-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz espi38 #107221 üzenetére
Az utángyári szelepfedelek szinte mind szarok, én is cseréltem 2 éve, jónak tűnt, aztán erőtlen lett az autó, 600km alatt eltűnt 1l olaj, 8.5-9 helyett 6,5 literre esett a fogyasztása az 1.8-asnak. Szóval ment vissza a gyári törött fülű. Azóta is jó.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz espi38 #107272 üzenetére
Szivó H astrákban és B zafikban az első dolog amit ennél a hibakódnál javasolnak azaz EGR tisztítás és a szívósor járatainak takarítása, XEP motorkódok esetén.
Egyébként attól, hogy a membrán nem tűnik szakadtnak még lehet szar.
Z18XER motoron egy új szelepfedéllel szívtam meg nagyon. Látszólag jó volt, alapjáraton nem volt vákuum, nem volt sziszegés, szájjal szívva mozgott ahogy kell, de üzemi körülmények között mégse volt jó. Zabálta az olajat és keveset evett, viszont nem volt hibakód. Ennek ellenére terhelésen sokszor becsörgött, mintha a gyújtás túl korai lenne. Ennek az az oka, hogy a ritka keverék a forró hengerben képen korán gyulladni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #107278 üzenetére
Én ezt tudom, de az XEP motor nem VVT-s, ezért kell ott az EGR-nek utánanézni ha 0171-es hiba van.
Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
Visszaraktam a gyári szelepfedelet és tökéletes lett.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz cseppo #107492 üzenetére
Élő adattal meg kéne nézni, hogy van-e sebességjel minden keréktől, főleg a bal elsőtől.
Ezeket az adatokat az ABS kockából lehet kiszedni. Apropó az ABS és ESP lámpa nem világít? Mert ha nem világítanak, akkor van sebességjel és tudják is tenni a dolgokat, akkor más gond lesz a műszer egység körül.
UEC (motortér bizti tábla) kontakt hiba szokott még érdekességeket produkálni, az is egyfajta can-bus központ, azt teljesen szét lehet szedni és a lábait letakarítani.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz dokee78 #107560 üzenetére
Nem tudok nyilatkozni, az 1.6 a rövidtávos és astra H, 10 literrel. Az 1.8 nyáron klímával pályán 140nel volt 8.6 liter, zafira B.
Az okoskerék az húzós, ráadásul akármit nem is lehet beletenni, csak a gm ina jó, a sima ina nem. Illetve nem tartós... csak most tudtam meg miután az egyikbe pont az került be....Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #107567 üzenetére
...amúgy sok baja nem lehet ennyi idő alatt... csak visszakerül oda, ahol még 1 éven át dolgozni fog
Gondolom ebben van némi irónia, ami azt sugallja, hogy mindenképp új olaj kéne az amúgy is új olaj helyett, csak mert le lett engedve. Jól értem?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Zola007 #107665 üzenetére
Sachs szettet és FTE kinyomót válassz egyébként, azt írják az a tuti. Egyébként az alkatrészek ára kb 80k bruttó, + új váltóolaj, (GM, 1.8L). Többi a munka.
Észnél kell lenni a szettet illetően, mert kétféle vastagságú lendkerékkel készültek a motorok és nem csereszabatos a kétféle szett.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Én 2007-ről tudok.
Micsurin: Ha a futómű állítást nem veszed, akkor megoldható-e a csere otthon? Meg. De nem kizárt, hogy a felső anya úgy rá van rohadva, hogy a 80000Nm-es ütvecsavarozó se veszi le, én így jártam B zafin. Emiatt kellett 2 új csillapítót és rugót is vettem a torony alkatrészek mellé. A H astra még vár a sorára. Egyébként az összetartáson kívül szerintem itt sincs mit állítani, minden furat kerek, nem pozicionálható, az irányítókart meg nem kell lekötni a műveletnél.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
-
Markizmark
addikt
válasz Danecay #107708 üzenetére
Nem fogod tudni teljesen kiszűrni a kontakthibát, ha nem tudsz alábújni.
Egyébként előfordul UEC hiba is (motortéri bizti tábla), ami nem csak biztitábla, hanem egy központ is, szét lehet bontani és néha meg kell pucolni az érintkezőit, mert tud érdekességeke produkálni.
Így néz ki szétszedve:
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Apósom pl gmre esküszik, megy is az autója régóta, gond nélkül, más meg panaszkodik rá. Én nem használtam sose, viszont mannolt és Liqui Molyt igen, ugyanazon az autón. Sose volt olyan hangos, mint a mannollal, és sose volt olyan halk, mint a Liqui Molyval, ráadásul a mannollal volt valami olyan sztori, hogy a ráírt gm tanúsítványokról pl nem is tudott a gm.
Én most mindegyikben Motul gm specific-et vagy Liqui Moly Toptec 4600 5w30-at használok. Egyik Z18 másik Z16XER.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Mannol Extreme volt az, 5w40 és még az F astrában, X14NZ-vel, szóval nem okoskerekes traktorozás volt, egész egyszerűen hallhatóan hangosabb volt a motor.
Mivel ez az autóm eléggé szelepszárszimeringes volt, pontosabban már a szelepvezetők voltak oda és nem érte meg megjavíttatni, ezért a vége felé már a legolcsóbbat kapta, mivel megzabálta (1l/1000km). Drágát nem érdemelte.
De próbáltam Castrol Magnatecet is, az se volt csendes, volt sima Q8 is...
Viszont az Eneos valamelyik 5w40-ese volt a legjobb, az abban ütközött ki, hogy indításnál hamarabb aludt el a lámpás, illetve csendesebb is volt. Viszont ezt is megette.
Ami tény, hogy mannol felső kategóriást és GM olajat én személy szerint nem próbáltam.
De nem is fogok, előítéletes vagyok. Motul gm specific vált be, Liqui Moly tényleg túl van tolva és nem hallok/érzek különbséget.
Elkalandoztam a 0w40-es irányba az XER motorok kapcsán, de lebeszéltek róla. Pedig elvileg megengedett és tudja is valamelyik Mobil a dexos 2-t.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #107748 üzenetére
Ha a bizti lenne a gond akkor opcommal nem ment volna a kommunikáció azzal az egységgel, nem?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Danecay #107754 üzenetére
Van egy alap fordulatszám amit kér, akkor is, ha nem tekergeted a kormányt. Ezt emeli feljebb terhelésre. Az én korábbi fotómon is látható, hogy két fordulatszám érték van (teljesen nyugalmi helyzetben lőttem a képet, terhelés nélkül), egy kívánt és egy valós. Ha a kívánt érték nem 0, de a motor mégse forog akkor nyilván motor gond, de ha a kívánt érték is 0, akkor ott más gond lehet. Jó lett volna egy monitor fotó opcomozás közben.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Micsurin #107807 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy kézzel mennyire tudnád kipucolni a hengerfejben a beömlőket úgy, hogy nincs levéve, és főleg mennyi idő alatt csinálod meg. Pont az a lényege a dióhéjazásnak, hogy az elég puha ahhoz, hogy a hengerbe jutva nem okoz károsodást, de kb ugyanúgy lepucolja a felületet, mint a homokszórás.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Micsurin #107813 üzenetére
"szívósor" volt említve nem szívócsatorna. Utóbbi esetében tiszta előbbi esetében meg bőven kell ott már mást is takarítani a bontás elkerülhetetlen...
A hengerfejet akkor se kell levenni, a helyén pedig nem fogod kézzel megfelelően elpucolni, csak a dióhéjas módszerrel.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Micsurin #107823 üzenetére
Srác aki csinálja és árulja nem titkolja, hogy nyomtatott, árul más egyéb pótalkatrészt is, pl tükör állító pöcköket, amik szintén típusbetegségek.
Egyébként azért a pár1000 Ft-ért ő ad áramkorlátozó elektronikát is a komplett felújított zsalu mellé, amit a zsalumotor elé kell kötni, így már sose fogja többet eltörni. Cserébe kéri vissza a törött zsalut, hogy aztán másnak is tudjon mit adni legközelebb.
Én is hamarosan meg fogom csinálni, egyelőre fixáltam friss levegő álláson.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz metrion #107873 üzenetére
Élő adatokat néznék árgus szemekkel opcom-mal, úgy, hogy közben rögzítse is az adatokat és excelben végig lehessen követni.
Ez már nem alkatrész-cserélgetős tudás, legtöbb szerelő itt már elvérzik, amikor diagnosztizálni kell...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Z18XER van neki, abban első számú gyanúsított mindig az olajhűtő, a második az olajpumpa tömítése. Hengerfejesedésre ez és a 16XER sem hajlamos, nagyon durva körülmények között lehet csak a hengerfej az olaj bekeveredésének az oka.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Micsurin #107982 üzenetére
Pl Touch and Connect fejegységen sincs settings és BC gomb, ezeket a fejegységeket B zafirába lehetett kérni, nem hinném, hogy ezzel ugrott volna a BC menü szóval kiváncsi vagyok mit tud az OCM modul, nekem van, de a fejegység is gyári abban az autóban szóval nem releváns ha én tesztelem.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Micsurin #107984 üzenetére
Ezeknek a kínai droidos de gyárinak hatni akaró fejeknek pont annyira gatya a hangzása mint amilyennek gondolom?
Pl CD30-tól mind jobb. Droidos fejegységek között is van difi bőven. Van aki alis sz*rt árul 2x áron, és vannak akik kínait tesznek be és árulnak de jó minőségben, garival stb. Olyan ugye nincs ami nem kínai. Nem is a hangással vannak gondok sokszor, mert az elég jó, hanem hogy agyvérzést kapsz az idegtől amikor akad a rendszer és újra is indul néha mert melege van.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Micsurin #107987 üzenetére
Van MP3-ból auxos meg nem auxos, pont mindkettő megfordult a háznál. Viszont a Somlyai Attila tud BT adaptert adni pl CD70-hez amivel lehet zenézni, de telefonálni nem. Arra meg tud UHP modult adni. Szóval gyári cuccokkal össze lehet hozni amit csak akarsz. GID vagy CID kijelzővel gyári navit is lehet betenni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó olcsóbb lett
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen