-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Integrale #102170 üzenetére
Pont erről beszélek, 100-ból ha 3-5 figyel rá hogy megóvja a műszaki dolgait. M135-öst, Megane RS-t, Golf GTI-t nem láttam még melegíteni, beül, indít és megy.
#102171 gban: Mint műszaki érdeklődésű személy, ÉN szeretem tudni miféle löttyöt öntöttek vagy cseréltek az autóba. Az hogy Ausztriából jött, megint olyan infó mint a már fentebb említettek egyike. Semmit nem takar, sem hozzáállásilag, sem fizetésileg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolty #102423 üzenetére
Sajnos ahogy emelkedtek a használt autó árak, ezt az összeget elkérik érte. Sok veszélyt nem rejt a technika. Twinport mechanika lehet bajos, meg majd lánc ha csörögni kezd. Viszont minden olcsó hozzá, és minden sarkon lesz hozzá szerelő. Ketten használunk egy ilyet fenevadat, igaz 2008-as, és 117 ezer km van most benne, de eddig nem igazán kellett rá költeni, a kopó/fogyó dolgokon kívül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Adott egy F13-as váltó. Mivel műanyag kulisszán lévő gömb (ami szintén műanyag vagy bakelit) a fémben mozog, és van benne 100 ezer km, ezért kicsit lötyög. Milyen megoldásokkal orvosolható? Zsugorcsövet megoldásról tudok, de ott műanyag/műanyag találkozik (Pisti szerel - YT). F23-hoz láttam javító készletet, de ehhez nem.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
PD 5W40-et használom (legtöbbször), bár egyik autóban sem látom hogy érdemlegesen fogyna (annyit töltök bele amennyit leengedek). Sajnos elszálltak az árak (februárban 8690-ért rendeltem), de még így is azt mondom hogy megéri.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Astra G Classic II esetén antenna talp tömítés cserére került sor. Viszont a napokban történt (elég nagy) vihar után beázás nyomait vettem észre. Két kérdésem lenne. 1 - Mivel gátolhatnám meg a beázást? Esetleg tömítőpaszta, vagy ragasztó használata (talán áttetsző FBS)? 2 - Mivel tüntethetem el a beázás nyomait úgy hogy ne sérüljön a kárpit?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tikakukac #102878 üzenetére
#102878 Tikakukac: A tömítés elvileg tökéletes, direkt a hiperszuper premium legdrágábbat rendeltem. Lehet húzok még a csavaron, hátha. Eddig tökéletes volt a kárpit, a nyom is nagyjából öt cm-es lehet. Emiatt nem szívesen cserélném, ha nem kezd lógni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Erősen gondolkodom DRL beszerzésén, viszont semmilyen fúrást-faragást nem szeretnék a járművön. Jelenleg így használom, bár a kép nem adja vissza. Hová, milyet és milyen módon érdemes felszerelni nappali menetfényt?
#102881 Tikakukac: Esetleg valamilyen sablon, vagy iránymutatás lenne hogy hová és hogyan gondoltad?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Petyyyyy #102905 üzenetére
Esetemben ez több szempontból is kiesik (szabálytalan átalakítás, közúti forgalomban rögtön kiszednek, nem hogy műszakin). Másrészt akármilyen ledet nézek ami tud sárga/fehér fényt, gyengébb lesz mint a jelenleg benne lévő Auxito T10-es helyzetjelző. [link]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
118730km-nél megtörtént a G Classic II (Z14XEP) hosszbordás szíj, feszítőgörgő, vízpumpa, szelepfedél tömítés, és minden más folyadék cseréje (fék, szervó, hűtő, váltó, stb.). Váltóolajból Mannol 8103 Extra Getriebeöl 75W-90-et kapott (F13-as váltó) a gyári helyett. 1,6 liter jött le, 2 liter ment bele. Kicsit talán könnyebben jár a mechanika, bár lehet csak placebo. Akkumulátor is feladta a harcot. Bárdiban prémiumnak mondott "jóárasított" 56Ah Bosch Gigawatt került bele. Hogy ez mennyire lesz tartós... majd az idő eldönti.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Pár dl eltéréssel ugyan annyit fogyaszt mint a kisebb. Cserébe nem kell kitaposni a lelkét ha a forgalmi szituáció úgy kívánja. Nem írtad mennyiért kerestek, de egy ilyesmit meglesnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz McDoug6lak #103330 üzenetére
Lényegesen kedvezőbb áron is megvehető, hiszen 18485Ft az eredeti. Idén nyáron cseréltem, mikor az Insignia spricniket tettem be. Nem lett volna szükségszerű, de 2008-as az autó, így gondoltam még 14 évet kihúz a következő, akkor már megérte. A gyári szélvédő tömítés minőségibb, tartósabb, és lényeges hogy nem áll el a szélvédő ívétől. Mivel nem pusztán egy gumidarabról van szó, hanem egy hajlított fém peremről, amire egy gumi perem van sajtolva, így kicsit összetettebb a dolog. Két szélén látszik a nyers fém, ezt érdemes festékkel, vagy körömlakkal leecsetelni, mivel ott kezd el korrodálni. Illetve én a fém peremre tettem egy kis szilikonzsírt, így könnyebben felment a helyére.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Meglepve olvasom a J Astra hibákat. Nálunk 4 éve van egy 3 évesen vásárolt, kombi A16XER, 141 ezer km-nél járunk. Se trafót, se vízcsöveket vagy kiegyenlítőt nem kellett cserélni. Mondanám hogy nem kér többet mint a családban lévő másik két 2008-as Astra G.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz thomasvold #103630 üzenetére
Nemrég szereltünk be egy ilyet egy Astra G Classic II-be. Jól látod, de ha nem kell a 24 órás védelem, akár szivargyújtóról is kaphat feszültséget.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz MaddeNNNN #103645 üzenetére
Ez a fajta T20 nekem nagyon hamar bemondta az unalmast, utána made in japan verziót rendeltem (már a márkára nem emlékszem), az talán hat hónapot bírt. Már led van benne, hibakódot nem dob, és tökéletes fénye van.
Az hogy aut kapcsolásnál hibát ír, talán valami kábelhibára utalhat. Nem lehet hogy csere közben megszakítottak/megsértettek egy kábelt?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy 119 ezer km-t futott Z14XEP motoros Astra. Indítás után van egy kis kerregés, de ez olyan fél másodpercig tart. Most volt hosszbordás szíj, feszítő és vízpumpa csere. Készüljek fel a vezérlés cserére is?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz diablo1984 #103724 üzenetére
Mikor esedékes már a csere? Mert a kuplungom is érzésre fent fog, illetve ha hidegen alapjáratról indulnék, akkor egyes szúrása után kicsit remegve indul, tehát nagyon óvatosan kell engedni a kuplungot. Bár ezt csak első indulásnál csinálja, csak és kizárólag hidegen. Így mindent kicseréltetnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz diablo1984 #103726 üzenetére
Nekünk 2 évet ment az első indításos csörgéstől kb 30ezret és akkor is az elfosott vízpumpa miatt kellett cserélni a vezérlést mert ráfér. - Az nekem legalább három-négy év. Tekintve hogy nincs mindennapos használatban az autó (ha tehetem bringával járok), de minimum három km-t fut munkahelyre és vissza, gyakran belekerül hatvan-hetven km egyhuzamban, így lehet jövőre cseréltetem.
Tehát vannak fokozatok a totál halálig, de ha rám hallgatsz, akkor gyári opel vagy ina szettet rakadsz bele, nekünk az előző opel szett 10évet és 120ezer km-t bírt az skf az 10 ezret se... - Mindenképp Opel szettet fog kapni, ebből nem engedek. Szerelőm is öreg motoros (nyugdíj előtt álló Opel szervizes), így a gyári cuccokat használja szívesen.
Ja a kuplung nekünk is ilyen volt, igaz az egr beleengedte a fagyállót és nekünk azért pattogott, kibontva azt mondták, hogy kár cserélni, de csak cseréltettem luk-ra mindent. A feleségem azóta is örül, vajpuha a kuplung. - Most is vajpuha, de kicsit fent fog. Ez a hiba pedig csak hidegen, első indítást követően lép fel. De még gyári van benne, szóval érik majd a csere."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Astra G Classic II Hatchback kalaptartón lévő (2db) "gumi ütköző" pontos neve és cikkszáma mi lenne?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A mai párás, esős délelőtt folyamán városból kifelé egy Opel Vivaro diesel kisteherautó koromfelhője mögött haladva megjelent egy szép check engine. Az első lehetőségnél félrehúzódtam, és megnéztem. Megvolt. Viszont minden optimális tartományban üzemelt. Olajban még nincs ötezer km, friss folyadékok vannak benne, előtte már tíz percet üzemelt városban. Elkerülőn meghajtottam, nem problémázott, lapot szépen veszi.
Hibakódokat kitöröltem. Valakinek valami tapasztalat/ötlet?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Markizmark #104362 üzenetére
Nincs baj a Mannol-al, pusztán 10 ezer km-enként le kell cserélni. Energy Premium PD 5W40-et kapott már többször a családban lévő Z14XEP és A16XER is. Eddig nem vettem észre különbséget drágább olajokhoz képest.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tikakukac #105130 üzenetére
Sprintmonitort már linkeltem korábban, tankolási metódusaim nem változtak.
#105131 vzsryl: Akkor valahogy úgy forog mint az enyém, száznál háromezret (F13). A 16XER-18XER száztíznél forog ennyit (F17). Az hogy alig jön be hang, az relatív.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs