-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Mi öli meg a modern motort?
"Vegyük tudomásul, hogy a nem változó olajcsereperiódusú motorokban a cserperiódus leginkább az ideális körülményeket feltételezi, ha viszont mi nem így használjuk, cseréljük gyakrabban.""Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
hads
tag
Sziasztok!
Szeretnék egy öregedő hölgyben olajat cserélni.
Octavia1 1998 1.9 TDI 110 lovas 448000 km
Tudom hogy vannak a sztárolajak (castrol mobil1 stb.), de én mégis másik két fajtával kacérkodom:
- Fuchs
- PetronasHasznált-e már ilyen olajakat valaki közületek, ha igen, mik a tapasztalatok?
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
hads
tag
válasz Motion_Blur #8956 üzenetére
Amíg az előző tulajdonosnál volt (bátyám), addig Mobil1 0w-40 járt, na én ezt akarom egy kicsit "finomítani"
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
hads
tag
Köszönöm a válaszokat, még egy kérdésem lenne.
A gyári előírások:
VW 505.00
ACEA A3/B3Azt már tudom, hogy a A3/B3 helyett használhatok A3/B4-et.
A C3 minősítésről viszont azt olvastam, hogy nem helyettesíti a A3/B3-t, visszafelé nem kompatibilis.
Igaz ez?
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
HUTCHDB
nagyúr
A VW topikot nem akarom offolni olaj kérdéssel, így most itt folytatnám a "kérdezősködést".
VW Polo 1.4 16 V 75 Le, 2004-es évjáratú autóba keresek motorolajat.
5-30, vagy 5-40-es olaj kell bele?
A gépkönyve szerint a következő olajok valók bele:
500 00
501 00
502 00
503 00
Elkezdtem nézni a neten az olajkívánalotak, és ezeknek a szabványoknak megfelelőből van 5-30 és 5-40-es olaj is.
Ami meglepett, hogy ráadásul az egyes olajok leírásánál "VW diesel autókhoz kifejlesztve" vagy "Speciálisan PFD szűrővel ellátott autókhoz" megjegyzést találok. Olyat szinte sehol, hogy "sima benzin motorhoz"...kb.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy melyik olajat vegyek bele, amelyből 4 liter nem több mint 14-15 e forint?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
molnarpeter
nagyúr
-
HUTCHDB
nagyúr
Köszi az infókat.
Bár nem nagyon értem a logikát a válaszokban, (ez kell bele, nem az, dehogyis, az nem jó, de a másik mindenképp...) de nem értetlenkedem tovább." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Asbee
veterán
válasz HUTCHDB #8973 üzenetére
Pedig teljesen logikus. A VW gyártói specifikációit kell nézni. Amit(ket) megad az adott motorhoz.Van, hogy egy adotton belül, többféle viszkozitású is tudja. A poloban az lett volna a legjobb ha új kora óta megkapja a belevaló 5w-30-as olajat (nyugodtan 504.00), akkor valószínű nem lenne ennyire olajevős. 10w-40 et nem erőltetném városi futkozásra, így marad az 5w-40 502.00. Total Quartz 5w-40 egy nagyon jó olaj és olcsó. Én is használtam egy ideig.
Tényleg nem rugózásból vagy cseszegetésből, de amit már többször írtam. Ez már az az olajfogyi amit vagy megcsináltattok, vagy együtt éltek a töltögetéssel. -
Motion_Blur
félisten
válasz HUTCHDB #8973 üzenetére
Én egy 504/507-es 5W30-as olajat vennék a helyedben, mivel a korábbi szabványokat minden esetben kipipálja.
pl. Castrol, Motul, Shell gázos
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #8975 üzenetére
fél liter olajfogyasztása van /1000km városban. Én oda nem erőltetném az 5w-30at. Bár azt mai napig nem tudjuk milyen olajjal ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
A Total Quartz 9000 5w40-re én is tolok egy +1-et, igaz én japán technikában használtam, de annak bevált (pedig a 4ZZ-FE híresen kényes az olajra), hála az Égnek nem egy agyonreklámozott Eneos, így emberi áron lehet hozzájutni (8600/4L dereng, az nem pénz érte...).
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Motion_Blur
félisten
Huhh, városban az ráadásul duplán számít kb.
Akkor motorgenerál vagy el kell adni az autót szvsz.
szerelőnek meg nem hiszünk, ahogy guminak se
mégis honnan tudná egy szerelő hogy melyik a jobb olaj, vagy egy gumis hogy melyik a jobb gumi? sehonnan
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
pepucs
tag
válasz K Norbi #8964 üzenetére
Volt szerencsém olyan szerelőhöz, aki konkrétan lesz@rozta a Shell Helix Ultra-t és a Gulf olajat... persze, csak Liqui Moly fikáznak mindent amit nem ők töltenek
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
veterán
válasz Motion_Blur #8978 üzenetére
Én meg aszondom', hogy motorgenerál egy 18 éves Polón nem éri meg. Töltögetni kell bele az olajat*, és elhasználni az autót a családban.
*Menjen bele 10 000 km/év, az 5 liter rátöltés évente, közepes olajból 10 000 Ft/év. Az autónak van még 10 éve, előbb-utóbb úgyis megkezdi a rozsda.
Csak tippelni tudom a motorgenerál árát, legyen 500 000 Ft, ami közel jár a 18 éves Polo értékéhez.
-
bul07
nagyúr
Vagy megnézni hogy mennyi egy bontott Polo motor és valami haver szerelővel kicserélni
Bár a bontott motor is lehet lutri( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
senior tag
Attól függ ki újítja fel és mennyiért...
Jelen jármű esetében (bocsánat nem szeretném leszólni a kis Polot), de én is focvis véleményét osztom, öntögetném utána bőszen aztán ha egyszer kijön a hajtókar a forgattyúsház oldalán, akkor bontó. Egy olajevés miatt nem adnám be, mert a használati értéke több, ellenben egy motorgenerál 300-500k-ig is elmehet ami az autó piaci értékét és annak csökkenését figyelembe véve nem biztos hogy megtérülő befektetés.
Mindenkinek van egy szám (tudatalatt biztosan) amit hajlandó bukónak benyelni azért hogy autózhasson, de a Polo a ráöntött százezreket nem fogja behozni, ugyanis ehhez legalább még 5-6 évig kellene (egy átlagos jövedelmet feltételezve) szolgálnia hibamentesen, amit lássuk be, tuti nem fog.Na megint jó kuszán fogalmaztam, de remélem érthető volt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Asbee
veterán
Motorgenerál az teljes hengerfejfelújítás, új szelepekkel mindennel. Új dugattyúk , esetleg a hengerhez is nyúlni kell, összes csapágy, tömítés, csavar, esetleg olajpumpa és vezérlés. Ha olyan a motor befecskendezők bemérése, tisztítása, felújítása, cseréje. És még biztos kimaradt hirtelen 1-2 dolog.
Nekem a hengerfej mindennel, + 4 új dugattyú, csapágyak, csavarok , összes tömítés, olajpumpa, stb volt 330k körül. De ez szinte csak anyagköltség mert jó barátom a szerelő, aki lényegében ingyen csinálta. És ugye a faék 8 szelepes bse. Máshol erre 700-800 at mondtak.[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz HUTCHDB #8961 üzenetére
Ha számottevő az olajfogyasztásod érdemes egy MINŐSÉGI olajra ránézni, pl.: [link] Nekem feleződött az olajfogyi, szintén egy 2004-es, BMW motor. Ezek a motorok tipikusan a szelepszár tömítések miatt fogyasztják az olajat. A csere max. 150-200 ezer lett volna, mégis maradtam ennél a megoldásnál.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #8994 üzenetére
Mai napig nem vagy tisztában azzal, egy városi futkozós autóba olaj szempontjából mi a jó. Ráadásul ezek a 1.4 es motorok szeretnek vezérműtengely fészeknél kopni. Biztos imádná a 10w-60 as mézed, ami soha nem melegszik be, ráadásul hidegen egy nagy szar. Ebben az esetben a mézed csak rontana az olajfogyasztáson elég hamar.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #8997 üzenetére
Totális szakmaiatlanságod és hozzà nem értésed bizonyítja az ilyen hsz-ed. Pont azért kellett felújítani mert 10w-40 ment bele városozás mellett. Érdekes amik 5w-30 al mentek új koruk óta 300 ezer felett sincs bajuk….De annak ez úgysem mond semmit aki mézet önt a kocsijába ami ráadásul nem is belevaló. És akkor ezt ajánlod másnak is, további anyagi károkat előidézve. Egy olyan motorba ami 5w30 max 5w-40 el az igazi és ráadásul városi futkozós. Az ilyen önjelölt szakértők és emberek miatt van ennyi lerúgott foshalom a használtautó piacon. De lassan csak kikoptok. A saját kocsidba azt öntesz amit akarsz de más értékével ne játsz!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest