-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz Calogero #58009 üzenetére
A legujabb V40 nel mar a D3 a legnagyobb es csak 4 henger. A mienk az 1 eves benutato auto volt, D3 es 5 henger, 2000ccm. En is meglepödtem elsöre, de igaz szepen jar, jol megy, klassz, meg remek....de nem ezt keresem az Astra utodjaban(#58011) sziku69 En 3 al szoktam szamolni a sajat felhasznalasomat alapul veve. Palyan es orszaguton van komoly hatranyban a benzines varosban talan nem is annyira.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #58031 üzenetére
- 1-2 evente kettöstömegü csere
- turbo benzin 10 litert eszik (ugy amblokk "A TURBO benzin", de amugy is szoporoller, mert Neked volt 2 literes szivod, tehat tudod)
- a modern dizel 5,5 literrel jar el vegyesbe (mert nyilvan mindenki ugyan ott es ugyan ugy hasznalja az autot)figyelek, jegyzetelek, legyszi meeeg
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #58037 üzenetére
Azt gondolom van az a szint, amire nem erdemes reagalni.
Azert nagy elvezettel olvasom az irasaidat tovabbra is....csak mindig azon huzom fel magam (es az egesz innen indult ki), hogy valaki aki tenyleg informaciokat szeretne gyüjteni, az idejön es ezt latja.....(az 1-2 evente cserelhetö kettöstömegüt, a "megturbozott", "szoporoller", 10+ litert fogyaszto tsi motort.....es sorolhatnam ).
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #58041 üzenetére
Tapasztalat? Amit itt olvasol? Na latod ez itt a baj.
Nem kötekszem, felölem azt gondolsz amit akarsz, csak amikor tenykent közöltök olyan dolgokat, amiket "logikabol" irtok, az ellen probaltam/ok fellepni....mint most amikor w333 beirja, hogy az insignat, na csak azt ne....mert dragabb hozza minden, mint az A8 audihoz....aztan kiderül, hogy ö ezt hogy logikazta ki....es akkor ott marad egy ilyen hsz, amit valaki elolvas es felsikit, hogy jajj, akkor insigniat nem veszek, mert ugye azt olvastam, hogy.....Ugyan ez a te altalanositasaiddal.....ird le, hogy szerintem egy turbo benzin a problemas lehet.....de ne irj mar tenyeket "logikabol".....pls.
A tapasztalataimat nem irom le, mert nem ide tartozik. Autos, vagy a milyen auto topicban le szoktam, ha a temahoz passzol....keress ra ha erdekel.
na reszemröl ennyi, remelem atment kb, miert is irtam amiket irtam...peace
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #58047 üzenetére
Egyaltalan miert akarod eladni? rendbetetted, szereted, felturboztad....hianyzik a szivas, ami az elejen megvolt?
Neked dizel kell de szerintem ujabb dizelek közül egyik sem fog ilyen teljesitmenyt, ilyen fogyasztassal parositva nyujtani.
Nekem ugyanazon az utvonalon (kb 2600km) nyugalmi tempoban az 1,7cdti olyan 5,5 literrel elvan. Ugyan igy az 1.4 tsi A3 7,5 liter. Ha az astranak tolom es fullon van akkor 7,5 liter....tsi vel nem probaltam ilyet, de az közuton is 6 liter körül elcsaszkal, ha hajkuraszva van 9 benzinnel sokkal nagyobb a különbseg a fogyasztasban a terheles hatasara....dizel az valahogy erre nem erzekeny....ezert kell Neked dizel
-
Declare
őstag
válasz trassher #58312 üzenetére
centrirtöl szerintem nem huzhat a kocsi oldalra....vagy valami brutal mod el van sulyozva, de akkor elöbb szakitana le a kezet a kormany vibracio szerintem
ha futomü allitas utan is huz az auto az valami nagyon furcsasag
(#58311) beg köszi, kineztem mar kb mit szeretnek, de en beepitessel együtt valahogy a tükör melle. Amugy mostansag mar tenyleg tök olcson is hozza lehet jutni ilyen kis action cam ekhez. Multkor lattam egy olyat, hogy valaki belülre feltett egy goprot es csinalt egy time-lapse videot egy hosszabb utrol....jopofa volt
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
alapbol nem bizom az olcso dolgokban , a kettö gondolatot, hogy szeretnek egy ilyen kamerat, meg hogy olcson is lehet mar kapni, nem feltetlen összefüggesben gondoltam. Viszont beg videoja, amit feltöltött teljesen jonak tünik amugy. Nincs sebesseg jelölve, ami szerintem problemas, mert ha baleset van, akkor azon sok mulik, ha bizonyitekkent akarod hasznalni.
Mivue neztem (elsöre nem sokat mondott a brand ), de jokat irnak rola, van elöl hatul kamera, nem nagy es van parkolo funkcioja, azaz ha mozgast erzekel allo helyzetben, akkor is elinditja a felvetelt. Szoval tuti, csak kisse drage es erre mondtak a Ph! s autokameras topicban, hogy olcsobban is meg lehet ezt uszni es ugyan ezt tudna.....na de hogy en most ennek utannaolvasgassak, keresgeljek, szereltessek....erre most nincs kapacitasom, szoval ez a projekt eltolva
A következö tennivalok vannak a kocsival nyaron:
-azt a kis rozsda puklit szeretnem felszamolni az oldalan, egy polirral egybekötve
-a hifit azota nem tudtam elvinni a srachoz aki szerelte, hogy megjavitsa,
-a lököharitot is le kell meg meccselnem a biztositoval, valszeg azt is otthon csinaltatom meg inkabb es akkor amit itt fizet a biztosito, abbol otthon belefer talan a rozsdaeltüntetes is (csak ezt is kinyomozni, hol, mikor, kivel...)
-gyenge a klima, fel kell töltetni gazzal
-amit trassher mondott, hatso rugotanyert ki akarom csereltetni, mert megette az idö/so
-olajcserebetojas, hogy mindig van valami nyüg....es akkor ezek csak a mindennapi aprosagok, semmi igazi hiba
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz espada99 #58330 üzenetére
40 ezer km az inkabb egy 1.6 benzines astranal akar valos is lehet....sokan hasznaljak az ilyen autokat hetvegi bevasarlosnak, nagy ritkan valamerre kimozdulos autonak. Lehet ez jo....mondjuk a vonoszem elöl, meg a koszos, homalyos kepek nem eppen igenyes emberre vallanak
(#58321) trassher hmmmm...oks, akkor nem szoltam
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #58387 üzenetére
amit a piac ker, azt a piac megkapja....ennyi
masik topicban irtam ezzel kapcsolatban egyik ismerösöm storyjat, aki az 1.9 pdtdi passatjat adta el. Rengeteget költött ra, minden patent volt, ki volt cserelve, majd kapott egy ceges autot. Amig az eredeti km volt benne meg sem csörrent a teloja. Visszatekertette es pikk pakk eladta. Amig eddig latnak az emberek, addig nincs mit tenni.
-
Declare
őstag
En mar elöre rettegek, ha eladasra kerül a sor, akkor mi lesz.... olyan storykat hallani a vevö oldalrol is hogy jesszu....jo lenne itt ph! n kellene valakinek, mert az latna mi az elöelete a kocsinak....szerintetek ha a Ph! kommenteket is csatolom a kocsi papirjai melle az bizonyitek?
Talaltam most egy nagyon igeretes cuccot, ha csak a fele igaz annak amit ir, mar akkor is tuti nano keramia polir ha ezt elöbb tudom, biztos megkapta volna a motorhaztetö proba gyanant es akkor nem lennenek talan azok az apro kis autopalyas kavics felverödesek ....de ha lesz következö autom, az kapni fog egy motorhaz foliat az tuti
-
Declare
őstag
válasz Vesztor87 #58398 üzenetére
Ez igy van...de ö nem jobban vagy rosszabbul akart jarni, hanem eladni az autojat....marpedig a telefonja meg sem csörrent, amig nem tekerte vissza. Ugyan ezt mondjak az autonepperek is. Sokszor nem azert tekernek, hogy nyereszkedjen, hanem, hogy legyen erdeklödö egyaltalan.
Vagy B opcio a piaci ar ertekenek a feleert adod, megveszi egy nepper, visszatekeri es eladja normal aron.
Sajnos ez a nagy Magyar valosag
(#58399) Petyyyyy tudok itt Ph rol aki ezzel dolgoik, ha erdekel PÜ ben atdobom. Nyaron lehet en is hozza viszem az opit
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Vesztor87 #58421 üzenetére
Hat ezaz....de erted, amig a keresöbe a nep nagyresze beallitja a 10 eves dizel passatra, hogy max 180k km....addig mit csinalsz? erre irta trasher, hogy igenylik az at....es a többseg ilyen szellemisegben keres autot.
Olyan ez mintha holnaptol az orszag nagyresze azt mondana, hogy max40 ft ot vagyok hajlando kifizetni a liter tejert (a tejes peldaddal elve ).....es tenyleg alig venne valaki dragabban tejet....tudod mi lenne? Megkapnak a 39 ft os tejet.....kinabol valami tejporbol, madarszarral felhigitva....de megkapnak...es örömmel innak, mert csak 39 ft...
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #58426 üzenetére
Hat persze, de ha valaki orat teker, rizikozik, csal, akkor mar a lehetö legtöbb penzt is akarja kapni erte....ez ördögi kör, nem tudom, hogy lehet veget vetni....talan, most hogy azert sok helyen fel van kapva a tema.....meglatjuk
En a hahu t egyaltalan nem is nezem, a mobile-t viszont szoktam nezegetni. Azonos tipusnal az evjarat/felszereltseg a döntö, nem a km. Vannak persze extrem esetek, de a többsegnel a km ora allas teljesen vegyes az arcedulahoz kepest....es ez lenne normalis.
Vicces amugy, hogy döntöen 140-180k+ km plusszal vannak fent a 3-5 eves passatok, 3er bmw, a4 audik....majd 8-10 evesen otthon ugyan ezt a km allast is sokalljak ezeknel az autoknal
-
Declare
őstag
válasz Vesztor87 #58431 üzenetére
Egy 1.4, 1.6 os 10 evnel fiatalabb benzines autoban nem nagy elvaras a max 250 ezer km. Nem hiszem, hogy sok kiesik a listabol. Megint mas ugye ha dizel autot nezünk, meg tipikus utazo autokat, mint pl passat. Egy 1.4 / 1.6 benzines astra (plane ha magyarorszagi) siman lehet 10 evesen is akar 100k km körül is....kerdes, hogy biztos jo e ilyen alacsony, varosban pöfögö, feltehetöleg sporolos tulaj autojat megvenni, egy kicsit többet futott, de a motornak jobban tetszö üzemi hömersekleten jaratott, nem varosban szet kuplungozott/fekezett autoval szemben
Szoval ennek a szürö feltetelnek, kb semmi ertelme....meg amugysincs ertelme az elejen en is igy gondolkoztam....mert mindenki igy gondolkozik....hogy miert azt senki nem tudja....birka effektus
Meg kell nezni minden olyat ami szoba jöhet, aztan persze az embert befolyasolja a km is es ha van egy szebb, ami jobban is nez ki, kevesebb is benne a km, persze, arra kell hajlani, de alapbol szürni erre szvsz felesleges.
-
Declare
őstag
válasz Vesztor87 #58434 üzenetére
Nem ment at akkor, amit itt probalkozom (en is) mondani.
Sanki nem tudja, milyen egy auto se 100k km el, se 200k km el, se 500k km....mert hasznalat tipusatol függ (egy varosban nyuzott auto egesz mas lesz, mint egy autopalyan/hosszutavokon futott auto), tankolt üzemanyag (ez föleg dizelnel veszelyes...ha a tulaj sz@rrago, ikarusbol leszivott "olcso dizelt" tankolt vagy normalis üzemanyagot), falabu volt e a kdeves tulaj (padlogazzal tolta neki hidegen/melegen, minden mind1 alapon, vagy sem), milyen sürün es milyen olajat cserelt benne.....irto hosszu a lista.
Egesz biztosan talalunk barmilyen autobol olyat, amiben van x km es minden baja van es ugyan olyan autot, amiben 5x km van es semmi baja.
-
Declare
őstag
válasz haddent #58447 üzenetére
Hat sok szerencset kivanok neki Ahogy irtad, kb 2,5 töl talan mar lehet egy normalis ilyen felszerelt e46 ot kapni itt kint....es nem km futas lesz a limitalo tenyezö ennel az autonal sem
de hat majd megkaja amire vagyik (1,2 millioert), csak utanna gondolomm feltünikk majd egy ujabb hang, hogy sz@rfosbmw, mert mindig baja van
-
Declare
őstag
válasz haddent #58473 üzenetére
Jaj hagyjuk mar ezt a bmw meg pelo kerdest pls akinek 2016 ban egy e46 tol lesz nagyobb, hat annak minden mm re szüksege van, de annak nagyobb lesz egy iphontol is vagy egy dragabb poloingtöl a nincs agyat nem potolja semmi...
Az e46 ettöl meg franko kocsi, a 320i motortol felfele kifejezetten jok es üzembiztosak, szep hanggal, raadasul egy komolyabb motorral pl egy 330i/ci vagy egy M3 a mai napig jol nez ki szvsz es komoly elmenyt ad es komoly ellenfel rohadasok itt is ott is vannak, de nem veszes, par tipushiba meg ugyan csak nem gaz.
Opel: utannajartam annak a rozsdapuklinak, amit töletek is kerdeztem. Jo esellyel egy kö felsertette az alapozoig es a para ala korrodalt....hogy nem vettem elöbb eszre, ezt nem is ertem vagy csak itt a teli körülmenyek hirtelen elöideztek ezt par honap alatt, amig ugye kezzel nem mosogattam/waxolgattam
Na de lenyeg, hogy azt mondtak vagy csiszolas es festes....ami nem lesz kifogastalanul szep, vagy az egesz elem ujrafenyezese. Az ujrafenyezes mar csak azert sem szimpi, mert ha eladom, akkor aztan magyarazzam meg valakinek, hogy nem azert van a kocsi oldala ujrafenyezve, mert romma törtek, hanem mert egy kisujj körömnyi rozsda volt a küszöb fölött.... ezt csiszolassal es festessel szepen meg lehet csinalni es total megszüntetni a tovabbi korroziot nem? Oke, lehet nem lesz 100% os esztetikailag, de egy par mm kör alaku javitas egy majd 10 eves astran a hatso küszöb resz felett nehany cm el, nem hiszem, hogy kiabratndito ganyolasnak szamitana
A masik a motorhaztetö....ugye azt meseltem, hogy a sok autopalya miatt egy csomo ilyen kis mini köfelverödes van rajta, ami kb csak mosas utan polirozas utan lathato....de attol meg nem tuti. Ha ujra fenyeztetem a motorhaztetöt, akkor ez megszünne, plusz egy ilyen nano kvarc polirral lehetne vedekezni is az ujabb kis rohadek kavicsok ellen. Viszont eladasnal megint csak problema egy ujrafenyezett motorhaztetö nem?
A masik meg, hogy egy komplett elemet tenyleg ujra tudnak ugy fenyezni, hogy nem latszik arnyalatbeli különbseg? Allitolag az ilyen elütö arnyalatu elemekböl allo autok kokler termekek....de azert na....egy 8 eves gyari fenyezesü elem melle be lehet tenni eszrevetlenül egy ujrafenyezettet?
Szerintetetk? Hagyjam ugy ahogy van, azt a kis rozsdat csiszoltassam ki es javitofestekeztessem be egy hozzaertövel, a motorhazat meg hagyjam ugy ahogy van, csak kapjon egy kvars polirt?
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
"Az E46-os BMW-nél bizony fokozottan igaz azon autóvásárlási alapszabály, hogy tartalékolni kell pénzt a szervizelésre, a megkérdezett szerelő szerint alsó hangon 500 ezer forintot."
igazabol innentöl kezdve nevetseges az iras E46 lehet 316i töl a 330xd n keresztül az M3 ig....aki ezeket egy kalap ala veszi, hogy E46, az onnantol kezdve a vicc kategoria
Az en astramban 200 ezer volt csak a valto felujitas (es ugy hogy az anyagköltseg -ami ugyan a kisebb resze ennek a müveletnek- kb csak fele volt, mert a masik felet az elözö tulaj kicsereltette...akkor miröl is beszelünk? premium astrarol
Akarmelyik autora, ami nem egy fapad szivobenzin el lehet locsolni 500 ezret egy szempillantas alatt....de a szivobenzinesre is...vannak remtörtenetek böven
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Mert az astraval nem? Az 1.7 dizel egy viszonylag problemamentes motor....de itt nem szallhat el akarmi? Pont ezert irtam a valtos peldamat....
De azert kell azt csinalni, ha valaki kinez egy tipust, összegyüjti mi a problemas pont (minden autonal es minden tipusnal van) es azokat meg kell nezni. Ha az e46 nal akkora para ez a futomü, akkor vasarlas elött megnezetem es ha rossz allapotban van, akkor lebeszelem a tulajjal, hogy is alakitsuk at az arat....ennyi ez a story. Me mindig ezerszer inkabb egy problemas futomü, ami könnyen ellenörizhatö, mint egy problemas motor.
En anno amikor vettem az astrat, tudtam erröl a valto gondrol es meg is kaptam a szamlat, hogy rendbe lett rakatva es franko is volt....huszon x ezer kilometerig....mert csak felig lett rendbe rakva....na most akkor mi van? ettöl meg nem sz@rozom az astrat, benne van a pakliban...csak veszhelyzetben szabad ugy venni autot, hogy az embernek nem nagyon marad penze. A potencialis hibakra fel kell keszülni anyagilag is. Most nem azt mondom, hogy az összes meghibasodasra hajlamos alkatresz ara legyen a zsebben, de legalabb a legdragabb 1-2 alkatresze igen. Innentöl kezdve max bosszusag, ha elöjön, de nem csöd. En legalabbis igy gondolom
-
Declare
őstag
válasz Stauffenberg #58703 üzenetére
Esetleg kintröl egy H astra vagy H astra GTC? A GTC sportfutomüvel egesz jo uttartassal bir es annyira nem is öreg kinezetü még szerintem (bar en elfogult vagyok, mert nekem is az van ). 1.6 motorral, de ha esetleg egy 1.8 ast ki tudsz fogni, az meg jobb.
