-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
fero02
veterán
-
fero02
veterán
2 dologra tudok gondolni (minden bántás nélkül persze):
- vagy nem mentél még olyan autóval, amivel valóban lehet dinamikusan közlekedni
- qrvára leszarod, hogy hogy megy az autó és nincs igazán igényed jobbraA sajátom Fastra 1.7 Tdi, alig megy lomhábban, mint az 1.4 16V, viszont jóval öregebb és dízel ugye, meg legalább kevesebbet eszik. Ellenben az 1.4 már azt megérzi, ha beül mellém vki, indulásnál úgy kell játszani a gázzal, hogy ne fulladjon le (emelkedőn hatványozottan siralmas) és menet közben gázadásra 0 közeli reakció, előzést 3* meg kell gondolni (leginkább csak lendületből lehet) és a folyamatos halálfélelemből adódóan a tűzfalon is kitaposott gázpedálnál se megy.
-
fero02
veterán
válasz zolikaDB #18909 üzenetére
Ez egy Gastra Classic, 3-4 éves és 75e km van benne. Én vagyok az első, aki a fordulatszám mérő órát 3e rpm felé merte csavarni, szóval eddig jó dolga volt. Én a tyúkszemére lépek ha kell. De fölösleges, mert nagyon nem megy. A hangja viszont olyan, mint egy kávédarálóé.
Ezek után bele sem merek gondolni, h milyen lehet az 1-2 motorral (esetleg klímával).
1F2X5: akkor viszont user error van.
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz zolikaDB #19116 üzenetére
Egy jó pilóta kellett volna a HDI-be, indulásnál agyon vert volna. Alacsony fordulaton van nyomaték, sokkal könyebben lódul meg, mire ő lazán 3e rpm-nél kapcsol 2.-ból 3.-ba, Te kb addigra tudtad volna kipörgetni 1.-ben...te akkor mész max 50-el, ő meg felette.
lujó55: na most nem tudom, h iróniát kellene érezzek, vagy csak egyszerűen beszótá'?
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz bambano #19122 üzenetére
Szarok a totálkárosokra. Azoknak minden szar, mindent csak fikázni tudnak. Meg amúgy is, kik azok, hogy el kellene fogadnom a véleményüket? Tanuljanak meg vezetni és akkor nem fog lefulladni. Vagy ne 3 nap tesztelés után alkosson vélemény. Időszerű volna kicsit leszállniuk a Föld nevű bolygóra.
Minden dízel nyomatékos alul a maga módján, legyen az akár TDI, HDI, vagy CR dízel, 1.4 vagy 2.5.
A nyomaték meg hiába lesz kisebb, akkor is jobban indul minden fokozatban, mint a benzin. Egy darabig. De most az nem lényeg.
-
fero02
veterán
válasz bambano #19124 üzenetére
Nem teszem magam nevetségessé, csupán szeretek reális maradni és ennek megfelelően kezelni a dolgokat.
Hát épp ez az. Hogy alkothat úgy vélemény egy autóról, egy konstrukcióról, hogy max pár hetet használja? Technológián belül is vannak apró módosítások, amik tehetik szarabbá és jobbá is az adott motort/kocsit.
Annak idején mielőtt megvettem a kocsimat én is olvastam véleményeket. Szerintük mind fos. Ahhoz képest túl vagyok 260e km-en és kurvára semmi baja nincs. Jó, hogy akkor sem hallgattam az okosakra.
Szakújságírók -> ez a lol, made my day.
Tesztautóból én is könnyen tudnék fikázni mindent. Azért megnézném, hogy milyen privát autóik vannak. Lehet ott is lenne pár öngól.
"Másrészt meg minden turbós autó gyenge alacsony fordulatszámon, ez a turbó, ezen nincs mit vitatkozni."
Semmi köze ennek a turbóhoz. Tegyél egymás mellé egy-egy grafikont, amint a fordulat és nyomaték görbe van. A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin. A turbó csak ezután jön.
-
fero02
veterán
válasz bambano #19130 üzenetére
Jajjjj, ne menjünk mér el ennyire.
Ha mérőpadon egymás mellé tennél két egyforma ccm-es motort ( pl 1.4 dízel és 1.4 benzin), akkor ha beszarsz - behugyozol is a dízel alacsonyabb fordulaton éri el a nyomaték maximumát. A későbbiekben ráaggatott turbó és a nagy nyomású üa ellátó rendszer ezen csak segít.
""A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin.": ez még akkor se biztos, hogy igaz lenne, ha nem lenne benne túlzó általánosítás. De van."
De nincs. Idézek a szeretett oldaladról:"Valahogy úgy kell elképzelni a nyomatékgörbét dízel esetén, hogy viszonylag alacsony fordulatszámon meredeken elkezd emelkedni, s sokszor már 1500-1800-as fordulatszámon eléri a maximumát, míg benzines motor esetén csak olyan 3500-4000 között éri el a maximális forgatónyomatékot, azaz sokkal kevésbé meredek ez az emelkedő. Viszont a dízelek csak kicsi fordulatszám tartományban üzemelnek, kb. 3500-4000-ig. 3500-as fordulatszám tartomány fölött még rohamosabban zuhan a görbe, mint ahogy emelkedett. Ezért van az, hogy dízel esetében, hiába nyomjuk jobban a gázt, már nem gyorsul az autó, el kell váltani fölfelé, míg benzinesnél pont a fordítottja van, hiszen eleve 6000-8000 is lehet a végső fordulatszám tartomány, és innentől is lankásabban kezd esni, nem pedig olyan hirtelen, ezért még kicsikarhatunk előzéskor elváltás nélkül pár Km/órás sebesség többletet."
Na most menj vissza az eredeti "kérdéshez" és gondolkozz el picit. 1.4 (viszonylag nyomatékos) HDI vs (baszott lomha) 1.4 Twinport. És tekintsünk el a balfasz pilótától.
"mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig." Ezt nem vagyok hajlandó elhinni. Nem hiszem el, hogy itthon bármelyik márkaképviselet vagy kereskedő évekig mellőzne egy kocsit, aminek a költségeit őt terhelik. Még sztem hónapokig sem.
Nem szeretem az ilyen "más faszával verjük a csalánt"...
Legyen saját autója amivel rendesen össze van szokva vele (tehát pl dízellel ne fulladjon már le, mert beszarok), amit a saját keresetéből tart fent, használja normálisan és ezek után alkosson véleményt. Az releváns teszt lenne. -
fero02
veterán
válasz fero02 #19236 üzenetére
Övé! _seth_ és a konkrét post, amiben láthattad a képet.
-
fero02
veterán
válasz narancsnn #19531 üzenetére
Vannak azért butaságok is írva neked, ne higgy el mindent.
Opelnél az utolsó mechanikus adagolós TDi motor az "F" Astrában volt (X17DTL a német és TC4EE az Isuzu)
A "G" Astrában már csak elektromos adagolós dízel volt, vagy a modernebb közvetlen befecskendezésű (PD technológia) (igaz ez a későbbi modellekre is "H" Asra), majd még később a közös nyomócsöves (CR technológia).Amennyi km-t mondtál, az bőven az átlagos használatú kategóriába sorolható. Ezért semmiképp ne vegyél dízelt. Sajnos elég magas a kockázat, h szart veszel (előző gazdák pancsot tankoltak bele jó magyar szokás szerint, vagy egy széttiport céges autó, stb). Utóbbira benzinesnél is van esély, csak a dízelnél aránytalanul drágák az alkatrészek.
-
fero02
veterán
válasz narancsnn #19536 üzenetére
Azt szokták mondani, hogy amit dízellel megspórolhatsz üa áron, azt egy esetleges szervizköltségén alaphangon bukod. Ez sajnos igaz is. De még azt is vedd számításba, hogy a B-D árak gyakorlatilag egyformák. Így ha peches vagy és kifogsz egy szemétdombot, akkor soha véget nem érő költekezés lesz a vége. Persze ez igaz lehet egybenzinesre is.
-
fero02
veterán
válasz narancsnn #19539 üzenetére
Az, hogy el kell menni és meg kell nézni!
sNORh: ha létezik is, biztos nem vennék olyan motorral. Ehhez a mérethez az már fing utca 2 szám. Még az F Astrában nyugdíjas tempóval elevickél, de néha már abban is határeset. Én 1.6 alatt tuti nem vennék, de az is hatéreset...
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz KonzolKartel #20117 üzenetére
Ezek a méretek biztosan nem jók (el van írva az egyik adat).
Amúgy meg felmész pl a bárdi autó honlapjára és megnézed a webshop-ban miket árulnak.
Vagy kiveszed a hűtőt és keresel egy gyári számot rajta. -
fero02
veterán
válasz KonzolKartel #20119 üzenetére
"Àllítólag, ahoz, hogy ki vegye a hûtôt nagyon le kell bontani az elejét."
Úgy is ki kell cserélni, akkor nem mindegy? Ha meg fáj a f@sza dolgozni, akkor vidd lelkiismeretes szerelőhöz.
Amúgy a szerelő hogy rendel? Van gépe és a beszállító saját programján? Csak mert akkor alvázszám után is lehetne keresni.
-
fero02
veterán
válasz zolikaDB #20127 üzenetére
F Astra? A pollen szűrőt ki kell dobni a picsába. Nekem (és jó pár márkatársamnak ismerősi körből) állandóan vizes. Egy nagyobb eső, egy kerti slagos kocsi mosás és teljesen átázik, használhatatlan.
Számtalanszor szétszedtem miatta a szélvédő alatti részt (ahol az ablaktörlő mechanikája is van), fullra kitakarítottam, új szűrő, szépen összerak és első esőnél ismét anyázás. Azt hittem én raktam össze szarul, megint szétszed, összerak és kezdődik előröl...ha kiveszem a szűrőt, a párásodás megszűnik.
-
fero02
veterán
válasz tomyoy #20140 üzenetére
Sajnos ismerős.
Sztem soha nem fogom felfogni, hogy miért b@ssza teli az egész utasteret. Számtalanszor szét lett szedve, az összes lefolyó-összefolyó rész kitakarítva, kimosva, minden tüzetesen átnézve, hogy nem-e repedt, illesztésnél befolyik-e, szigetelő gumi tényleg jól a helyén van-e, stb...
-
fero02
veterán
Motorból sztem 1.6 8 szelep alatt ne vegyél, mert azok elég kevéskék. Dízel kizárt teljesen? Ami az extrákat illeti, klímás példányt keress! ABS is jó dolog, elektromos is, de a centrál zár is hasznos. Az állandó gomb nyomogatást hamar meg lehet unni. Szervó ezekben zömében van.
Mivel van kutya és gondolom őt is szeretnétek majd hordani, így az egyik kérdésedre a válasz félig meg is van, tessék kombit venni. Nekem egy német juhászom van és faszán el van hátul a csomagtérben.
Ami a rohadást illeti, igazából csak a fiatalok nem rohadnak még annyira és a megkímélt, garázsban tartott példányok. Kombinál a tanksapka mögötti rész, a hátsó kerékjárati ív és a küszöb az, ami jellemzően szeret rohadásnak indulni.
Km ezekben már van bőven (200e és fölötte), ritka a kevesebbet futott, ezekben is szeretik tekergetni az órát (de minek ), így ez ne legyen mérvadó. Sokat mondd az állapotáról a belső tér (kopott-kifényesedett kormány és váltó gomb, kiült ülések, lógó kilincsek, kuplung mellett kikopott kárpit, stb)
Egy korrektül szervizelt autó simán elmegy 3-4-500e km-t is, persze ha nincs kitaposva a lelke. Elég "igénytelen" motorok vannak ezekben, a kötelezőn kívül nincs különösebb gond velük. Alkatrész árak korrektek még a jó minőségű cuccokból is. Futómű primitív, nem költséges, Fékek dettó. Ami más kell, az rogyásig van bontókban.
Sztem hirtelen ennyi. Ha van még vmi kérdezz nyugodtan.
-
fero02
veterán
válasz adorjant #20186 üzenetére
Azon az alacsony fordulaton tulajdonképpen minimális különbség van ezeknél a régi dízeleknél.
Amit zolikaDB írt, az pedig az alacsony fordulaton is nagyobb nyomaték (benzinessel szemben) miatt van. De ezek is képesek berángatni magukat, ha túl kicsi a fordulat és nagyon erőlködnek.
-
fero02
veterán
Egy benzines erőforrással is legalább annyi gond lehet, mint egy dízellel (ha nem több). Ha viszont jó, akkor egyforma gondoskodást igényelnek.
Ezeknél a cicomázás kb a szilikonozásnál kimerül, a cserélgetés nagyon végső esetben szokás, hisz amire cserélik se fiatal és bontott - használt - az is.
Ami az extrákat illeti, mivel ezek rém egyszerű szerkezetek az esetleges hiba felderítése se nagy mutatvány (a javítása se költséges, persze mihez képest). Minden egyszerű, mint a faék, így a hiba esélye is sokkal kevesebb, mint egy fiatalabb autónál. Az meg ha benne van már vétel előtt csak jó, később barkácsolni nem jobb/olcsóbb (saját tapasztalat).
-
fero02
veterán
válasz bambano #20205 üzenetére
Engedd meg, hogy rajtad röhögjek egy jót. Főleg annak tekintetében, hogy nem kell összehasonlítást végezni a motorok között. Sima, mezei F Astra motorokról van szó, nem többről. Hiába tettek egy turbót a szerencsétlen szívó dízel motorra, attól függetlenül a benzinesekre aggatott mindenféle lófasz szenzorok és mérők darabszáma jóval több, mint ugyanezen széria TDi motorjaira kötött 0 db számú ketyere. Ha ezeket alapul veszed, mint meghibásodható dolgok egy motoron, akkor a benzines szarabb ebből a szempontból.
És ez úgy igaz, mint ahogyan most a gép előtt ülsz és ezt olvasod. Ha egy motor jó, akkor azon csak vezérlést, vízpumpát, olajat, szűrőket és (izzító)gyertyákat kell cserélni, illetve esetenként korból/használatból eredő kopó/fáradó alkatrészeket (porlasztó csúcs, tűzkarika, trafó, elosztó, kábel, stb).
-
fero02
veterán
válasz bambano #20210 üzenetére
Nem, mert nyilván minden ehhez van méretezve. Ha jó az üa minősége (és a motor), akkor nem füstül. A turbó nem szokott berohadni. A dízel technológia miatt koszosabb az olaj, de épp ezért nem 15e km-enként cserélik, hanem 7500 km-enként. A mocskos üzemanyag a benzinessel is ugyanúgy kibaszik. Ha kevés a kompresszió a benzines is kínlódik.
Amiket felsoroltál azok tényleg nem romlanak el a benzineseken, mert nincsenek is. A dízeleken a 2 db hőgombán kívül kb ennyi az elektronika, és a benzinesen? Nézd már végig csak a gyújtás részt. Szted melyikben nagyobb a hiba%? Hát nem a dízelében...
-
fero02
veterán
válasz bambano #20216 üzenetére
Ki mondta, hogy nincs? Ne ferdítsd már. Az árak adottak, ha cserélni kell, akkor cserélni kell. Ennyi erővel: melyikbe olcsóbb az elosztófedél, a kábel szett, a trafó, a jeladó, a dízelbe vagy a benzinesbe?
Te láttál már rendszeresen használt képkocsiban berozsdásodott turbót?
Akkor legközelebb mielőtt kötözködni kezdesz olvasd el, hogy mire reagáltak előtte.
-
fero02
veterán
-
fero02
veterán
válasz bambano #20235 üzenetére
"aláfeküdnek, leakasztják a váltóbowdeneket és berakják fix 2-be a váltót"
Ez egy jó nagy baromság. Régi autóknál rudazat van (meg rengeteg fiatalnál is) és kb semennyire nem lehet hozzáférni alulról. A bowdeneshez meg még annyira sem, mert azt bárhol el tudják vezetni, még az utastéren belül is akár. A modernnek nevezhető autóknál pedig szinte képtelenség bármihez is hozzáférni anélkül, hogy a borító szarokat le nem szedi az ember.
-
fero02
veterán
Ha a rugó elfárad, akkor ülni fog a kocsi, vagy törik a rugó. Nekem normál használat mellett mindkét első rugót cserélnem kellett, a hátsók egyelőre gyáriak. Ha van egy kiszemelt példány, akkor vidd el egy állapotfelmérésre, ott megrázzák alaposan és a futóműben gyengélkedő dolgokat felírják neked (pl gömbfej, lengéscsillapító), megmérik a féket, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest