Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz i-sti #3316 üzenetére

    milyen autóba lesz?

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz i-sti #3316 üzenetére

    C5 szabványról angolul. A négyből 3 elvileg ezt már tudja.
    Szubjektív vélemény:
    A leírások alapján a VSE VW szabványra specifikált (zöld/kék). ECS-nél a dexos1 gen1 amit kiemelnék. A DFE nagyon hasonlít a Mobil 1 0W20-ra, dexos1 gen2-vel. Az EFS meg dexos 2.
    Fizikai paraméterek vegyesek. A legjobb hidegindítási tulajdonságai, és hőtűrése is a VW-es VSE-nek vannak, TBN-je is közepes, melegedésre hajlamos, de sokszor hidegindított, vagy hidegüzemű motorhoz, néha autópályázáshoz jó választás. Az ECS-nek alacsony a viszkozitás indexe, így a hideg tulajdonságai úgy tudnak jók lenni, hogy a meleg viszkozitása is viszonylag alacsony, HTHS is, viszont ennek a legmagasabb a TBN-je, sok hideg üzemhez, nem melegedő motorhoz javasolnám. A DFE viszonylag kiegyensúlyozott, nem lóg ki semerre igazán semmiben. Az EFS-nek meg a legmagasabbak a viszkozitás értékei, melegedésre hajlamos motornál, sok autópályához, kevés hideg üzemhez talán a legjobb választás, hideg tulajdonságai nem tűnnek kiemelkedőnek, TBN-je alacsony.
    Fogyásra, párolgásra a VSE és az EFS lehet érzékenyebb, a másik kettő viszonylag stabil.

    Jazzbe tulajdonképp mind jó lehet, városba, rövid távokra, hidegebb üzemre, kevés pályához a VSE lehetne jó, általános használatra a DFE, és sok pályázáshoz, kevesebb hidegüzemhez az EFS.
    Mivel a gépkönyv szerint az A5/B5 olajok illetve az A1/B1 és az SL olajok is megfelelőek, pusztán szabványok alapján egyiket sem lehet kizárni, mert a VSE is tudja a C5-öt, amit meg így az A1-nek feleltethetünk meg. A többi pedig az SL->SM->SN->SN+ miatt megfelelő.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák