-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz K Norbi #2301 üzenetére
Pedig ez a bele való
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Roxbury
őstag
Volt az index fórumon linkelve régen egy finn olajszűrő teszt . Nem tudom mennyire valós. Az eredményét kicsit magyarosítottam.
Eredeti link: https://tekniikanmaailma.fi/tm-vertailu-oljynsuodattimet/
Google fordítóval lefordítva:
Az autó motorjának élettartama alatt nem kell megbirkózni. Mindaddig, amíg a karbantartás emlékezik az időben történő működésre, mechanikus működésük garantált. Az olajszűrő minősége azonban az egyik kockázati tényező. Megvizsgáltuk, hogy a piacon lévő olajszűrők olyan tulajdonságokkal rendelkeznek-e, amelyek lerövidíthetik a motor élettartamát.
AMC szűrők
Biltema
fram
Filtron
Hengst
Knecht
M-szűrő
Mann-Filter
PURFLUX
Teljesítményszűrő
Toyota
A motor belsejében kicsi szennyezõ részecskék bocsáthatók ki, amelyek elpusztíthatják egymás mozgó felületét, ha a részecskéket nem lehet elválasztani az olajtól. Ezt a feladatot olyan olajszűrő kezeli, amelyen keresztül a motorolaj minden alkalommal átfolyik, amikor az olajszivattyúból az olajellátóba vezet.
Szűrőmodellként a Toyota benzinmotorokhoz megfelelő szűrőt vezettünk be, amelyet sokat értékesítenek Finnországban.
Azt is választottuk a legtöbb eladott márkájú szűrőjelek. A szűrő kiválasztása nagyon széles, és tíz különböző karaktert hasonlítottunk össze. Ezenkívül egy Toyota márkájú szűrőt is bevontunk, amelyet a Toyota márkakereskedőjéből vásároltunk.
A szűrési hatékonysági méréseket a Parker Hannifi Urjala erőműében végezték, amely mérésre alkalmas berendezéssel rendelkezik.
A berendezést az ISO 16889-2 szabványnak megfelelően teszteltük annak mérésére, hogy a szűrő képes-e tisztítani a szennyeződéseket az olajról.
Az olajszűrő szűrőképessége a következő: Először helyezze be a szűrőt a próbapadba, mint általában az autó kenőrendszerében. Ezután a vizsgálati olaj elkezd átáramolni a szűrőn, és az olajat az ISO 12103-1 szabvány szerint 1-100 mikrométer átmérőjű részecskékkel keverik az A3 próbadarabokkal.
Ezek közül a 20, 25, 30, 40 és 50 mikrométer részecskék számát mértük a szűrő előtt és után. A számkülönbség megmondja, hogy a szűrő milyen jól tisztítható minden méretosztály számára.
A méretosztályokat azért választották ki, mert rendkívül károsak a motorra. Ezeket az öt különböző mérett nem ugyanolyan súlyú bírálat jellemezte, de a nagyobbak nagyobb hangsúlyt kaptak.
A szűrő élettartamát a valószínűségi kapacitás határozta meg, és a szűrési kapacitással egy időben talált.
A leeresztő kapacitás a szűrőporra permetezhető por mennyiségét jelenti, mielőtt az elzáró szelep kinyílik. A memória kapacitása nagyon különböző volt a különböző szűrőjelek között.
Szinte minden szűrő esetében az iránymutatások érvényesek voltak a sikeres szűrőcserére. Azonban a szűrők közül néhány nem talált finn nyelven, és a képek és utasítások csak elkötelezettség volt.
MINDEN komparátorszűrőnk legalább két csillagot kap, így valamiféle védelmet biztosít a motor számára. De a különbség a szűrési hatékonyság és a különböző karakterek közötti időtartam között megállapítható, hogy nem szükséges kiválasztani a legolcsóbb szűrőt. Különösen, ha az árkülönbség a legkisebb különbségnek tűnik az egyik szűrőtől a másikig.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Koczó93
őstag
Audi a4b5-be milyen szervó olaj ajánlott? Ha szeretném lecserélni az egészet mennyi mehet bele kb?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Koczó93 #2311 üzenetére
Ha át akarod mosni, akkor mehet bele a piros, keverni nem szabad, mert habzik. Zöld a kupakja, de az összes VW konszern szervónak zöld a kupakja bakker. A visszatérő ágat le kell vanni a tartályról, belógatni egy edénybe, beindítani, mikor kiürül a rendszer, tölteni rá a pirosat. Mikor már csak tisztán a piros jön, a segéd elkezdi tekerni a két végállás között a kormányt. Ha tiszta a folyadék, cső vissza, felönteni max-ra és le van cserélve.
Eredetileg aranysárga ment bele G002000, de azt nem lehet már kapni, mert ásványi alapú. A zöld ami helyette van G004000 meg szintetikus, de hamar feketére ég a rendszerben. Az ATF is szintetikus, de jobban bírja a gyűrődést, nem ég meg benne, nem kopik el a szivattyú.
Én eddig mindegyikbe azt öntöttem, és mindeki happy. A mostani Golf4-ben is ATF van a szervóban. Szép piros.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz F_Zolee #2318 üzenetére
BCB motorkódra a hengst oldala ezt hozza
És ha minden igaz [link]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
F_Zolee
veterán
Köszi mindenkinek.
-
bul07
nagyúr
Szoktam nézni ezeket az olaj teszteket, és amióta nézem semelyik nem szerepelt olyan jó mint a Castrol Magnatec Stop-Start 5W30 C2 [link]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
-
bul07
nagyúr
Az enyémet nem is igazán lehet akna nélkül, a motort védő borítást alul szinte lehetetlen lenne leszedni
Igaz egy két patent már oda van a jó szerelőknek köszönhetően, így kötegelő is van
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
hans74
csendes újonc
Sziasztok! Kb. Hányadik olajcsere után kell alátétet cserélni a leeresztő csavarnál? (hogy véletlenül se szivárogjon) (civic 2016 1.8) köszi szépen
-
kunberci
aktív tag
Illene minden olajcsere alkalmával alátétet is cserélni. Mivel az olajcsere árához képest filléres tétel, ezért én minden olajcsere alkalmával cserélem. (Suzuki). Nekem alu kell. Ezer Ft környékén vettem 20 alátétet, ami 20 évig elég.
Ha nem cseréled minden alkalommal, akkor csak arra figyelj, hogy ne fordítsd meg, mert volt akinek ezért csöpögött az olaj. -
kunberci
aktív tag
Mivel 50 Ft egy alátét, ezért ez nem egy nagy összeg. Az első alkalommal én sem cseréltem, de nem éri meg kockáztatni mert akkor van szívás, ha még is csöpög az olaj. Még egyszer leengedni az olajat nem kellemes dolog. Az egyik ismerősöm járt így, le kellett engedni még egyszer az olajat, mert csöpögött, és megfordítani az alátétet, mert nem volt új alátétje, és akkor szűnt meg a csöpögés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban