-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz atomanti19 #73548 üzenetére
Az a baj, hogy nagyon kis nyomatékot visel csak el az izzítógyertya, ha nekiállnak vele izmozni, akkor beszakad.
Tuti házi módszer:
-lazítóval áztatás
-melegre járatás
-mélyhűtött dugókulccsal nekimenni és a kitágult forró menetben összeugrik a hideg kulcstól a gyertya és megindulA másik módszer a szaki, akire legalább lehet haragudni, ha mégis beszakad.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Én se vettem eredetit egy F astra áráért.
Főleg azért nem mert nem keresek vele pénzt, magamnak jó ha van.
Nyilván autószerelőként érdemes eredetit venni."garantáltan hibás működés"
Ezen jót nevettem, akkor nagyon sokunknak már régóta szarul működik. Jó hogy szólnak.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Az én autómon kiderült, hogy valószínűleg felfelé csal a műszerfali hőgomba (vagy lefelé az ECU-é).
Családban másik autókon kiolvastunk pár hibát:
-C corsa vez. tengely jeladó, 2. lambda szonda kuka
-F astrán kerestük a magas fogyasztás okát, meg is lett a hibás szonda (nem volt kód) ami cserélve lett és helyreállt a fogyasztás is.Ezen kívül pedig párszor monitoroztam a sajátomat csak azért, hogy teljesen átlássam a működését
-befecskendezés impulzus szélességet (indításkor, hidegen, melegen, padló gázon)
-jól működik-e a fojtószelep poti, nem ugrál-e az érték
-teszi-e a dolgát a MAP szenzor
-mennyi a valós sebességem az órához képest
-ugrál-e a lambda érték ahogy kell
-motorféken tényleg 0-e a befecskendezés érték
stb just for fun.Nem tudom, ismered-e a "kivillogtatás művészetét"? Tudtad, hogy ingyen van és pontosabb, mint a kínai gagyik?
Nem tudom tudtad-e hogy nem csak hibakódot lehet vele olvasni. Ráadásul nem minden hibás működés jár hibakóddal.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Látom megetted a gyártó/fejlesztő által írt kamu szöveget, hogy garantált a hibás működés.
És mit villogtatsz ki, ha nincs kód de láthatóan nem változik a lambda értéke, csak folyamatosan szegényet ír és emiatt az ECU dúsít mint az állat?
Egy lambda szonda nem egyik pillanatról a másikra megy tönkre, először csak csökken a jel amplitúdója, míg végül kisimul. Ekkor van csak kód, itt már 15 litert eszik az autó, de mi nem vártuk meg és már 10-nél kerestük a hibát.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
A kínai gagyi ugyanazt csinálja, mint ez eredeti. Csak továbbítja az ECU által mért adatokat, nem ő maga mér, ebből kifolyólag valószínűtlen, hogy hamisak lennének. Persze előfordulhat. DE. Még mindig ott tartunk, hogy eddig minden esetben segített megoldani a problémát, annak ellenére, hogy kínai gagyi. Elismerem, hogy az, mert az. De eddig jó volt. És inkább hiszek a tapasztalatomnak, mint az elméletnek.
Nagyon jó példa a kínai edző cipő. Ha minden nap, vagy a jelenleginél jóval többször használnám, akkor nyilván eredetit vennék, mert pénzt keresek vele. De just for fun, vagy évi 2 alkalomhoz sok lenne a 150ezer, ezt beláthatod.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Akkor kereket cserélni is menjek inkább gumishoz, mert azt is évente csak kétszer kell és nem nagy költség?
Hozhatok még sok példát, ami nem nagy költség és ki lehet bírni mert SZERINTED szánalmas és bele kéne férjen.
De emelőm is van pár, akna is van a garázsomban. Legutóbb 3 éve voltam szerelőnél, akkor is csak vezérlés csere miatt. 1001 olyan apróság van amit ki lehetett volna bírni, de minek ha van szerszám és megoldhatom magamnak? Hangsúlyozom még mindig nem arról van szó, hogy pénzt keresek a kínai szarral, mert akkor jogos lenne az eddigi háborgásod. Minden eszközömmel csak a saját dolgom könnyítem...
Menjek oda (amihez előbb időpont kéne), olvastassam ki amikor úgyse hagyom ott javításra? Az lenne inkább az égés.És ne felejtsük el azt sem, hogy a sehol nem ellenőrzött minőségű elektronika, akár kárt is tehet pl. az ECU-ban!
Az eredetiben lévő optikai leválasztás nem az ECU-t védi, hanem a laptopot a 12-14V-tól.
Az ECU-ban csak abban az esetben tenne kárt, ha túlfeszt küldene rá vagy zárná a nem megfelelő pineket.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Olajos kérdésed:
Eddig 15ezres olajat használtam, de az 5ezres is ugyanúgy bevált legutóbb. Mi a gond?
Tehát nem mindig a drága a jobb.Persze nyilván leír amúgy minden csúnyaságot az eredeti cucc gyártója a kínaira, ha látja hogy tized annyiból meg lehet csinálni a szarját ... folytathatjuk még.
Az olcsó olajod és a diagnosztikai kérdés között ugyanannyi a hasonlóság, mint hogy menjek el kiolvastatni a kódot olyanhoz akinek van eredeti műszere és a kerékcserés példa közt. Szóra sem érdemes.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Igen, de C vekihez már az ELM327-esem kellene, OP-COM nem biztos, hogy kezeli
Jaj hoppá, az is olcsó volt, biztos eddig az is szarul működött. Milyen kár, hogy nem olvastattam ki a kisbuszunkat a Fordnál 8000-ért, és vettem egy ilyet 3000-ért.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz _seth_ #74220 üzenetére
Ventilátor visszahűti simán, a 95-98 Celsius fok egyáltalán nem magas. A fagyálló és a zárt rendszer miatti túlnyomás jócskán emeli a forráspontot.
Pár hete egy 530d BMW-t bikáztam be, 15 percig pörgettem 2500-3000-es fordulaton az astrát és így sem ment 100 fok fölé a víz.
Pályán, úton pedig mindig 92-95 körül van.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz TarMaster #74420 üzenetére
Kábeleket és gyertyákat mindenképp cserélj, azok nagyon sokat számítanak. Az enyém nem dadogott, de már éreztem, hogy valami nem stimmel. Új gyújtás szettel (gyertyák, kábelek, rotor, fedél) majdnem 1 literrel csökkent a fogyasztás is.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #74959 üzenetére
Check lámpa addig világít amíg fennáll a hiba, utána csak tárolja a kódot és pár hibamentes indítás után törlődik, mint ahogy írták előttem. Viszont egyszerűen ki tudod szűrni a spirált.
Menj lassabban 50-nél és nyomd hosszan a TID kijelző 2 gombját amíg nem történik valami, ha jó a spirál akkor ki fogja írni a valós sebességedet. Viszont ez esetben a műszer egységen belül lesz a hiba.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #74986 üzenetére
Nyakamat rá, hogy 16 pines csatlakozója van. Az enyém 98-as és már 16-os, az övé pedig H-val kezdődő rendszám, szóval új évezredbeli.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #74991 üzenetére
A 16 pines már okosabb valamivel, könnyebb vele kommunikálni és biztosan mutat élő adatokat is OP-COM-mal.
A régebbi típusok amik 10 pinesek (pl C16NZ), azok nem mind adnak élő adatot és nehezebb a diagnosztika.
A Te motorod X14NZ, ha jól emlékszem. 29 féle adattal doglozik az ECU és ezeket mind lehet elemezni menet közben.Egyébként amit javasoltam kipróbáltad?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #74998 üzenetére
A 98-as X14NZ-m 16 pines és 2 számjegyet muzsikál. A családban a 97-es X14XE már 4-et, és az is 16 pines.
AMD Powernek 2000-es X14NZ-je van, biztosra veszem, hogy 16 pines és szerintem 2 számjegyet muzsikálna.Van itt katyvasz bőven.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #75012 üzenetére
Talán még 2-3 évig kihúzza az F astra, mire elterjednek a gyorsabb töltőállomások.
Lehet már nem is veszek robbanómotoros autót ...
2200Ft helyett 400Ft-ért járnék munkába minden nap, ha otthon tölteném ~40Ft-os kWh-kénti árammal.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz zolikaDB #75047 üzenetére
http://www.autogumibolt.hu/
Itt rendeltem már kétszer is. Egyszer nyárit, egyszer pedig téli garnitúrát, mindkétszer max 10-15 hete gyártott gumikat kaptam.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #75055 üzenetére
Pár csavar, meg motortérben nyúlkálás.
Ki kell csavarni a váltóból a spirált, majd le kell venni a kormányoszlop és az óra körüli műanyag burkolatot, ki kell csavarozni a műszer egységet, ki kell akasztani a spirált a seggéből, kifűzni, majd betenni az újat és visszafele eljátszani mindent.
Fél, max 1 órás műsor.
De jó eséllyel zörögni fog az új spirál ... gyári bontottal jobban járnál.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #75058 üzenetére
Elszakadt a spirál.
Egyébként én 1000km óta hajtom MANNOL ELITE 5w-40-es olajjal, eddig szinten van. Csendesebb nem lett, de hangosabb se. Liqui Moly MoS2-Super Leichtlauf után nagy váltás, de majd 9000km múlva kiderül mit tudott.
Tökéletesen fogja kenni a mi csúcs bonyolult szívóbélánkat.Az meg külön érdekes, hogy az ECU nem kommunikál a műszerrel.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
A18XER (zafira b) motoron mennyi km és év a vezérműszíj csere periódus?
(#75161) B-L-A-C-K milyen adalék ez pontosan?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz ArthurShelby #75345 üzenetére
Járó motornál újra puha lesz, nyugi.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz ArthurShelby #75355 üzenetére
Nem csak mellé nyúltam
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Luck Dragon #75443 üzenetére
Az X16XEL az olajos, de azok közül sem mind. F és G betegség is.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #75461 üzenetére
Tessék, eladó 120 lovas 1.9 CDTI, érdemes elolvasni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #75477 üzenetére
Kollégámnak volt egy jó szerviz köre nem rég 1.9-es 150 lovas B zafirával. Eleinte terhelésre, majd alapjárat fölött minden alkalommal leállt, mintha levették volna a gyújtást. 1-ben vánszorgott el a szervizig... Helyi Opel márkaszerviz kijelentette, hogy amíg nincs visszarakva a részecskeszűrő (700ezer pénz) addig nem nyúlnak hozzá.
Majd elvánszorgott még 10 kilométert egy maszekhoz, aki megpucolt pár szenzort és szelepet. Ezután hibamentes lett... 25000Ft volt a hibakeresés és a takarítás.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bandi0000 #75479 üzenetére
Lehet csak szakadás, de lehet motor halál is. Kb 2000Ft egy új.
Gyári vezérlőnél jobbat nem tudsz venni (illetve már csak bontani), a többi majdnem mind szar.Nekem a jobb hátsó télen halt meg, zárt ajtónál megszorult... Bágerolhattam le a kárpitot csukott ajtónál és felhajtott ülésnél.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #75687 üzenetére
Nagy bódé, "nagy" motor, el. ablakok, klíma, tempomat, ülésfűtés, el.tükrök fűtéssel. Nekem ennyi elég lenne most.
Persze az alapvető, hogy ne rohadjon sehol. Sok km nem érdekel, ha szépen jár a motor és szépen megy az autó.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.