Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Czimby

    addikt

    válasz LZs?! #2630 üzenetére

    A hónolással a henger felületén mikrokarcokat hoznak létre amiben az olaj meg tud tapadni jobban mint a sima felületen. Ez nem egyenlő a fúrással, ha fúrva van általában kell új dugattyú is nem elég a gyűrűsor.

    Szerintem próbálj ki másfajta olajat, a viszkozitás a gyárilag előírt maradjon.

    Pl:Shell, Motul, Mobil1 ami megfel a gyári előírásnak.

    Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz LZs?! #2630 üzenetére

    Minden motornál természetes némi olajfogyás főleg sportos vezetési stílus mellett. Sztem ez még nem vészes de figyelni kéne, hogy nő-e a továbbiakban. Sűrű ellenőrzés javasolt.

    Gyűrűzve, köszörülve...illetve hónolva, ha az a fúrás...?

    Akkor nem lett felfúrva sztem de kérdezd meg azért a szerelőt.
    Ha nem lett akkor a hengerpalást kopásának csökkentésére egyre kisebb előfeszítettségű dugattyúgyűrűket alkalmaznak, ha nem megfelelőt használtak akkor lehetséges nagyobb olajfogyás (nem húzza le kellő mértékben az olajat, ami így az égéstérben marad és elég a befecskendezett benzinnel együtt). Egyszerű a detektálása: magasabb fordulaton feketén füstöl a motor/kipuff.

    Elvileg a motoroknál bevett eljárás hogy felfúrják és kap egy perselyt vagy felfúrják és egyes (vagy 2-es) túlméretű dugót tesznek be az eredeti helyére. Ezt lehetetlenné teszi ha modern a motor és nem perselyezhető kivitelű illetve ha gyárilag pl lézerhónolt (nincs hely új hónolás kialkítására) vagy ha vmi spéci hengerfalbevonata van amit gépműhely nem tud reprodukálni.

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák