-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
válasz molnarpeter #2656 üzenetére
Megkérdezem majd mivel használják, mit raknak nekik bele.
Az is kemény, hogy egyszer a 12e Km-t futott új 1.5 Dci Nissan bérautómba check oil level üzi fogadott.
A kölcsönzős meg átgurult a szemközti kútra és kancsóból öntöttek bele valamit, utána megkérdezte jó lesz-e.Nekem biztos, a kocsinak
De hát ugye azt gyilkolta mindenki gondolom, meg a start-stop, azt sem bánta ha csak 2perce járt. Persze mindig kikapcsoltam mert idegesített.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Qru
MODERÁTOR
Dobd be az olajkeresőjükbe a kocsid. A manual amúgy mit ír, milyen követelményeket?
#nincsbennetarcsi
-
vekk200
tag
-
Stylewars_kp
senior tag
Nevetséges, hogy ennyire zabálja az olajat egy motor!
1.3 jtd motornál 10 ezres csere periódussal két csere közt vegyes város, közút és autópálya használat melett 0 dl olajat evett meg. Viszkozitásra nyilván nem mértem meg az olajat, hogy hígult-e gázolajjal, de kétlem, hogy számottevő lenne. -
Czimby
addikt
válasz Stylewars_kp #2671 üzenetére
Kicsit utánanézek az opel az ecotec bevezetés óta szereti a plusz kenőanyagot az égéstérben.
Azt tudom, hogy az első motoroknál rosszul volt kiszámolva a hüvely/dugattyú hőtágulása, de azóta eltelt 15év, kicsit megerőltették magukat...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Lenne egy érdekes felvetésem, klasszikus Lada-ba ki mit tenne?
Anno ugye mindenki 15w40-el használta őket, de azóta változott a tudomány.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #2674 üzenetére
az hogy a HTHS nem éri el a 3,5 mPa.s, azt meg kit érdekel
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #2668 üzenetére
Kérem ezt a blogot berakni a TIR-be
Ezt találtam a jelenlegi olajamról, nem tudom mi mit jelent, de tetszenek a számok
Mobil 1 0W20 Advanced Fuel Economy API SN synthetic (lab tested 2012)
Silicon = 5 ppm (anti-foaming agent in new oil, but in used oil, certain gasket materials and dirt can also add to this number)
Boron = 81 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge, anti-wear)
Magnesium = 631 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge)
Calcium = 820 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge)
Barium = 0 ppm (detergent/dispersant, anti-deposit buildup/anti-sludge)
Zinc = 742 ppm (anti-wear)
Phos = 677 ppm (anti-wear)
Moly = 81 ppm (anti-wear)
Potassium = 4 ppm (anti-freeze corrosion inhibitor)
Sodium = 0 ppm (anti-freeze corrosion inhibitor)
TBN = 7.6 (Total Base Number is an acid neutralizer to prevent corrosion. Most gasoline engine motor oils start with TBN around 8 or 9)
Viscosity (cSt at 100*C) = 8.9 (cSt range for SAE 20 is 5.6 to 9.2) And cSt (centistokes) in general terms, represents an oil’s thickness.Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
Nagyon nehéz kiemelni belőle, szorgosan keresni kell az oldalon a kulcsszavakat. Valahol kB. 30 oldalnál van a tartalomjegyzék, de sajnos nem linkesítve.. Talán a legvégén is, az oldal aljára sokszor könnyebb letekerni.
Nagyjából a lényeg, hogy a faszi az amerikai piacon kapható olajok közül vagy 230 félét tesztelt főleg arra koncentrálva, hogy milyen mértékű kopás elleni védelmet nyújt adott olaj magas hőmérsékleti viszonyok között, nagy terhelés alatt. Ezt kiemeli, hogy a teszt kvázi versenyszerű használattal azonos igénybevételnek tette ki az olajakat, vagyis utcai használatra leginkább iránymutatóként használható. A teszt után vagy 38 külön bejegyzést írt, a tapasztalatokról, és a technikai részletekről amik az olajat, és a használatukat jellemzi. Ír a viszkozitásról, hogy mennyire nincs egyértelmű összefüggés a hideg vagy meleg viszkozitás, és a kopás elleni védelem között, illetve a Szent hths viszkozitást is górcső alá veszi. Jó példa a teszt legjobbjaként teljesítő, 0w20 olaj. De tesztel utólagos adalékkal felütött olajakat is.
Sajnos számos európai olaj márka és típus nincs benne, de a fő mondanivalók általános érvényűek.A tartalomjegyzék kimásolva, nem tudom rövidíteni. A sorszáma lehet keresni téma szerint a böngészőkkel.:
1. I-Beam vs H-Beam – which Connecting Rod is Best?
2. Rod Bolt Strength – what do we Really need?
3. Solid Roller Lifters – Bushings vs Needles, which is Best?
4. Camshaft Overlap vs LSA (Lobe Separation Angle)
5. Leak Down Test vs Compression Test, which is Best?
6. Can you really suck the Oil Pan dry?
7. Dynamic Compression Ratio (DCR) vs Static Compression Ratio (SCR)
8. 0W40 vs 5W30 vs 0W30
9. Aftermarket Zinc Additives – Do they Work?
10. Break-In Oils – Do we Really need them?
11. Can you always count on high zinc motor oil?
12. Diesel Oil – Is it the right choice for High Performance gasoline engines?
13. Do comparable zinc levels provide comparable wear protection?
14. Does Prolong Engine Treatment actually work?
15. Test Data on the newest Pennzoils made from Natural Gas
16. High Temp Motor Oil Wear Testing – Myth vs Reality
17. Do HTHS (High-Temperature/High-Shear) values provide any useful information about wear protection capability?
18. Engineering Test Data on High Mileage Motor Oils
19. Engine Dyno HP vs Chassis Dyno HP
20. Std Volume oil pumps vs High Volume oil pumps – Is there really a HP difference?
21. Points Ignition vs Electronic Ignition
22. How to choose your own Camshaft
23. Multi-viscosity motor oils are not exactly what some people think
24. Air conditioning isn’t just for cooling your vehicle
25. Recommended Oil Change Interval – For Automobiles “AND” Motorcycles, including Motor Oil Age Info
26. Failure Data from a Bushing type Solid Roller Lifter
27. Maximum Safe Redline
28. Eight 0W20 Oils Tested and Compared
29. Eliminating BMW M3/M5 Rod Bearing Failures
30. Five Lightweight Diesel Oils Tested and Compared
31. The Truth about Motor Oil Temperature and Wear Protection Capability
32. V-8 Head/Intake Alignment Procedure
33. Can Wet Clutch Motorcycles use Automotive Motor Oils?
34. How well do Traditional Heavy Duty Diesel oils perform, when they have the latest CK-4 certification?
35. PISTON TO CYLINDER CLEARANCE IS “NOT” WHAT MANY PEOPLE THINK IT IS
36. Is Motor Oil Viscosity Index (VI) Useful Information?
37. Air Cooled Engines – Oil Viscosity Recommendation[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #2683 üzenetére
Illetve inkább ez a teszt tartalomjegyzéke, az előző az utána lévő bejegyzéseké persze sok belőlük olaj téma:
BLOG TABLE OF CONTENTS:Section 1 – Motor Oil “Wear Protection” Ranking List – which is determined by each oil’s film strength/load carrying capability/shear resistance psi value, that results from being subjected to a dynamic friction test under load, at a representative operating temperature.
Section 2 – Motor Oil Viscosity Selection
Section 3 – Motor Oil Thermal Breakdown Test Data
Section 4 – Motor Oil component quantity Lab Test results – includes the amount of zinc, phosphorus, detergent, acid neutralizer and more
Section 5 – Reserved for future Motor Oil Test Data
Section 6 – Detailed Motor Oil and Mechanical Tech ArticlesAláírás (nem kötelező megadni)
-
K Norbi
addikt
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #2691 üzenetére
Csak pályára nem ezt a motort venném.
-
Motion_Blur
félisten
-
eTrade
tag
válasz Motion_Blur #2694 üzenetére
Nincs! Csak városban használd, üvegezve, full hidegen... bejáratásnak.
-
nagyúr
Sziasztok!
Honda Accord CL7 2.0 155Le 128.000km
Könyve 0w20-15w40-ig írja az olajokat éghajlattól függően. Api SJ/SL kell neki.
Ki mit tenne bele?