-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz dssport #8110 üzenetére
"Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe?"
Mert ha előre látnának a jövőbe, nem motorgyártásból, hanem lottószámok jóslásából próbálnának megélni Japánok mondjuk előre szaladtak, mikor a 2000-es években már 0w20-0w30 olajokkal/-ra terveztek, miközben az eu gyártók még azon filóztak, hogy merjenek-e 10w40-ről 5w40-re váltani, sok mai szerelő, meg az átlagember szerint pedig még mindig a 10w40 a legjobb. Mindenbe.
Egyébként nekem úgy tűnik, mintha az emberek szerint csak az autógyártás fejlődött volna, de a kenőanyagoké nem. Pedig a kettő együtt jár. Az hogy a 80-as években egy autóhoz az API SE 10w40 volt az elérhető legjobb olaj, nem jelenti azt, hogy egy mai API SN+RC 5w40 vagy 10w30 ne lehetne bele jobb, mivel időközben az olaj és adalékgyártás és a szabványok is fejlődtek, szigorodtak. Utóbbiak hatványozottan jobban teljesítenek minden területen, mint a 40 éves szabványok. És régebben a viszkozitási indexek sem nagyon voltak 180-190, inkább csak 120-130 körül. Nyilván több lépcsőnyi eltérés nem fér bele, pl 10w40 ajánlásúba 0w30 nem igazán lesz jó, de 5w30-ról 5w20-ra váltani nem jelent olyan különbséget. Pláne ha a gyár is visszamenőlegesen is ajánlja.Még mindig az a hit tartja magát, hogy a motornak a 35 fokban pörgetés okozza a legtöbb bajt. De nem. A télen 5 km-re bevinni a gyereket oviba, meg a kocsival megyek be 10 km-re melózni meg haza, az többet árt, mint meleg motort nyáron pörgetni. Vagy a hidegen alacsony fordulatok padlógázzal. Vagy a 30 ezres olajcserék.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz dssport #8131 üzenetére
Akármennyire is próbálnak azért az átlagos vegyes autós használatra is fejleszteni, azért még mindig az üzemmeleg motorral autózás a legnagyobb feltételezett hányad, vagyis ki lehet jelenteni, hogy a motort üzemmelegen üzemeltetésre fejlesztik. +- azaz túlmelegedésre és hideg üzemre is ráhagyással (hiszen ez nem F1, hogy csak üzemmelegen lehet beindítani, habár az lenne az örökélet) de szerencsére az olaj viszkozitási tulajdonságai ebben meleg irányba segítenek, hiszen az üzemi hőmérsékletektől felfelé eltérve sokkal kevésbé csökken a viszkozitásuk, mint amennyire lefelé eltérve nő. Idealizált példával, 100° C-on 10 cSt viszkozitású olaj 150°C-on 3,5 cSt lesz, 50°C-n 60 cSt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Motion_Blur
félisten
válasz dssport #8138 üzenetére
"Amúgy jól értettem? Ez egy TFSI? Szerencsére még nem láttam ilyen autóból kihúzott pálcát/leengedett olajat /remélem, hogy soha nem is fogok/"
Be lehet ám szarul is fotózni a nívót, lásd:
A (régebbi) TSI/TFSI valóban nem a legjobb konstrukció, de ha gazdája van nincs probléma. Nekem pl. 0W30-ból se zabál semmit.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
válasz dssport #8141 üzenetére
Félévente cserélek olajat a Hondában, ez az előírás a felhasználási módomhoz, olyankor körbenézem az egész autót az aknából is.
Levélre + menyétre nem sok esély van, a nap nagy részét zárt téglagarázsban tölti, amikor meg nem, akkor sem sok ideig van kint, és a fákat kerülöm.
-
MC Pite
veterán
válasz dssport #8138 üzenetére
Átlagnál messze többet foglalkozok az autókkal, de nem nézegetem 2 hetente a motorteret.
Nem mémet autóink vannak . Anyámé az egyetlen német, azt mondjuk kell is tankolásonként csekkolni.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Motion_Blur
félisten
válasz dssport #8146 üzenetére
"Kb. mikortól lettek jobbak, azt meg lehet így határozni?"
Egyre inkább kiforrott, úgy 2014-től már ok. Az enyém 2011-es, még a hírhedt rigaláncos. Hidegen nem rúgom, olajcsere 8e km-ként, garázsos. Kb. ennyit kér és akkor nem kopik szarrá a motor.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- sto1911: Pinball FX3 PH! verseny
- ASUS routerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OTP Bank topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- nVidia tulajok OFF topikja
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen