-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
En olajszurobol a gyariban hiszek, tobb egymastol fuggetlen autoszerelovel beszelgettem mar errol es a megfelelo olajnyomasra hivatkozva mindegyik a gyari szurot ajanlotta nekem, az opelhez es a hondamhoz is. Nem is egy nagy tetel, a corsahoz a gyari GM szűrő ~2.000Ft, a hondahoz 3.500 talán. Legszurobol amugy en is filtront hasznalok a corsiban, a hondaban meg az utso ket alkalommal most japanparts-ot kapott (eddig mindig gyarit, csak elszallt az ara).
-
nyemi
csendes tag
Mert itt a megoldás:Szabad fordításban ami a videó alatti szöveg:"A motorolajban a fél szintetikus 10w40-ről a szintetikus 5w30-ra cserélve, és egy olajszűrőt helyeztek el az elszívó szeleppel". .Az elszívó az visszafolyásgátló lenne csak így fordítja Google 🙂
Íme egy link, ahol a felhasználható m18x1.5 menetes szűrők fel vannak sorolva.
Amúgy a legkorrektebb megoldás ha az ember vesz egy Lada olajszűrő adaptert Ezen a colos menetet meghagyva az M20x1.5 átmetszve 18x1.5-re és mindkét végéből 10-10mm levágva betekeri az eredeti helyére. Aztán a MANN katalógusból kiválaszt egy hosszabb de átmérőre megegyező visszafolyásgátló szelepes olajszűrőt. Az hogy Bypass is van benne(párhuzamosan a blokkban levővel) az nem baj, csak 1,5 bar-nál nagyobb legyen a nyitási nyomása. A nagyobb hosszúság meg olajtöbbletet és szűrési hatékonyságot növeli. Az oroszok az OPEL vagy Deawoo típusoknál mindenképp ajánlják ha az olajat szintetikusra cserélik , például ugye nálad is 5W40-es Mannol van ott is érdemes lenne megcsinálni.
Egy példa az Opel fórumról: Tikakukac hozzászólása amiben képekkel is illusztrálta mennyire elkokszosodhat a rendszer . Ezt elkerülvén én is mindenképp ajánlanám az említett olajszűrő módosítást. Én biztos hogy megcsinálom .[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, sőt éppen ellenkezőleg. A TBN szám azt jelöli, hogy mennyi "tartalék" van az olajban. A TBN szám mutatja meg, hogy mennyi bázistartaléka van az olajnak a savas hatások semlegesítésére. Ha megnézed a longlife olajoknak is mindnek relatíve magas a TBN száma. A TBN az olaj csereperiódusa során folyamatosan csökken, ahogy a bázisok elhasználódnak a savak semlegesítésre.
De ugye tudjuk, hogy ez egy "libikóka", azaz ha vmiben kiemelkedően jó egy olaj akkor vmiben meg rossz. Ugyanis a szükséges adalékok (ezt méri a TBN szám) megemelik az olaj szulfáthamu tartalmát, ami lerakódás-képződéshez vezethet. Tehát van egy pont aminél magasabbra nem érdemes emelnie a gyártónak a TBN számot, mert ez magas SAPS (szulfáthamu, kén és foszfor) értéket eredményez, amit a DPF-es dízelek pl nem tolerálnak.
mod:
vebbful: 5W30 (vagy ha sok a hidegindítás akkor 0W30) A3/A5-ös olaj. Márkából meg szimpátia/pénztárca alapján.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem látott semmit csak a flakont. A C3 miatt mondta ez meg ugye A5... Longlife olaj több benne az adalék. Mivel szívóbenzines nem szükséges a magas HTHS, mert alacsony fordulaton nincs magas nyomaték.
A gyártó sajnos elég szűkszavú ezen a téren: API SM vagy ILSAC GF-4 és 5W30 vagy 5W40-et ír elő.
mod:
Szóval kb lövésem sincs mit kéne bele tennem igazából.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A gyártói követelményeknek megfelel ez az olaj is, annyi, hogy az alacsonyabb csapágykopás elleni védelme miatt nem olyan jó választás de mivel nem keletkezik alacsony fordulaton magas nyomaték tök felesleges lecserélnem most azonnal ezt az olajat. Nem sokára úgy is jön az olajcsere és akkor megy bele C-s olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
eTrade
tag
Amennyiben az A5-ös olaj nem támogatott bele, akkor tényleg nem raknám bele.
Azért nem értettem, mert tudomásom szerint a "vékony" olaj használatával a hidegindításnál kevesebb a kopás mértéke az olajfuratoknak meg inkább a "vastagabb" olaj szokott gondokat okozni. Szerintem a nagy terheléseknél jön képbe igazán a "vastagabb" olaj előnye.
-
Roxbury
őstag
Ez nem higitas. Ez a gyarilag megengedett leghigabb olaj. Senki nem mondta, hogy egy 0W30 as eloirasu blokkba 0W20at rakj. Az lenne higitas. En azt mondtam, hogy abba a blokkba ne 0W40-et rakj.
Egy adott keresztmetszetu helyen mindig a kisebb surusegu folyadek fog gyorsabban ataramolni. Egyszeru fizika. Mellesleg a 0W olajak TDS-eben szinte mindegyik gyarto irja, hogy a kisebb hidegoldali viszkozitas miatt az 5W 10W hez kepest gyorsabb az olaj aramlasa, a motor hamarabb melegszik fel, csak azert mert higabb a 0W, mint az 5W vagy a 10W. Nem irják, de ez uzemelegen is teljesen igaz 2 kulonbozo meleg viszkozitas kozott, tehat, a 30-as olaj mindig mindenkor gyorsabban fog aramolni, mint a 40 es. Ugyanigy a 40 es is az 50 hez kepest stb ...Qru: milyet rendeltel? 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
eTrade
tag
Ezt most úgy írod mintha az SL életveszélyes lenne minden motorra, pedig szerintem közel sincs így.
"API SL: 2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket" [link]
[ Szerkesztve ]
-
Waterminator
csendes tag
Nincs vele semmi problémám, csak szeretném, ha a katalizátor és a motor is sokáig élne. Kerestem én is a Total adattáblázatát, de eddig nem találtam. Így, hogy látom, nincs is olyan nagy különbség a Motul és a Total között. (elhanyagolható) Már csak egy kérdés maradt. A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?
-
Roxbury
őstag
Azért azt ne gondoljuk, hogy a legújabb C-s csúcsolajoknál lerakódások keletkeznek a motorban a szervízintervallumot betartva. Hiába alacsonyabb a TBN. Nyilván ők sem hülyék, hidd el megoldott dolog ezeknél a modern olajoknál is adalékolás szempontjából, hogy patyolat tisztán legyenek tartva a motor belső alkatrészei. Ne riogasd itt a népet. 😁
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
eTrade
tag
Csakhogy az Accord 2.0 CL7 motorba az API SL olaj megengedett, sőtt a régebbi SJ is: [link]
Itt meg a topikban vészjóslatokat olvashatunk, hogy pár száz km után mehet a kukába a motor, mert valaki API SL olajat mert beleönteni holott az megengedett.
Én erre írtam azt, hogy ez nem teljesen úgy van ahogy leírtad. -
Waterminator
csendes tag
Kidolgozhassa magát az olaj?
Ha jól értem, el kell használódnia az olajnak ahhoz, hogy ne "maradjanak" benne bizonyos adalékok? Vagy csak az adalékok aránya változik meg az olaj elhasználódás során?
Na itt kezdem érezni, hogy nem ez a szakmám és csak műkedvelő vagyok De az viszont a lelkesebbik fajtából Azt azért tényleg nem értem, hogy az olajban a beletöltés és a 10.000-dik 15.000-dik 30.000-dik futott km után milyen anyagok okoznak kárt a katalizátorban? Az én véleményem szerint, ami messze nem szakmai, nem lehet benne olyan anyag, ami bármelyik üzemi állapotban, illetve használati szinten irreális mértékben csökkentheti a katalizátor élettartamát. (szerintem)
Köszönöm a velem való törődéseteket -
eTrade
tag
Dehogynem értem. Pont ezek miatt lettek kitalálva a szabványok, teljesítmény szintek: Ez az apró betűs rész, amit tudnod kell olajválasztáskor
Persze itt az olajos topicban mindenki keresi a "Szent Grált".
-
Roxbury
őstag
"Persze hogy függ milyen olaj van beletöltve, meg kocsi használaton is sok múlik."
Egyetértek. A régi PUG 307 2.0 (EW10J4) autómon 215 ezer körül szedtük le, mert szivárgott az olaj. A motor belső alkatrészei gyönyörű aranysárgák voltak, a karter is patyolat, meg is lepődtem. Szelepfedél tömítés cserénél a vezérmű is szép aranysárga színben pompázott, semmi lerakódás nem volt. Gyári olajjal volt használva nálam végig. Total Quartz 9000 5W40 volt a gyári olaj. Ma már tudjuk, hogy nem egy nagy szám az az olaj a mai csúcsokhoz képest, mégis tökéletesen végezte a dolgát, igaz 10-12 ezrenként cserélve volt mindig. Ebben volt város bőven. Én azt mondom, hogy ha 10 ezrenként cserélve van az olaj és jó minőségű, bele való olaj, akkor nagyon nincs mitől félni. Abban viszont egyetértek, ha valaki kitolta rendesen az intervallumokat nem figyelembe véve esetleg, hogy sok volt a hidegindítás és a város, vagy ratyi olajjal használta, akkor bizony keletkezhetnek lerakódások.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Waterminator
csendes tag
Van-e valami A5/B5 olaj, amit használhatnék és nincs agyon adalékolva? Van konkrét tipp? Nem ragaszkodom a Totalhoz. A garancia miatt szerintem az A5/B5 szabvány a fontosabb.....
A Total olajválasztója csak ezt az olajat írja.
https://total-gbr.lubricantadvisor.com/CustomerData/productsheets/TOTAL_QUARTZ%20INEO%20MC3%205W-30_LKY_201705_EN.pdf
Ezt lehet 15.000km-ként is cserélni. -
-
nyemi
csendes tag
-
Waterminator
csendes tag
Igen, megkaptam.
" Köszönjük, hogy levelével megkeresett minket, és nagy örömünkre szolgál, hogy gépjármű vásárlásakor a Kia mellett döntött!
A motorhoz a gyártó ACEA A5 minősítésű, 5W-30 viszkozitású motorolajat ír elő, gyártótól függetlenül.
A Kia Motors Hungary a Totalt ajánlja, melynél a HKS megjelölés a Hyundai-Kia Specifikációknak való megfelelést jelenti, így Ön ezt a típusú olajat (TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30) nyugodt szívvel öntheti bele járművébe.Üdvözlettel,
Kia Ügyfélszolgálat " -
Qru
MODERÁTOR
Nem voltam rest és körbejártam a témát én is a gyártó ezeket mondta (Honda Jazz 1.2 i-dsi motor (L12A1) MY06): 0W20 a gyári ajánlás de mehet bele 0W30 vagy 0W40 is. Az 5W30-at csak korlátozottan ajánlják bele (forró égövi alatti használat esetén) és API SJ/SL kell bele legalább.
Gyárilag a Shell Helix Ultra megy az európai modellekbe. Az adalékokra is kitértek azt írták, hogy nincs szükség olajadalékokra, a megfelelő olaj használata mellett, ezek csak az üzemeltetési költséget növelik.
Továbbá leírták, hogy a rendszeres és tartós érintkezés a használt motorolajjal bőrrákot okoz (gondolom, hogy inkább márkaszervízbe hordjam az otthoni csere helyett).
#nincsbennetarcsi
-
FoLey-v
addikt
Ezzel a motorolajjal szépen duruzsul és halkan valószínűleg hogy maradok ennél.
Nemtudom hogy 4l elég-e vagy vennem kell még +1l-t a feltöltési mennyiség miatt.
Z16XEP, Z16XE1 4-4,5 liter / 0,25 liter
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
FoLey-v
addikt