E46 ilyen arban nekem gyanus....320i mindenkepp (az a sor6 miatt jo, szep hangja van) egy 318i/316i meg nem biztos hogy megeri a plussz penzt, ha nem vagy bmw fan es nem központi kerdes az auto.
Az auto az egyik legnagyobb penztemetö a vilagon, semmit nem vesztettel, hogy eddig nem szortad erre a penzed ha nekem nem lenne szükseg, akkor en is tovabbra is a csaladtol kötnek el inkabb kompromisszumokkal egyet, ha kell
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz oliwire #58751 üzenetére
+1 a Michelin cross climate re gumis topicbna is jok a velemenyek, kerdezz utanna batran. 4 evszakos gumival ellentetben a cross climate megkapja a teli gumi jelölest is es ez egyedülallo, ezert nem is hivjak 4 evszakos guminak....en a hagyomanyos 4 evszakos gumit tuti nem vennek, meg keves km eseten sem.
-
Declare
őstag
válasz marci1250 #58764 üzenetére
Kereskedötöl vetted? Akkor mindenkepp! Csak ne kezd el szereltetni! Van autoszerelöi velemenyed ez szuper, vasarlas utan közvetlenül (par 100km) nem lesz motorgeneralos egy motor ez siman rejtett hiba....pontosan milyen lehetösegeid vannak annak nezz utanna, de vannak! Lehet hogy vissza is kerheted a vetelarat, vagy reszben vagy egeszben kifizettetheted a javitast szerintem.
Ilyen hibaval meg a maganszemely eseten is kell hogy legyen jogorvoslat, ez mindenkepp rejtett hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz marci1250 #58767 üzenetére
Elsökörben google van sok cikk a temaban.
Mivel van egy autoszerelöi velemenyed, hogy motorgeneralos a kocsi, ezzel batran viheted visszafele, hogy rejtett hiba (mivel ez gondolom nem szerepelt a kocsi leirasaban/szerzödesben, amit alairtal). Itt nem kell szakertö elsö körben szerintem. Aztan majd meglatod, hogy reagal a kereskedö, mennyira fair vagy harit es okoskodik.
A többit dönsd el Te. Szerintem visszaadhatod az autot es visszakerheted a vetelarat. Ha a szerelöd azt mondja erdemes megcsinalni es meg lehet jol, akkor el kell dönteni/meg kell beszelni a kereskedessel, hogy fizetik e a motorgeneralt vagy egy reszet....hogy mi a jo valasztas azt neked kell tudnod, meg a szerelödnek
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Ha en alairatom veled, hogy megnezted, megvetted szervusz es azt alairtad, akkor ez van. En maganszemelykent biztos, hogy csak igy adnek el autot, ebben egyetertek a Gergövel. Kereskedönek kötelessege szavatossagot vallalni, de maganemberkent, nekem nem.
(#58783) Fkris a masodik resze igaz nem lennek jo ebben a szemtöl szembe vagjunk at valakit temaban szerintem
Az elsö resze viszont szerintem nem. Maganszemelykent en olyan szerzödest kötök Veled, amilyet akarok. Itt nincs garancia, meg szavatossag, en nem kereskedö vagyok, vagy ceg.
A masik, meg hogy mivel mezei user autohasznalo vagyok, nem kötelessegem hallani, hogy furcsa hangot ad ki a turbo, ami masnap megadja magat. Ezert alapbol nem lenne jogos engem felelösegre vonni. Nekem is megadta volna magat. Neked kell megnezned, atvizsgalnod a kocsit szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #58791 üzenetére
Azert ez is-is szerintem. Egy kereskedö nagyobb esellyel tud profin atvagni...egy maganszemelynel szerintem erre kisebb a lehetöseg. A masik, meg hogy atnezetem az autot es utanna fizetem ki, ez a helyes sorrend, nem pedig a megveszem, hazaviszem, "kicsomagolom" es vakarom a fejem
(#58793) haddent mar miert terhelne barmilyen felelösseg is? Hasznalt valamit veszel, amiben benne van a pakliban, hogy tönkremegy....en nem vagyok bolt, aki garanciat vallal. Ha en eladok neked egy Tv t ami tökeletesen szuperel, 3 nap mulva tönkremegy, akkor vegyem vissza vagy mi? Vagy a gyartot terheli felelösseg, ha 1 nappal a gari lejarta utan megy tönkre a cucc? Hiszen csak 1 nap...nem.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz szkury #58795 üzenetére
"A jogilag egyszerűbb eset amikor magánszemélytől vásárolunk használtautót. Ebben az esetben NEM fogyasztói szerződésről beszélünk, a jogszabály fél év szavatosságot ír elő amennyiben az adásvételi szerződésben ez nincs másképpen rögzítve. A hibás teljesítés bizonyítása ilyenkor a vásárló dolga. Magyarán szólva, ha a szavatosságot kizárták a szerződésben, akkor nincs esélyünk szavatossági igény érvényesítésére. Amennyiben nem zárták ki, akkor is elég nehézkes az igazunk bizonyítása." [link]
Googli elsö talalat. Ha maganszemely vagyok en azt es olyan formaban adok el barkinek, ahogy azt akarom. A cikk mondjuk 3 eves, de szoljatok, ha most mar maskepp van....csodalkoznek. En biztosan nem vallalnek semmire garit. Azert adom el basszus...mert hasznalt es barmi barmikor elöjöhet. Jo hogy fel evig meg en szervizeljem egy kitudja milyen modon, milyen botlabu ember altal hajtott regi automat
mod: nyilvan nem a mostani motorgeneralos esetröl beszelek...itt nyilvan valo a dolog...de az hogy nekem fel ev mulva valaki küldjön egy szamlat, hogy dpf et vagy kettöstömegüt kellett cserelni a kocsin....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Petyyyyy #58805 üzenetére
+1 Gumin en sem sporolnek, ha tötymörgös mindig a sebesseghatar -10% vezetö lennek, akkor sem....csak egyetlen egyszer alljak meg idöben a gumi miatt, vagy csak egyszer ne csusszon meg a kocsi egy trükkös, vizatfolyasos kanyarban a minösegi guminak köszönhetöen. Ha nem lenne ujra penzem, akkor neznek hasznaltan par eveset...en is nyar vegen szerintem eladom a mostanit, mert nagy sebessegnel a hatso picit rezonal, ha elöl van (most hatul egyaltalan nem erezni semmit). Csak igy nem lehet elöre hatra cserelgetni az abroncsokat es igy egyenletlenül kopna el. Ezzel is jol fog jarni ha valaki nem autopalyan teker nagy sebesseggel 1000km eket....az a baj, h anyumnak 15 ös felnije van, arra nem jo
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Sanyi19 #58823 üzenetére
Az 1.4 szerintem nagyon alulmeretezett a kasztnihoz, mert nehez. Nekünk volt a csaladban, vezettem is többször....talan a leglomhabb autos elmeny az eletemben. Fogyasztasa sem lesz kevesebb, mert jobban kell taposni, föleg varosban, ahol sok az elindulas.
Szerintem minimum 1.6 de az 1.8 as motort dicserik a legjobban, minden szempontbol.
mod: automata klimaban a ventillator, illetve valami allitodo müanyag terelölemez szokott kifeküdni (nekem 8 eves a kocsi, kicist kezd csapagyas lenni a ventillator, de meg nem veszes). A masik meg az olajfogyasztas. Az 1,6 osoknal szokott elöfordulni (1,4 nel nem tudom), nem szamit hibanak, de kellemetlen ha olyat fog ki az ember, amibe töltögetni kell kettö olajcsere között.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Freeman007 #58908 üzenetére
10-15k km évente ez kb, ha jol szamolom. Az olyan hatareset a dizelre...ezt szoktak mondani. Ha nem taposod es nagy tempoval sem haladsz, akkor a benzinnel is el lehet jarogatni jo fogyasztasokkal, cserebe sok dizeles rizikofaktortol megkimeled magad.
Dizel szerintem akkor eri meg ha sokat autopalyazol (ott nagyobb temponal komoly fogyasztas különbseg van a dizel javara), illetve ha tudsz ugy venni egy jo allapotu (aza nem a kinalat legaljjan levö lepukkant verziot), hogy annak a szervize es fenntartasa sem okoz problemat (azaz ahogy irtak a többiek is, ha bedobja az adagolo, turbo, kettöstömegü....barmi a kulcsot, akkor azt a par 100 ezret ki tudod fizetni).
Ha sakkozni kell a penzzel, akkor szvsz inkabb egy benzin. Ha megvan a keret egy jo allapotu diselre, van egy hozzaertö szerelöd, aki atnezi a kocsit es keret is van arra, ha bedöglik valami, akkor gond nelkül javittasd, akkor hosszutavon szepen lehet sporolni a disellel is evi 15k km alatt is (plane hogy szerintem komolyan lehet fogadni az üzemanyag ar fokozatos dragulasara is)
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #58915 üzenetére
Attol függ mennyit megy vele egy evben ha hobbiauto, par ezer km el, akkor nem nagy durranas. Most van atlagban 10 ft különbseg közöttük literenkent.
En ezt a dizel elmenyt nem erzem at A turbo az jo dolog, nekem is tetszik, de benzinesbe kellene, amit ki lehet huzatni, nem kormol, nem tömödik, nem is tudja az ember mi az a dpf, kettöstömegü.... es benzinszagot lehet szimatolni nem ezt a katranyos sz@rt
-
Declare
őstag
válasz Freeman007 #58917 üzenetére
Ez esetben en is inkabb a benzinre tennem a voksot...inkabb egy jo allapotu benzin, az 1 esen azzal is szepen el lehet csorogni.
(#58918) diablo1984 van bennük persze, csk nincs velük baj, mert minimalis az a vibracio es kisebb a nyomatek is amit atad a kettöstömegü....a reszecskeszürö meg megint csak nem fog eltömödni a benzintöl. Egy dizelesnel ellenben a kettöstömegü egy olyan pont amit biztosan fog az ember az elettartama alatt nem egyszer cserelni, illetve a reszecskeszürö is könnyen kinyirhato varosi hasznalt soran
(#58919) F_Gergely na en pont a hanggal nem vagyok kibekülve jo a dizelben, hogy 2000 rpm alatt, csendesen morogva lehet vele gurulni....traki...van egy feelingje....de nekem sokkal inkabb a benzin, a hanggal, a sportossaggal majd 60 evesen egy S80 D5 az jöhet, de most még a benzin/hang es turbo a favorit (Allt közvetlen elöttem egy AMG C merci multkor a lampanal....meleg, ablak leengedve....hat azert amikor a zöldnel a startstop felebresztette a motort, felhorkant, majd duruzsulva visszahalkult, alapgazon elindult, majd picit odalepett neki....hat nincs az a dizel, ami ennel jobb....nekem )
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #58921 üzenetére
Szegeny eleg peches csillagzat alatt született....lottozni ne lottozzon
-
Declare
őstag
válasz Petyyyyy #58929 üzenetére
Multkor dpf et pucoltam en is az autobahnon ....szivatott egy uj 5ös kombi bmw....180-200 nal 3x rugta el magat mellölem ugy, hogy csak lestem ...mindig bevart a külsö savban es amikor melle ertem nyomott egy padlot....a kis genya
Szeretem nagyon a kis 1,7 es trakeszt, de azert ilyenkor verzik a szivem, valami erösebb utan...mondjuk itt keves autoval tudtam volna labdaba rugni....ha valami 200 nal ugy elrugja magat, mintha en allnek, ott valami komoly menes van befogva
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz andrás47 #58949 üzenetére
Nagyon hasonlo az autonk Nekem 2008 as 1,7 cdti 160k km el vettem es most 220k körül jarok.
Erdekes a kerdes...alapbol nem jo valasztas a dizel rövidtavra, egyszerüen azert, mert ott egy benzineshez kepest nem fogsz sokkal jobb fogyit elerni, cserebe a DPF et tutira nyirod ezerrel (szerintem Neked 2-300km enekent tutira beindul a DPF regeneralas, amit abbol latsz, hogy kb 15 percig 18+litereket eszik az auto tojasokon lepkedve is ....ez ugye megint odavag a fogyinak), az EGR es az egesz üzemanyag rendszer ugyancsak koszolodik, mert nem hevül fel rendesen, nem tisztul ki. Ezen kivül, amig hideg a motor, nem megfelelö a kenes, az art a turbonak, aminek ugyan csak rövidülni fog igy az elettartama az optimalishoz kepest jelentösen. Ezen kivül sok rövidtav=sok kuplungolas/valtas es ugye itt van kettöstömegü lendkerek, aminek ez megint csak nem hasznal.
A valtod 5 vagy 6 sebesseges? A 6osnal jellemzö a valto csapagy hiba, ami nekem tavaly ev vegen került 200k ba. (lehet hallani egy surrogo hangot, ahogy gurul az auto...ez egy ideig erösödik, aztan ha a kedves tulaj nem foglalkozik vele egyszer csak nem fog tudni valtani es addigra szetcseszödik minden a valton belül, nem csak a csapagy.
Szoal nehez kerdes. En biztosan benzinest vennek...rövidtavon nem lesz nagy fogyasztas különbseg, cserebe kevesebb adot fogsz fizetni es nem lesznek ott a dizeles rizikok. Persze abbol is ki lehet fogni kehés darabot és egy jo autot eladni az mindig vezselyes....hogy megbanja az ember.
Ha megtartod a dizelt, az olajcserekre fektess nagy hangsulyt, evente mindenkepp csereltesd valami jo minösegü olajjal, ezen kivül csak jo minösegü dizelt tankolj es dizel adalekot is hasznalnek többször a helyedben, ilyen hasznalat mellett.
Ha cserlenl, mennyi lenne a keret?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Kickass #58962 üzenetére
az hogy 3 eve nincs baja, az nem jelenti azt, hogy fel ev mulva nem fekszik ki a dpf ettöl a hasznalattol, vagy a turbo vagy akarmi....egy turbot mondjuk lehet hallani elöre, de a dpf et nem...az egyszer csak kiirja, hogy csereld ki 300k ert....ha sokat autozik es ezert a kedvezö dizel fogyasztas miatt sok penzt megsporol, akkor ez meg igy is jo üzlet....de evi 6-10k km en, rövidtavokon minimalisat nyer a diselen es adoban is többet fizet.
de ja nem egyszerü kerdes....en ugyan ilyen autot hasznalva mondom azt, hogy ha holnaptol csak itt varosban furikaznek a kocsival, akkor biztosan lecserelnem benzinesre, hiaba nincs baja. (varosi hasznalatkor nekem is 2-300 km enkent elindul a dpf regenalas, illetve ahogy irtam is mar, egy egy ilyen 1000km es autopalyazas utan egesz hatarozottan lehet eszrevenni a különbseget, hogy simabban jar a motor, nincs alapjaraton ingadozas picit sem...stb )
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz Kickass #58968 üzenetére
Nezd, en a velemenyemet irtam le, ird le Te is a tiedet
Nekem a valto hiba a semmiböl jött, kb par honap alatt kezdtem biztosan hallani a fura hangot, majd kaptam a hidegzuhanyt a nyakamba. Az egr beragadas ugyan csak hirtelen jött, az auto megvetele es atvizsgalasa utan. Baratom 3 as bmw ben a nagyszerviz utan egy nagyobb autopalya temponal pukkant el a turbo, elöjel nelkül (valami lerakodas volt ott is a varosi hasznalat soran, aminek nem volt jele, majd megtekerte a palyan, valami nem tudott ugy hülni vagy szellözni vagy nemtudom es elfüstölt). A kettöstömegünek pedig vitan felül all szerintem, hogy a rövidtavu hasznalat gyorsan kinyirja....motorkodot nem irt ez igaz, ha nincs benne dpf (kicsi az eselye), akkor azt a reszet visszavonom, ha van benne, fenntartom.
Ezen kivül itt a nemeteknel nagyon sok a dizel auto es latom, hogy azok az emberek akik helyijaratban hasznalnak egy modernebb, dpf es dizelt, mennyit hrdjak a szervizbe, legyen az audi, vw, bmw....
Az ado resze ha nincs különbseg (fura, de nem tudom nyilvan), akkor megint csak visszavonva
Ezen kivül sajat tapasztalatbol latom, mennyire nem csipi az autom a varosi pöfögest....ezert irtam, amit irtam. En ilyen felhasznalas mellett, nem hasznalnek egy ilyen autot varosban....regi adagolos, dpf, meg minden nelküli dizelek eseten mas a helyzet, mint ezt regebben beszeltük, ott nem is szoltam volna....de itt (még ha a motorkod nem is egyezik), van tapasztalati alapom....es ezalapjan leirtam a velemenyem...ennyi
(#58973) F_Gergely "Két dolog van amitől minden dizeles retteg, turbó és adagoló" ha adagolos es akkor könnyü az eleted. Ha nem akkor magasnyomasu rendszer, injektor, dpf, kettöstömegü....es ki tudja meg miröl nem tudok az a haverom, akinek a pdtdi passatja volt, ö is lazan 800k fölött költött a motorra....latok nagyon sok remisztö szamot, amit az emberek a dizel autokra locsolnak el (kollegam a 2.7 es ugyancsak varosi A6 audira, most volt nemreg szervizben a Q7 es audi itt a cegnel, mert dadogott a motor, a 2.0 tdi a4 audi, amit most eladtunk ugyancsak többször jart szervizben, mert volt vele ez az....tudnam sorolni....az hogy en 2 ev alatt kb 250 et költöttem dizelesseggel összefüggö problemara, azzal a szerencsesek köze tartozom ugy latom
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #58974 üzenetére
szerintem alkatreszek + munkadijbol siman összejöhet...ha jol tudom nekem is az injektorok horror dragak, magasnyomasu szinten....+azt epitse is be valaki....meg ha ilyen henger, meg stb munkak vannak. Passz, de en siman el tudom kepzelni. Az egr re nekem a szerelöm azt mondta, hogy durvan 100k beepitessel együtt...es akkor az azert messze nem olyan macera, meg munka, mint a motorba belenyulni....legalabbis laikuskent igy kepzelem
Azt tudom, hogy a pdtdi passatnak az alkatresz arai horror dragak voltak annak a cimboramnak
Új hozzászólás Aktív témák
- Elden Ring
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Diablo IV
- Wise (ex-TransferWise)
- Kés topik
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Külpolitika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs