-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Egyszrű koromcsapda, mint a dízelnél. Kerámia csőszerkezetes szűrő, a kapillárisok végei lezártak, a korom csak a kapillárisok között tud kimenni. A köztes tér a bemeneti oldalon zárt, a kapillárisok a kimenetin. A két tér közt vannak a kapillárisok oldalán a nagyon apró lyukak. Amekkorák ezek a lyukak, akkora a legnagyobb koromrészecske, ami átjut. A kipufogógáz hőmérséklete kulcsfontosságú. Azzal dől el, hogyan ég ki a korom. Dízelnél egy aktív regeneráció során a dpf-ből kilépő gáz még 500fokos. Ha gyilkolod a dízelt, fel lehet hevíteni 300fokra a dpf-ben a gázokat, ekkor magától is elkezd kiégni. Elvileg a benzinesben nem kell majd aktív regeneráció, de szerintem a rövid városi etapok itt is be fogják tenni a kaput. Majd az idő eldönti jogos-e az aggodalmam.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Mivel 17.990-ert lecserélik az olajat általam megbízhatónak vélt szervizben, gyári dobozos olajjal, így nem görcsölök vele otthon.
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1058 üzenetére
hehehee
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1058 üzenetére
Barta-t akartál írni gondolom
Amúgy ja. -
Motion_Blur
félisten
Jah
Én most is oda viszem (szombaton) ahova évek óta, de most valszeg utoljára.
Eddig évekig 2.500-ért cseréltek, tavaly 3.000-ért, most 5k-t mondtak
Kövi olajcseréhez megveszek mindent ami kell itthonra és onnatól most már tényleg magamnak csinálom.
nem az 5k vág földhöz, hanem az hogy hirtelen majdnem dupla annyi lett egy 15 perces munka... hiába, vállalkozóéknál jóvilág van, és mindenki egyre pofátlanabb
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Igen, így van.
Viszont nálam garanciaidő alatt csak az ECSTAR mehet bele, legalábbis szervizben 15.000-kent, akkor meg már közte sem keverem mással.
Itt 4 doboz olaj ~15.000 körül van, úgyhogy így nézve baráti a márkaszerviz. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Múlt évben 3k-ért cseréltek olajat (igaz máshol) nekem is de akkor nem lepődöm meg ha idén betolnak majd vmi magasabb árat.
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ekrisztian #1064 üzenetére
Hivatalosan megveszi, aki ezzel fűt.
-
zoo8800
veterán
válasz ekrisztian #1064 üzenetére
Nekem pl. öcsém bevitte a munkahelyére leadni. (Reálszisztéma)
rip and tear, until it is done
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1064 üzenetére
Ha jól tudom a MOL-nál átveszik.
-
veterán
válasz Motion_Blur #1070 üzenetére
Később ennek is sötétebb. 15-18 ezret teszek bele, addig 6-7 deci belemegy pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Mi a különbség a mobil 0w40 new life és a 0w40 esp között?
Jól sejtem, hogy az esp a dízelekhez lenne?Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #1072 üzenetére
Igen az ESP C3-as a New Life meg A3/B3-B4-es. Illetve a New Life egy hangyányit sűrűbb.
#nincsbennetarcsi
-
Markizmark
addikt
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Az áremelés oka, hogy nehéz jó szakembert találni.
Már ott tartunk (szerencsére), hogy nem a munkáltató diktál, nincs neki kiszolgáltatva a dolgozó.
Régen nem ugráltak a népek, nem kértek emelést, mert másik 10 várt a helyére olcsóért.
Most muszáj megfizetni a munkaerőt, ugyanakkor a munkáltató nem mond le a profitról -> áremelés.
Kereslet-kínálat, fordult a kocka, a dolgozó tud válogatni a munkahelyek között, nem a munkáltató a dolgozók között. Ez leginkább a szakképzettséget igénylő állásoknál van így, pl szakács, villanyszerelő, autószerelő stb.Egyébként egy olajcsere tényleg nem tudomány otthon, aknával főleg.
Fémszűrős autóhoz kell egy léc amire rá van szögelve egy bőrszíj, ezzel le tudod lazítani simán, ha nem akarsz célszerszámra költeni.
Legtöbb szűrőbetétes autónál meg kell kb. 32-36-os Crova amivel letekered a fedelet.
Olajleeresztőhöz vagy imbusz kell vagy torx vagy sima crova/csillag/villás.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
tboldi
nagyúr
válasz Markizmark #1075 üzenetére
Fémszűrős autóhoz kell egy léc amire rá van szögelve egy bőrszíj, ezzel le tudod lazítani simán, ha nem akarsz célszerszámra költeni.
Vagy egyszerűen egy csavarhúzó.
Komolyra fordítva: a célszerszám sem drága, durván 1500 Ft. Én inkább megvettem, minthogy barkácsoljak.Olajleeresztőhöz vagy imbusz kell vagy torx vagy sima crova/csillag/villás.
Esetleg négyszög, pont arra vadászom most apum WagonR-éhez.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
21.000 km után így néz ki a kipufogó: [link]
(Nem mosogatom)
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nos, lett pumpa is.
Viszont felmerült egy kérdés: A WagonR váltójában egy-egy hernyócsavar van az olaj leeresztéséhez és feltöltéséhez. Gondolom, célszerű a menetekre kenni valamit tömítés gyanánt. Van egy ilyen Mannol pasztám, az jó lesz hozzá? Ha nem, akkor mit ajánlotok?
-
Speeedfire
nagyúr
Mi a különbség a mobil 1 fs 0w40 és a mobil 1 new life 0w40 között?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #1089 üzenetére
Nincs GM ajánlása (téged nem érint).
Az FS kicsit vékonyabb (70,8/12,9 vs 75/13,5) de alacsonyabb a HTHS értéke (3,6 vs 3,8).
Én az FS-t venném inkább mert már kellően magas a HTHS értéke de még nem is túl sűrű.
#nincsbennetarcsi
-
Speeedfire
nagyúr
Bakker. Rendeltem 4L FS-t, meg 2*1L new life-ot. Azt hittem, hogy csak marketing változás volt. De tegnap beszélgettem tomcsival, és mondta, hogy már az FS-t tenné a sajátjába.
Remélem elérem még a céget telefonon kiszállítás előtt, és tudom módosítani a new life olajat.
Köszi az infót.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #1091 üzenetére
Jó de ha nem sikerült akkor se öntsd össze a kettőt. Noha elméletileg azonos viszkozitást lehet de én akkor sem erőltetném...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #1094 üzenetére
Milyen autó? Kéne tudni az esetleges márkaspecifikus előírások miatt...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz ekrisztian #1096 üzenetére
Épp most akartam betippelni az IS-t.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #1096 üzenetére
Csípőből nem vágom ezt de ezek a motorok nem kényesek kenési szempontból. Milyen olaj vt ami fogyott és melyik ami nem? Az jó támpont lenne a sűrűségválasztás szempontjából.
Mert az 5W30/40 szabványokon belül is van azért elég nagy mozgástér...
Magas HTHS viszkozitás nem kell mert alacsony fordulaton úgy sem kapnak a csapágyak nagy terhelést ennél a motornál, viszont mivel sokat mész és azt is magasabb fordulaton jó lenne vmi hígabb a kedvezőbb hűtés és alacsony belső ellenállás (aka alacsony fogyasztás) miatt.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #1099 üzenetére
Fuchs az jó ár/érték arányban, a Hondámban nekem is az van. Ha bevált az 5W30-asa akkor nem cserélném le. Drágábbat tudok mondani de érdemben jobbat nem ha cseréled időben (úgy értve, hogy nem kell longlife olaj).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...