-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem néztem még semmit, nem volt idő. Miért keveredne az olaj a benzinnel? Ezt nem tudom hol olvastad, de hülyeség.
Neked ez a fajta henger mozgatja a magasnyomásút, ami nem kopik el.
Nem keveredett soha az olaj a benzinnel, egyszerűen a régi fajta henger elkopott és kevesebb benzint nyomott a pumpa.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem láttam még ilyet 1.4TSi-n, de még csak nem is halltottam róla, mondjuk nem is szervizelek sok ilyen autót, szóval ettől még lehetséges, és ha ilyen előfordulhat, megelőzés képpen 130 000km után vennék egy új szivattyút, azzal egy darabig nem lesz gond.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A márkaszervizekben jellemzően Castrol Edge Professional 5W30-at öntenek bele (504.00). Feltéve hogy a Castrollal vannak leszerződve, eddig 2 helyen kérdeztem, nekik Castrol szerződésük van.
@Mági: ha majd lesz érkezésed, lécci nézd meg a benzinszűrőmet (2014 CHHB), nagyon köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Én is azt öntöm a 2.0 CR-be(mobil ESP5w30). 0w 30-at az okoskerék szeretné nagyon. A márkaszerviz szinte az összes kis TSI-nál áttért a 0w 30-ra emiatt. Egyébként nem fogja csipegetni egyiket sem, ha nincs szétkopva a motor. Ha meg szét van, olajjal nem lehet megjavítani.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Az adalékolás rengeteget számít, itt a 5W30/0W30 inkább csak a kiindulási olaj viszkozitását jelöli és igazából inkább a 40/100 fokos sűrűséget érdemes nézni mint sem, hogy melyik osztályba van sorolva. Mikor kerestem olajat akkor pont ezt találtam én is:
Itt is az üzemanyag takarékos 5W30 hígabb mint a "mezei" 0W30...
NekedA motornak az a jó minél hígabb hidegen és melegen minél közelebb van az ideális 10-es sűrűséghez az olaj. Baj csak akkor van ha hígul az olaj (pl benzinnel, ahogy szó volt róla) mert akkor az amúgy ideális 10-es érték könnyen lemegy 10 alá...focvis: Azok jó minőséget adnak. Ha marad 4-5 liter benne a tankolás előtt (benzines lévén) az elég. Akkor még a mutra lent marad az alján. Én is kb akkor megyek tankolni mikor el kezd világítani a szegénységjelző (kivéve Korminál).
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
Amelyik tudja vw normát. Mindegyik felsorolt tudja. Maradjon most a mobil, amit megvettél, aztán kipróbálod a 0w 30-at, amit ajánlottam és majd meglátod, melyik jön be neked. Legalább lesz összehasonlítási alap.
focvis Mivel nem számolt vele a gyártó, bekavarhat az üzemanyagnyomásnak. Nem lesz ez nálad 1 évig, hogy ilyeneken törd a fejed.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Jó lett volna tuti, igaz C3 olaj mint a Mobil 1 ESP 5W-30.
De az nem baj, még lehet jobb is a TSI nek mint az A3.Saint is 0W-30 ast önt az 1.2 TSI be. [link] Elégedett vele.
Nekem a helyi VW azt mondta mert szoktam kérdezgetni az olajokról A TSI-k szeretik a Castrolt.
Nincs velük baj.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Castrol (ha van tuti forrásod). Fuchs is korrekt de a Shell nekem nem annyira vált be (Jazz-ben ez a gyári olaj de a Castrollal halkabb lett a motor).
Egyéb: Mobil 1 ESP amit Mági javasolt, vagy néznék vmi jóféle Motult.
Kornel: Én nem keverném de a Mannollal sem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A C-s olajok (így a C3 is) alapvetően a katalizátoros és a részecskeszűrős benzin / dízel autókhoz lett fejlesztve, nagy hangsúlyt fektetve ezen eszközök tartósságára és hatékonyságára.
A C-s olajok másik nagy előnye a magas HTHS érték ami csökkenti a turbós motoroknál fellépő alacsony fordulat mellett (még nem optimális olajnyomás) jelentkező magas nyomaték által keltett csapágyterhelést. Ezek az olajok általánosságban a magas HTHS érték miatt jobban védik a csapágyakat ezáltal nagyobb motortartósságot biztosítanak. Cserébe mivel nehezebben is pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jaj nem válaszoltam neked.
C3 jobban védi a csapágyakat az A5 meg üzemanyag takarékosabb, javul a motor hűtése és elvileg erősebb is lesz (igaz nem érezhető mértékben).
Amelyik szempont fontosabb azt vedd. Én C3-at használok Bubiba de most visszaállok A5-re (mert úgy sincs benne tartalék ).
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Mások szerint elég ha pályán kap 4000rpm körül mondjuk 10km-t pár hetente. Ezt megkapja mert sokat pályázok vele.
De ha megmagyarázod hogy miért jó ennek a motornak a 6000-es fordulat azt megköszönöm.
Mágustól idézek:
"magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál"
Ez alapján miért is kellene nekem gyilkolni a motort csak azért hogy fogyjon az olaj és hogy kormoljon
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Nincs sok hidegindítás mert hétvégi autó, minimum 25km-s távokra használom, de inkább 50+.
Arra pedig kínosan ügyelek hogy a fordulat ne legyen 2000 RPM alatt, mert amiket leírtál azokkal tisztában vagyok.
A magas fordulatszám hatásairól meg ezek szerint megoszlanak a vélemények, VAGY egyszerre van korom képző és égető hatása is. Előzésnél én is járok néha 5000 fölött, de tartósan nem adom neki.
Ilyenkor BC szerint milyen az olaj hőmérsékleted? Nekem pályatempónál 92-95 között szokott lenni, 100-as tempónál 85-87 fok.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
Ehhez képest még nem olyan rossz.
-
Qru
MODERÁTOR
Gondolom mert vékonynak találja bele. Azért egy turbó elég forró tud lenni...
Ha a gyártó engedi én nem félnék beletenni a 0W30-at. Melegen könnyebb futású (csökken a motor belső ellenállása, így picit erősebb lesz és kevesebbet fog enni) és ugyan nem olyan jó a hőtűrése de mivel kevésbé sűrű nagyobb az áramlási sebessége (hígabb olaj könnyebben pumpálható), ezáltal nem lesz gond a forró alkatrészek (turbó) kenésével-hűtéssel sem ha csak nem akarsz +40 fokban padlógázon közlekedni tartósan.
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
Amúgy télre nem lenne fontosabb a kenési biztonság?
Hideg oldala 0W mindkét olajnak.
0W-40 A3/B4 Castrol Edge olajnak [link]
Dermedéspont: -60C0W-30 C3 Castrol Edge [link]
Dermedéspont: -51CNo! ilyenkor mi is van akkor?
Egyébként azt is megcsinálhatod, 1 teljes évet mész 0W-30 al, majd 0W-40
Milyen a hangja télen, hogy indul stb.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ne hallgass rájuk, nem tudják, hogy van benne vezérlés módosító kerék, aminek a 0w 30 kell!!! Gyári ajánlás! Nem írom le még egyszer, mert 1000x volt téma, ne érdekeljen a c3 meg a többi, 0w 30,ami teljesíti az előírt vw normát. A castrolnak, mobilnak... minden neves gyártónak van megfelelő olaja. Ezekből válaszd a szimpit ami a két fent említett kritériumnak megfelel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...