-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Az enyém egy szar akkor ehhez képest, 100 km után korom fekete.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
En is raneztem par napja.
Olajszint ok, szine ilyen, lassan megint nyomok egy olajcseret, de motoroblitessel, akkor nyugszom meg.
9.000km, ebbol kb 5.000km villannyalI humbly and respectfully decline™
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #1450 üzenetére
Akkor a C jelzés tetejénél?
mod:
(A): Do not start the engine ⇒ . Contact an authorized Volkswagen dealer or an authorized
Volkswagen Service Facility for assistance.
(B): Do not add any oil ⇒ . Continue with step 15.
(C): Oil may be added, depending on the oil level. Continue with step 8 or step 15.
(D): You must add oil (about 1 quart / 1.0 liter). Continue with step 8.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #1454 üzenetére
Nem kell, kb. C közepéig jó az.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Ha semmi nem fogy, akkor benzinnel dúsul és/vagy nincs hajtva.
Tessék megkergetni 5-6ezerig rendszeresen. -
Motion_Blur
félisten
Mások szerint elég ha pályán kap 4000rpm körül mondjuk 10km-t pár hetente. Ezt megkapja mert sokat pályázok vele.
De ha megmagyarázod hogy miért jó ennek a motornak a 6000-es fordulat azt megköszönöm.
Mágustól idézek:
"magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál"
Ez alapján miért is kellene nekem gyilkolni a motort csak azért hogy fogyjon az olaj és hogy kormoljon
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1457 üzenetére
Magas hőmérsékleten a korom is kiég. Amúgy meg a magas fordulat nem kínzás.
Az alacsony fordulaton lévő nagy nyomaték, na az kínzás.
Magas fordulat egyenlő nagyobb olajnyomás egyenlő megfelelő kenés egyenlő hűtés.
Ha gond lenne a magasabb fordulat, akkor 4000-től piros lenne és korlátoznák is. De nem így van.
Dízelt is érdemes forgatni. A benzines meg kifejezetten igényli.
Én hetente minimum egyszer elforgatom 6000-ig. (de inkább többször)
A városi szüttyögés inkább elősegíti a korom képződést.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1457 üzenetére
Az olaj ígyis úgyis fogy. Ha nem a szelepszár szimeringnél, akkor a gyűrűnél vagy a turbónál. Sok hidegindításnál meg benzin is kerül az olajba. Annak is el kell párolognia. Ha az olaj mindig egy szinten van, akkor a fenti eset áll fenn.
Szóval a forgatással nem kínozod a motort. (ha meleg, természetesen) -
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1457 üzenetére
Amúgy meg nem azt mondtam, hogy menj vele folyamatosan tiltáson órákig.
-
Motion_Blur
félisten
Nincs sok hidegindítás mert hétvégi autó, minimum 25km-s távokra használom, de inkább 50+.
Arra pedig kínosan ügyelek hogy a fordulat ne legyen 2000 RPM alatt, mert amiket leírtál azokkal tisztában vagyok.
A magas fordulatszám hatásairól meg ezek szerint megoszlanak a vélemények, VAGY egyszerre van korom képző és égető hatása is. Előzésnél én is járok néha 5000 fölött, de tartósan nem adom neki.
Ilyenkor BC szerint milyen az olaj hőmérsékleted? Nekem pályatempónál 92-95 között szokott lenni, 100-as tempónál 85-87 fok.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
-
veterán
válasz Motion_Blur #1461 üzenetére
Van olajhőmérő a Jetta BC-jében, vagy máshogy nyered ki az adatokat (pl. OBD-s kütyüvel)?
Az enyémben van; autópályán, országúton normális esetben 105 Celsius környéke. Hőségben, főleg városban fel tud menni 110-112-re; 1x erős racsing során elérte a 120-at.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Motion_Blur #1461 üzenetére
Olaj hőmérsékletek mérése érdekes jelenség, mert pl. anno a céges pdtdi-ben is nézegettük mit ír ki, de a normál országúti szüttyögésnél 97-98 °C-t mutatott, tempósabb haladásnál meg 104-et. Nem mindegy hol méri, mivel méri.
Ha megnézed a totalcar 1,33-as Toyota motoros cikksorozatát, abban is benne van, hogy az alacsony viszkozitású/üzemanyag takarékos olaj használata mellett az időnként magasabb hőmérsékletű használat (pl.autópályatempó tartósan, vagy autópályán kívül alacsonyabb fokozatban történő használat=magasabb fordulatok, magasabb hőmérséklet) segítik elő pl. az olajgyűrű öntisztulását, aminek hiánya az adott motorban pl. gyakoribb problémát is okozott.
De pl. változó szelepvezérlésű motorok, vagy elektronikus fojtószeleppel, változó hosszúságú szívócsővel rendelkező motorok esetében is javasolt időnként hosszabb, magas fordulatú/magasabb terhelésű üzemben használni, hogy pl. a szelepszárak a teljes, mélyebb nyitású hosszukban tudjanak járni, a szelepvezérlés teljes funkciójában legyen használva(nagyobb/hosszabb nyitást létrehozó VTEC/VVT/valvetronic szabályzó rendszere, csapjai, olajfuratai, szelepeken lerakódások, szívócső lerakódások, szabályozó (pillangó-) szelepek) melyek mind meg tudnak "szorulni", koszolódni, szennyeződni, le tudjanak tisztulni. A kétállapotú szabályzású egységek ha rendszeresen csak az egyik állapotban vannak, a másik állapotban soha vagy ritkán, azok is meg tudnak úgy "macskásodni", hogy utána esetleg már nem tudnak üzemmódot váltani. (Példaként az R18A motor vezérlése olyan, hogy 1000-3500 között részterhelésen alacsony szelepnyitású profilt használ, teljesen nyitott pillangószeleppel, és hosszú szívócsővel, míg ugyanezen intervallumon nagy terhelésen, vagy 3500 fölött már minden esetben nagyobb szelepnyitást, pillangóval szabályzott fojtást, és rövid szívócsövet állít be. Tehát pl. ennél a tartós 3600-as fordulaton haladás már segít az öntisztulásban, bejáródásban)Jó állapotú, hibátlan kenési rendszerrel rendelkező motor esetében a magasabb fordulatú üzemmeleg használat kevesebb hátránnyal jár olaj elhasználódás szempontjából vizsgálva, mint az alacsony fordulatú, vagy hideg üzemű járásból adódó problémák miatt. Természetesen más szempontból lehet találni hátrányt, pl. gyűrűk, hengerpersely fokozott kopása, de ha üzemórában azonos két motor közül az egyiket stabilmotorként padra állítanák magas fordulatra, akár terheléssel, a másikat hétköznapi használatba vennék, üzemóra szerint azonos időben azonos szervizperiódussal, akkor nagy eséllyel a stabil magas fordulatú motor lenne kevésbé elhasználódott. Magas fordulatokon mondjuk a nyomatékmaximumhoz tartozó fordulatszámot kell érteni, vagy a nyomaték és teljesítménymaximum közötti munkapontot, nem a leszabályzás közelit.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1466 üzenetére
Nekem nincs olaj hőmérőm. De nem is nagyon foglalkozom vele.
-
Morris
veterán
Pont szerettem volna felokosítani a bc-t, Mágitól kérdeztem is, hogy van e rá lehetőség vcds-ben, de még nem nyilatkozott.
Sajna alap bc-m.Kicsit bűvöltem hétvégén a vas agyát. Ha rátöröltem az első szélvédőre akkor hátramenetben törölt egyet a hátsó ablaktörlő is.
Na ezt kapcsoltam ki. Felidegelt, hogy poros a hátsó ablak, erre automata rátöröl. Egyesek szerint ez fícsör, de szerintem többet árt mint használ.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Magnum_ #1464 üzenetére
Valkószínű az 1.2 TSI-nek más a hőmenedzsmentje.
A másik ugyanilyen Golfom is 105 Celsius körül tartotta az olajhőfokot; a korábbi autóim meg nem jelezték ki. Pedig jó fícsör.
Múlt héten, mikor elcsesződött a termosztát az autóban, akkor össze-vissza ment az olajhőfok "üzem-melegen" 60 és 118 C között.[ Szerkesztve ]
-
FoLey-v
addikt
válasz K Norbi #1474 üzenetére
Ha megmutatod hogy kell szétszedni szivesen megmutatom. Kalapáccsal csavarhúzóval próbálkoztam lehetetlen volt szétszedni.
Amikor kiszedtem jött ki még fekete kormos benzin is.Gondolom olyasmi lehet mint nálad is volt. [link]
Ohh satu és vasvágó fűrész? Remek azt nekem találták ki,de csak holnap fogom.
[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
FoLey-v
addikt
válasz K Norbi #1476 üzenetére
Szóval a kutya macska barátság létezik.
Nekem ez is megvan már jövőre meg majd olajcsere addigra is várom Qru Fusch véleményére.w333 Amikor megvettem az autót első az volt a dolgom hogy kicseréljem a gyertyákat. Most NGK-s gyertyák vannak benne egy darabig elég. Van amikor fogom kiszedegetem és a végét kicsit megcsiszoltatom csiszolópapírral.
[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
w333
félisten
válasz FoLey-v #1480 üzenetére
Köszi ... jól gondolom hogy ez a belevaló ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
tboldi
nagyúr
Azért a hőértéket is nézd, ne csak a márkát, meg hogy hány pólusa van.
Cserélni abszolút nem nehéz, csak a pipát/trafót lehúzod, megfelelő méretű gyertyakulccsal benyúlsz, kitekered, majd ugyanez visszafelé az új gyertyával. Arra kell figyelni, hogy egyrészt ne ferdén tekerd be, másrészt túlhúzni sem szabad. Mikor kézzel tekerve elkezd megszorulni, azután még fél-kétharmad fordulat.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy Yamaha Cygnus X 125 4T robogót, szeretném az olajat lecserélni benne.
Gyári ajánlás ez hozzá:Mivel hűvösebb időben is tervezem használni és elég sok rövid távot fogok vele menni szerintetek mehet bele a Repsol Scooter 5W40, vagy inkább maradjak 10W40-nél?
Vagy mivel léghűtéses inkább valami W50-es olaj kellene?Köszi előre is!
-
Joker94Hun
tag
Sziasztok!
Szeretnék hozzátok fordulni segitségért. Van egy 330d 2006-os bmw-m.
Eddig Castrol 5w30 titanium és Gyári Bmw olajat töltöttem bele.
Mindegyikből megeszik kb 1litert 4-5000km-en ami szerintem nem egészséges,pláne hogy nem hajtom szétt. :/ Viszont azt megfigyeltem hogy pl autópályás használat mellet(6-700km) egyhuzamban mégjobban ette az olajat. Sajnos olaj hőfokot nem tudok nézni,de a víz 107-108 fok köré megy.Lehetséges hogy rossz a termosztát? Vagy van valami tuti tippetek milyen olajat vegyek? 360 ezer km van az autoban amugy. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Joker94Hun #1498 üzenetére
Az a vizhofok meg normalisnak szamit nagyobb terhelesnel. Csak egy motor general fogja megoldani az olajfogyasi problemad igazabol sztem. 360 ezer km szep teljesitmeny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tomcsi23
veterán
válasz Joker94Hun #1498 üzenetére
van valami tuti tippetek milyen olajat vegyek?
Hordósat.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W