Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dssport

    tag

    Sziasztok!
    Nemrég vásároltam egy 2011-es évjáratú Ford Fiestát 1.25 16V 60kW, 82 lóerős SNJB benzinmotorral.
    Az autóban 58.000 km volt vásárláskor, végig magyar, vezetett szervizkönyvvel, az olajat évente cserélték 5w30 Castrolra gondolom/remélem, hogy a gépkönyveben szereplő WSS-M2C913-C specifikáció figyelembevételével. Vásárlást követően márkaszervizbe vittem az autót, ahol elvégezték az ilyenkor szokásos karbantartásokat. Az autó átvételekor ért a meglepetés ugyanis a szokásos 5w30 olaj helyett 5w20-as viszkozitású, WSS-M2C948-B szabványú került feltöltésre. Nem akartam kapásból, tájékozatlanul reklamálni -annak ellenére, hogy az én gépkönyvem ilyen olajról még említést sem tett (korábbi nyomtatás)- gondoltam megkeresem online az ide vonatkozó tudnivalókat + használom az autót és idővel meglátom, hogy mit tapasztalok. Nos a keresésem azzal az eredménnyel járt, hogy a Ford valóban bevezette a legtöbb új turbós motorjához ezt a ,,vékonyabb" olajat, sőt mi több, visszafelé is ez lett az elsődlegesen ajánlott. A faceliftes, szintén SNJB motorral szerelt ,,nagypofájú" Fiesta gépkönyvében például már szerepel a WSS-M2C948-B szabvány is. Az autóval eddig ~4.500km-t tettem meg, rendkívül változatos felhasználói profillal, szerencsére eddig pálcával mérhető olajfogyasztást nem tapasztaltam. Az autó hangja talán egy kicsit nyersebb, mint vásárláskor (bár alig 100km-t mentem vele szervizelés előtt, szóval az emlék nem égett eléggé az agyamba), de úgy tudom, hogy ezekben nem hidrós szelepemelő van?!?!?! ami alapvetően hangosabb/szokatlanabb lehet a fülemnek?!?!? :)

    Abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy a következő olajcserekor melyik viszkozitást/specifikációt válasszam? Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe? Vajon az új, vékonyabb olaj is megfelelően el fogja látni a feladatát amikor nyáron 35 fokban egymást követően több alkalommal tiltás közelébe forgatom a motort? Vagy ezt az egész leszivárogtatást a régebbi motorokba ,,csak" a környezetvédelem/fogyasztás és mondjuk a szervizek dolgának megkönnyítése (nem kell 5 különböző olajat tartaniuk) inspirálhatta?

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    válasz Qru #8114 üzenetére

    Köszönöm szépen a választ! Annyi változás lesz, hogy valószínűleg legközelebb én viszek olajat (ha engedik) mert szeretnék mindig 1 adott típust ((pl ezt.:MOTUL SPECIFIC 948B 5W-20)) használni az autóban. Ők bevallottan nem mindig Castrolt töltenek, ha jól értettem még Cyclont mondott a csaj. Bár nagyon nem állt rá a fülem, mert eddig soha nem hallottam róla. :D

  • dssport

    tag

    válasz BlacKSouL #8123 üzenetére

    Köszönöm szépen a választ, kicsit kirángatott a szokásos ,,kocka" megközelítésemből. :D

  • dssport

    tag

    válasz kipser #8133 üzenetére

    Nyugodtan túl lehet tölteni 1-2 decivel. Erre azért számolnak a gyártók. Vannak típusok ahol márkaszervizben is túltöltik mert tapasztalták, hogy kb. úgy bírja ki/ér le minimumig a periódus végére mert a féleszű user úgysem nézi. Az más kérdés, hogy minimum környékén szerintem már rég meg lehet b@szni az egészet. A legnagyobb kárt nem ezzel a túltöltéssel hanem azzal tetted, hogy csak akkor öntöttél bele mikor világítani kezdett. Ez azért a minimum lenne hogy az ember minden tankoláskor benéz a motortérbe. És ezt most ne vedd leb@szásnak meg nem is tanmese stílusban írom, csak úgy szólok. Ettől függetlenül én a reggeli/első indításkor hidegen mért maximum szint híve vagyok. Amikor bemelegszik így fölé is megy kicsit. Régebbi vw pálcák voltak marha jól megcsinálva 2 maximum volt. Ha az ,,alsó" maximum alá esett a szint akkor lehetett bele önteni, ha a 2 maximum között volt akkor nem szabadott bele tölteni (melegen oda állt be), minimum körül pedig értelemszerűen kötelező volt feltölteni.

    Amúgy jól értettem? Ez egy TFSI? Szerencsére még nem láttam ilyen autóból kihúzott pálcát/leengedett olajat /remélem, hogy soha nem is fogok/ de b@sszus véleményem szerint ez a mocskos fekete olaj egy dieseltől is sok lenne. Értem, hogy már ez is kormol de könyörgöm tippre ez nem volt az év vétele. A típusban jártas fórumtársak persze nyugodtan cáfoljanak meg de viszonyításként szerintem Faterom 1.4T Suzukijában az olaj a periódus végén is max őzbarna.

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    válasz tboldi #8140 üzenetére

    Jogos + tudom, hogy ez egy olajos fórum, de nem csak az olajszintre gondoltam. :D Menyét megevett-e valamit, olajfolyás/szivárgás, fagyálló mennyiség/szín rendben van-e (bár sok japánban ezt sem látod kapásból) :D Szíjak/feszítők/görgők állapota, falevelek kiszedése meg ilyen apró hülyeségek hogy egyáltalán merre hány méter.

  • dssport

    tag

    válasz Motion_Blur #8142 üzenetére

    Gondoltam rá, de a pálca felsőbb része ahol nincs direktben olaj, is elég maszatos/sötét.
    Szóval törlést kérek egy fehér papírral :D Kipser érdekében remélem, hogy én tévedek.

    Szép képek, a Te pálcád (ami az autódban van) sokkal tisztább!!!

    A (régebbi) TSI/TFSI valóban nem a legjobb konstrukció, de ha gazdája van nincs probléma. Nekem pl. 0W30-ból se zabál semmit.

    Kb. mikortól lettek jobbak, azt meg lehet így határozni?

    Octavia cégautóról tudok 1.5 benzin kb 1 éves de zabálja, mondjuk a srác is elég szégyenletesen üti. Az ilyet soha nem értettem, hogy miért gondolják, hogy a cég tulajdonára nem kell vigyázni... Plusz ha a multit utálja is az az autó valószínűleg egyszer leszivárog magán használatba lehet, hogy egy család veszi meg a spórolt pénzén és munkába, iskolába vagy a nagyihoz vidékre szeretnének vele járni évekig... Nem tudom, hogy miért kell mással kib@szni vagy az értékeket lényegében direkt rongálni.

  • dssport

    tag

    válasz tboldi #8155 üzenetére

    Teljes mértékben egyértelmű, hogy ezeknek a japán vasaknak a legjobb a töltési rendszerük. Suzuki pedig tipikusan mestere annak, hogy a legolcsóbb cuccokból épít tartós autót. Nincs semmi giccs csak működik. Ezért ,,féltem" őket kicsit, hogy manapság mikor megsokszorozódtak a hülyeséggátló akarom mondani vezetéstámogató rendszerek illetve központi csillivillicsoda kijelzők és multimédia, ilyen területen nehezebben fognak lépést tartani a konkurenciával. Az a korosztály akinek a videoton rádió volt a full extra, lassan kikopik és már templomba járni sem vesz új autót. Közeledik az idő, hogy a kockagyerekekből lesz ilyen-olyan családfő és az autó színe után az elektronikai kütyük kerülnek előtérbe.

Új hozzászólás Aktív témák