-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz BlacKSouL #8173 üzenetére
Mégis ebből sokan azt vonnák le, hogy szar a castrol. ami nem igaz. Ha a megfelelő viszkozitás és minősítés tartva van, akkor nem igazán fordulhat elő olyan, hogy egyik olajból, mondok valamit fogyott 1 liter 1000 km alatt, másikból 1 deci. Pedig sokszor hallani ilyen meséket, holott lehet csak éppen nem pályázott annyitt, stb stb. Castról olajok teljesen jók, csak ilyen mendemondák miatt már csomóan tartanak tőle.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz BlacKSouL #8173 üzenetére
+1
De még az A3/C3-ra tervezett motorokat se nagyon láttam, hogy a vékonyabb olajat (jobban) ennék (ha véletlen C2-őt kapott pl).
Főként azért, mert 99%ban az a baj hogy a kelleténél (ásványibbat, mert 'csak' synthetic, nem full synthetic) vastagabb olajat használnak, mint hogy vékonyabbat.1-2 öreg(ebb) VAG vagy 1-2 turbós motor kivételével nehéz olyan motort találni az elmúlt 15 évből, ahol ne lenne ajánlott A5 vagy egyéb alacsony hths viszkozitású olaj (japánoknál ACEA előírás híján meg a 20/16-os melegoldali viszkozitás), azaz nehezen lehet a mai motorokba 'túl vékony' olajat tölteni (motorolajból!).
Mágánvélemény: Nem kicsi az esélye, hogy a 'szar' Castrol olajakról szóló beszámolók esetleg nem eredetiek voltak Én nem merek kockáztatni évente pár ezer forint miatt, hogy olcsó webshopokból rendeljem meg.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #8537 üzenetére
Az alacsonyabb viszkozitású olajnak alacsonyabb lenne a forráspontja?
Ha egységnyi idő alatt több folyadék halad át a forró felületen, akkor az jobban felmelegedne?
Az alacsony viszkozitású olajnak, nem alacsonyabb a forráspontja, a sűrűsége de még a fajhője sem, mint a magas viszkozitású olajnak. Egyedül a viszkozitásukban különböznek.
Ezért nem értem, miért forrna fel ott az alacsony viszkozitású olaj, ahol a magas viszkozitású olaj nem forr fel."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8537 üzenetére
Akkor mivel magyarázod az 1,33 és 1,6 Toyota motorok elhullását? De mindegy, nem értek a lovakhoz (az enyémbe amúgy is 5w30at ajánl a gyártó) amikor érdekkődtem azt kaptam hogy az ESP nem jó bele, mert túl "vastag", inkább dízel motorokba jó. Majd jövőre megmondom vagy nem mert addigra eladom... Mellesleg ettől még nem kell parasztnak lenni, mert elismerem ha valaki jartasabb nálam egy témában és elismetlem a véleményét...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8547 üzenetére
Mindegy, lehet én is túlreagáltam, sorry.
A hivatalos álláspontot mondom (mert közvetve érintett mindkét eset) mindkettő Toyota eset: 1. 4ZZ motorkód és drasztikus olajfogyasztas, gariban cserélték mindenkinek a motort, volt visszahivas mert ugyan a könyv megengedte a 10w40 olajat, mégsem szabad beleönteni csak 5w30 vagy 5w40 viszkozitású olajat, különben ha addig nem is ette, utána fogja ami 1000km/1L fogyasztásig is elmegy néhány olajcsere alatt. A megoldás sajnos tapasztalati úton jött, hiába engedi a kezelési, nem szabad. Ez sok embernek drága tanulópénz volt, vakon hitték hogy a markaszerviz ért hozzá, tudja mit csinál, mint évek múlva kiderült, nagyon nem voltak képben.
2. Két iskola volt, márkaszervize válogatta, az egyik mindig 0w20-at öntött bele a másik mindig 5w30-át, az első szervizben kezelt autók néhány 10k autópálya km után elégtelen kenésre utaló jeleket mutattak, néhány el is "fogyasztotta" a 0w20-as olajat és szárazon futott, ellenben a másik szerviz nem tapasztalt ilyet. Volt is cirkusz belőle, még a Zach Dani írt róla cikket a TC-n és be is került a legrosszabb motorok videóba. Állítólag elforrt a vékonyabb olaj így szárazon futottak a csapágyak. Gyakorlatban nem tudom, mert ahhoz a motorhoz már nem volt szerencsém, csak az elődjéhez (4ZZ-FE), de abból kettő máig megy a családban 5w40 olajjal és közel 15 évesen (az idősebb 18 évig szolgált mielőtt eladtam és még működik) 200k körüli futassal sem kell ratolteni két olajcsere között a "híresen olajevős" motorra. Mindkettő BP-i apataxi, szóval doktorüzem a 80% futás...
Szóval én a másik tévhit ellen küzdök: "a vastagabbat nem fogja enni" ha gepzsirt öntök bele akkor meg visszatermeli!?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8553 üzenetére
Az egy jó példa, a verda sem rossz, egy picike baj van a dologgal: Milyen olaj is az? Ki gyártja? Tudom, gyári Honda olaj, de a Honda autót gyárt, nem olajat. Lehet egy konkurens gyártó 5w30-as olaja is ugyanazokat a paramétereket tudja... (valószínűtlennek tartom, de nincsen kizárva)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szimi57
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Fallout 4
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xbox 360
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- LEGO klub
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- GTA V
- Reklámblokkolók topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen