-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, a hidegoldali vizskozitásban különböznek (0W vs 5W). Ettől függetlenül mivel tól-ig értékek vannak a szabványoknál hiába 30-as melegoldali mind a kettő, lehet picit vékonyabb a 0W30 mint az 5W30 melegen. Ehhez meg kell nézni az adott olajok adatlapját, ott fel vannak tüntetve pontosan ezek az adatok.
eTrade: Ezt már megválaszolták látom. Más a szabvány, az ACEA európai az API meg amerikai.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
Ezek étolajjal is elmennek, szerintem is mehet bele. A "vékonyabb" olaj miatt érdemes lehet mondjuk nem 40 fokban délben nyírni a füvet és rendszeresen kitisztítani a hűtőbordákat, léghűtéses blokkoknál szeretnek sűrűbb olajat előírni a fokozott hőterhelés miatt. Én egy Makita kaszába szoktam 5W40-et használni, olajszűrő nélküli konstrukció, 50 óra helyett 40-nél szeretem cserélni.
-
szimi57
őstag
A 0w olajat a legújabb fejlesztésű motorokhoz készítik, de ettől függetlenül jó lehet egy 15 éves motorba is, ha teljesíti a gyártói előírásokat. A megadott viszkozitástól viszont nem ajánlatos eltérni, főként lefelé nem.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
-
nagyúr
Rákerestem.
PSA olaj specifikációk:
Type of oil SAE grade PSA PEUGEOT CITROËN norms
Mineral 15W40 B71 2295
Semi-synthetic 10W40 B71 2300
Synthetic 5W40 B71 2296
Emission control synthetic 5W30 B71 2290
Emission control synthetic 0W30 B71 2312
Use exclusively one of the following oils :
TOTAL ACTIVA, TOTAL QUARTZ, or any other oil complying with the PSA PEUGEOT CITROËN norms (refer to the restriction tables)
Táblában ez szerepel: EP 3 8FS 0W30, 5W30
Tehát a viszkozitás meghatározza a PSA minősítést is.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Az elemzésből:
"TBN = 5,73 - igen alacsony, a detergens semlegesítő tulajdonságai átlagosak. Az alacsony kéntartalmú dízel üzemanyaggal használt dízelmotor esetén nincs mitől félni. Benzinmotorok esetében a legjobb, ha nem használnak hosszú olajcsere-intervallumokat. "TBN számnak inkább 7 felett kell lennie, benzines motornál.
Jobban jársz a PSA minősítésű TOTAL QUARTZ INEO HTC 5W-30 -cal
PSA motorokhoz a benzin (EB, EP, EC), a dízel (DV, DW), amely magas kéntartalmú üzemanyagokhoz alkalmas (orosz alapú üzemanyagok), jól oldja a kormot, megakadályozza az LSPI-t.
De nem szórakoznék, hanem Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30 használnám a helyedben.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
LM 4300 (TBN 7,4)
Mobil 1 ESP 5W-30 (TBN 8,6)
Mobil 1: jó kopásállóság (kopásgátló adalékok ZDDP), alapolajok tisztábbak és szintetikusabbak (GTL 30-40%+ PAO 1-5%, Észterek, hőstabil alap), üzemanyag takarékos (molibdén) annak ellenére, hogy magasabb a viszkozitása,"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elektromos autók - motorok
- Riasztó topik
- YouTube
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest