Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz junior19 #12504 üzenetére

    Van ebben egy olyan tényező is, hogy (legalább is a 7-es LG-nél), hogy csak HDR módban aktív a W al-pixel (WRGB osztás...), bár ettől függetlenül is magasabbra engedi csak az RGB pixeleket is HDR módban (az IN-START menü "Modul HDR" kapcsolója: Normal = Auto, avagy a gyári mód, hogy a W HDR-hez bekapcsol, vagy OFF: a W sohasem aktív, vagy ON: folyton világít a W az RGB mellé [ez amolyan debug mód lehet]). Pontosan most nem akarom újra lemérni, de nagyon durván 350, 450, 650 nit jön ki rendre SDR, HDR-RGB, HDR-WRGB (fehér ablakon) és mindog úgy 140-150 körül van a teljes képernyős fehér (SABL nélkül).

    Ez a CMS kérdés azért is érdekes, mert igazából rég kilépett már az egész móka a CIE1931 keretiből (mindenki látja már a hétköznapokban, hogy nem elég jó ez a régi rendszer). A sokezer dolláros spektrókkal, frissen helyben finomhangolt tesztképek (pl. egy fehér téglalap, amire közvetlenül rámértek és pont ehhez a jelszinthez pöcögtették be a csúszkákat) sem néznek ki szemre pontosan ugyan úgy egy Rec709-hez közeli natív színterű PDP-n (pl. egy 9G Kuro-n, vagy Samsung F8500-on), mint egy ilyen WOLED-en, de egy RGB OLED megint más, ahogy egy Q-dot LED-LCD még másabb... Szóval a nagyon apró eltérések miatt én már rég nem aggódom. Főleg, ha nincs is hozzá sok ezer dolláros referencia műszerünk csak pár szár dolláros. Azzal bőven elég a hosszú évek alatt elcsúszó fehéregyensúlyt korrigálni (ami tényleg keményen elmászhat, főleg olyan technológiáknál, ahol számottevően öregszik a panel ezer órák viszonylatában is). Az pedig, hogy a fix gyári konstansok, amik a Rec709-et emulálják a natív színtérből "helytelenné" válnak-e a fehéregyensúly állítás után, már megint olyan kérdés, hogy vissza az előző két pontra (picit igen, de nem biztos hogy ez a legnagyobb baj, mert a szaturáció nem változik sokat az öregedéstől). Aztán menjünk át oda, hogy ez a 6 színű 3 csúszkás CMS sohasem volt és nem is lehet tökéletes. Ezt is tudjuk már nagyon rég (10+ éve, régebb óta, mint hogy a CIE 1931 elkezdett csődöt mondani), és idén el is kezdett leszivárogni a consumer szintre az egyedileg feltölthető 3DLUT (a '18-as LG-k is tudják majd, amit a '17-e csúcs Pana OLED, illetve amit a professzinális monitorok egy része már ~10 éve tudott...), aminek rengeteg előnye lehet (kényelem, pontosság, precizitás megőrzése, stb a "hagyományos" gyári konstansok + csúszkák helyett).

    Most is van 6 színű 3 csúszkás CMS az LG-n, csak minek...? Az a 6 pont, amit kimérsz közvetlenül, az pontosabb lesz, a köztes színek pedig "random" vagy jobb, vagy másképp rossz, mert más rendszert használ az Auto színtér (ami egy komolyabb gamut mapping), mint a csúszkák (amik real-time "mókolások") és bonyolultabb a probléma, mint 6 pont és 3 tengely... Fel is adták (nagyon helyesen) és jön inkább a feltölthető 3DLUT. Ezek a csúszkás CMS-ek addig voltak jók, míg natívan is nagyon közel volt a panel és szabványos színtér, épp csak piciket kellett simogatni rajta, addig nem jöttek annyi nyilvánvalóan elő a limitációi (ha jól volt megoldva).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák