-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Nekem is megjött
Lengyelből jött
Képek [kép], [kép]Csak ép édesanyám lenyúlta mert milyen jó is lesz kép tartónak(le is mérte hogy mekkora kép mehet bele), oklevelet megtarthatom de ő viszi a keretet
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Szia!
Egy 30+ éves 1.6 TD Golfba próbálva az Extreme, az Energy Formula PD és az Elite.
Az Elite olajnál maradtam. Nézd meg az adatlapját, az Extremhez képest jobb a viszk indexe ( jobb alapolaj), nagyon alacsony a hideg ( alacsony) hőmésékleti viszkozitása ( 5250 centipoise) , és a Golfnál nagyon érezhető volt a hidegben, hogy könnyebben tekert az önindító.
Ráadásul az Eite szerepel a Mercedes honlapján ajánlott olajként:
-
csiga8
senior tag
Buta kis teszt, de azért nem bukott meg az Elite 5w40...
-
bul07
nagyúr
válasz K Norbi #1856 üzenetére
Mann ragasztó szalaggal volt ragasztva a doboza
Csávó aláírása alatt ott a MANN+HUMMEL FT Poland
Én azon a linken töltöttem ami ide volt linkelve
(#1855) csiga8
Jó ez a csatorna
Nem gondoltam volna hogy Total olajok ennyire jók, még a többihez képest is
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
A214
aktív tag
Sziasztok,
Mi a véleményetek a motorolaj adalékokról?
Szerintetek árt vagy hasznal?
Liqui molyhoz töltenénk oil stop adalékot. -
Morris
veterán
Ez a total quartz 0w30 egyelőre sokkal jobb mint a mobil1 esp.
Egyszer sem csörgött még a lánc.
És jóval halkabb a moci is. -
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1862 üzenetére
Folyamatosan figyelem pedig. Reggelente elég hűvös van és akkor sem kerreg.
A mobillal még nyáron is kerregett egy reggeli hidegindítádnál.
Jól mondta Mági: a 0w30 kell az 1.4 tsi-be.
Az olaj szűrő mann, és csak kézzel húztam meg.[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
Érdemes analitikai méréseket nézni, az talán a leghitelesebb forrás. Mellesleg a PAO fontos információ, mivel az ún. nagy márkák ennek és az adalékanyagok csökkentésével teszik magukat extrán nyereségessé. Természetesen folyamatos áremelés mellett.
Fontos a márka, de leginkább a "beltartalmi" érték.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Motion_Blur
félisten
Igen, én is elégedett vagyok a 0W30-al, fincsi cucc az
Cégesbe (1.5 dci) megtörtént az olajcsere: 5 liter ELF 5W30 FE, Hengst olaj-, levegő-, pollenszűrők + UFI üzemanyagszűrő (kvázi gyári Nissan).
Anyag 27k + 5k munkadíj számlásan. Előtte, utána - bár dízelnél mindegy
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bul07
nagyúr
Nem tudom ki szerkeszti a Téma összefoglalót de talán e az írássorozat is mehetne bele mint kötelező olvasmány
A motorolaj I.
A motorolaj feladata
[link]A motorolaj II.
A motorolaj összetétele
[link]A motorolaj III.
Az ásványi és szintetikus motorolajok közti főbb különbségek
[link]A motorolaj IV.
A motorolaj viszkozitása és teljesítményszintje
[link]A motorolaj V.
A megfelelő motorolaj kiválasztásához szükséges ismeretek
[link]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
-
bul07
nagyúr
válasz Motion_Blur #1871 üzenetére
Tényleg jó írás és olvasva van egy két hmm is (tényleg irtó apró betűvel van)
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1869 üzenetére
Neked milyen márkájú van benne?
-
K Norbi
addikt
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #1829 üzenetére
Szia vebbful Ez a problémád már megoldódott? (késői olajnyomás felépülés).
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Mert itt a megoldás:Szabad fordításban ami a videó alatti szöveg:"A motorolajban a fél szintetikus 10w40-ről a szintetikus 5w30-ra cserélve, és egy olajszűrőt helyeztek el az elszívó szeleppel". .Az elszívó az visszafolyásgátló lenne csak így fordítja Google 🙂
Íme egy link, ahol a felhasználható m18x1.5 menetes szűrők fel vannak sorolva.
Amúgy a legkorrektebb megoldás ha az ember vesz egy Lada olajszűrő adaptert Ezen a colos menetet meghagyva az M20x1.5 átmetszve 18x1.5-re és mindkét végéből 10-10mm levágva betekeri az eredeti helyére. Aztán a MANN katalógusból kiválaszt egy hosszabb de átmérőre megegyező visszafolyásgátló szelepes olajszűrőt. Az hogy Bypass is van benne(párhuzamosan a blokkban levővel) az nem baj, csak 1,5 bar-nál nagyobb legyen a nyitási nyomása. A nagyobb hosszúság meg olajtöbbletet és szűrési hatékonyságot növeli. Az oroszok az OPEL vagy Deawoo típusoknál mindenképp ajánlják ha az olajat szintetikusra cserélik , például ugye nálad is 5W40-es Mannol van ott is érdemes lenne megcsinálni.
Egy példa az Opel fórumról: Tikakukac hozzászólása amiben képekkel is illusztrálta mennyire elkokszosodhat a rendszer . Ezt elkerülvén én is mindenképp ajánlanám az említett olajszűrő módosítást. Én biztos hogy megcsinálom .[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz tibbike01 #1882 üzenetére
Hengst is nagyon jó szerintem, teszelték és üzemanyagszűrőben pl. a gyárinál is sokkal jobban ítélték meg
Nekem VW-be Filtron megy (gyári beszállító) kivéve az olajszűrőt, az gyári.
Cégesbe Hengst minden.Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Markizmark
addikt
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #1884 üzenetére
Szia.
"Az olajgombám a visszatérő ágban van, a sor legvégén,"
Ha erről beszélsz:Sajnos ez a Mazda 323-as olajozási sémája
Az Opel F Astra (8 szelepes) kicsit más milyen.
Ahogy megtelik az olajszűrő végigszalad a főtengely csapágysorát kenő olajfuraton és már meg is van az a 0.3-0.5 bar, és sajnos még a gravitáció (olaj súlya) rá tesz egy lapáttal.
Bőven csörögnek még a hidrótőkék ekkor. Sajnos ki elemeztem eléggé a dolgokat. Az orosz oldalakon még a felszívó cső O-gyűrű tömítését említik a Viton-ra való cseréjét a szintetikus olaj használatánál. A mérete ~ 15x2.5mm. (a neten pontosan megtalált érték: 15.3x2.4mm).
Még egy link , igaz daewoo de ugyan az.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1883 üzenetére
Nekem VW-be Filtron megy (gyári beszállító)
Volt már a kezedben a tiédbe való gyári levegőszűrő?
[ Szerkesztve ]
-
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #1888 üzenetére
Lehet sutyiban szerkesztette, már mindkettő 5W-40
Bár jóval később válaszoltál így az nem lehet[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #1890 üzenetére
Magnatec-et én se
Nekem most végül is Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 ment bele(Ezt még kaptam gratis a kocsihoz), nekem a VW 502.00/505.01 követelmény
Következő olajam lehet Total Quartz INEO MC3 5W-40 lesz. [link]
És most hogy olvastam azokat az írásokat amit linkeltem megfogalmazódott bennem egy kérdés
Ugye itt is a 5w-40 ajánlást kaptam a 5W-30 helyett, és ahogy nézem sokan a 40-est használjákNa de miért jobb a 40-es?
Ha jól tudom a 30-as és a 40-es között az a különbség hogy üzemi hőfokon a 40-es sűrűbb marad
De miért is kell hogy sűrűbb legyen?
Hogy ne egye az olajat? De ha még van is a kocsiban 220e Km és a 30-asból se fogyaszt sokat (10e Km fél liter körül) akkor ez nem indokolja.
Esetleg sűrűbb és jobban ken? Mondjuk ha sokat megy a kocsi hideg motorral akkor jobb a 40-es.Mi az igazság?
40-es olajnak 30-sal szembe mi az előnye?[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
eTrade
tag
válasz Dluinet #1893 üzenetére
Szerintem az 5W30 jobb választás sok tekintetben... sport motor, vagy esetleges chip/tuning stb. esetén természetesen már nem.
Ezt kell tudnod az olajokról, 5W-30 és ami mögötte van
[Az 5W-30 magas hőmérsékleti teljesítménye] -
bul07
nagyúr
Nem tudom
Mert a 30-ast könnyebb szivattyúzni fickósabb lesz a motor, hígabb így esetlegesek kicsi kenési furatokon is jobban áthalad40-es sűrűbb jobban kenhet
De nagyon csalóka az egész
30 vagy 40-est egy tól-ig skála alapján rangsorolják, ahogy a videóban is van
30 9.3<12.5
40 12.5<16.3Na most érdekkéség
Castrol EDGE 5W-30 LL ->11.6 [link]
Castrol EDGE 5W-30 C3 ->12.1 [link]
Castrol EDGE 0W-30 ->12.3 [link]
Castrol EDGE 5W-40 ->13 [link]
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 ->13 [link]
Castrol EDGE 5W-40 A3/B4 -> 13.6 [link]Jól látható hogy ha csak 0.4 lenne eltolódva lefele a skála akkor 2db 30-as olaj 40-es lenne
És a 13-as értékkel "éppen csak" a 40-ben vanÍgy lehet hogy egy Castrol 40-es 13, míg mondjuk egy Total 40-es 16, sokkal nagyobb különbség mint a Castrolon belüli 30-40-es különbség
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tibbike01
őstag
válasz Dluinet #1890 üzenetére
Egy 15 éves autóba, amibe több mint 200e km van, nem tartom rossz olajnak a Magnatec 5w40-et. Tudom, hogy az Edge jobb lenne, de szerintem felesleges az én esetemben.
2004-ben, amikor az autót gyártották még közel sem voltak ilyen jó olajok, mint ma. Egy mostani Magnatec lehet az akkori csúcs olaj kb. Szóval szerintem bőven jó ez az olaj az én esetemben.
Amúgy a Magnatec 5w40 is teljesen szintetikus.
Mobil x3000 5w40 sokkal sűrűbb és "gyengébb" az adatlap alapján (is), tapasztaltam is.
És szerintem nem lehet kijelenteni, hogy 0w, 5w vagy 10w a jobb...a felhasználás jellege, a motortípus, a gyári előírás és a saját tapasztalat mondja meg, hogy melyiket kell alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #1896 üzenetére
Dermedés pontja lejjebb van
Elméletileg
0W -40fok
5W -35fokÉrdemes ragaszkodni a gyári ajánláshoz, de a 5W magyar hőmérsékleti viszonyokhoz elég
Az már más kérdés ha mész mondjuk síelni ahol lehet -40fok is( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
BlacKSouL
addikt
Na de miért jobb a 40-es? - Nem "jobb", legfeljebb optimálisabb egy adott körülményhez.
Ha jól tudom a 30-as és a 40-es között az a különbség hogy üzemi hőfokon a 40-es sűrűbb marad - 5w30 és 5w40 esetén jellemzően igen, a 40 -esnek valamivel nagyobb lesz a viszkozitása, mint a 30-nak, de van olyan 5w30-as és 0w40-es pl, amiknek a 100 fokos viszkozitása nagyon közel van.
De miért is kell hogy sűrűbb legyen? - nem sűrűbb, magasabb viszkozitású
Hogy ne egye az olajat? - alapértelmezés szerint nem, hanem azért, mert elméletileg bizonyos körülmények között a 30-as olaj alacsony viszkozitása miatt lecsökkenhet a hidrodinamikus csapágykenés hatékonysága, és átmeneti félfémes kapcsolat jöhet létre. (ennél több azért elég ritkán történik normál körülmények között, de igazából ez is csak akkor, ha valaki 1000-es fordulaton erőlteti padlógázon. Rendesen felállt olajnyomás esetén nem igazán) Ha az olajfogyás a melegoldali viszkozitásra vezethető vissza, akkor az nem az olaj hibája elsősorban, hanem már szar állapotú a motor és/vagy kontrukciós jelenségDe ha még van is a kocsiban 220e Km és a 30-asból se fogyaszt sokat (10e Km fél liter körül) akkor ez nem indokolja. - nem
Esetleg sűrűbb és jobban ken? - nem, a magasabb viszkozitástól nem lesz "jobb" a kenés, ha definiálatlanul hagyjuk a kenés fogalmát. Ami összetettebb annál, minthogy olaj van két érintkező fém között, vagy nincs. Az ilyen logika szerint a legjobb kenés a hőálló kenőzsír lenne.
Mondjuk ha sokat megy a kocsi hideg motorral akkor jobb a 40-es. - Ellenkezőleg. Habár a hideg motor szempontjából a hidegoldali viszkozitás a lényegesebb, általában a magas melegoldali viszkozitású olajok hidegen is "sűrűbbek", mint az ugyanolyan hidegoldali viszkozitásúak alacsonyabb melegoldalival. Magyarul az 5w30 jobb a sok hidegüzemhez, mint az 5w40, de az ilyen esetben a 0w a megoldás.Mi az igazság? - Odaát van
40-es olajnak 30-sal szembe mi az előnye? - A fentieket összefoglalva: régebbi gyártású / kopottabb / laza illesztésű motorok esetében jobb megoldást nyújthat a kritikus pontokon.De továbbra is mindenki azért aggódik, hogy mi történik a motorban, ha a 100 fokon 14-es viszkozitású olaj helyett 12,5-es értékűt töltünk bele, miközben az keveseket érdekel, hogy a 20-25 fokban (ne legyen még tél sem) beindított motorban mondjuk 1500-as alapjáratnál 500 körüli is lehet az olaj viszkozitás értéke.
És a horvát autópályán 40 fokban taposott motor nem attól megy tönkre, hogy 14 helyett 12,5-es viszkozitású olaj áramlik-e benne maximális olajnyomással. Nem az a plusz 1,5-es viszkozitáskülönbség fogja megvédeni a motort adott terhelésen.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...