Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz dssport #8110 üzenetére

    "Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe?"
    Mert ha előre látnának a jövőbe, nem motorgyártásból, hanem lottószámok jóslásából próbálnának megélni ;]Japánok mondjuk előre szaladtak, mikor a 2000-es években már 0w20-0w30 olajokkal/-ra terveztek, miközben az eu gyártók még azon filóztak, hogy merjenek-e 10w40-ről 5w40-re váltani, sok mai szerelő, meg az átlagember szerint pedig még mindig a 10w40 a legjobb. Mindenbe.
    Egyébként nekem úgy tűnik, mintha az emberek szerint csak az autógyártás fejlődött volna, de a kenőanyagoké nem. Pedig a kettő együtt jár. Az hogy a 80-as években egy autóhoz az API SE 10w40 volt az elérhető legjobb olaj, nem jelenti azt, hogy egy mai API SN+RC 5w40 vagy 10w30 ne lehetne bele jobb, mivel időközben az olaj és adalékgyártás és a szabványok is fejlődtek, szigorodtak. Utóbbiak hatványozottan jobban teljesítenek minden területen, mint a 40 éves szabványok. És régebben a viszkozitási indexek sem nagyon voltak 180-190, inkább csak 120-130 körül. Nyilván több lépcsőnyi eltérés nem fér bele, pl 10w40 ajánlásúba 0w30 nem igazán lesz jó, de 5w30-ról 5w20-ra váltani nem jelent olyan különbséget. Pláne ha a gyár is visszamenőlegesen is ajánlja.

    Még mindig az a hit tartja magát, hogy a motornak a 35 fokban pörgetés okozza a legtöbb bajt. De nem. A télen 5 km-re bevinni a gyereket oviba, meg a kocsival megyek be 10 km-re melózni meg haza, az többet árt, mint meleg motort nyáron pörgetni. Vagy a hidegen alacsony fordulatok padlógázzal. Vagy a 30 ezres olajcserék.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák