkozitastol) fuggoen a bypass szelepen nyomja at a teknoben levo olajat az olajszuro szuropapirja helyett a nagyobb viszkozitas miatt, hogy ne szakadjon ki a papir (minden olajszuro gyartonal, a gyarinal is). Egy 0W olajjal hamarabb zarodik a szelep es kezd el szűrt olaj keringeni a rendszerben, tehat megint csak hosszabb lesz az elettartam.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
nyemi
csendes tag
válasz Roxbury #2441 üzenetére
"En ugy gondolom azzal lehetne a leheto leghosszabb elettartamot elerni es ugye azzal gyorsabban is melegszik a motor a gyorsabb olajaramlas miatt,"
Miért is áramol gyorsabban a hígabb olaj ? Mert szerintem ha a csapágy hézagok, a szivattyú, és a csatornák maradnak , a szivattyú résolaját is figyelembe véve, üzem melegen meg rosszabb lesz a helyzet.
Szóval szerintem csak finoman avval hígítással.
Mutatok egy példát, hogy lehet Jól olajat váltani.
Opel F Astra X14ZN-és motorral.
Eddig Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 volt benne meg egy Hengst H90W03 (magasság: 86mm szűrési felület :784cm²) szűrő.
Most váltottam ENEOS Premium Hyper 5W40 C3 és ]KNECHT MAHLE OC 93 ((magasság: 101mm szűrési felület :1300cm²) szűrőre.
Mint az adatlapokból kitűnik a meleg oldali viszkozitást nem csökkentettem csak a hideg oldalit, Ezáltal a viszkozitási index nőt és az API teljesítmény szint is. A szűrési hatékonyságot a minőség és a szűrési felület nagyságának növelésével értem el.
Ez egy jó váltás volt , de lehetne természetesen jobb is csak ugye a fránya anyagiak. -
Roxbury
őstag
Ez nem higitas. Ez a gyarilag megengedett leghigabb olaj. Senki nem mondta, hogy egy 0W30 as eloirasu blokkba 0W20at rakj. Az lenne higitas. En azt mondtam, hogy abba a blokkba ne 0W40-et rakj.
Egy adott keresztmetszetu helyen mindig a kisebb surusegu folyadek fog gyorsabban ataramolni. Egyszeru fizika. Mellesleg a 0W olajak TDS-eben szinte mindegyik gyarto irja, hogy a kisebb hidegoldali viszkozitas miatt az 5W 10W hez kepest gyorsabb az olaj aramlasa, a motor hamarabb melegszik fel, csak azert mert higabb a 0W, mint az 5W vagy a 10W. Nem irják, de ez uzemelegen is teljesen igaz 2 kulonbozo meleg viszkozitas kozott, tehat, a 30-as olaj mindig mindenkor gyorsabban fog aramolni, mint a 40 es. Ugyanigy a 40 es is az 50 hez kepest stb ...Qru: milyet rendeltel? 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
eTrade
tag
válasz Roxbury #2437 üzenetére
Köszönöm szépen a részletes választ.
Viszont engem nagyon érdekelne az, hogy az adatlapjuk alapján szerinted melyik a jobb olaj:
MOTUL Eco-nergy 5W30
vagy
Mobil 1 New Life 0W40Ha nem tévedek és jól értelmezem az adatokat, jelen esetben 0W40-es olajjal szemben inkább az 5W30-as felé billen a mérleg nyelve. Nem?
Persze nem mind1, hogy milyen motor-ba önti az ember ezt az olajat, pl. én egy Elf SXR 5W30-as üzemanyag takarékos LongLife olaj helyett váltok, tehát az A5-ös olaj megengedett.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Ha már így vágjátok a témát, akkor 1.4tsi caxa-ba milyen 0w30-as olajat rakjak?
Jelenleg Total Quartz energy 9000 0w30 van benne.