Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Markizmark #276 üzenetére

    Ismerem a fimolt, használtam, ( nagyon régen) próbáltam.

    Nem vagyok tribológus, - szerintem Te sem - ezért maradjunk a józan paraszti gondolkodásnál.

    Az olajban a MoS2 ha gyárilag jelen van, akkor az feltehetően vegyi, vagy kémiai úton oldott állapotban lehet.
    Az utólag beöntött pedig szilárd állapotú.

    Ami kémiailag kötött állapotban van az olajban, az vele együtt tapad a kenendő helyre, a lebegtetett adalék meg nem tapad a felülethez. Másrészt a mai szűrők igen hatékonyan néhány mikronra szűrnek. A szilárd fimol nem tudom mekkora méretű, hogy megakad-e a szűrőben, vagy nem.

    Feltételezem, hogy nem, különben csak nem árulnák. Na de. Egy átlagos olaj a tömegének max 2,5%-át tudja dzsuvaként lebegtetni, az LL olajok max 5%-ot. Ha nem kötődik kémiailag az olajhoz, így azt lebegteti, ergo lehet, hogy dzsuvaként kezeli. ( tehát hamarabb telítődik az olaj, hamarabb kell cserélni)

    Mindez egyszerű feltételezés, lehet nagy hülyeséget írtam, de érdemes elgondolkodni rajta.

    A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.

    A rövid, ( hideg üzem ) miatt jóval több üza+ égéstermék+ vízpára jut az olajba. Ezt egyféleképpen tudom eltávolítani, az olacserével. ( ok, a víz + úza hosszútávon elpárolog) Az új olajban 100%-os minden adalék, az oxidációs védelemtől a szimering duzzasztó-puhító adalékig minden. Előszőr mindig az adalék fog kikopni és az olaj telítődni. Ezt a folyamatot utólagos adalékkal nem lehet befolyásolni.

    Amikor egy autó az olacsere után elkezdi jobban csippantani az olajat, akkor kezd kifáradni benne a viszkozitás módosító adalék. Feltehetően a többi is erősen fogyóban...
    Ilyenkor kell(ene) lassan felkészülni a következő olacserére.

    Az olaj "kopás" erősen függ a motor típusától, állapotától, a használat módjától.

    Részemről úgy cselekszem, amit nagyon régen még tanárom mondott: Az olajat nem akkor kell cserélni, amikor elhasználódott, hanem előtte.

    Ebben az esetben, ha valaki így gondolkodik és cselekszik - szerintem - nem kell plussz adalék.

    Van ezért kivétel. Ilyen pl az eladás előtti "kozmetikázás", illetve a végsőkig nyúzás esete, amikor az utolsó lehelletéig használom a verdát, felújítani gazdaságilag nem érdemes, és azt a kis időt, míg összeszedem a másik autóra a pénzt, életben tartom a régit. A plussz adalékok időtartama általában max 3-4 ezer km, utána észrevehető a hiánya. ( már amelyik használ valamit)

Új hozzászólás Aktív témák